Forester 2020 (e-boxer)
Subaru club Romania

Forester 2020 (e-boxer)

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #160 on: March 06, 2024, 10:59:07 AM »
Pe scurt - alimenteaza motorul electric !
Pe lung, rostul ar fi asa:
- Autonomie in mod electric este, DAR, e mica (cca. 1 - 1,5 km) si nu poti decide tu cand si cum sa mearga pur electric.
Si logica computerului de la Subaru e ... altfel !
- Consum (mai) redus e doar in oras - la viteze de autostrada masina e penalizata in primul rand de aerodinamica si apoi de greutate;
- Autonomia de la prin la plin e mai mica fata de XV-ul meu cu rezervor de 65 l (care-i si mai usoara, si mai aerodinamica).
Nu stiu daca-i mai mica - si cu cat - daca-l comparam cu modele similare (mai ales ca din cate vad, acum e o moda ca marea majoritate a modelelor noi ”electrificate” - fie ele MHEV, GEV sau PHEV - sa aiba rezervoare in jur de 40-45 l ).

PS: De exemplu, nu are autonomie mai mica decat un Sportage 1.6 TGDi modelul anterior (ca din asta avem unul in firma) desi ala are rezervor mai mare (binisor peste 50 l).

Mersi pt lamuriri.

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #161 on: March 09, 2024, 17:50:29 PM »
Salut. Ati reusit sa folositi MySubaru app ? Inteleg ca poti porni masina din telefon plus climate control
dar nu o gasesc in AppStore
Am incercat sa-mi fac cont pe www.mysubaru.com, dar pare sa fie USA only la adresa :-(

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #162 on: March 09, 2024, 18:32:53 PM »
USA only, cred ca nu va functiona in EU, posibil sa lipseasca " o piesa" ..aka un receiver, ceva pe masina.

MyKe

  • 210
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #163 on: March 09, 2024, 22:13:30 PM »
Poţi face ca aplicaţia să apară în appstore schimbând regiunea telefonului din RO în US.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #164 on: March 09, 2024, 23:42:32 PM »
Si ce faci cu ea? Functioneaza? Cum comunica cu masina? Prin ce servere?

MyKe

  • 210
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #165 on: March 10, 2024, 13:21:31 PM »
Îi ziceam doar cum o poate găsi în appstore. Ce face mai departe, rămâne să ne anunțe. :)
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #166 on: March 14, 2024, 09:53:08 AM »
Aplicatia este pentru SUA. iti trebuie abonament la Syrius - satelit sau ceva de genul. La noi nu merge! Am incercat sa instalez app dar fara abonament egal zero!
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

marr

  • 2208
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #167 on: March 14, 2024, 15:24:36 PM »
Asa stiam si eu - aplicatia asta este USA ONLY !

Singura chestie ce tin minte ca mi se parea cu adevarat interesanta era posibilitatea de a opri masina de la distanta, din aplicatie.
Daca ti-o fura cineva, ramanea cu ea in mijlocul drumului !
Bine, asta presupunea si pornirea de la distanta, si era comod sa nu mai ies iarna sa pornesc motorul ca sa se dezghete masina ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BEN

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #168 on: March 15, 2024, 15:45:03 PM »
Salut Marr,

la cati km ai ajuns cu Foresterul? Ai cumva idee la cati km se face primul schimb de ulei la cutie si diferential?

Multumesc!

marr

  • 2208
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #169 on: March 15, 2024, 18:40:05 PM »
Nu stiu exact câți km are la bord - eu circul mai rarut cu Foresterul - dar undeva peste 40k km.
Uleiul in cutie este recomandat a fi schimbat la 60.000 km.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester23

  • 17
  • Subaru Forester Xclusive 2.0i Hybrid
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #170 on: March 18, 2024, 17:21:02 PM »
@BEN

Conform cu manualul , la CVT- se schimba la 120.000Km sau 8 ani.
Daca e un regim mai dubios- gen tractare, mers sportiv- cred ca mult mai devreme, parca scria de 40k km.
Subaru considera ca ar fi un ulei long life- adica cat viata masinii- care inseamna cred eu 8 ani si max 120.000km.
Dar personal as merge pe 40-60 k km si 4 ani. Niciun ulei nu poate fi pe viata!

60k km merge pe la cutiile Aisin- grupul VAG e pe varianta 60k km. Am schimbat la un V6, 3 litri, si o duce bine. Cred ca se apropie de 400.000km in stilul asta.

Inca odata mare mare atentie de provenienta uleiului- daca nu e original (nu facut la TR, RUS sau CN) sunt mari sanse sa nu duca prea mult cutia. De ce? Pentru ca un ulei bun tine la frecare- caldura- temperaturi mari si constante- si nu se gelifiaza sau nu lasa depuneri care in timp sa se intrpoduca prin orificiile transmisiei si sa blocheze valvele. Asta ar fi o explicatie generala.
DIn comparatia ulei OEM vs Ulei de top asta e marea problema. Uleiu de top, dupa ce il arzi bine- nu lasa depuneri si nu se innegreste vs ulei OEM care devine GEL FIX de la doctor Oetker si lasa depuneri (si in toate testele SE EVAPORA).

Sper ca am fost de oarece ajutor!
Forester My 23, Top trim, Hybrid, 150cp!
Posesor de Subaru Forester- multumit de cutia pe roti!

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #171 on: April 19, 2024, 19:23:34 PM »
Salutari,
Am patit o nefacuta  :)
N-am mers cu masina o saptamana si azi n-a mai raspuns la butonul telecomenzii, am incercat si cu rezerva.
N-am putut deschide usa decat cu cheia fizica scoasa din telecomanda. Apas butonul Start/Stop...nimic. Ma uit in spate butonul de la plafoniera ramas apasat de catre copii.
Sa fi golit consumatorul asta ambele baterii ? Cea de Start/Stop inteleg ca e cea de 45 AH, iar cealalta de 48 AH e pentru accesorii ?
Sa incerc cu cabluri de la alta masina dar pe care din ele ?

Multumesc de sfaturi

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #172 on: April 19, 2024, 19:55:10 PM »
Verifica cu un multimetru pe care a scazut tensiunea si cel mai indicat ar fi sa incarci bateria pe redresor decat sa dai curent prin cabluri, deja e vorba de multa electronica si pot aparea riscuri suplimentare, chiar daca in principiu nu ar trebui sa fie vreo problema.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #173 on: April 19, 2024, 20:08:00 PM »
Vezi ca scrie pe cea pe care sa nu pui cabluri. Parca e cea din stanga, cum stai in fata masinii cu ochii spre motor. Partea pasagerului. Daca esti posesor vechi, stii ca Subaru nu a avut bateriile montate acolo.

Deci cea de pe partea soferului ar trebui sa fie cea de pornire. Acolo au avut mereu bateria principala. Verifica totusi.
« Last Edit: April 19, 2024, 20:08:34 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2208
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #174 on: April 19, 2024, 22:42:06 PM »
Am pățit exact asta in urma cu cca 1 an - tot de la lumina din portbagaj !
Doar bateria din dreptul șoferului ( cea despre care spunea Mihai) este utilizată pentru pornire. Dacă aia a rămas fără curent, bye-bye, nu mai pornește!
Pot sa fie celelalte doua full ca nu ajuta la nimic.
Eu am schimbat bateria cu pricina si de atunci am grija sa nu mai rămână becuri aprinse prin mașina ...
Încearcă sa o pui pe un redresor sau sa-i “dai curent “ prin cabluri de la o alta mașina ca sa o pornești. Totuși, n-ar fi rău sa cauți si o baterie noua, just in case.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #175 on: April 21, 2024, 20:15:54 PM »
Salut. Vineri, n-am mai facut nimic, eram pe graba si am plecat cu masina veche
Acum am pus multimetrul pe ele. Bateria pe partea pasagerului e full, are 12,77 V, deci n-a fost afectata
Bateria pe partea soferului are 1,72 V deci ea e problema, o sa o pun maine pe un redresor, cum m-ati sfatuit
Trebuie sa fiu atent la ceva inainte/dupa ce dau bateria jos ? Resetari, coduri, etc.

Multumesc

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #176 on: April 21, 2024, 20:33:15 PM »
Mie nu mi-au mai mers geamurile electrice. Doar cel de pe partea soferului : https://youtu.be/XRE2x3uQ5i4?si=zAV1WzTq8k_R6k2O vezi aici despre ce mi s-a intamplat mie si cum am rezolvat.

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #177 on: April 23, 2024, 19:37:36 PM »
Am incarcat bateria pe un redresor, ocazie cu care am observat ca fostul proprietar a schimbat-o pe cea originala cu una de 60 Ah. Am pus-o inapoi si toate setarile par sa functioneze ca inainte, inclusiv geamurile electrice  :)
Voi fi clar mai atent la consumatori lasati porniti, desi sincer nu-mi explic de ce nu au facut inginerii un sistem de siguranta care sa taie consumatorul daca scade bateria sub un anumit nivel (cred ca am vazut in cartea tehnica o fraza care zicea ca masina poate porni singura motorul in cazuri de scadere a bateriei sub o limita ?)

dan_b

  • 1236
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #178 on: April 23, 2024, 19:54:28 PM »
La Isuzu, dar si la Nissan (model mai vechi, chiar) se sting becurile de plafoniera uitate aprinse, dupa aprox 10 minute.
Teoretic ar fi trebuit sa fie la fel si la Subaru, mai ales la modelele noi.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #179 on: April 23, 2024, 21:27:25 PM »
cred ca am vazut in cartea tehnica o fraza care zicea ca masina poate porni singura motorul in cazuri de scadere a bateriei sub o limita ?

Cel mai probabil referinta era in situatia in care e activ sistemul Start/stop si, desi stationezi, motorul poate fi pornit in caz de scadere a gradului de incarcare a bateriei