Forester 2020 (e-boxer)
Subaru club Romania

Forester 2020 (e-boxer)

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #40 on: November 16, 2020, 11:32:24 AM »
Am reusit in acest week-end sa incalt masina pentru iarna - Bridgestone Blizzak LM005 (run flat).
Acum, astept conditiile meteo ”favorabile” pentru a le putea testa !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #41 on: November 16, 2020, 12:13:26 PM »
...
Acum, astept conditiile meteo ”favorabile” pentru a le putea testa !

Daca esti pe faza, poate nu ratezi, am vazut in anii precedenti ca iarna pica intr-o zi de februarie.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #42 on: November 16, 2020, 13:39:01 PM »
Mda ....
Nu ca as plange prea tare daca sezonul asta ratez ocazia de a face niste teste relevante ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #43 on: November 16, 2020, 13:57:36 PM »
Stai linistit, prinzi sezonul exact atunci cand ai mai mult de lucru prin tara.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #44 on: November 16, 2020, 14:58:16 PM »
Probabil ca ai (mare) dreptate !
Desi, eu unul, as fi fost mai mult decat fericit sa trebuiasca fac maine schimbul la anvelopele de vara.
Cand am si de alergat prin tara ... prefer sa fie ziua lunga si drumul uscat !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1236
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #45 on: November 16, 2020, 19:15:11 PM »
Scriu si aici, ca e despre e-boxer :)
Am testat azi Forester e-boxer si mi s-a parut magic.
Mi-a placut cum schimba si pe sosea, in serpentine in urcare, dar mi-a placut si pe macadam cu serpentine, denivelari, pietre etc.
Overall e o masina completa, dupa parerea mea - super confortabil la condus, confortabil si spatios si pt pasageri, vizibilitate buna, materiale ok, suficient cuplu in depasiri, gratie acelui motoras electric (nu as fi zis) si cu siguranta si cvt-ului. E o diferenta enorma fata de acelasi motor cu manuala.
Drumuri bune!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #46 on: December 22, 2020, 09:42:03 AM »
Ieri, cu ocazia unui drum la Brasov, Foresterul a ”implinit” 5000 km.
Acum are 5079 km la bord.

Am plecat pe intuneric, am ajuns pe intuneric si am realizat - din nou - cat de faine-s farurile LED !
Drumul a fost extrem de aglomerat - atat la dus cat si la intors - dar, cu ocazia asta, am verificat din nou comportamentul dinamic al masinii - pana acum, majoritatea drumurilor cu Foresterul le-am facut fie prin oras fie pe autostrada si in conditiile astea nu prea ai cum sa apreciezi dinamica masinii.
Am ramas placut surprins de modul in care combinatia motor benzina aspirat / motoras electric misca masina asta de 1,8 tone. Nu am avut emotii in depasiri - nici pe drum drept si nici pe serpentine - trage foarte frumos !
Si am vazut ca modul ”S” nu-i doar pentru impresie artistica ! Chiar schimba modul in care accelereaza masina !
Si inca ceva - am facut niste depasiri in zonele cu doua benzi la urcare, si Forester-ul sta exceptional de bine pe curbe. Parca mai bine decat tineam eu minte.
Aici, un merit il pot avea si anvelopele Run on Flat, mai ”dure”.
Si motorul electric a ”intrat” destul de des - si in depasiri, dar am avut destul de multe momente (mai ales prin sate, la mers in coloana) unde am mers in mod exclusiv electric.

Un peste alta, imi place tot mai mult masina asta. Daca ar fi avut si un rezervor de macar 60 l, ar fi fost perfect !
Ca tot am spus de rezervor - nu am resetat consumul la plecare, deci nu stiu care a fost consumul mediu, dar ochiometric (am facut plinul inainte sa plec si la intoarcere, indicatorul de nivel de benzina era cam tot pe acolo unde era inainte sa fac plinul), estimez un 8-8,5 l/100 km. Asta in conditiile in care m-am invartit mult prin Brasov si in rest nu am mers deloc economic.
Consumul mediu pe ultimii cca. 1700 km este - conform CB - de 9,7 l/100 km.
Este rezonabil pentru un dulap de cca. 1800 kile tras de un aspirat de 2 l.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #47 on: February 11, 2021, 16:31:50 PM »
Circul putin cu Forester-ul, dar hai sa mai spun una-alta si despre el.

In urma cu cca 1 saptamana am mai facut un drum pana la Cluj cu ceva treaba si am luat Foresterul de ”dezmorteala”.

De fiecare data cand il iau la drum ma surprinde placut - atat prin spatiul enorm din interior cat si prin cat de multa lumina poate sa intre in masina aia !
Cum spunea un prieten vechi (despre celalat Forester) - parca ai conduce dintr-un borcan !

De data asta, am mers tot drumul pe ”S”. Si da, se simte ca masina-i sensibil mai vioaie si accelereaza mai bine. Dar ... e si mai insetata !
Consumul mediu conform CB a fost de 9,4 l/100 km.

Am facut, in total, 386 km, dintre care mai bine de 300 pe autostrada, restul pe DN (intre Alba Iuia Sud si Aiud + Turda-Cluj) si apoi traversat Clujul din Marasti spre Floresti.
Pe autostrada, forma de caramida, nu-l ajuta deloc la consum. Am tot zis ca fac si un test sa va cat papa la 120 km/h pe autostrada, dar n-am avut rabdare, asa ca am pus ACC-ul la 140 km/h.

Si apropo de autostrada - ce inseamna si deschiderea portiunii Sebes - Alba Iulia  ca economie de timp !
La dus, am facut din curtea casei pana in Marasti, 2 h si 30 min.
La intoarcere, din parcarea VIVO pana in curtea casei ... 2 h 8 min ! Si din asta, cel putin 20-25 min mi-a luat ca sa iesi din Floresti !
Pe acest traseu, de regula faceam cca. 2h 30 min (daca nu prindeam mari blocaje la Lancram.

ODO: 6.124 km (probabil acum sunt cu cca. 100-150 km in plus ca se merge zilnic cu masina)
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Arturito

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #48 on: February 12, 2021, 03:20:06 AM »
Deci folosesti o hybrida pentru drumuri lungi ? Adica plimbi degeaba niste baterii care mai si mananca 12l din rezervor. Ce nu inteleg eu ? Serios!
Iar legat de consum , pai eu sunt mai eco cu 2.0 t la drum intins. Iar serios!

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #49 on: February 12, 2021, 07:50:40 AM »
Deci folosesti o hybrida pentru drumuri lungi ? Adica plimbi degeaba niste baterii care mai si mananca 12l din rezervor. ...
Iar legat de consum , pai eu sunt mai eco cu 2.0 t la drum intins.

Nu-i tocmai o hibrida-hibrida, ca sa zic asa. Motorul electric e mai degraba un ”suplimente nutritiv” pentru motorul termic decat un inlocuitor al acestuia - e mai degraba un fel de mini-turbina care da un buust de cuplu cand ai nevoie de el.
Si da, ai dreptate - fata de XV, car cca. 200 kg in plus si consum cu cca. 2 l/100 km mai mult, in conditiile in care rezervorul XV-ului are 65 l iar al Foresterului 48 (deci 17 l de benzina in minus).
Din acest motiv, eu, pentru job, folosesc exclusiv XV-ul (este mai eficient si cu autonomie semnificativ mai mare - minim 800 km, dar daca merg usurel pe DN-uri ... bate catre 1000 km).
Singurul avantaj indiscutabil al Foresterului fata de XV este spatiul interior, portbagajul si confortul. Probabil si consumul in oras (dar asta nu am verificat).
Nu ma supara absolut deloc consumul ceva mai mare al Foresterului (nu face atat de multi km incat sa conteze), este deranjanta in schimb autonomia (incep sa ma uit dupa benzinarii  dupa fiecare 500 km parcursi).

Daca ar fi fost si la noi optiunea de a alege Foresterul cu motorul de 2.5 NA (cum e, de exemplu, in Australia unde-s disponibile ambele versiuni de motorizare) , nu as fi stat pe ganduri. Cred ca si daca ar fi fost disponibila si optiunea de motorizare doar de 2.0 NA as fi optat pentru aia ... dar asa, o ardem ”eco” !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #50 on: February 12, 2021, 08:49:36 AM »
... este deranjanta in schimb autonomia (incep sa ma uit dupa benzinarii  dupa fiecare 500 km parcursi).
...

Nu mai retin, intrarea ta in familia Subaru s-a facut cu Foresterul diesel? Ca atunci inteleg de ce inca nu aveai anticorpi la autonomie!  ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #51 on: February 12, 2021, 09:48:40 AM »
Bun venit in lumea autonomiei de 500km. Acum ii vei intelege pe confratii benzinari stock.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Sese

  • 468
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #52 on: February 12, 2021, 10:17:18 AM »
Deci folosesti o hybrida pentru drumuri lungi ? Adica plimbi degeaba niste baterii care mai si mananca 12l din rezervor. Ce nu inteleg eu ? Serios!
Iar legat de consum , pai eu sunt mai eco cu 2.0 t la drum intins. Iar serios!

Cu 250 grame pe km?
Astfel de comentarii imi fac viata mai frumoasa!


Sese

  • 468
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #53 on: February 12, 2021, 10:18:50 AM »
Bun venit in lumea autonomiei de 500km. Acum ii vei intelege pe confratii benzinari stock.

Testul WLTP se face cu rezervorul plin.
Un rezervor mai mare inseamna o greutate mai mare si poluare mai mare.

Nu e rocket science.

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #54 on: February 12, 2021, 11:34:35 AM »
Nu mai retin, intrarea ta in familia Subaru s-a facut cu Foresterul diesel? Ca atunci inteleg de ce inca nu aveai anticorpi la autonomie!  ;D ;D

Da, daa ...
Dar am avut si alte doua benzinoase (ma rog, una o am si acum) cu autonomie de diesel (consum mic, rezervor mare) !
Deci, nimic nu m-a pregatit pentru o autonomie de 500 km.
Una peste alta, Foresterul este o masina superba ! Si sincer sa fiu, nici acum nu-mi vine a crede cum motorasul ala electric chiar se simte si-si face treaba pentru care a fost pus acolo.
Dar cum nimic nu poate fi perfect si ecologia cere sacrificii, i-au taiat din rezervor ca sa-i puna baterii ...

PS: Inainte sa iau Foresterul ma-am uitat si la RAV 4 hibrid. Erau cam la acelasi pret, dar Toyota avea un motor mai vanjos si mai economic.
Dar doamna mea (proprietara de fapt a Foresterului) mi-a taiat elanul cu un scurt: ”Daca nu-i Subaru, n-o vreau !”
Acum, vazand ce scriu pe alte forumuri oamenii cu RAV 4 , realizez ca diferenta de consum intre Forester si Toyota e in jur de 1 l/100 km. Nesemnificativ.
In schimb, Foresterul este net mai spatios, mai ergonomic, mai bine finisat, mai placut la condus si mai sigur.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1236
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #55 on: February 12, 2021, 12:11:06 PM »
Si mai awd decat Rav 4 :) Nu se compara pe teren, Forester e net superior.
Sunt niste teste comparative foarte misto la o emisiune din SK, super relevante. Unul chiar cu vs Rav 4, Forester si Sportage, parca.
Il caut si il adaug aici, daca vreti :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #56 on: February 12, 2021, 12:14:24 PM »
...
Dar am avut si alte doua benzinoase (ma rog, una o am si acum) cu autonomie de diesel (consum mic, rezervor mare) !
...

Nu pipetiste d-alea, eu vorbesc de benzinoasele din vestul salbatic, pre-2008, cu turbine nu pipete, cu autonomii de 400km daca esti cuminte, daca nu, cu risc sa nu-ti ajunga un rezervor Bucuresti-Constanta, haiducie tata!  ;D ;D ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #57 on: February 12, 2021, 12:17:45 PM »
Chiar asa tanar nu-s !  8)
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Arturito

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #58 on: February 12, 2021, 12:36:09 PM »
Cu 250 grame pe km?
Astfel de comentarii imi fac viata mai frumoasa!
E bine ca exista motive. Altfel , fara , viata ar fi pustiu.
Dar chiar si asa , logica ramane aceeasi.

marr

  • 2205
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #59 on: April 14, 2021, 08:45:21 AM »
Pe repede-inainte a trecut primul an de la achizitia Foresterului (e-Boxer) !
ODO: 8232 km
Ieri am executat si prima revizie - cea de un an, ca pentru km mai aveam ceva de asteptat ...
S-a schimbat asa:
- Filtru ulei - 52,21 lei;
- Filtru habitaclu (polen) - 255,21 lei;
- Filtru aer - 109,10 lei;
- Ulei MOTUL HYBRID 0w20 - 5 l*75,48 lei/l
TOTAL achitat = 1070,44 lei
Cu ocazia asta, -sau facut si update-urile de soft (si au fost cateva adunate in anul asta de la lansare).
Din cate am inteles, s-a facut update la softurile de:
- calculator motor;
- cutie de viteze;
- gestionare GPF;
- keyless;
Parca motorul mergea putin mai altfel dupa update. Si mai ”infipt” dar parca-parca s-a redus si consumul.
La dus, am ajuns in curtea Auto Kino, dupa 155,7 km parcursi, cu un consum mediu (indicat de CB) - 7,6 l/100 km.
Acasa, dupa dupa 307,3 km parcursi, CB indica un consum de 7,3 l/100 km si o autonomie de 530 km (nota bene, am facut plinul la Brasov, la OMV-ul de pe centura - MaxxMotion Plus). Pe la Fagaras, autonomia indicata era de 630 km.
Sa mai spun cate ceva si despre drum si masina !
Nu ma pot opri sa spun cat de mult ma surprinde dodv dinamic (poate unde asteptarile-s putine ) !
Comutata pe modul (S), poti depasi fara stress in (aproape) orice conditii - inclusiv la urcare, pe serpentine, etc.
Ca tot am vorbit de serpentine - atat pe curbele de pe portiunea de drum dintre Persani si Vladeni cat si (la intoarcere) intra Halchiu si Vladeni - nu mi-a venit in minte decat incantarea lui Vlad de la ”Atelierul de Detailing” cand se invartea de nebun cu Foresterul prin toate sensurile giratorii gasite pe traseu !
Remember:  https://youtu.be/zg8EdZKYNhw

Overall, de fiecare data cand o conduc, masina asta imi place tot mai mult !
Si pentru modul in care sta pe drum, confortul oferit si sentimentul de siguranta si liniste (mai corect ar fi ”serenity”) pe care ti-l induce cand esti la volan, desi initial aveam unele retineri, acum sunt foarte incantat de achizitie !
Cum saptamana viitoare-s programat la primul implant de cipuri si antene 5G, pot deja sa visez la cum vom prafui Foresterul, la vara, pe drumurile catre plajele ascunse pe insulele grecesti !!!

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020