Blob break 2.0 GX
Subaru club Romania

Blob break 2.0 GX

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #120 on: July 19, 2020, 17:17:23 PM »
Încă un Subaru fericit. La mai multe!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #121 on: July 19, 2020, 19:26:04 PM »
Ma bucur ca am reusit sa rezolvam masina, am promis ca o facem doar ca a durat putin ( vreo 6 saptamani ) pana am reusit sa ne facem timp de el. Este foarte frustrant sa lucrezi dupa ''mecanicii'' din Romania dar important e ca am remediat tot si ai putut sa pleci cu masina acasa! Sper sa mai prind un weekend liber sa imi rezolv si eu forestierul ca altfel o sa dorm pe la prieteni :D !

Eu cand iti zic sa te apuci serios de treaba ... nu vrei  ;D e nevoie mare de oameni pe asa ceva ...
Detoate , STI sa fie

Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #122 on: July 19, 2020, 23:53:38 PM »
Noi ne-am apucat pe la 2-3pm si am terminat la 10pm

Te'au expediat repede, sa nu ceri masina la schimb  ;D

F tare grupul de la Buc, poti avea baza sa tii masina in stare buna.

Zice bine mihaistan, pentru Subaru chiar ar fi nevoie de un atelier cu atata responsabilitate si knowhow

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #123 on: July 20, 2020, 12:47:28 PM »
Nu puteam sa vă dezamăgesc fanii mei. Păstrând tradiția, după ambreiaj și distribuție schimbate la orice Subaru cumpărat de mine, a venit și timpul bateriei care a cedat azi dimineață.

Am mers pe rețeta clasică, Rombat Premier de 60. Noroc cu băieții de la neobat care au apărut într-o oră de la solicitare. Alternatorul incarca bine cică.
Cu ocazia asta am scăpat și de improvizația unui leneș care nu a mai putut să strângă filetul și s-a gândit să bage polistiren sub baterie. Sau poate că nu aveau nici măcar o cheie fixa, iar tubulara scurtă nu ajungea mai jos.


În alta ordine de idei, știți de ce se gâtuie furtunul de apa când se răcește (se videaza)? Am schimbat inclusiv capacul de pe radiator cu unul original și tot așa face. Iar din vasul de supraplin nu trage șinici nu varsă nimic în el...  Nu mi se pare normal, dar am schimbat tot ce se putea și tot așa face.... E drept că nu am apucat sa ii fac o aerisire cum trebuie, dar nu ar trebui sa tragă din vasul de supraplin când se răcește?





« Last Edit: July 20, 2020, 13:01:44 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #124 on: July 20, 2020, 13:06:04 PM »
Probabil ca ai foarte mult aer in circuit...
WRX SW 2002

Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #125 on: July 20, 2020, 13:07:17 PM »
Furtunul ala care merge în vasul de preaplin nu e obturat?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #126 on: July 20, 2020, 13:51:16 PM »
O sa ii fac o aerisire atunci.

Am pipait furtunul acela mic si oricum l-am scos din vasul pe care l-am clatit inainte de a muta tot pe noul radiator. Parea flexibil si gol. O sa ma uit mai atent.

puiu

  • 786
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #127 on: July 20, 2020, 14:39:29 PM »
Busonul de la radiator?

Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #128 on: July 20, 2020, 14:41:05 PM »

 Am schimbat inclusiv capacul de pe radiator cu unul original și tot așa face.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #129 on: July 20, 2020, 22:58:16 PM »
ai poza cu capacul de pe radiator ? :) siguuur e din ala bun ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #130 on: July 21, 2020, 16:35:24 PM »
Ce inseamna din ala bun?


Muttley

  • 4923
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #131 on: July 21, 2020, 16:57:36 PM »
Avand in vedere lipsa vasului de degazare de la aspirate, creca ala de 108kPa ar fi mai potrivit acolo.
Dar nu stiu exact cum ar trebui sa fie.
Il intreb acum pe kkkkennnnyyyyyyyyyy.

Edit: 108kPa in sistem international trebuie ;)
Multumeste-i lui kkkennnnyyyyyy ca are si el aspirant.


« Last Edit: July 21, 2020, 17:34:40 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #132 on: July 21, 2020, 17:43:27 PM »
Hmm... Stai că mă uit la aia neagra. Nu am încredere în ce e după 2008 unde e normal sa stea la 98 grade apa. La mine sta in mers prin oraș acum la 90-92 și când e liber 87-90. Înainte nu scădea sub 92 nici bătută.

Dar are logica. Se închide devreme, când încă e cald motorul și nu ii dă voie sa tragă din vas. Eu l-am schimbat crezând că cel vechi e defect și nu vrea sa deschidă/închidă când trebuie.
« Last Edit: July 21, 2020, 17:45:44 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #133 on: July 21, 2020, 17:48:32 PM »
Mistery solved. Mulțumesc băieți. Fosta la care nu aveam problema asta avea capac de 108.



Asta a fost chiar tare. Nici nu mi-am imaginat că le au pe două variante de presiune. Când vine pe direct match.
« Last Edit: July 21, 2020, 17:50:10 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #134 on: July 21, 2020, 19:31:40 PM »
Ala fara aripioare, cu declansare la presiune mai mare, e doar la turbo, pe radiator. Ma rog, la turbo din 2003 incolo, eu am zis pas.
E un failsafe in caz ca se blocheaza cel de 108kPa.
« Last Edit: July 21, 2020, 19:32:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #135 on: July 21, 2020, 20:13:52 PM »
dincolo de presiune, daca te uiti pe partea cealalta a capacului, cel care permite sistemului sa traga apa din vasul de expansiune are o chestie de metal sub care poti baga unghia, celalalt nu are si nu permite apei sa circule decat spre vasul de expansiune nu si invers
« Last Edit: July 21, 2020, 20:22:14 PM by andea79 »

kkennyy

  • 1763
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #136 on: July 21, 2020, 22:58:02 PM »
Apropo, m-am uitat si eu la a mea cat timp schimbam bujiile, furtunul la rece e aproximativ la fel ca la tine (poate putin mai umflat, dar oricum, tot pe-acolo).
Forester XT SJ 2018

andea79

  • *
  • 4007
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #137 on: July 21, 2020, 23:11:28 PM »

capac care nu stie sa traga apa din vas


capac care stie sa traga apa

Morala: nu aruncati servetele umede in toaleta :)
« Last Edit: July 21, 2020, 23:24:08 PM by andea79 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #138 on: July 25, 2020, 08:53:02 AM »
Mda, am capacul din prima poza, care nu trage apa.

Am incercat sa schimb uleiul in cutie însă nici vorbă să desfac bușonul de golire. Trebuie elevator sau groapa.

Așa că m-am pregătit de ITP, pentru când mă întorc din concediu. Schimbat becuri număr pe spate, spălat și degresat motor și scut și am completat cu lichid de servo pentru că am mai pierdut din el la scos-bagat motorul.
Totul merge bine, nu curge pe nicăieri, am făcut și un drum în afara orașului, consum indicat pe OBD cum nu am văzut până acum la mașina asta...
Temperatura apei a rămas la 87-89 fara AC. Deci totul este așa cum trebuie acum.

Să vad luna viitoare ce mai apuc sa fac la ea din urgențe și apoi să trec la estetică.
« Last Edit: July 25, 2020, 08:55:01 AM by MihaiFlorescu »

Re: Blob break 2.0 GX
« Reply #139 on: July 25, 2020, 11:56:39 AM »
Cu ce vezi consumul prin OBD?

Eu m'am chinuit serios la ulei motor + filtru (fara elevator/groapa), la cutie era cumva de asteptat sa fie mai intepenita drena