Forester 2020 (e-boxer)
Subaru club Romania

Forester 2020 (e-boxer)

dan_b

  • 1234
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #60 on: April 14, 2021, 09:57:42 AM »
Si mie mi s-a parut super dinamica masina, cand am mers in test drive. Mai ales in modul S.
Am testat atunci si urcare pe macadam, la fel, incantat de cum s-a comportat din punct de vedere tractiune, turatie, aderenta.
Pe serpentine am mers foarte putin, dar da, confort maxim.
Si, daca e sa fim realisti, la ce drumuri sunt in Ro nu prea ai ce face cu mai multa putere. In schimb confort, siguranta, versatilitate, da, astea conteaza si le ofera cu plus, zic eu. Pt depasiri, acel S de care zici si tu, chiar nu e degeaba.
Succes cu inocularea :) Si sa speram ca se revine la normalitate mai repede si nu o sa uitam ce e aia...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #61 on: April 15, 2021, 22:17:32 PM »
Când constați că despre pasiune și respect pentru progresul tehnologic unii vorbesc practicând zeflemeaua, ironia, dezabuzarea reușești a înțelege diferența dintre unii care merg încet dar sigur înainte față de unii care au comutat maneta pe ”stagnare” sau mai rău pe ”marșarier”. Mai exact, acționând în disprețul modernismului nu faci niciun progres, nici chiar în nutriție... :o

În ceea ce privește modelul e-Boxer mă tot confrunt cu idei ale palierului baroc care mă provoacă dar în același timp mă și sedează: să trec de la PHEV la e-Boxer ori să aștept noul Forester PHEV? Chestiunea de față se regăsește, probabil, la baza personalității sau a autodefinirii și nu este necesar a pătrunde adânc în cunoașterea sensului dezvoltării industriei auto ci mai degrabă în confortul individual.

Urmăresc cu pasiune și emoții atât gândurile lui Marr cât și noile modele din portofoliul SUBARU.

PS: pentru o mai eficientă deplasare, din punct de vedere financiar, evident, îți recomand montarea unei instalații GPL care va duce, inevitabil, la un OPEX demn de a fi publicat, tipărit și apoi înrămat pe peretele de la Răsărit.  ;D :P >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #62 on: April 16, 2021, 11:31:30 AM »
... să trec de la PHEV la e-Boxer ori să aștept noul Forester PHEV? ....
Avand in vedere faptul ca e-Boxerul are abia un an de la lansare, nu cred sa apara PHEV prea curand. Eu as zice ca PHEV va fi doar modelul urmator.
Asta inseamna ca pana atunci, de bucuri de iesiri in compania Forester-ului (si a celorlalti colegi cu sase stele-n bot) si numai bine termini leasing-ul la e-boxer ca sa poti trece la viitorul Subaru PHEV !
Sau, daca tii mortis la un PHEV, daca nu ma insel, au un State Crosstrek / XV PHEV. Sau, cel putin, aveau ....
Asta as face eu. Dar cu eu nu-s tu si iarna nu-i ca vara ... io zic sa dai in bobi !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

cristibna

  • *
  • 723
  • FUN
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #63 on: April 16, 2021, 14:57:16 PM »
Marr, masina lui actuala e PHEV si inca viseaza la Subaru  8)
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #64 on: April 16, 2021, 19:20:43 PM »
Știm !
Da’ .... once Subaru, allways Subaru !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #65 on: June 16, 2021, 10:48:59 AM »
Mama cat e de mare masina asta !
Pe motiv de renovari la cabana, am carat saptamana trecuta asa:
- Un sezlong / leagan pentru terasa (eram gata sa pun pariu ca nu incape);
- o cabina de dus (demontata, dar totusi, un panou avea 195*90 cm fara ambalaj);
- un frigider (cu tot cu ambalajul de rigoare);
Ieri, cand am transportat frigiderul, m-am uitat si la kilometraj.
ODO: 10.442 km

Consumul mediu pe ultimii cca. 2500 km este 9,6 l/100 km.
Frecata zilnic prin oras de sotie (la orele de varf) si de fiu-meu + un drum pe saptamana pana la cabana (cca. 25 km/sens).
Nu-i rau pentru magaoaia asta.

In cca. o luna o scot si din tara pana la greci. Sunt curios ce consum va scoate la drum intis (am o oarecare retinere in ce priveste autonomia - cu XV-ul, am facut plinul in Giurgiu si am ajuns fara stress in Thassos, m-am invartit pe insula de am ametit, am facut plinul inainte de plecare (si mai aveam cca un sfert de rezervor). La intoarcere, am realimentat abia la OMV-ul de pe A1 (cel de pe la km 30).
Cu Foresterul, daca alimentez in Giurgiu, va cam trebui sa fac plinul la faimosul OMV din Kardjali, altfel ma tem ca o sa fiu obligat sa caut benzinarii inainte sa ajung in Keramoti ....
Vom vedea !
« Last Edit: June 21, 2021, 14:02:52 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #66 on: June 21, 2021, 14:00:53 PM »
Ieri, ca tot a plouat - si mama ce a mai plouat - am scos Forester-ul la plimbare pana-n Brasov.
Cu ocazia asta am vrut sa fac si un mic test de consum - mai ales dupa ce am primit o informare cum ca, acelasi model de Forester, a facut drumul Brasov pana pe la Tulcea cu un consum de 5,8 l/100km.
La dus nu am prins ploaie si drumul a fost destul de liber pana catre Fagaras, apoi s-a mai animat.
La intoarcere, de la iesirea din Codlea pana apropae de Fagaras am mers doar pe ploaie, in marea majoritate a drumului ploaie torentiala ca abia faceau fata sergatoarele. Am mai prins niste reprize de ploi torentiale si dupa Fagaras.
Dar, m-am recunoscut ”invins” !
Consumul mediu indicat de CB la final a fost de 7 l/100 km, bause aproape juma de rezervor iar range-ul indicat era de cca. 360 km.
Cu cei aproximativ 310 km facuti de la alimentare, ar iesi o autonomie de cca. 600 - 650 km cu un plin. Asta pe DN-uri, ca daca ”scap” pe autostrada scade catre 500 km.
E OK ! Pot trai cu asta !

PS: DAR, ce trebuie neaparat subliniat - cum sta magaoaia pe drum!!!
L-a dus, m-am distrat pe toate curbele si pe putinele serpentine !
La intoarcere, desi ploua torential si drumul era acoperit de apa  - in multe zone erau suvoaie de apa, fie pe cate o jumatate de banda, fie de-a latul drumului (in functie de configuratia terenului) - nu am avut nicio clipa senzatia de nesiguranta si nici nu am simtit nicio fractiune de secunda ca masina ar fi pierdut aderenta sau s-a balbait in vreo curba.
Desi nu-s la primul Subaru, am fost pur si simplu incantat de comportamentul Foresterului !

ODO: 10.766 km
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #67 on: June 21, 2021, 15:08:07 PM »
Încântat sa îți citesc  experiența cu foresterul hibrid.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #68 on: June 21, 2021, 15:22:30 PM »
Marr nu s-a schimbat cu nimic de la primul Forester.

Am luat diesel stiind problemele existente dar randurile lui au inclinat balanta. La vremea respectiva nu il cunosteam direct.
Cand voi cumpara e-boxer voi fi ghidat tot de opiniile lui.

Prefer un mic review al unui om echilibrat in locul sutelor de filmulete facute de tineri sau batrani entuziasti aflati sub diverse influente.

ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #69 on: July 26, 2021, 11:18:11 AM »
Update dupa ce am revenit dintr-un (prea) scurt concediu in judetul Thassos !
Foresterul asta este, de departe, cel mai confortabil Subaru pe care l-am detinut !
Daca, la dus (pe motiv de ceva treburi de ultim moment), am ”rupt” drumul cu o pauza in Bucuresti de unde am plecat spre Grecia, la intoarcere am facut drumul dintr-o bucata .... si ce bucata !
Am plecat din Thassos cu ferry-ul de 05:00 (asta inseamna ca am plecat la 4:00 de la hotel) si am ajuns in Sibiu la ... 19:20 !!
La dus - desi am plecat sambata (n-am gandit prea bine asta), a fost totul OK: la 6:00 eram in Giurgiu, trecut granita si podul in cca. 15 -20 minute si am ajuns la Makaza pe la 11:30.
Acolo, am prn coada de 1,2 km si am trecut in Grecia la 13:15. La ora 16:00 eram la hotel !
La intoarcere insa .... desi la 07:00 eram deja in Bulgaria si la 13:00 (cu vreo doua pauze de cafea si unde de alimentare in Bulgaria) eram deja in Giurgiu, de pe meleagurile stramosesti a inceput distractia !
Daca din Giurgiu pana la intrarea pe A1 de la Vanatorii Mici s-a circulat super OK, autostrada a fost foarte aglomerata (dar am mers totusi constat cu 140 km/h, de la coborarea de pe A1 in Pitesti si pana la iesirea din Bascov am facut ... 45 minute !
Apoi, ne-ma tarat tot drumul in coloana pe Dealul Negru, centura Rm Valcea si apoi, in aceeasi coloana obosita tooataaaa Valea Oltului. Bonus, am prins (cum altfel) un blocaj si din Talmaciu pana la sensul giratoriu de la Vestem (care a mai papat inca 40 min).
Interesant e ca, desi am ajuns acasa dupa mai bine de 15 ore de stat in masina (de condus, am condus doar vreo 11, restul i-a ”soferit” doamna mea), nu m-am simtit obosit, nu ma durea spatele, nu eram amortit, eram (aproape) fresh !
Nu mi-ar fi fost greu sa o iau a doua zi de la capat !
Am parcurs 1827 km (ca pe insula am fost destul de puturos - nu mi-am dorit decat liniste si o carte buna).
Consumul mediu indicat de CB = 8,2 l/100 km.
Mi se pare super OK avand in vedere faptul ca pe autostrada am mers cu 140 - 150  km/h, ca am avut cel putin 2,5 ore de stat pe loc cu motorul si clima pornite (la peste 30 de grade afara).
Am remarcat - din nou - ce diferente colosale de consum apar intre mersul normal, pe DN-uri si cel la viteze mari, pe autostrada.
Daca, la dus, am ajuns la Milcoiu cu un consum de 6,3 l/100 km, in Bucuresti aveam ... 8,4 l/100 km !
Nici cu range-ul nu sta deloc rau daca mergi frumos - la intoarcere, am facut plinul in Velilo Tarnovo si CB-ul mi-a indicat o autonomie de 770 km. (asta ar insemna ca in ultimii XXX km, consumul mediu ar fi fost de cca. 6,2 l/100 km).

ODO: 13.478 km

PS: Ca tot mi-am amintit de Veliko - dupa ce am plecat din benzinarie, am crezut ca a innebunit masina !
La fiecare minut piuia si-mi aparea mesajul ”Keep eyes on road” ! Si eu chiar eram cu ochii la drum !
Am oprit si am repornit motorul in speranta ca-si revine. Nici vorba !
Dupa vreo 20 km am cedat psihic si am schimbat locul cu sotia. La ea ... liniste !
Si a condus pana in Pitesti. De acolo, am preluat eu, din nou, volanul si nu m-a mai certat ...
Desi, in prima faza, eram sigur ca e o problema cu masina si eram gata sa sun la AK sa-i intreb ce sa fac, ulterior (dupa schimbarea soferului), am realizat ca mirobolantul Driver Monitorig System sesizase ca-s obosit si nu stia cum sa-mi spuna sa o las incet, sa-mi trag sufletul si sa-mi odihnesc ochii (ce-i drept, nu am dormit mai mult de 2 ore inainte de plecare).
Nu-mi dau seama cum a sesizat sistemul ca am ochii obositi, ca nu am avut nicio secunda tendinta de a atipi sau de a fi neatent la drum ...
Bine ca am aflat si ce inseamna insistenta aia !

PPS: A inceput sa-mi placa tot mai mult Foresterul !
De cand am revenit acasa si mi-am reluat XV-ul, parca nu mai sunt atat de sigur ca-mi place mai mult cel din urma ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #70 on: July 27, 2021, 10:12:20 AM »
Bun revenit, marr!

Mulțumim pentru relatare. De curiozitate, cât de presantă a fost problema rezervorului mic și a autonomiei?

Și încă un lucru de care-s curios, cum s-a comportat sistemul de AC prin însorita Grecie? La noi, prin ceva excursii recente unde afară erau 34-35 de grade, clima nu stătea mai jos de treapta 5 din 7. Cred că „de vină” pentru căldura destul de mare din habitaclu sunt suprafețele vitrate uriașe. Dar n-aș renunța la ele pentru nimic în lume. :)

Drumuri bune în continuare.

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #71 on: July 27, 2021, 11:28:34 AM »
Salut !
Desi am avut ceva emotii datorita rezervorului ”mic”, in final nu a fost deloc o problema !
La dus, am facut plinul la Shell, in Ruse, am completat din nou pana la plin la faimosul OMV din Kardjali (n-am pastrat bonurile deci nu stiu cat am alimentat, dar din cate retin, mai aveam benzina sa ajung cel putin pana in Keramoti - deci, probabil, mai aveam cca. 20 l).
Am facut plinul, inainte de plecare, in Thassos, apoi am realimentat in Veliko Tarnovo (32 l - bonul asta vad ca-l am)  si am refacut plinul la OMV-ul din Calimanesti (aici au intrat 30 l - bonul asta l-am pastrat pentru decontare).
Poti linistit sa iei in calcul cca. 500 km de la un plin la altul. Daca mergi usurel, pe DN-uri, chiar mai mult.

Referitor la AC, un singur cuvant este suficient: IMPECABIL !
Ca sa nu sufle ca nebunul, recomandarea mea este sa reduci temperatura treptat. ”Cartea sovietica” recomanda ca pentru sanatatea pasagerilor si evitarea socurilor termice, diferenta dintre interior si exterior sa fie de cca. 5 grade.
Deci, daca masina a stat in soare si cand urci, vezi in bord o temperatura exterioara de 35 - 40 grade, nu pune climatizarea pe 20 de grade din prima ! Asta daca vrei sa se mai inteleaga om cu persoana si sa nu te zboare curentul de aer din masina. Pune prima data pe 27, apoi pe 25, etc ... Ventilatorul va merge la o viteza rezonabila si nici nu veti avea probleme cu schimbarile bruste de temperatura.
Noi, am mers tot timpul cu AC-ul setat la 25 grade si a fost super OK (afara erau 32-33-34 grade).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1234
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #72 on: July 27, 2021, 11:44:28 AM »
Pt extra eficientizare climatizare se pot aplica folii pe geamurile laterale spate si luneta. Scade considerabil timpul de racire si apoi sta la 1-2 trepte pe climatizare automata.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #73 on: July 27, 2021, 13:32:01 PM »
Mda ... eu am geamuri fumurii ”din fabrica”.
Am omis faptul ca Rene nu le are asa...
Da, are dreptate @dan_b - foliile cu protectie UV ”fac minuni” !
Stiu asta deoarece la fostul meu Civic nu aveam geamuri fumurii si nici protectie UV si ma coceam de-a dreptul ! Asta pana am pus folii.
Eu am avut montate folii Llumar cu protectie UV - transparente pe geamurile portierelor fata si fumurii pe cele din spate si pe luneta.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1234
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #74 on: July 27, 2021, 15:03:17 PM »
Eu am avut montate folii Llumar cu protectie UV - transparente pe geamurile portierelor fata si fumurii pe cele din spate si pe luneta.
Idem.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #75 on: July 27, 2021, 19:11:45 PM »
Da, într-adevăr, eu nu am tentă fumurie la geamuri, probabil și asta influențează temperatura din habitaclu. Mă voi gândi pentru anul viitor la folii din-acestea, pentru anul ăsta prioritatea e un set de jante, cu anvelopele de iarnă aferente. Bănuiesc că ar trebui să cumpăr și senzori, pentru a fi monitorizată presiunea, nu?

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #76 on: September 11, 2021, 16:14:26 PM »
salut !
sunt nou pe acest forum ,nu am avut niciodata subaru ,dar sunt interesat de unul 2019-2020
sunt putin oprit de consum ,am gasit o masina in italia de vanzare si a spus ca are un consum de 10-12 ,sa aiba ceva masina respectiva sau asta este consumul ?
multumesc !

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #77 on: September 11, 2021, 20:06:52 PM »
Ce model si cu ce motorizare ?
Dacă vorbim despre Forester sa XV 2019-2020, acestea au venit doar cu motoare de 2.0 NA si CVT. Ma rog, XV-ul are si 1.6.
Niciunul nu are consum mediu de 10-12 l/100 km !
Poate doar dacă este condus exclusiv inr-un oraș aglomerat.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #78 on: September 11, 2021, 20:26:10 PM »
Ce model si cu ce motorizare ?
Dacă vorbim despre Forester sa XV 2019-2020, acestea au venit doar cu motoare de 2.0 NA si CVT. Ma rog, XV-ul are si 1.6.
Niciunul nu are consum mediu de 10-12 l/100 km !
Poate doar dacă este condus exclusiv inr-un oraș aglomerat.

Tip cutie de viteze
Automată
Viteze
7
Cilindree
1.995 cmł
Cilindri
4
Greutate proprie
1.664 kg
Motorizare
4x4
an 2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #79 on: September 11, 2021, 20:55:28 PM »
Mediu 12 nici 2.0 x din 2007 nu consuma.
Un 10-12 oraș și 6-8 afara.