My new toy - Forester SG 2.0X
Subaru club Romania

My new toy - Forester SG 2.0X

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #80 on: August 03, 2020, 10:13:19 AM »
Cum spuneam intr-o postare trecuta, am in plan schimbarea rulmentului spate (deja achizitionat). Dar mecanicul meu e putin refractar la operatiune (mai ales ca uzura este in mica), vazand cum se prezinta situatia - surubul mare blocat, ca la mai toate cazurile.

Am gasit pe un site polonez un kit Koyo cu toate cele necesare, inclusiv surubul - https://subarak.pl/chemia-kosmetyki-do-subaru/46-millers-oils-petrol-power-ecomax-500ml.html .

Nu prea am identificat surubul separat si ma gandeam sa dau comanda. Pareri?

dai jos difu spate si merge fara sa te atingi de surubul ala  ;)

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #81 on: August 03, 2020, 17:04:23 PM »
Se gaseste si ca reper individual surubul lung, eu doar ce le'am comandat pentru inlocuire bucse si nu vreau sa risc sa nu am ce pune in loc dupa demontare

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #82 on: August 03, 2020, 17:18:36 PM »
Sugestia era doar pentru cazul in care nu este necesara schimbarea bucsilor si este surubul ala blocat.

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #83 on: May 31, 2021, 18:10:38 PM »
E ceva vreme de cand nu am mai scris pe topic...

Prea multi km nu am facut cu masina - inca nu am depasit 84,000. Am inceput sa culeg necesare reviziei, dar deocamdata am luat doar uleiul (Motul 8100 x-cess 5w40) si filtrele. O sa vad daca se impune si schimbarea unora dintre rulmenti (achizitionati si aia) care dadeau semne inca de acum un an si sa vad cum se prezinta franele - are momente cand imi scartaie puntea fata incontinuu in mers.

Oricum as vrea sa schimb cel putin lichidul de frana - ce recomandati? Pana acum, pe parte de franare am fost fidel marcii ATE - sa merg si acum tot pe ATE? Daca da, de care? La fel si partea hardware - discuri, placute - sa merg tot pe ATE?

Multumesc!
 

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #84 on: June 09, 2021, 13:51:42 PM »
Intre timp, multumita colegului WIM, Foresteru' a beneficiat schimbarea uleiului si filtrului motor, precum si de schimbarea franelor pe fata si a lichidului de frana si ambreiaj - am mers pe ATE (discuri, placute, lichid DOT4 SL6).

Dupa verificare amanuntita, masina poate zburda fericita, in urmatoarea perioada nemaifiind necesare alte interventii majore (o sa se impuna doar partea de suspensie fata, fara a fi nimic urgent).

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #85 on: August 19, 2021, 12:45:43 PM »
Nu am mai scris de ceva vreme - mai am putin si Foresteru' ajunge la 88k km.

Tocmai m-am intors dintr-un circuit de juma de Romanie (Bucuresti-Ranca-Scarisoara-Cluj si retur) cu vizitat pesteri/ghetari/saline - vreo 1,400 km in total. Consumul a fost pana-n 10% - nu-mi dau seama daca asa consuma sau am eu piciorul mai greu; oricum au fost cele mai mici valori de consum de cand am masina (1.5 ani).

In fine, am de rezolvat sirena ce se declanseaza in habitaclu incepand cu 140km/h - inteleg ca este o problema nu tocmai rara la Subaru, fiind cauzata de slabirea stratului de etansare/sigilare dintre parbriz si caroserie.

O intrebare: imi place (si o folosesc de cate ori am ocazia) trapa panoramica. Si as vrea sa ma pot bucura cat mai mult de ea fara probleme (acuma are cateodata o problema la inchidere cand pare ca da de un obstacol si da inapoi; o rezolv prin apasari scurte pentru o inchidere in etape mici). Drept urmare intreb: ce as putea face preventiv pentru mentinerea in bune conditii a trapei ? ce sa curat / eventual inlocuiesc ? Multumesc!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #86 on: August 19, 2021, 18:09:29 PM »
In primul rand cureti bine si gresezi mecanismele pentru a evita probleme cu trapa. Si nu uita de scurgerile prevazute pentru apa infiltrata pe langa cheder. Acele scurgeri se infunda cu praf si drept urmare te poti trezi cu pete de apa pe plafon.

Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #87 on: November 18, 2023, 14:44:18 PM »
Salutare. Bine v-am gasit.  Nu vreau sa va plictisesc cu povestea cum am ajuns la decizia sa iau un Subaru, dar 'long story short' am detinut doar masini japoneze si eram in cautarea unei masini care sa se descurce decent intr-un offroad usor spre usor-moderat si care sa nu aiba dinamica unui Matiz in curbe si pe sosea(Pajero Sport, I'm looking at you.  >:()

 Am achizionat recent masina de la shpeedy pe la 109.000Km 8) si pot spune ca sunt multumit de decizia pe care am luat-o. Masina va fi folosita la iesiri din oras, excursii, vacante, offroad usor spre moderat. Nu va fi condusa decat ocazional prin oras pentru ca in Bucuresti prefer combinatia metrou+bicicleta+talpa.

Pana acum am rezolvat micile problemele estetice, inerente varstei. Masina a fost verificata si singurele reparatii care s-au impus au fost schimbarea bieletelor anti-ruliu pe fata, inlocuirea curelei de accesorii care scartaia la rece si a unei role. Mecanicul a recomandat si schimbarea antigelului ca nu-i placea culoarea. In rest, ca sa-i citez, masina e 'tanc', nu are scurgeri, la capitolul rugina lucrurile stau bine. Rulmentii pe spate si dreapta fata inca nu se preteaza a fi inlocuiti, si urmeaza sa achizionez preventiv surubul cel lung si bucsele.

De asemenea am inlocuit scutul de plastic, care era avariat, cu unul de metal si am achizitionat deja 'window gusset-urile' si urmeaza sa le inlocuiesc ca sa elimin vajaitul, tolerabil de altfel, care apare dupa 80-90km/h.

Trapa am servisat-o, si agata mult mai rar. Mai ramane sa vad cum se poate reetanseiza parbrizul pentru ca e usor enervant fluieratul ce apare dupa 120-140km/h, desi e un avertizor de viteza inedit.  ;D

O constatare interesanta. Eram sceptic cu privire la a alimenta cu benzina de 100. Am spus sa incerc, si nu-mi dau seama daca e placebo, dar motorul pare sa mearga mai rotund la turatii mici, in situatii de aglomeratie. De asemenea consumul pare mai mic. Voi mai monitoriza. Banuiesc, dupa multitudinea de sfaturi pro in directia asta,ca la motoarele astea nu se pune problema ca benzina cu cifra octanica mare sa poata dauna supapelor.

Ca urmatoare interventii imi propun sa schimb abreiajul cu unul Exedy FJK2037, specificatii stock, cand se va impune, precum si franele: fie voi ramane pe ATE, fie voi trece pe Brembo.

In privinta suspensiilor, sunt reticent in a o ridica...cel putin pentru urmatorii 2-3 ani. Initial cochetam cu ideea sa o inalt 3/3,5 cm. Dar uitandu-ma in urma la 'offroad'-ul la care l-am facut in ultimii ani, cred ca s-ar descurca si cu inaltimea stock. Ma gandesc ca voi sacrifica si din comportamentul pe sosea, plus uzura suplimentara. E deja usor ridicata din cauciucurile de 215/65/R16, si cred ca e suficient. Ma gandeam mai degraba sa merg pe un kit de calitate dar care sa mentina specificatiile standard.

https://pedders.eu/details/803041
https://pedders.eu/details/803040

De ce kit? Ca sa-i dau mai putin de munca si la mecanic, si ca sa evit potentiale complicatii. Sunt constient ca nu e cea mai 'cost effective' solutie. Sunt deschis la orice sfat sau sugestie, din fericire ,cel putin pentru moment, nu se impune schimbarea suspensiei.

Ca si concluzie, sunt foarte incantat de achizitia facuta. Multumesc @shpeedy pentru ca ai avut grija de dulapior.  O0







Muttley

  • 4922
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #88 on: November 18, 2023, 14:51:36 PM »
Ai luat o masina foarte buna!
Sa ne mai tii la curent.
WRX SW 2002

NicNic

  • 161
Re: My new toy - Forester SG 2.0X
« Reply #89 on: November 18, 2023, 18:14:03 PM »
Intr-adevar, foarte "curata" masina, fara antecedente de abuzare tehnica.
Iti doresc sa o folosesti mult si bine.

Iar daca vrodata ai chef sa gasesti un insotitor masinii tale, la drumuri pe coclauri, Visi (aka un SH diesel rosu) poate fi disponibil sa mearga ,,,  :)
« Last Edit: November 18, 2023, 18:14:45 PM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel