Forester 2020 (e-boxer)
Subaru club Romania

Forester 2020 (e-boxer)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #120 on: May 02, 2022, 20:20:49 PM »
Nici nu zici ca aveți amândoi același model de forester când povestiți de consum :)).
Marr e normal sa mergi cu consum mai mare, doar ai avut diesel la început :)
René cred ca circuli la jumătatea limitei de viteza legală.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #121 on: May 03, 2022, 07:27:33 AM »
...
Marr e normal sa mergi cu consum mai mare, doar ai avut diesel la început :)
....

Da, da ! Legea compensatiei !

@Rene - eu n-am vazut la Foresterul meu consum cu ”5” in fata. Cred ca nici nu are cifra asta implementata in CB !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #122 on: May 03, 2022, 13:41:45 PM »
:))

Probabil că la mine se simt anii îndelungi în care m-a dresat, ăăă, încurajat Skoda Yeti să conduc liniștit, proactiv, și să mângâi accelerația și frânele. Motorul 1.8 TSI, cu haldex și aerodinamica de dulap a lui Yeti cu greu arăta consumuri scrise cu o cifră. Așa că am fost nevoit să mă-nvăț cu accelerații foarte lente, cu frânat cât mai puțin, apreciat denivelările drumului astfel încât să accelerez cât mai rar în pantă și să câștig viteză pe coborâri, etc. Conducând așa, cele mai bune consumuri pe care le-am putut obține cu Yeti erau undeva pe la 6,8-7%. După ce mi-am translatat stilul de mers pe eboxer, rezultatele sunt precum le vedeți, inclusiv sub 5 pe DN-uri.

"Record absolut" e Sinaia-Târgoviște cu 4,3.

Mai șocant e să vezi la un rezervor mic (48l) autonomie de peste 1000km. Mi s-a întâmplat astă toamnă, veneam după un concediu în Bucovina, am alimentat la Bistrița, și ne-am mai oprit la Târgoviște. 1040 îmi arăta autonomia la Bistrița, când am făcut plinul. Consumul final, dus-întors, cu multe serpentine și cam 100km de forestier, plus ceva offroad mai serios prin Rarău, a fost 5,9%.

Pe de altă parte, pe autostradă obțin consumuri exact cum spune și marr, iar dacă merg constant peste 130, sare de 10 lejer.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #123 on: May 03, 2022, 13:59:43 PM »
Foarte tare! Subaru consuma mai puțin ca skoda. :)
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #124 on: May 03, 2022, 14:35:46 PM »
:))
....

Pe de altă parte, pe autostradă obțin consumuri exact cum spune și marr, iar dacă merg constant peste 130, sare de 10 lejer.

Merci !
Credeam ca-i masina defecta - m-am linistit ! E ”decat” soferul. ;D
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #125 on: July 26, 2022, 09:24:39 AM »
Hai sa mai dezmortim si topicul asta - ca tot am dezmortit si Foresterul cu o scurta iesire pana la capitala de acum mai bine de un secol - Viena !
Desi in mod cert nu-i o masina gandita pentru autostrada - dovada aerodinamica de caramida (sau boltar) - Foresterul s-a comportat admirabil, desi ( cu exceptia celor 12km intre Holdea si Margina), doar de autostrada a avut parte. Bonus, am avut tot timpul temperaturi caniculare ...
La dus, am prins si obisnuita aglomeratie de la Nadlac, unde am pierdut cam o ora din viata (si din mini-concediu).
Am avut oarece emotii legate de consum, rezervor si implicit autonomie ... dar au fost degeaba !
Am plecat cu plinul facut din Sibiu, m alimentat vreo 20 l pe la Arad si am ami facut iar plinul(tot cca. 20 l in Ungaria, pe langa Tatabanya (unde am si luat o gustare si o cafeluta).
Cu tot cu stat in vama Nadlac si cele doua pauze, am ajuns la primul punct ”de interes” - recte Parndorf - dupa putin peste 8 ore de la plecarea din Sibiu.
In tara, am mers cu 135-140 km / h, in Ungaria si Austria cu ACC-ul fixat la viteza maxima admisa pentru fiecare tronson de autostrada ( 130 sau 100 km / h). Extrem de aglomerat in Ungaria, lucrari in Astria ... dar ACC-ul asta isi face toti banii !
Am ajuns la destinatie odihnit si relaxat !
Consumul mediu aratat de CB cand am ajuns la hotel, in Viena (IBIS Mariahilf) era de 8,6 l/100 km). Cat am stat in Viena nu am miscat masina, preferand sa ne deplasam peste tot  per pedes apostolorum .
La intoarcere, a fost cam la fel - am facut din nou plinul tot prin zona Tatabanya, la un OMV (aici nu aveau OMV Maxx Motion asa ca am alimentat cu benzina de 95 - care nu i-a displacut Foresterului).
Am ajuns la granita cu Romania cu un consum mediu indicat de CB de 8,4 l/100 km. De data asta, am trecut prin vama Nadlac in cca. 15 min. Am facut din nou plinul pe langa Arad si apoi - talpa !
Pana inainte de Margina unde se formase un ”dop” de peste 1 km la iesirea de pe autostrada si ... am stat frumusel, in coloana, mai bine de 40 de minute la 37 de grade ...
Dupa ce am ajuns din nou pe autostrada, ca un cal ce simte grajdul aproape, am maers ceva mai alert, cu ACC-ul setat la 140 km/h dar cu (prea multe) etape de 150-160 km/h.
Drept consecinta, acasa am ajuns cu un consum mediu indicat de CB pentru toti cei cca 1700 km de 8,9 l/100 km ( de la Arad pana in Sibiu a baut cam 3/4 din rezervor).
Concluzii dupa acest trip:
- ce pierde Foresterul la autonomie, castiga clar la confort !
- Pilotul automat adaptiv (ACC) este o chestie extraordinara pentru acest tip de calatorii, iar modul in care a implementat Subaru aceasta tehnologie este absolut superb ! De la iesirea din tara, pana la Viena nu am atins pedala de frana decat o singura data, la oprirea in benzinarie, iar cea de acceleratie a fost folosita de 4-5 ori in cca 500 km !
- Navigatia din dotarea masinii functioneaza impecabil ! Pe la Nadlac, Waze-ul a luat-o razna - voia sa ma scoata de pe autostrada si sa ma ruteze nu-stiu-pe-unde, dar faceam vreo 2 ore si peste 100 km in plus. La iesirea din vama, s-a suparat ca l-am ignorat si a refuzat sa mai zica ceva. Nici Google Maps nu s-a simtit prea bine, asa ca am apelat - pentru prima data - la sistemul de navigatie Tom Tom din dotarea Foresterului. Repet - IMPECABIL !
Probabil, de acum incolo, am sa-l  folosesc pe asta cand ies din tara.
Oricum, Waze-ul o dadea in balarii si la intoarcere - din curiozitate, l-am pornit inainte de plecare ca sa vad pe unde ma duce .... si voia sa mergem prin Bratislava si la intram in Romania pe la .... Chisineu Cris !
L-am ignorat si de acum am sa-l folosesc doar in tara - aici face treaba foarte buna !

HINT: Pentru cei interesati - am cumparat on-line vignetele si pentru Ungaria si pentru Austria.
Pentru Ungaria de aici: https://ematrica.nemzetiutdij.hu
Pentru Austria de aici: https://shop.asfinag.at
Nota bene - pentru Austria, daca vigneta electronica se cumpara pe persoana fizica, trebuia achizitionata cu cel putin 18 zile inainte de a intra in Austria. Asta-i termenul dupa care intra in vigoare, de la data achizitiei.
Daca o cumparati pe firma (dar cred ca nu trebuie neaparat sa ai forma ci ca poti pur si simplu se te declari ”antreprenor”) - o puteti cumpara si cu o zi inainte, sau chiar in aceeasi zi - poti alege data de la care sa intre in vigoare.



ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Denky

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #126 on: July 26, 2022, 16:05:52 PM »
Excelent review, ca de obicei, Marr. Ma surprinde insa ca ti-a scapat pana acum treaba cu TomTom, ma gandeam ca ai incredere in alegerea facuta de armata americana. Waze, in afara tarii, mie mi se pare nu inutil, ci contraindicat.

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #127 on: January 03, 2023, 13:51:50 PM »
La Multi Ani stimati confrati !
Daca tot am trecut in noul an si cu ocazia acestei ocazii am miscat din nou Foresterul prin vecini, am zis sa mai fac un mic update.
Am fost de Revelion la Budapesta - spre rusinea mea, este prima data cand vizitez acest oras SUPERB !
Nu stiu de ce, dar pana acum, am refuzat cu obstinatie sa intru in Budapesta ... mare prostie !

Revenind la povestea calatoriei, tin sa mentionez ca am avut iar acea range anxiety, declansata de stirile panicarde de pe televiziuni si site-urile de ”stiri” cum ca ar fi probleme mari cu stocurile de benzina si motorina in Ungaria, si ca aprope toate benzinariile sunt cu rezervoarele ”uscate”.
Am propus sa mergem cu XV-ul, ca autonomia astuia acoperea cu varf si indesat un drum dus-intors Arad (Rompetrol Pecica) - Budapesta si retur.
Dar jumatatea mea mai buna, a insistat sa mergem cu masina ei - recte tituarul prezentului topic.
Am convenit sa mergem cu Foresterul in conditiile in care va conduce ea tot drumul pana in Budapesta. Si asa a fost !
Acum am inteles punctul ei de vedere - daca, pentru sofer, XV-ul este mai placut la condus, pentru pasager confortul oferit de Forester este ... sublim !
Sa revenim la drum - am plecat joi dimineata pe la 07:30. De teama aglomeratiei de la Nadlac II, voiam sa plecam si mai devreme, dar n-a fost sa fie !
Am facut plinul la primul MOL de dupa intrarea pe A1 de la Margina (nu am plecat cu plinul facut de acasa), am ajuns in granita in cca. 3 ore si un pic, avand o placuta surpriza sa fie o coada mica, de 5-6 masini pe fiecare fir de iesire - deci am intrat in Ungaria dupa 10-15 minutele (da, nu era aglomerat, dar nici politistii de frontiera nu aveau prea mare avant).
Am mai alimentat la un OMV putin inainte de Budapesta.
Dat fiind faptul ca intrarea la hotel era de la ora 15:00 si doamna avea chef de shopping, am facut un ocol pana la Premier Outlet unde am pierdut vremea pana pe la ora 17:00, apoi directia hotel !
Cu exceptia zilei de vineri, cand am avut organizat un tur ghidat la Budapestei (fabulos ghidul !) si seara o croaziera pe Dunare - am scos masina si pe 31.12 (ca am avut chef de bai si ne-am trambalat vreo 8 km pana la Aquaworld), si duminica, pe 01.01 cand am iesit pana in zona pietonala (Vaci Utca). Asta din urma a fost doar o plimbare scurta de cca 1 ora, ca era ceata, frig si in afara de niste magazine de suveniruri si 3-4 terase nu era nimic deschis.
Luni am revenit acasa, tot cu doamna pe post de sofer (nota bene, ceata deasa in toata Ungaria, ceata si la noi de la Ilia pana la Sebes).
Am alimentat la Rompetrol Pecica unde am si infulecat o ciorbita la restaunrantul de langa.

Trebuie mntionat ca drumul asta a marcat doua premiere importante pentru Forester si a sa stapana: prima iesire din tara a sotiei la volanul Foresterului astuia si pentru prima oara cand doamna a folosit  navigatia masinii (de regula, indicatiile de traseu veneau prin viu grai de la subsemnatul, chiar daca rula navigatia/Waze pe ecran).
Bonus, a utilizat si ACC-ul - in premiera mondiala !
A fost incredibil de incantata de pilotul automat adaptiv - ca un copil care deschide din greseala o cutie maaaare cu bomboane.
L-a folosit continuu, atat la dus cat si la intors si nici macar nu a mai calcat pedala de acceleratie - prefera sa se joace cu joystick-ul de modificare a vitezei setate pe ACC.
La dus, in prima faza, in tara, a mers relativ legal 130-135 - 140 km / h. In Ungaria - idem (cu maxim 5-10 km/h fata de viteza legala ca asa le-a spus un politist maghiar care le-a oprit si amendat in urma cu o luna pe langa Szeged  (dar asta-i alta poveste si nu implica Foresterul).
Am ajuns la Premier Otlet cu un consum (nesperat) de 8,2 l/100 km.
La intoarcere, deja a mers mai relaxata si, daca in Ungaria am mers cu maxim 130 km/h (cod galben de ceata), dupa alimentarea masinii si a pasagerilor la Pecica, a fixat ACC-ul la 145 km/ h ... si asa a mers pana acasa + ceva zone de 150-160 km/h !
Consumul aratat de CB a fost de 10,2 l /100 km.
Toata excursia a insemnat cca. 1200 km (nu m-am uitat atent, dar era ceva de genul 119x)

PS: Scuze, dar nu am retinut exact total KM in bord, dar era ceva putin sub 30.000 (la un moment data m-am uitat si era 28.7xx, dar nu mai retin daca a fost la dus la la intors.

Concluzia: (Si) de data asta a avut dreptate doamna mea ! La drum lung, cu pasageri, Foresterul e ce trebuie din punct de vedere al sigurantei si confortului !
Si vorba ei - cand pleci in concediu, iti asumi 2-300 sute de lai in plus la benzina ca sa ajungi fresh si in suguranta.
Si da, ne-am propus sa mai facem iesiri de genul asta cu Foresterul - urmatoarele doua pe lista pentru anul asta sunt Croatia si Praga + Bratislava.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #128 on: January 03, 2023, 15:54:56 PM »
Frumos! Cam asa am hotarat si noi sa luam foresterul in Grecia anul acesta trecut, in ciuda unei diferente de consum de 2l/100km probabil, ceea ce la aproape 2000km se cam simt. Dar confortul si spatiul pentru bagaje a meritat. Spuneam ca la intoarcere am condus doar eu, 11 ore si ceva si apoi am mers direct la o petrecere. Nu cred ca puteam face asta cu masina mai mica.

Poze?

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #129 on: January 03, 2023, 19:39:28 PM »
Cu mașina - nu !
Dacă intrebi de Budapesta, da avem !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

HammerAlp

  • 21
  • Seen it all,done it all,can't remember most of it!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #130 on: January 27, 2023, 13:21:39 PM »




- Navigatia din dotarea masinii functioneaza impecabil ! Pe la Nadlac, Waze-ul a luat-o razna - voia sa ma scoata de pe autostrada si sa ma ruteze nu-stiu-pe-unde, dar faceam vreo 2 ore si peste 100 km in plus. La iesirea din vama, s-a suparat ca l-am ignorat si a refuzat sa mai zica ceva. Nici Google Maps nu s-a simtit prea bine, asa ca am apelat - pentru prima data - la sistemul de navigatie Tom Tom din dotarea Foresterului. Repet - IMPECABIL !
Probabil, de acum incolo, am sa-l  folosesc pe asta cand ies din tara.
Oricum, Waze-ul o dadea in balarii si la intoarcere - din curiozitate, l-am pornit inainte de plecare ca sa vad pe unde ma duce .... si voia sa mergem prin Bratislava si la intram in Romania pe la .... Chisineu Cris !
L-am ignorat si de acum am sa-l folosesc doar in tara - aici face treaba foarte buna !

Salut, nu are neaparat legatura cu threadul, dar iti dau reply aici - cred ca aberatiile Waze-ului de care ai pomenit se datoreaza faptului ca la Waze trebuie sa confirmi manual ca ai vinieta in tara respectiva - de ex Ungaria, in setari/preferinte deplasare/permise HOV, taxe & viniete, daca nu selectezi manual acolo toate vinietele pe care le ai valabile, Waze iti va calcula traseu excluzand drumurile cu taxa. La fel e cu bulina verde pentru zonele verzi din marile orase in Germania, etc, etc.
Subaru Forester SG 2.0 2008
Renault Megane GT 205 TCE 2017

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #131 on: January 27, 2023, 14:42:40 PM »
Merci !
M-am prins si eu (dupa aia) de faza cu Waze & vignetele. Am avut senzatia ca am scris si aici, dar se pare ca am omis ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #132 on: February 01, 2023, 08:26:05 AM »
Mda ...
Ieri am avut si eu primul ”eveniment” GPF !
In ultima luna, pe motiv de gripa+pneumonie la subsemnatul, Foresterul a vazut doar oras, 10-12 km dimineata, idem spre seara + incazit & dezghetat dimineata pret de cca 10 -15 min.
Asa ca, ieri dimineata, cand am pornit masina ... HOP avertizzarea de GPF !
Am iesit putin pe autostrada sa incerc metoda expusa de Sese (decelerari de la 120-130 km/h pana la 60 km/h), dar nu mi-a iesit !
Autostrada era aglomerata si plina de TIR-uri + noapte  + mazga + putina ninsoare ... mi s-a parut cel putin riscant sa fac decelerari in conditiile astea.
Cum doamna trebuia sa plece la serviciu, am revenit acasa dupa cca. 15-20 min fara sa fi rezolvat ceva.
Cand s-a intors de la job, eram cu inima cat un purice sa nu vad martorul GPF palpaind ca atunci o rezolvam doar in service.
Dar nu a fost cazul.
Am plecat din nou in ”cursa” cu gandul sa aplic aceeasi metoda, dar,mi-am zis sa merg pe DN catre Vestem in ideea ca va fi liber ca doar tot traficul s-a mutat pe autostrada.
Teapa !
Era ora la care navetistii se intorceau de la serviciu, deci super aglomeratie si pe DN. Asa ca, am trecut cutia in manual, am tinut motorul peste 3000 rpm, am incercat si trei-patru decelerari de la 100-110km/h pana la 60-70 km h (am retrogradat in tr. 3 si chiar tr 2).
Am mers asa pana la sensul giratoriu de la Vestem, m-am intors spre Sibiu (fara sa mai incerc decelerari, cu gandul sa intru pe autostrada), iar pe la Mohu s-a stins martorul buclucas (asta a insemnat cca. 20-25 min de condus si vreo 17-18 km parcursi - dar cu mentiunea ca motorul era deja cald cand am plecat cu masina de acasa).
Deci, deocamdata, am scapat !

PS: FMM UE cu politicile tale si porcariile de Euro X, Y, Z !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1234
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #133 on: February 01, 2023, 09:53:52 AM »
Salut, e usor ciudat ca si la o medie de 10-12 km dus si alti 10 km retur ai astfel de probleme deja, la o masina pe benzina. Bine, cel mai ciudat e ca au si astea filtru de particule, dar e alta discutie.
Probabil mai conteaza si cum sunt cei 10 km parcursi, daca sunt majoritar bara la bara sau foarte incet, probabil contribuie si asta.
In plus, cand lasi masina sa se incalzeasca 10-15 minute, la ce turatii ramane dupa 10 minute, cat are cand te pregatesti sa pleci? Pt ca si acolo, daca ramane la "relanti", e alta problema. Daca e in ture de genul 1400, cat e rece, atunci cred ca este mai ok pt filtru.
Si eu las masina sa se incalzeasca 10-15 minute, dar in toata perioada asta ramane la 1400 ture, nu scade, pt ca diesel. Face cald in masina, dar motorul e in continuare rece.
Deci vezi daca poti imbunatati situatia prin ajustari de ritm.
Insa da, PS e de inteles :)
« Last Edit: February 01, 2023, 09:54:57 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #134 on: February 01, 2023, 11:35:55 AM »
Si la dus si la intors e cam ”bara la bara”.
Dimineata, ”pe racoare”, opresc motorul cand e dezghetat parbrizul, nu cand e cald in masina. Pa la acel moment, de regula, motorul nu ajunge sa mearga la relanti.
Ciudat e ca acelasi ”regim” il are de cand e la mine - si a prins alte doua ierni mai geroase - dar e prima data cand face urat GPF-ul.
Stie-l năcazul ... sper sa nu se mai repete !

PS: Filtrul de particule se monteaza pe toate benzinarele cu injectie directa ... pentru ca UE si Euro 6.

PPS: Am omis sa mentionez: ODO = 30.650 km.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #135 on: February 01, 2023, 13:39:08 PM »
La acest regim poti sa incepi sa cauti o marca de incredere pentru aditiv de curatat sistemul de alimentare. E cea mai buna preventie pentru injectia directa. Nu o sa curete supapele, dar macar nu o combini cu alte probleme. Masina e in garantie, deci solicita si o parere oficiala. Eu am observat dupa ce am patit-o ca la hyundai in carte se recomanda aditiv de benzina o data pe an sau la x km.

Nu te panica cu GPF-ul. Am inteles ca e mult mai mic decat DPF-ul care probabil iti trezeste amintiri neplacute de la Forester diesel. Trebuie doar sa scoti masina din cand in cand la drum lung si sa pui cutia in M. CVT-ul nu ajuta la curatarea filtrului in mersul normal de zi cu zi.
La mine nu s-a aprins niciodata dar e alta mancare de peste, pentru ca am si o turbina care da caldura, alta cilindree, cutie, regim de turatii etc.

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #136 on: February 01, 2023, 14:25:21 PM »
Buna idee cu aditivul pentru benzina !
Ma apuc de ”sapat” sa vad de care, ce si cum.
La diesel, tin minte ca am avut rezultate pozitive cu un aditiv de la Liqui Moly - dar la benzina habar n-am !

Nu ma panichez cu GPF-ul - am vazut ca se curata foarte usor (si, de regula, nu prea trece o luna fara ca Foresterul sa iasa la un drum lung). Doar ma enervez !

PS: Acum m-am uitat pe site-ul importatrului oficial Liqui Moly (care, din intamplare e din sat cu mine) si pare-se ca au o gama destul de larga de aditivi pentru benzina: https://limorom.ro/categorie-produs/auto/aditivi-auto/aditivi-benzina-aditivi-auto/
Cred ca dau o fuga pana la ei la magazin sa intreb ce recomanda si de ce.
« Last Edit: February 01, 2023, 14:30:30 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #137 on: July 18, 2023, 08:51:27 AM »
In vreme de canicula si in prag de concediu, pare-se ca Foresterul s-a suparat pe mine si a inceput sa huruie compresorul de AC ...
La sugestia lui Sese, am fost la AK (Sibiu), s-a verificat si completat cu freon - avea mai putin de jumatate ( 170 g din 375 g capacitatea instalatiei).
S-a pus si solutie de contrast la completarea cu freon si s-a verificat dupa cateva zile, fara a fi depistate pierderi.
Problema e ca huruitul nu a incetat nici dupa umplerea instalatiei cu freon - climatizarea-si face treaba, ”baga” aer rece, dar e extrem de enervant zgomotul ala .....

Prin urmare, s-a trimis constatarea impreuna cu filmuletele facute in service-ul AK Sibiu la AK Brasov si in jumatate de zi m-a sunat Sese sa-mi spuna ca s-a aprobat claimul de garantie si a comandat piesele.
Problema e ca au urmatorul transport de piese in doua saptamani si eu sambata plec in concediu.
Desi atat Sese cat si seful de service din Sibiu m-au asigurat ca pot pleca fara probleme cu Foresterul, am decis sa-m crut nervii si sa plecam cu XV-ul.
Vezi, de aia-i bine sa ai o masina (buna) de backup!

PS: Multumesc mult, Sese !
Impecabila interactiunea cu voi (ca de obicei) !

PPS: ODO 36.076 km
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BEN

Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #138 on: September 12, 2023, 15:39:24 PM »
Salut,

din cate stiu, inaintea de implinirea celor 3 ani de garantie, aceasta poate fi prelungita (pentru motor & cutie) cu 2 ani, contra unei sume de aprox. 2000 lei.
Marr, tu ti-ai facut "asigurarea" asta?
Ce parere aveti?

marr

  • 2203
Re: Forester 2020 (e-boxer)
« Reply #139 on: September 12, 2023, 16:56:10 PM »
Eu am primit certificatul de garantie extinsa la momentul achizitiei.
Courtesy of Auto Kino !
Stiu sigur ca se poate extinde contra cost garantia cu inca 2 ani (peste cei 3 oferiti de producator), dar nu am idee ce, cum, cat.
Singura conditie (din cate-mi aduc aminte) era ca la momentul prelungirii, masina sa se afle inca in perioada de garantie oferita de producator.

PS: Ma uitam acum pe certificatul de garantie extinsa si din cate-mi dau seama. acopera cam tot ce acopera si garantia data de producator:
- motor;
- cutie viteze;
- reductoare/diferentiale;
- arbori transmisie (cardan, planetare)
- directie (cu tot ce include sistemul de directie);
- frane (inclusiv modul ABS, loc electronic de comanda, etc );
- instalatia de alimentare cu carburant (inclusiv pompa si intreaa instalatie de injectie + turbocompresor- daca e cazul, );
- instalatia electrica (cam tot ce-i pe acolo inclusiv tablou si computer de bord, motorase steratoare de parbriz si luneta, etc);
- sistemul de racire (radiator, termostat, pompa apa, ventilator, cupla, etc);
- instalatia de evacuare aze (inclusiv sonda Lambda);
- sisteme de siguranta (aici intra oar sistemul de control pt airbag si centura);
- instalatia climatizare (compresor, vaporizator, condensator, etc);
- sistemul electric de confort (module geamuri electrice, elemente incalzire parbriz si luneta, sistemul de trapa electrica, sistemul de inchidere centralizata, etc);
Deci, eu as zice ca acopera cam tot.
Acum, daca merita sau nu cei 2000 lei (daca asta e pretul) - tu stii !

Dpmdv, doar daca mi-ar fi acoperit compresorul de clima si deja eram pe plus !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020