Primul Justy, a doua mașina
Subaru club Romania

Primul Justy, a doua mașina

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #20 on: September 14, 2020, 11:40:39 AM »
Sa fii foarte precaut cand intretii doua masini cu marci diferite.

Ar trebui sa ramai tot cu cei care au incurcat initial parbrizul. Daca te muti la alta firma ai sansa ca si aceasta sa repete greseala.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #21 on: September 19, 2020, 10:22:20 AM »
Am fost și vinerea asta la parbrize, la Austroglass. Cu toate ca am sunat și mi-a zis ca am programare pe vineri, cei de la timisoara au zis ca nu găsesc nicio programare in sistem pt mine. Pe lângă asta mi-au și zis ca au trimis Iara același parbriz, ca nu au găsit altul. Data trecută le-am zis ca eticheta de pe parbrizul lor nu se potrivește cu parbrizul. A fost drăguța tipa și și băiatul care pare ca e cu service-ul și mi-au zis ca se ocupa sa îmi găsească de la furnizor și ma suna maxim pana luni. După câteva ore m-a sunat și mi-a zis ca au găsit parbrizul corect și ca nu aveau ei eticheta pusă corect. Sa vedem dacă chiar au găsit ce trebuie și se rezolva tărășenia asta, luni.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #22 on: September 19, 2020, 11:00:35 AM »
Servicii de calitate românească. Probabil ca nu au găsit la importatori și au apelat la dezmembrări.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #23 on: December 19, 2020, 21:44:52 PM »
Pana la urma am rezolvat și cu parbrizul, poveste lunga, încerc sa o zic pe scurt...
In 10.10.2020, mergeam pe banda doi (1 era ocupată), pe strada cu limita 70, când o tipa s-a gândit sa nu acorde prioritate (ea virând la stânga și eu având verde). Chiar dacă era oprită pe sinele de tramvai, s-a hotărât ca a oferit destula prioritate și a pornit in mine. Am încercat sa o evit, dar ne-am întâlnit pe banda 1, unde i-am spart golful, dar nici Justy nu a fost prea fericit. Facandu-mi lista de piese necesare am realizat ca mai bine ies cu încă o mașina pentru piese, întâmplarea face ca am găsit una pe aceeași culoare la Sibiu. Dupa stickere si suporții de numere, mi se pare ca a fost mașina de test la Subaru Trakia, Sibiu, poate cineva o cunoaste și poate confirma.
Pana la urma a fost reparata o parte de mine (înlocuirea de piese) și cealaltă parte (îndreptatul/inlocuitul/vopsitul stâlpului A și înlocuirea parbrizului, de alții). O cunoștința de familie s-a ocupat de RAR și inscris, iar de vreo doua săptămâni e acasă.
Cu ocazia asta, s-au adăugat câteva plastice (care lipseau), jante originale de aliaj pe 14 și telecomanda funcțională pentru închiderea centralizată.
Mai am de înlocuit uleiul in cutie, unde nu știu exact ce ar fi mai bine sa aleg dintre cele trei versiuni din carte 75W-80, 75W-85 sau 75W-90.








Arturito

Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #24 on: December 19, 2020, 22:38:54 PM »
Deci acum e al doilea Justy , a 3 a masina ?

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #25 on: December 20, 2020, 00:43:40 AM »
Nu, al doilea Justy, a treia mașina e doar donatoare de piese, deoarece e radiată din circulație. Tot primul Justy, a doua mașina a fost reparat și înmatriculat.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #26 on: December 22, 2020, 15:20:29 PM »
Zilele trecute am montat câteva plastice care ori erau rupte ori lipseau. Ieri am rezolvat un țăcănit de la roată, era puțin îndoită apărătoarea de la disc și am înlocuit un bec ars de la poziție. Azi am schimbat uleiul in cutie...era destul de murdar, pana la urma am mers pe Motul Motyl GL4-GL5 75W-80 si am înlocuit becurile arse de la numărul din spate.
Mai sunt câteva piesulite pe care trebuie sa le iau de pe cealaltă și sper sa fie cam gata.
Maine am programare la geometrie.












Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #27 on: November 05, 2021, 09:12:04 AM »
Văd ca nu am mai scris de mult timp.
Pitica merge in continuare și tine cu casa. Consumul e foarte bun, 5 am avut cel mai mic și 6.8 cel mai mare. In general doar in oraș mergem cu ea, deci mi se pare consumul foarte ok.
La parcări e demențială, mi-e greu sa ma obișnuiesc cu dimensiunea redusă și de multe ori o bag mai adânc in parcare decât e nevoie (parcare laterala). In schimb pentru cumpărăturile ce le facem e foarte spațioasă și nu prea am ce sa ii bag de vina la niciun subiect.

Urmărind diverse video-uri și citind despre mai multe modele am aflat de la ce vine numele Justy…

JUSTY - JUST RIGHT

Și pot confirma, ca e perfecta pentru ceea ce e!

dan_b

  • 1234
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #28 on: November 05, 2021, 09:15:27 AM »
Super Justy :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #29 on: November 10, 2021, 22:03:13 PM »
Cu mulțumiri lui Mihai, pentru pachețelul cu bunătăți, am completat profilul Justy-ului.





Nu mai merge becul de la far pe partea șoferului și când am inspectat mufa, contactele sunt foarte oxidate, trebuie sa văd dacă o curățare rezolva sau s-a și ars becul…
« Last Edit: November 10, 2021, 22:07:04 PM by Theophilus+Julsey »

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #30 on: January 14, 2022, 19:46:50 PM »
Sunt tot mai mulțumim de mașina asta…e extrem de ușor de condus, foarte mică la exterior, dar destul de încăpătoare la interior.
Ieri am început ziua cu demontarea motorului și cutiei din justy-ul de piese. Mi-a luat 3-4 ore cu ajutor din partea tatălui meu. Cam grea munca in zăpada, pe frig, fără cric (mașina fiind deja pe capre), dar am reușit. Apoi am fost pana la Cluj cu ea, autostrada cam tot drumul, mers constant (din pedala) 125-135km/h, 3 oameni si m-a impresionat cât de ok a fost in circumstanțele astea. La întoarcere am avut 4 oameni, doua valize mari (da, au încăput in portbagaj, una orizontala pusă fix între spătarul scaunelor (poziționate pe poziția mai verticala) si ușă si cealaltă ridicată pe o latura), inca vreo 3 ghiozdane mai mari si ceva piese de interior. Au încăput toate si a fost spațiu ok pentru pasageri.

dan_b

  • 1234
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #31 on: January 14, 2022, 22:50:53 PM »
Am retinut ca aveti zapada :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #32 on: January 15, 2022, 00:56:54 AM »
Este ceva, dar pe drum (as zice ca au curățat) cred ca s-a topit, deci nu au fost probleme.
Oricum, mi-a fost dor și de distractie cu tracțiunea fata și frana de mâna, fiind așa scurta, se rotește foarte rapid și ușor, dar e și ușor de controlat din acceleratie și frana de mâna. :police:

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #33 on: March 28, 2022, 23:38:41 PM »
Cu vreo trei săptămâni in urma am vrut sa schimb frânele complet și brațul stânga deoarece bătea pivotul.
Normal ca m-am gândit ca in doua ore nu am ce face și totul a ținut mult mai mult. Am zis ca ma apuc direct cu brațul, considerând a fi o operațiune mai complicata și “mai adânca” (adică au trebuit desfăcute mai multe piese).
Pe scurt, șurubul din spate a avut nevoie de mult mai multă încurajare pentru a ieși, pivotul (cum nu am furca pentru scos pivoți) a ieșit și el foarte greu și brațul a fost și el incapatanat. Pana la urma s-a rezolvat totul când am trecut la baros. Instalarea brațului nou a luat 5% din totalul timpului, mai ales ca am cumpărat și pentru Justy manualul de reparație așa ca aveam notate cuplurile pentru toate șuruburile (normal, șuruburile fiind strânse la cuplu cu cricul sub brat pentru a simula poziția normala de funcționare, nu cu brațul lăsat maxim in jos).
După ce am rezolvat brațul am trecut fericit la frânele fata, dar totul s-a terminat rapid, când am realizat ca nu am primit discurile brembo corecte, fiind mai late decât spatiul din port-etrier. Am pus la loc totul pe partea șoferului și m-am bucurat ca nu am desfăcut in paralel și partea cealaltă, deoarece era deja noapte.
Acum vreo săptămâna jumate, am schimbat tamburii și sabotii pe spate, totul a mers bine (mai puțin un șurub care s-a rupt, după care am rupt extractorul in șurub, după care am trecut la ciocan, ca sa scot tamburul de la locul lui), pe partea cealaltă am învățat lecția și toată operațiunea a durat mult mai puțin.
Cu ocazia aceasta am reușit sa și ajustez frana de mâna, care doar de la schimbarea frânelor se simțea mult mai bine, dar am mai strâns și reglajul din interior (și aici am avut un șurub incapatanat, care tine plasticul din jurul manetei de frana de mâna, pe care a trebuit sa il gauresc și extrag cu un extractor cu filet invers).
Totul e mult mai bine acum, astept sa vina discurile corecte in schimbul celor returnate.







Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #34 on: March 28, 2022, 23:54:23 PM »
Weekendul trecut am participat la prima etapa din campionatul de autoslalom de la Periam, Timis.
A fost o experiența super faina, Iulia mi-a fost copilot, așa ca și pe aceasta am făcut-o tot impreuna.
Au fost doua manșe, și având motor sub 1500cc, suntem încadrați la C1. Nu am luat podium, nici nu am fost aproape. Totuși ma bucur ca am reușit sa ieșim pe locul 7 din 9. Pentru o prima experiența, fără antrenament și fără pregătiri speciale ale mașinii o consider o reușită, mai ales ca am fost cu cel mai mic motor și cele mai putine pistoane, bine, după singura motocicleta prezenta la concurs O0
Fără penalizări ambele manșe au fost la câteva sutimi diferența.
In prima manșa, mai de dimineața, am avut un timp de 2:01.51, iar in a doua de 2:01.24. Fiind mult mai cald in a doua manșa, am simțit cum cauciucurile au fost mult mai moi și mașina mai greu de controlat, având cauciucuri de iarna, dar știind mai bine traseul am condus cu mai multă încredere.
La timpii de mai sus s-au adaugat și niște greșeli, in prima manșa am făcut o întoarcere in direcția greșita și in a doua manșa am atins un con, dar important e ca ne-am distrat și am avut un timp frumos.

Dacă cu un Justy tracțiune fata și 69cp te poți distra așa fain, îmi imaginez ce adrenalina poți avea cu un Forester turbo, un wrx și mai ales un STI și ii stimez pe cei care au curajul sa le scoată la joaca și mai ales pe cei care aleg sa o facă la evenimente și in spații organizate, nu pe strada.




















Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #35 on: March 29, 2022, 01:07:25 AM »
Misto, tre sa fie o experienta foarte interesanta, indiferent ce conduci!
Unde se pot gasi mai multe informatii despre etapele si conditiile de participare la autoslalom? Cautand pe google cea mai logica trimitere, pe fras.ro, e cam inutila, ultima actualizare ptr autoslalom e de prin iunie 2021

Outback ala era turbo?

dan_b

  • 1234
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #36 on: March 29, 2022, 08:06:11 AM »
Distractiv si memorabil :)
Foarte frumos!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #37 on: March 29, 2022, 08:47:18 AM »
Frumos. Felicitări!

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #38 on: March 29, 2022, 09:09:02 AM »
@andrei0241 nu știu exact unde găsești informații. Am impresia ca exista destul de multe evenimente de genul și auzi de ele doar dacă ai mai fost sau daca te invita cineva care a mai fost. Au pagina de Facebook organizatorii acestui campionat https://m.facebook.com/smy2012/
Da, outbackul e a lui Adi Hileaga, e un 2.5 aspirat, transformat in turbo și e automat.
@dan_b și @MihaiFlorescu, mulțumesc!

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Primul Justy, a doua mașina
« Reply #39 on: May 30, 2023, 15:20:43 PM »
Nah, a ajuns și Justy pe "butuci".
De ceva timp aveam ceva sunete din zona cutiei și oricum trebuia să schimb ambreiajul. Am dus-o la mecanic și s-aadeverit frica că sunetul e din cutie, nu de la ambreiaj.
Am desfacut-o ca să vad ce și cum, după ce am căutat peste tot alta cutie știind că motorul a fost instalat pe mai multe modele de mașini, dar se pare că doar motorul e la fel, cutia fiind diferita.
Acum mă chinui sa caut rulmenții (care sunt duși) și simeringurile, dar se pare că nici unde nu se prea găsesc...nici macar la SMT, unde cică nu găsesc în sistem după serie...
Sper să găsesc până la urmă o soluție.
Ar fi o cutie cu km putini pe la Craiova, dar cei care dezmembrează mașina nu au cunoștințe sau posibilitate să o demonteze de pe mașină și mie mi-e cam peste mână să merg să o demontez.
As putea instala niste rulmenți industriali in locul celor actuali, dar nu știu dacă e recomandat.