(v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
Subaru club Romania

(v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #320 on: March 04, 2021, 20:22:10 PM »
...un forester 2,5xt ingrijit o sa-l gasesti de la 7-8 mii in sus... adica iti mai trebuie vreo 3 mii fata de asta pe care l-ai gasit tu.
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #321 on: March 04, 2021, 20:33:06 PM »
Bugetul permite, momentan nu prea sunt multe disponibile in piata ( asta e singurul fara GPL pe care l-am gasit in Bucuresti ).
Am mai gasit inca vreo 3, toate cu GPL ( un SH in Ploiesti, un SG in Tg Jiu si un SG automat in Oradea )....

Macar sa apara unul ingrijit si ok de luat la 7-8 mii, nu e problema de buget

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #322 on: March 04, 2021, 22:11:20 PM »


Dupa ce am vazut-o/condus-o am gasit cam asta:
- nu merg reglate oglinzile (butoanele nu fac nimic) - probabil arsa siguranta, e comuna cu cea de la bricheta, de 15A
- aripa fata dreapta e lovita (nu din vina lui, se rezolva pe asigurare)
- ambreiajul trebuie scimbat (prinde foaaarte sus)
- la AK, in 2017, a costat ~1500 ron kitul si 500 ron manopera, probabil la un service obisnuit cam tot pe acolo ar costa acum (kit Exedy vad la 1300 ron)
- 2 puncte de rugina:
    - 1 pe aripa spate stanga jos deasupra rotii, mai mic decat unghia
- aici trebuie vazut si pe interiorul aripii cum arata, sa nu se lase cu inlocuit segmentul, desi nu pare a fi cazul
    - 1 ceva mai maricel la capacul rezovorului - nu e panica


Devizul de reparatii include asa:
- antigel pierdut printr-o conducta ruginita (aia o va schimba proprietarul azi/maine)
- nivel ulei la minim ( a fost schimbat recent din ce mi-a zis proprietarul, probabil ~5.000 km )
- si eu eram cu uleiul spre minim dupa vreo mai putin de 3000km, dar tot e bine fata de un drum Bv-Cta dupa care am ajuns cu uleiul pe minim. Asta desi, in mod normal, nu completez mai mult de 4-500ml intre schimburi (7-9k km). Conteaza mult ce ulei a avut si ce forja a primit masina, la turatii mari, uleiurile cu esteri, parca, se cam evapora
- brida fixare baterie lipsa ( si asta suna a ceva minor) - se poate si fara, nu e un capat de tara
- aparatoare noroi pe interiorul rotii dreapta fata ( suna a ceva minor de schimbat ) - se gasesc sub 150 ron, ceva poloneze, de buna calitate (eu le am de cativa ani)
- rulmenti roti pe spate ( ambii trebuie schimbati, la SMT mi-au zis ca nu sunt scumpi rulmentii, dar ca ar fi lucrare de 2 zile ) - mai delicat, dar se rezolva
- senzori nivel faruri rupti ( mi-au zis cam 1300 RON bucata ) - se gasesc si mai ieftin pe original, 6-800 ron (eu merg cu cel de pe spate rupt, dar mergand singur si fara bagaje, am reglat pozitia farurilor din ciotul rupt si asa a ramas)
- joc caseta directie + verificare burdufuri ( ziceau ca se cam vad ceva scurgeri ) - aici ar putea fi ceva scump
- siguranta racord flexibil frana spate dreapta lipsa ( zicea ca e ceva chiar minor )
- protectii termice esapament ruginite / desprinse in fata ( trebuie schimbate, nu stiu cate de scumpe or fi ) - sunt scumpe si nu prea se gasesc
- toba cam bate pe sub ea, au recomandat la o vizita anterioara sa fie schimbata, proprietarul a sudat-o, si intre timp a cedat - cel mai ieftin se rezolva cu o evacuare custom, mai ales daca e vorba de inlocuit si portiunea cu catalizator
- mufa bobina piston 4 lipita

In afara de consumul de ulei, daca nu e de la forja, ci e consum la mers normal, restul se pot rezolva, mai ales daca exista si ceva buget
« Last Edit: March 04, 2021, 22:20:51 PM by andrei0241 »

dan_b

  • 1234
Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #323 on: March 05, 2021, 07:40:38 AM »
Un motor fara probleme nu consuma atat de mult ulei. Nu e valabila explicatia cu "forja" care consuma ulei, decat pe un motor cu probleme.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #324 on: March 05, 2021, 08:15:39 AM »
Dacă mergi cu el numa īn 7000 ture garantat consuma ulei. Chiar și un motor nou. Poți incerca

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #325 on: March 05, 2021, 10:10:31 AM »
De la Bv la Cta, pe unde s'a putut, am mers peste 180.
Cat merg normal cu el (desi nu pot merge linistit cu un XT, ca altfel imi luam Prius), bidonul de ulei cu 0.7 litri ramas de la schimbul de ulei nu il torn pe tot ca si completare intre schimburi

dan_b

  • 1234
Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #326 on: March 05, 2021, 10:51:28 AM »
Daca zona rosie pe turometru este la 6500, cum sa mergi "doar in 7000"?
Sunt absolut sigur ca un motor bun nu consuma in niciun caz mult ulei, chiar daca mergi de la Bucuresti la Constanta, prin absurd, cu viteza maxima constructiva a masinii.
Da, am mers, am detinut si condus multi ani alte masini, care nu aveau motoarele desfacute in prealabil, deci in parametri, iar consumul de ulei era inexistent. Am parcurs si distante intregi de autostrada, gen Bucuresti - Constanta sau Bucuresti - Pitesti, in regim de viteza, consumul de ulei 0.
Motoarele care consuma ulei, fie ele si noi, au diverse probleme - daca sunt noi, atunci de productie/proiectare/montaj etc. Daca sunt vechi, atunci orice alte probleme.
Atunci cand faci reviziile unui motor exclusiv conform recomandarilor producatorului si folosesti masina aia exclusiv conform parametrilor constructivi, nu va consuma niciun ulei excesiv - repet, daca nu are probleme pe motor.
Miturile astea cum ca e normal sa consume ulei nu sunt in regula. Nu, un motor corect si in parametri nu consuma ulei - in niciun caz litri la 3-5.000 km.
Nu vorbim de cativa ml sau 100-200 ml intre schimburi de 10.000, aia e altceva.
Pana la Foresterul pe care l-am detinut nici doi ani, din pacate, nu am intampinat probleme cu consum de ulei la nicio masina. Si am detinut cel putin doua masini cate 5 si 10 ani, cumparate de noi, intretinute conform manual si exploatate in orice regim, in parametrii din manual - adica nu, nu am mers constant cu 7000 de ture, dar ocazional au prins ambele 6000 de ture, fie de nevoie, fie pt "curatare" injectoare sau distractie. Dar nu au consumat ulei.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #327 on: March 05, 2021, 10:57:17 AM »
Sg ej204 are rosu la 7500

dan_b

  • 1234
Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #328 on: March 05, 2021, 11:08:43 AM »
Chiar si asa.
Daca motorul este in regula, nu consuma ulei, in niciun caz litri la 3-5 mii de km.
Restul sunt mituri.
Mituri de care am aflat si eu, din pacate, dupa ce am luat acel Subaru, reparat chipurile corect... Si cate nu sunt din astea...
Eu nu sfatuiesc pe nimeni sa cumpere o masina care consuma ulei, mai ales Subaru, fara sa isi asume ca poate o sa fie nevoie sa schimbe motorul... Mai ales un Subaru, la care se pare ca se baga multi "priceputi", ca "tot motor e". 
Inca ceva - zona rosie de pe turometru nu inseamna ca poti rula exclusiv cu acea turatie, dimpotriva. Inseamna ca ala e maximul de siguranta al motorului din punct de vedere turatii si nu trebuie depasit. Scrie in manual ca nu trebuie rulat timp indelungat pe zona rosie. Sunt sigur ca si la XT scrie. Insa chiar si asa, nu e vorba de consum ulei, ci de orice. Creste poate temperatura motorului etc. In functie de tipul de motor.
Poveste lunga, sunt sigur ca intelege toata lumea despre ce e vorba.
« Last Edit: March 05, 2021, 11:12:22 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #329 on: March 05, 2021, 12:17:13 PM »
Parca as zice ca prefer un motor care "mananca" ceva ulei, pana intr-un litru intre schimburi mai ales cand se merge in turatii ridicate (adica 4000+ cum am eu peste viteza legala de autostrada), decat un motor care "nu mananca" ulei dar miroase uleiul a benzina de-ti rupe nasul...  :)
La mine cred ca e putin din ambele. Iar un inginer de motoare mi-a zis ca nu exista sa nu consume ulei, principial vorbind nu are cum.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Arturito

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #330 on: March 05, 2021, 22:07:16 PM »
Eu stiu ca daca nu mananca si ceva ulei , nu e uleiul bun. Am ras prima oara dar mi s a explicat si de ce. Ca am uitat , asta e altceva  ::)

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #331 on: March 05, 2021, 23:15:42 PM »
Probabil e prea gros decat e necesar motorului respectiv

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #332 on: March 09, 2021, 09:44:42 AM »
Pai mecanicul meu, care pana la mine nici nu stia ca exista subaru pe planeta, e cel mai mecanic mare. Mi-a schimbat rulmentul in 2 ore. Ca o ora si-a facut cafea, a fumat 10 tigari, a primit piese de la doi furnizori, a mai dat comanda pentru ceva piese... Si e d-ala care da u peria dupa ce desface, curata, daca vede ceva ce nu-i place se pune pe treaba. Nu-i strict pe ce-ai venit tu.

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #333 on: March 10, 2021, 16:39:10 PM »
     Ziua buna! 
     Doresc sa cumpar un Outback 2.5, 2017-2018. In acest moment pe mobile.de sunt vreo 6 masini la un dealer din Dresda care sunt foste masini avariate si apoi reparate, toate import SUA.  Nedorind sa cumpar o masina care a avut dauna de 130000 USD, iar in Europa fiind raritati, ma bate gindul sa import eu una din SUA unde alegerile sunt multiple.
      A mai facut cineva asta?  Vreo problema la RAR?  Exista diferente intre modelele facute in SUA si cele din Japonia?  ..etc...
 Multumesc frumos pentru orice informatie utila

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #334 on: March 10, 2021, 16:57:58 PM »
Eu vad mult mai multe, ce au restul?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #335 on: March 10, 2021, 22:12:31 PM »
inafara de unele de 3.6 mai e una din sofia fosta avariata si una din lituania, 2 din italia. In germania mai sunt 2 la 25000. Am luat legatura cu unul astept sa-mi trimita istoric/VIN.
ceea ce mi se pare atractiv in SUA este multitudinea din care se poate alege, de exemplu posibilitatea alegerii uneia cu o echipare mai spartana, fara eyesight, etc la un pret ce la prima vedere ar putea iesi atractiv cu tot cu transport vama si tva. De aceea am pus intrebarea legat de posibilitatea aducerii uneia din SUA. Rog daca are cineva experienta si poate sa-mi spuna informatii despre ceea ce am intrebat. :)

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #336 on: March 10, 2021, 22:15:46 PM »
eu am cautat doar dupa 2017 inclusiv cu kilometri putini. Cred ca de aceea nu sunt multe.  Daca mai am si pretentia sa nu fie neagra...

dmp

  • *
  • 195
Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #337 on: March 10, 2021, 22:44:13 PM »
Daca tot esti dispus sa platesti taxe vamale si tva, cauta si in Elvetia.
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #338 on: March 10, 2021, 23:02:53 PM »
My bad, citisem aiurea 2015.
Oare astea din Suedia or fi de showroom de nu au km???
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: (v2) Sfaturi achizitie Subaru si anunturi de pe net
« Reply #339 on: March 11, 2021, 11:00:21 AM »
Se pare ca nu se omoara cu detaliile, am deschis la cea alba (cea mai ieftina) si are peste 100000. Am sa le iau totusi pe rand , sa ma uit.   MAi sper sa obin vreun feedback legat de cele din sua. As mai avea si niste intrebari despre Outback la care ar putea sa-mi raspunda eventual posesori. E ok sa le postez aici?