Forester 2020 (e-boxer)
Subaru club Romania

Forester 2020 (e-boxer)

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #100 on: October 08, 2021, 19:35:54 PM »
Felicitări Andrei100 pentru achiziție și aștept și eu cu interes jurnalul de bord! Înțeleg perfect ce spui, și eu văd destul de rar Foresterul nou, deși mai apare câte unul când și când. E un sentiment plăcut și exclusivismul - altfel, un scurt moment amuzant l-am trăit acum vreo lună. Într-o seară, chiar lângă școala soției din Militari, doamna mea vede un Forester jasper green nou... și crede c-am venit s-o iau de la sediu. Când colo, eu eram bine-mersi acasă. Deci după ce nu am văzut vreo lună niciun Forester prin București, s-a pomenit cu unul de fix aceeași culoare la noi în cartier.

Altfel, și eu am citit mult jurnalele lui marr înainte de a mă convinge să fac pasul spre lumea Subaru și m-a cucerit atât franchețea relatărilor sale, cât și impresiile pozitive. Ce pot spune după 4 luni de Subaru și 6500km parcurși e că marr nu a exagerat cu nimic în încântarea lui, i-o înțeleg pe deplin.

În privința anvelopelor, și eu va trebui să cumpăr în toamna asta anvelope de iarnă, și tot pe varianta Blizzaak probabil că voi merge, am auzit și citit numai lucruri bune despre ele.
« Last Edit: October 08, 2021, 19:36:43 PM by Rene1984 »

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #101 on: February 19, 2022, 21:52:50 PM »
Voi cum va împăcați cu lipsa roții de rezerva? Mental și/sau practic? Ați avut vreo experiență cu kitul de reparat penele? Nu am mai avut o pană cred de 11 ani pe nici una din mașinile conduse, și da, știu că statistic șansele sunt relativ  mici, am însă o strângere de inimă să plec așa, fără,la un drum mai lung, prin străinătățuri.
Mă gândeam inclusiv sa mai cumpăr o roată pe care s-o "plimb" cu mine in excursii mai lungi, însă 1, mănâncă mult spațiu,2. costă destul de mult, am înțeles că, din cauza dimensiunilor, merg doar jante din aliaj/dimensiune normală.

« Last Edit: February 19, 2022, 21:58:07 PM by SeBestia »

marr

  • 2215
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #102 on: February 21, 2022, 12:39:35 PM »
Cu roata de rezerva - mai bine zis cu lipsa ei - m-am impacat ... mental !
Cand am trecut de la Foresterul SH (cu roata de rezerva full size), la Impreza si ulterior, primul meu XV, resimteam un stres stiind ca nu o am !
Cu timpul, cum din 2016 de cand nu mai am roata de rezerva la nicio masina, nu am avut parte de evenimente neplacute, am ajuns sa ignor acest aspect.
Bine, am mai avut una-doua pene minore (gen cuie/suruburi infipte-n anvelopa), dar cum TPMS-ul a functiona si m-a avertizat ca pier presiune, am intrat in prima vulcanizare si am rezolvat problema. Stress ar fi doar daca m-as apuca de off-road si/sau overlanding - atunci, probabil, as achizitiona o roata de rezerva full size.
Pana una-alta, pentru un plus de liniste sufleteasca, la Forester am cumparata anvelope Run Flat - deocamdata doar cele de iarna-s de acest tip.
Probabil ca, la momentul la care va trebui sa inlocuiesc si anvelopele de vara, voi merge tot pe aceasta varianta.
Idem la XV cand o fi sa fie.

PS: Ca tot am mai facut in week-end o vizita la Koloshvar, am verificat din nou faptul ca anvelope de iarna + temperaturi (relativ) ridicate + viteza mare + aerodinamica de caramida + 4 persoane in masina  = gaura-n rezervor !
Nu am facut consumul, dar estimez lejer peste 10 l/100 km.

PPS: Mare lucru sa ai o autostrada completa din A in B ! Am facut de acasa pana-n centrul Clujului fix 2 ore !
Si de la iesirea din Floresti pana acasa, o ora si 31 minute !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #103 on: February 21, 2022, 16:20:21 PM »
Autostrada și Foresterul nu sunt prieteni. Și nici cu orașul nu e cine știe ce prieten, din punctul meu de vedere. Cel mai bine se simte pe DN-uri și drumuri neasfaltate.

Totuși, este o mașină încăpătoare, deci sunt sigur că cele 4 persoane au ajuns relaxate la destinație.
« Last Edit: February 21, 2022, 16:21:06 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2215
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #104 on: February 21, 2022, 17:21:53 PM »
Da si da !
Clar nu-i gandita ca masina de autostrada. In afara de confortul oferit pasagerilor, nu are niciun atu acolo.
Pe DN-uri in schimb - si mai ales pe cele de deal si de munte - se schimba treaba. Acolo te bucuri de stabilitatea masinii, de modul in care se comporta in viraje, de tractiunea integrala cand treci de pe asfalt uscat pe mazga, ...
Ca sa nu mai vorbim de drumuri neasfaltate unde-i chiar in elementul sau - ca la astea s-au gandit inginerii japonezi cand au proiectat  Foresterul !

PS: Acum, cand benzina a ajuns aproape de 8 lei, inteleg de ce au taiat aproape 1/3 din volumul rezervorului .... ;D
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #105 on: February 21, 2022, 19:26:20 PM »
Ce inseamna totusi, viteza mare? Amendabil? :)
Totusi, 10% ptr 4 persoane pe autostrada nu e mult pentru o benzinara, ca sigur la regimul ala electricul nu a avut vreun aport la scaderea consumului.

marr

  • 2215
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #106 on: February 22, 2022, 10:46:25 AM »
Nu ”amendabila” !
140 km/h pe Cruise Control.
Desi nu-i nici o noutate, nici ceva neasteptat, m-a frapat totusi diferenta de consum dintre vitezele de DN (90-100 km/h) si cele de autostrada (130-140 kmh). In primul caz am in jur de 7 (+/-) l/100 km, in cel de-al doilea ... 10 l/100 km (de fapt, estimez peste 10/100).
Deci, o crestere cu cca. 50 % a consumului.
Poate mi se trage si de la XV - asta consuma la viteze de autostrada in jur de 8 l/100 km. BONUS: are rezervor de 65 l, nu de 48 l cum e la Forester !
Cand am vazut, la plecarea din Cluj, ca mai aveam cam jumate de rezervor, a cam trebuit sa oprsc si sa fac plinul. Cu XV-ul nu-mi puneam problema asta ...

PS: A nu se intelege ca ma ”supara” consumul in sine, este absolut decent avand in vedere gabaritul masinii si motorizarea.
Doar ca m-am prea obisnuit cu XV-ul !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3069
  • The other right!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #107 on: February 22, 2022, 11:07:44 AM »
Gurile rele zic cum ca rezistenta la inaintare creata de aer creste proportional cu patratul vitezei.
Deci o crestere de vitezei de la 100 la 140/h, inseamna 1.4, care la patrat inseamna 1.96. Deci practici, la 140/h, aerul se pune de-a contra de doua ori mai tare!  :D
Evident motorul trebuie sa mai invinga si alte pierderi, care raman relativ constante, si de aceea nu e si consumul dublu. As zice ca e chiar ok cresterea consumului cu numai 2-3 litri la suta!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Xander

  • 1260
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #108 on: February 22, 2022, 11:08:05 AM »
Dacă mergi cu 120km/h, va consuma mai puțin.  :)
Eu m-am obișnuit la hibrid cu acc-ul ăla. Merg cu 120km/h pe prima banda și apoi schimb din buton la 135km/h pe a doua când depășesc.
Consumul e pe la 6l sub 120km/h și 8-9l la 135-140km/h.

Fata de diesel nu mai merg cu turma pe banda 2 de autostrada, ci merg pe banda1 sau pe 2, când nu vine trenuletul de copii de grădinița.
Imi place la acc distanța de siguranța pe care o lasă fata de mașina din fata la viteza de autostrada. Ai timp sa reacționezi indiferent de ce se poate întâmpla. 
Consătenii circula la viteze de autostrada ca in oraș.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1238
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #109 on: February 22, 2022, 11:22:02 AM »
Este un consum absolut normal date fiind: awd, benzina, gabarit, forma. Poate chiar in ordinea asta.
Cu acelasi gabarit si forma, dar fara awd, ar scadea consumul cu 2-3%, in functie de diverse variabile.
Mai e si aspectul vant - patit eu cu camionu' din dotare - la dus spre Constanta am consumat cu vreo 3% mai mult decat la intors, pt ca batea vantul din fata... La intors am mers si mai repede si am consumat cu aproape 3% mai putin, pt ca nu vant.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2215
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #110 on: February 22, 2022, 11:31:35 AM »
@Xander - da, e super fain modul in care-i implementat ACC-ul la Subaru!
E foarte relaxant si - bonus - reactioneaza foarte precis ! Eu inca nu am experimentat niciun ”rateu” . Ce-mi place-i ca daca vizibilitatea e proasta si/sau parbrizul e murdar, se dezactiveaza si te informeaza. Era mishto daca afisa un mesaj de genul: ”Baiatu, io iau o pauza - beleste ochii !”
Si eu il folosesc mai tot timpul pe autostrada.
Ba mai mult, fiu-meu a mers cu XV-ul toata Valea Oltului doar cu ACC-ul. Spunea ca pana in Rm. Valcea nu a atins pedalele !  ;D

PS: Dan - ai dreptate cu vantul ! Am experimentat si eu asta de mai multe ori.

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #111 on: February 23, 2022, 19:56:53 PM »
Două scurte observații.

Din ce am constatat și eu la Foresterul meu, cu ACC pornit, consumul e mai mare cam cu 1%. Probabil tu ca șofer poți fi mai proactiv, iar asta se vede mai ales pe drumuri cu denivelări mari. ACC-ul va accelera în pantă ca să ajungă la viteza prestabilită, pe când șoferul va accelera după ce trece vârful dealului, consumând astfel mai puțin.

Problema mea cu Foresterul pe autostradă nu-i neapărat de consum, cât de zgomot. Zgomotul de vânt, la peste 125km/h, mi se pare destul de intens, iar la 140 sau mai mult chiar deranjant. Până la Forester, am condus 10 ani o Skoda Yeti. La 160 la oră era mai puțin zgomot de vânt decât la Forester la 120. Dar accept asta, e un compromis care nu mă deranjează, știind de ce tracțiune și spațiu mă bucur acum. :)

În privința consumurilor - pe DN-uri la drum întins pot obține medii chiar și sub 5. Pe autostradă, cu viteze între 120 și 130, consumul e între 9 și 10.5, în funcție și de vânt/aer condiționat care merge sau nu/încărcare și pasageri.

Xander

  • 1260
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #112 on: February 23, 2022, 20:01:03 PM »
Da, zgomotul ridicat la 130km/h și peste e un feature. Așa e și la cele vechi.
Unii le antifoneaza singuri pe cele la mana a doua.
Nu știu la obk cum e, pentru ca e mai scump.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #113 on: February 23, 2022, 21:26:20 PM »
La SG macar stii de ce, ca nu exista rame. Interesant sa aflu ca si la astea noi insonorizarea e un punct slab

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #114 on: February 23, 2022, 23:42:37 PM »
Aerul produce zgomot când trece peste oglinzile mari şi când face turbulenţe din cauza gărzii la sol mari.
Avantajele SUV-urilor sunt mai mari decât uşoara creştere a zgomotului interior la viteze mai mari.

Discuţia asta îl va activa pe un coleg de forum care activează în domeniu. Probabil va face măsurători la maşinile din dotare.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

BEN

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #115 on: March 07, 2022, 22:39:03 PM »
@Xander - da, e super fain modul in care-i implementat ACC-ul la Subaru!
E foarte relaxant si - bonus - reactioneaza foarte precis ! Eu inca nu am experimentat niciun ”rateu” . Ce-mi place-i ca daca vizibilitatea e proasta si/sau parbrizul e murdar, se dezactiveaza si te informeaza. Era mishto daca afisa un mesaj de genul: ”Baiatu, io iau o pauza - beleste ochii !”
Si eu il folosesc mai tot timpul pe autostrada.
Ba mai mult, fiu-meu a mers cu XV-ul toata Valea Oltului doar cu ACC-ul. Spunea ca pana in Rm. Valcea nu a atins pedalele !  ;D

PS: Dan - ai dreptate cu vantul ! Am experimentat si eu asta de mai multe ori.


Salut,
Din câte am citit, ești cel mai vechi posesor de Forestier e-boxer, dar și un fan al acestei mărci. Pentru ca de mulți ani ma uit lung după prea puținele Subaru din trafic, încerc să îmi fac o idee despre ce înseamnă marca asta pentru un proprietar. Am văzut ca ai scris ca prima revizie te-a costat cam 1000 și ceva. Înțeleg ca ăsta este costul reviziei standard, anual, nu? Cam cât este ora de manoperă, dacă ai idee? Perioada de garanție este doar de 3 ani, așa cum scrie în ofertă. Poate fi majorată această perioadă de garanție? Eu din ce am mai studiat, mașinile astea sunt destul de robuste. Din experienta ta îndelungată, la ce trebuie să fiu atent ca să nu am probleme grave, costisitoare dpdv financiar, cu mașina asta?
Mulțumesc mult!

burtal

  • 444
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #116 on: April 24, 2022, 22:58:45 PM »
.

ODO: 13.478 km

PS: Ca tot mi-am amintit de Veliko - dupa ce am plecat din benzinarie, am crezut ca a innebunit masina !
La fiecare minut piuia si-mi aparea mesajul ”Keep eyes on road” ! Si eu chiar eram cu ochii la drum !
Am oprit si am repornit motorul in speranta ca-si revine. Nici vorba !
Dupa vreo 20 km am cedat psihic si am schimbat locul cu sotia. La ea ... liniste !
Si a condus pana in Pitesti. De acolo, am preluat eu, din nou, volanul si nu m-a mai certat ...
Desi, in prima faza, eram sigur ca e o problema cu masina si eram gata sa sun la AK sa-i intreb ce sa fac, ulterior (dupa schimbarea soferului), am realizat ca mirobolantul Driver Monitorig System sesizase ca-s obosit si nu stia cum sa-mi spuna sa o las incet, sa-mi trag sufletul si sa-mi odihnesc ochii (ce-i drept, nu am dormit mai mult de 2 ore inainte de plecare). ...

Probabil are o setare ca dupa cateva ore de condus intins sa inceapa sa chitaie....gen dupa 5-6 ore de condus sa iti zica sa iei o pauza mai mare... Nu cred ca iti vede ochii injectati :)

marr

  • 2215
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #117 on: April 26, 2022, 09:16:17 AM »

Salut,
....

Salut !
Nu stiu cum de mi-a scapat acest post ....
Incerc sa-ti raspund mai jos (si scuze pentru raspunsul intarziat):
1. Da, costul unei revizii anuale cam asta este (detaliez mai incolo costurile aferente ultimei revizii;
2. Garantia standard este de 3 ani, dar poate fi prelungita cu inca 2 an (contra cost). Prelungirea garantiei, din cate retin, nu-i obligatoriu sa o faci la achizitia masinii ci poate fi facuta oricand, inainte de expirarea garantiei standard.
La Forester, eu am primit la achizitie, courtesy of Auto Kino, prelungirea garantiei la 5 ani.
3. La ce sa fii atent ? La chestii de bun simt:
 - revizii facute la timp ( critic este uleiul bun, schimbat la timp - inclusiv la cutie si diferential);
- sa nu-i ”dai” mai mult decat e masina proiectata ”sa duca”;
- sa o ”incalti” cu anvelope identice fata/spate, stanga/dreapta;
In rest, nezina, apa si talpa !
Bine, daca o iei SH, trebuie mult mai multe chestii avute in vedere - esential este sa aiba un isoric cunsocut si verificabil.

@Burtal:
Nu, nu-i vorba despre un timer care sa ”chitaie” dupa un numar de ore de condus si sa te invite la cafea.
Ceva de genul asta aveau fosta Impreza si precedentul XV - dupa doua ore de condus aparea in bord mesajul un mesaj care-ti spunea ca ai condus 2 ore si ar fi bine sa faci o pauza.
Foresterul nu are chestia asta - la dus, am condus mult mai multe ore fara pauze si nu a avut nimic de obiectat.
E minunea aia de scanner facial din bord - probabil ca, in cazul in care esti prea obosit, sesizeaza ori faptul ca ai ochii mijiti, ori faptul ca clipesti mai des, nu stiu exact care-s semnalele pe care le percepe ca ”oboseala”. Dar e clar ceva legat de ”fata” soferului - asa cum ”te certa” daca nu esti atent la drum (te uiti dupa gagici, te holbezi in telefon, etc), asa percepe si semnele de oboseala.
Ciudat si de neinteles e ca nu au implementat mesaje/alerte diferite pentru atentia la drum si, respectiv, oboseala.
Daca ar fi facut asta, mi-as fi dat mai repede seama ce-i trebuie si scuteam niste nervi ...

In alta ordine de idei, un update:
In urma cu cca. 10 zile am executat si revizia de 2 ani
Costuri:
- Manopera revizie = 309,40 lei/buc (260 lei + TVA / operatiune, nu pe ora);
- Consumabile = 23,80 lei;
- filtru ulei = 54,19 lei;
- Filtru aer = 121,12 lei;
- filtru habitaclu = 282,64 lei;
- Ulei Motul Hybrid 0W20 (5 l) = 439,47 lei (73,86 lei + TVA / l)
TOTAL = 1.230,61 lei

ODO = 22.860 km (la data reviziei)

PS: La dus am resetat Trip A ca sa vad care-i consumul ...
Pana pe la Fagaras a fost foarte liber si am mers constant, fara prea multe depasiri - din Fagaras s-a aglomerat semnificativ si au alternat portiuni de mers in coloana cu zone in care am intrebuintat mai serios pedala de acceleratie.
Am intrat in Brasov cu 7,2 l/100 km.
Nu-i rau dar nici senzational !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2215
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #118 on: May 02, 2022, 16:13:27 PM »
In ultimul inceput de sfarsit de saptamana (aka vineri), am mai avut ceva treaba la Cluuuuj !
La dus, am mers usurel - intre 125 / 130 km/h - consumul pana in Alba a fost de 8,5 l/100 km, am ajuns in Turda cu 8,7 si in Cluj cu 8,6 l/100 km.
E ceva diferenta fata de de cei 10 + l/100 km ”scosi” pe acelasi drum cu 140 km/h pe ACC.
La intoarcere, la intrarea in Sibiu am avut 8,8 l/100 km - dar m-am fatait ceva prin Cluj (zona Calea Turzii, apoi prin Marasti si de acolo via Floresti si A3,  iar de la Sebes incoace, m-am cam plictisit si am mers cu 135 - 140 km/h (dar fara ACC).
Anvelope de iarna - nu am apucat sa fac schimbul pana acum si mi-a parut rau, ca erau 20-22 grade afara. Doua persoane in masina.
Eu unul sunt multumit si-l consider un consum absolut rezonabil, avand in vedere aerodinamica si masa masinii + tractiunea integrala.
Cum prin vara am programata o scurta iesire in Austria, am vrut sa vad cam care-i consumul la mers absolut legal.
Probabil ca daca as merge cu 120 km/h - cum spune Xander - as avea un consum sub 8 l/100 km. Dar nu asta-i scopul meu in viata !

PS: Printre milioanele de muste lipite de parbriz, s-a strecurat si o piatra (spre bolovan). Urmarea e lesne de dedus - crapatura, dosar CASCO si apoi trebuie sa sun la AK pentru comanda si programare la inlocuire parbriz ....

« Last Edit: May 02, 2022, 16:16:33 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #119 on: May 02, 2022, 18:00:30 PM »
Îmi pare tare rău să aflu vestea cu parbrizul. Sunt foarte curios în cât timp va veni.

Cât despre consumuri, și eu am observat că ACC de regulă adaugă un pic, nu mult, dar adaugă. Pe Târgoviște-București pe ACC de regulă obțin pe la 5,3-5,5. În weekendul acesta am mers fără ACC, mai mult de curiozitate, și am avut 4,7 la parcarea în garajul din București. Mers legal - 60 prin localități, 90-100 extraurban pe DN-uri. 4 persoane în mașină și portbagajul plin ochi.