Legacy 3.0R
Subaru club Romania

Legacy 3.0R

Legacy 3.0R
« on: September 22, 2020, 22:56:00 PM »
Salut.
De ieri am salvat de la degradare un Legacy 3.0R si a venit pe langa casa.
berlina, neagra, automata 5AT, padele la volan, piele crem, incalzire, trapa etc
A fost prima masina vazuta la inceputul anului si am evitat sa o iau din cauza  lui ...3.0
Si dupa ce am condus, testat si cateva prin tara cu 2.0, m-am intors brusc spre cea de 3.0 si am spus ca o vreau.
tabla, vopseaua chiar bune: o singura zgarietura, niste ciupituri pe capota, ceva rugina.
Am testat-o la 3 service-uri (e din zona) am condus-o cam 50 de km si in oras si pe dealuri.

Am multe de facut la ea dar m le-am asumat  pe baza de devize:
- rugina la tren de rulare dar nu profund si 3 zone mici pe la caroserie - am pregatit tratament cu kelfos, grund si antifonare ca sa o mai linistesc
- tren de rulare degradat - am un deviz intreg de repere de schimbat : toate bucsele, bielete, capete de bara stabilizatoare, un simering si altele.
-amortizoarele sunt la 40% si 60%

ACTIUNI PROGRAMATE
E programata si astept sa vina piesele la service sa ii fac partea de rulare saptamana asta.
I-am facut o cosmetizare deja : decontaminare cu argila si apoi ceara  Hi Temp Paste Wax 1000p
I-am pregatit o curatare de rugina dedesubt, apoi kelfos, grund, antifon ( e tratata cu ceara din fabrica si o dau jos ca e crapata si sub ea e rugina)Din pacate am doar o promisiune de rampa. Sper sa se concretizeze. Tare imi doresc sa fac si eu o operatiune asa cum am vazut pe forum ( de mai mica amploare insa ca nu sunt mecanic) in care sa ii scot tot ce se poate pe dedesubt , sa curat si sa antifonnez.
Maine pe caldura ii tratez interiorul de piele cu Leatherique Rejuvinator.  Pielea e ca noua, doar putin uscata insa cu Leatherique o fac de bebelus. Sper sa fie naturala si nu sintetica, ca am auzit ceva vorbe ca nu e chiar toata genuine leather.

La consum pana acum nu ma pot pronunta: Am avut si 14% in oras si 18% pe modul I ( inteligent)  Depinde cat de aglomerat e si evident de talpa mea.
Interesant e ca oricat as sta in coloana consumul se stabilizeaza la 14% si daca accelerez usor sau cu coloana tot asa ramane.
In afara orasului nu am testat consumul.
Ce nu imi place dupa 2 zile de condus:
-evident ce am de reparat la ea, dar trece si am negociat din pret pt ele.
-nu imi place pozitia fantei de aer din dreapta pentru aer. Oricum le reglez sufla aer rece pe mana sau in fata. Dezastru aici fata de masinile detinute.
-nu are geamuri fumurii pe spate
-se vede noaptea deranjant ( in oglinda retrvizoare) lumina stopului de pe luneta cand pun frana.
-e cam joasa pentru mine cand intru in ea -  sunt inalt ( pozitia in mers e buna)
-directia nu e prea ferma. Prea usor invart volanul. In modul Sport# devine mai rigid.
-scaune prea dure. Ok profilate si sustinute lateral dar daca le compar cu cea am parca stau pe banca in parc( exagerez putin).
-nu are deschidere LA portbagaj ci doar la piciorul soferului ( poate o avea din telecomanda si nu stiu)
-cotiera scurta rau si nu ajung cu cotul pe ea.

Ce imi place mult

motorul de 3.0 ! Conduc motor cu cuplu de 430 Nm si totusi motorul asta de 3.0 cu 300 la torque imi place mai mult:
-foarte liniar,
-deabea simt cand schimba, pare ca accelereaza la infinit
-nu are zmuncitura de turbo ( aici e discutabil, cateodata e de apreciat zmuncitura cu pricina)
-si e silent si fara vibratii de parca ma simt in masina electrica
-manevrabila
In rest , urmeaza sa ma obisnuiesc cu ea si sa le mai descopar.
RUGAMINTE
1) M-am impotmolit la AMORTIZOARE. Nu stiu ce sa iau si de unde.  Service ul mi-a dat deviz cu manopera de app 4000-4500 lei in functie de amortizoare ( bilstein say KYB sau Japan Parts) Stiu ca e pretul pe acolo dar nu stiu ce calitate imi pune la banii astia.
Si nu stiu daca se merita sa comand din afara amortizoare.
Mai am dilema daca sa iau cam la aceeasi bani un KIT de amortizoare cu arcuri ( nereglabile de preferat) - Ma tem insa ca la kituri imi rup spatele pt ca ar fi sport si nu doresc dure tare pt ca voi plimba si copii cu el si in oras sunt multe gropi. Poate o duritate stock la amortizoare e de dorit.
2) Sa las filtru stock sau pun de sport KN ( cold intake parca ii spune? )? Am citit ca la prafurile noastre ii fac rau ca este prea permisiv.
3) Inafara de olx si dezmembrari unde mai gasesc grila mesh pe fata la capota eventual aripioara pe spate :)Pe ebay am vazut. e ok de acolo?
Ar arata frumos si o fanta de admisie pe capota, dar mai tarziu. Primeaza siguranta si functionalul acum.

Va multumesc

PS
Multumesc membrilor cu care am putut purta discutii constructive pana acum atata in privat cat si pe forum.
Ii rog pe cei care au deviat in trecut in discutii de la a fi  domni... sa se abtina sa comenteze aici.
Muttley esti binevenit. Ai avut un post in trecut, la sfarsit de "scandal" in care mi-ai placut.
Scuze pentru cei pe care i-am suparat.

poze aici, sper sa mearga :
https://imgur.com/fXpk7jY
https://imgur.com/K3ZYZ6T
« Last Edit: September 22, 2020, 23:25:16 PM by orientalmed »

Arturito

Re: Legacy 3.0R
« Reply #1 on: September 22, 2020, 23:14:32 PM »
Bilstein parca e stock pe masina. Si sunt cele mai recomandate. Sunt galbene parca ?
Cum nu ajungi la votiera daca esti inalt ? Eu sunt o juma de om si inca putin si ajungeam chiar ok cu cotul pe cotiera. Poate stai prea in fata ? Mai dureaza pana te obisnuiesti. Masina e foarte misto si motorul e senzational. S# iti da si putini fiori.

Re: Legacy 3.0R
« Reply #2 on: September 22, 2020, 23:20:08 PM »
Bilstein parca e stock pe masina. Si sunt cele mai recomandate. Sunt galbene parca ?
Cum nu ajungi la votiera daca esti inalt ? Eu sunt o juma de om si inca putin si ajungeam chiar ok cu cotul pe cotiera. Poate stai prea in fata ? Mai dureaza pana te obisnuiesti. Masina e foarte misto si motorul e senzational. S# iti da si putini fiori.

La bilstein am vazut 3 categorii, ultimele 2 intr-adevar galbene si cea mai scumpa era sport. nu vreau prea dure insa e subiectiv si nu am cum testa.

La masinile din dotare stau cu ambele maini pe volan , corect , flexate, pozitionate unde trebuie si cotul drept se sprijina/atinge  cotiera iar cel stang pe portiera acolo unde e manerul.
La Legacy in stanga manerul portierei e prea jos sa ma sprijin pe ea iar in dreapta cotiera muuult prea in spate.
Au pus suport de pahare 2 bucati in fata cotierei , au indepartat-o si au facut-o si scurta.
« Last Edit: September 22, 2020, 23:22:55 PM by orientalmed »

dmp

  • *
  • 195
Re: Legacy 3.0R
« Reply #3 on: September 23, 2020, 06:14:19 AM »
Sa o conduci cu placere!
Eu pun fanta de aerisire din dreapta in pozitia dreapta sus si este ok.
Outback 2.5 i MY2008
Legacy GT MY2010

WIM

  • 670
Re: Legacy 3.0R
« Reply #4 on: September 23, 2020, 09:39:03 AM »
1) M-am impotmolit la AMORTIZOARE. Nu stiu ce sa iau si de unde.  Service ul mi-a dat deviz cu manopera de app 4000-4500 lei in functie de amortizoare ( bilstein say KYB sau Japan Parts) Stiu ca e pretul pe acolo dar nu stiu ce calitate imi pune la banii astia.

Daca cei 4000-4500 de lei acopera doar costul amortizoarelor si manopera implicata in schimbul lor, tot ceea ce pot sa spun este  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D



Mai multe inforomatii, intr-o nota mai constructiva:

1. pe forumul UK Legacy setul complet de amortizoare Bilstein B6 (alea galbene de care spunea Serban) sau B8 (top of the line in materie de suspensie clasica de la Bilstein) sunt in jur de 550 de lire sterline.
2. schimbul de amortizoare la Legacy este o operatiune care nici macar nu implica o presa de arcuri - ai nevoie de o menghina si 2 oameni si atat (am facut operatiunea asta alaltaieri)
3. sa schimbi DOAR amortizoare la o masina de +10 ani cu o punte fata atat de grea e o pierdere de timp si de bani - arcurile fata cu siguranta si-au pierdut din elasticitate, spatele este lasat prin definitie (sindromul "saggy butt") iar flansele nu costa o avere - ma rog, depinde de cine le vinde, dupa cum se poate vedea mai sus  :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Legacy 3.0R
« Reply #5 on: September 23, 2020, 10:33:08 AM »
Felicitări pentru achiziție. Caută tot în secțiunea asta topicul lui ucosmin. Are un model similar, foarte bine întreținut și te poate ajuta și cu piese.

Re: Legacy 3.0R
« Reply #6 on: September 23, 2020, 14:55:27 PM »

Mai multe inforomatii, intr-o nota mai constructiva:

Multumesc mult WIM pentru informatii.
Sa inteleg deci ca se recomanda si  amortizoare + arcuri schimbate deodata.
Scormonesc si eu situl cu pricina sa vad ce inteleg de acolo si ce variante am la amortizoare.
Se pare ca ma pot loga acolo cu persoana juridica.
La arcuri ce recomandari ai ?
Nu mi-am comandat niciodata componente personal de pe situri. Sunt in plop total, in sensul ca plateam service ul si ei faceau ce trebuie. Eventual eu alegeam intre variantele oferite de ei.

« Last Edit: September 23, 2020, 15:00:14 PM by orientalmed »

marr

  • 2205
Re: Legacy 3.0R
« Reply #7 on: September 24, 2020, 12:09:21 PM »
Felicitari pentru achizitie !
Pana la urma - daca retin corect ”istoria” in care ai pornit de la Impreza disel, apoi Impreza 2.0 R - ai facut cea mai buna alegere !
Modelul asta de Legacy este - dpmdv - cel mai frumos si in plus, cu un design ce nu se demodeaza si arata elegant si acum, dupa + 10 ani.

Daca nu ma insel, esti in Iasi - ca altfel as fi spus sa iei legatura cu colegul WIM, sa discutati cu lista de piese in fata si sa-ti faci o programare la el. Colegii sunt foarte incantati de modul in care lucreaza - problema e ca-i in Bucuresti ...
Desi, pornind de la oferta de 4000-4500 lei, probabil ca iesi mai ieftin cu un drum de Bucuresti (si mai vizitezi si capitala + te bucuri de 3.0 ala la drum intins).

O alta varianta ar fi sa iei legatura (si) cu colegul Boxer si sa-i ceri sfatul si o oferta pentru suspensii.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Legacy 3.0R
« Reply #8 on: September 26, 2020, 00:02:06 AM »

Daca nu ma insel, esti in Iasi - ca altfel as fi spus sa iei legatura cu colegul WIM, sa discutati cu lista de piese in fata si sa-ti faci o programare la el. Colegii sunt foarte incantati de modul in care lucreaza - problema e ca-i in Bucuresti ...

Multumesc pentru sfaturi si pentru apreciere.
Am luat deja legatura cu WIM. M-a consiliat frumos, mi-a facut deviz, am platit deja si peste o saptamana urmeaza sa ii duc masina la schimbat amortizoare cu Bilstein B6 galbene + arcuri KYB, schimb de ulei ceva filtre. ( Am decis sa fac doar un mic upgrade fata de stoc, dorind sa nu fac masina prea rigida) Pofteam si la arcuri de STI dar..am zis pas :(
Imi pare rau ca nu l-am cunoscut mai inainte ca ii dadeam pe mana si restul de acareturi necesare pentru care deja am contractat cu un service local : bucse, bielete, etc etc, multe si ele.
Drumuri la Bucuresti fac des prin natura meseriei. Acum am facut doar sa ma sincronizez cu interventia auto.
Masina cam e barcuta si troncane ( amortizoare praf, bucse coapte si bara stabilizatoare praf  + altele)  dar sper sa ajung cu bine :)

Poveste: In seara asta in iasi la intersectie, langa multe masini se aliniaza si un impreza cu numar IS-??-WRX, volan pe dreapta, cu un zgomot adevarat de evacuare. Si racheta a plecat din rand la verde. Mi-am muscat buza , m-am facut ca nu stiu ca am in spate nevasta si copilu' de 2 ani, am pus degetul pe Sport# si am calcat.  Evident ca nu l-am depasit dar celelalte masini din spate au disparut.
Fica-mea era in extaz: Uaaau Tati.
Ne-am saluat in intersectia urmatoare, dar nu il stiu.
Banui ca e user pe forumul de fata .
Il salut si aici.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Legacy 3.0R
« Reply #9 on: September 26, 2020, 10:29:44 AM »
Felicitări pentru achiziție ! Motorul e pasare rară.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Legacy 3.0R
« Reply #10 on: September 29, 2020, 00:19:08 AM »
Multumesc Xander. probabil asa e.
in jumate de an de asteptare doar  doua automate cu 3.0 am vazut pe romania si cam 4 pe mobile.
Specs b, manuale, am mai vazut.

Re: Legacy 3.0R
« Reply #11 on: July 07, 2021, 09:20:25 AM »
Salutare...
 :laugh:
Nu stiu cat a trecut de cand am inceput topicul cu achizitia , probabil un an si ma simt obligat moral sa fac un review la masina...
O sa am in comparatie si celelalte 2 masini ale mele: un bmw x3 2.0 cu stage 1 la 225 HP si o skoda octavia 1.8T 4x4 ( batranica casei)

Inainte de toate ii multumesc domnului Dan ( @ WIM) pentru ajutorul dat pana=a acum. Fara el imi era viata mai grea ca nu stiam de unde sa incep cu masina si nu as fost niciodata sigur ca am interventii bune. E un om de mare caracter.
Incep cu interventiile imediat dupa achizitie:
 Local in iasi am facut ceva schimburi minore la ea bucse, bielete si am curatat preventiv pe dedesubt zonele unde am vazut ca e ruginit si am tratat cu inhibitor de rugina Kelfos.
 La service-ul dl Dan am facut toate interventiile, chiar de este in Bucuresti si eu in Iasi. Programam o deplasare si o lasam la el cateva zile.
Am schimbat asadar
- toate uleiurile posibile la toate grupurile, cutie etc
- tot trenul de rulare bucse, brate, bielete, burdufuri planetare, vaselina  - (sper sa imi amintesc de toate)
- punte spate
- inlocuit brate spate cu brate din aluminiu ( Dan stie mai multe detalii aici)
- am aschimbat amortizoarele cu model sport  Bilstein B6 galbene + arcuri KYB
-baterie noua
-antigel

1) masina e super si bate la fund ca motorizare 2.0 de la bmw cu soft si 1.8T de la WAG  ( mai putin la consum :)
prima data cand m-am suit in ea am spus ca e electrica. Are un mod de a accelera liniar si nu oboseste, exceptand in mod S# ( sport sharp cand la acceleratie explodeaza de parca are turbina)

In comparatie cu celelalte doua:
3.0R ar ceva cuplu mai mic la inceput cand pleaca de pe loc dar accelereaza liniar  si pe masura ce creste in ture cuplul si zvacul ii creste.
La celelalte doua au ceva soc ( probabil cuplul este) mai mare in viteza mica (sa spunem pana la 50-60)  km/h insa treptat parca sunt mai lesinate.
E si cu o secunda mai rapida ca BMW ul la 100km - scoate 6.7 secunde, am testat cu un adaptor obd VIECAR

Zgomotul de motor boxer face mult. Ma surprind des ca prin oras o retrogradez din padele doar sa creasca turatia mai tare si sa sune frumos...na, ma mai mandresc si eu.
Dar legat de zgomotul motorului. Mi se intampla saptamanal sa ii mai dau o cheie in parcare degeaba crezand ca e oprita masina si de fapt motorul merge.  E silentios , relaxat si fara vibratii.

2) stabilitate.
Cu skoda, chiar cu amortozare noi eram chiar barcuta.
Cand am trecut pe x3 am spus woow cat e de stabila.
Acum daca merg 2-3 zile doar cu subaru si apoi iau BMW ul am impresia ca ma rastorn cu bmw ul in aceleasi intersectii , cu aceeasi viteza cu care le abordam cu Subaru.

3) cutia de viteze este super. Are o etajare foarte interesanta cel putin in modul Inteligent ceva din soft trage ca turatia sa ramana constanta 2000 oricat ai apasa cu piciorul pe pedala (evident nu agresiv)  Masina in timpul asta schimba dar nu da de inteles. Turometrul e constant.
Evident in S si S# urca f usor la 6000-7000

4) confort
primele saptamani de folosire ma tot surprindeam ca o comparam cu BMW ul la confort si la dotari. Apoi am realizat ca eu dorisem o masina ieftina cu care sa imi fac treaba si sa fie ok si nu una care sa rivalizeze cu bmw ul. E si dferenta de pret. Pe subaru am dat doar 5000 euro ( la care s-au adaugat cam 2000 in interventiile scrise la inceput - puteau fi mai ieftine insa am avut eu mofturile mele  la suspensii )
Si am ajuns sa vad ca in interior am aproape acelasi nivel de confort si lux ca la o masina de 60.000 euro ( noua)
Ba chiar la dumuri lungi am dureri lombare la scaunele de la bmw iar la subaru am un suport lombar excelent si nu am dureri nici dupa 500 km. La bmw fara o pernuta la spate nu rezist multe ore.
Reglajul electric si cu memorie la scaune la subaru e genial. La bmw trag de parghii si manete si e imprecis, lent si zgomotos.
Subaru are PIELE naturala pe scaune iar la BMW e .....musama, pardon imitatie piele.

Incalzirea in luneta iarna face f mult in zona mea (in Iasi)

Ce nu are in interior subaru:
-posibilitate de a pune stick USB audio- nu am gasit o solutie pt asta si sunt sunt meloman
-ma deranjeaza ca imi vine aerul rece vara de la clima in par / putin pe frunte pt ca sunt f inalt. Asta ca sa nu bata pe piept sau pe picioare. Sotia, ca e mai mica nu are probleme cu aerul. Nu prea au gandit japonezii fantele bine.
Geamurile se aburesc ceva mai usor pe vreme ploioasa si umeda fata de BMW dar nu e problema sa le dezaburesc.
-Ca spatiu poate parea ciudat) dar pare la fel ca la x3 cel putin pe fata. Sotia spune ca in spate ii se pare plafonul ceva mai jos dar e remarcabil confortul.
Interesant e ca in BMW in spate sotia spune ca e curent si frig pe la picioare iarna. La subaru nu este. Iar in fata la BMW iarna imi sprijin piciorul de portiera si o simt foarte rece. La subaru nu am problema asta.

Iarna subaru baga aer cald cam in 1 km de mers. BMW ul baga cam in 1 minut de la pornit motorul. Ceva mai repede deci.

I-am pus oglinda retrovizoare cu camera/ecran sa ma ajute la parcat. Ma obisnuisem prea mult cu usurinta cu care parcam BMW ul .
Vopseaua e ceva mai sensibila la subaru. Din cate am inteles e ...eco. A mea e in stare buna, probabil cu un polish iese super. Eu o tratez cu ceara scumpa. la cateva luni.
Consum: aici nu sta super. Dar am stiut ce iau .
Cam 16 in iasi , in cartier mai putin aglomerat. Daca intru in zone blocate, bara la bara o duc in 17.
In exterior am scos conducand absolut legal 8 !! Cu bmw ul scot 6 si cu skoda 7,5 la acelasi stil de condus
Daca o calc dar nu inconstient ci doar 150-160 in afara si 80 in localitati, (dar cu pretentia sa fiu primul, adica cu depasiri) ma duc in 9.5--10 l /100 km
De ex un drum iasi bucuresti cu familie si cu responsabilitatea aferenta il fac cu 8,5..9 l/100

BMW ul pare ceva mai strans, inchegat si greoi. E o senzatie subiectiva. probabil pt ca are cursa suspensiei mai lunga amortizoare pe ulei si in plus volanul se misca mai greu. Imi oboseste mana la drum lung tinand volanul de bmw. Pe de alta parte la subaru o simt mai usoara, mai saltareata. Are cursa la suspensii mai scurta, mai rigida iar volanul se misca mult mai usor, poate cam usor pentru gustul meu. Asta inseamna ca daca nu sunt atent si ma aplec spre ceva in masina risc sa rotesc volanul fara voie. Imi solicita atentie mai multa treaba asta. Insa da o manevrabilitate net superioara fata de cea de la bmw. pare ca gradul de volan rotit la subaru face un viraj mai mare si mai rapid fata de cel de la bmw.

Ce imi place e ca motorul e f simplu si il simt fara complicatii si intr-un an nu am avut deloc probleme asa cum am avut la celelalte chiar dupa achizitie de tipul: filtru particule , regenerari, injectoare, picat turbine, bobine, EGR...etc ( la bmw am avut interventii de 4000 euro in primul an in conditiile in care era in stare  buna masina, doar ca am innebunit dieselul prin oras si au aparut problemele aferente)

Cam asta e, va multumesc pentru sfaturi.
Si daca aveti intrebari va stau la dispozitie.
Daca aveti si sugestii de upgrade-uri, imbunatatiri, verificari, le ascult.


Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Legacy 3.0R
« Reply #12 on: July 07, 2021, 12:43:55 PM »
Ai surprins destul de bine avantajele mărcii Subaru. Felicitări pentru achiziție și întreținerea corespunzătoare!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Legacy 3.0R
« Reply #13 on: July 08, 2021, 08:53:51 AM »
Felicitări pentru achiziție și sa o stăpânești sănătos :)
Compararea cu celelalte doua mașini ar trebui sa mi-o salvez undeva ca sa pot da mai departe când aud discuții aiurea. Am condus și eu un x1 (parca 2014), nu am văzut rostul direcției atat de greoaie. Am și căutat sa văd dacă se poate face ceva și din câte am înțeles versiunea hidraulică așa e. Pt BMWisti e sfânta așa cum e și dacă ai vrea sa fie altcumva mai bine îți iei alta mașina.
In ce privește consumul e de așteptat ca un 3.0 cu doua pistoane in plus sa consume mai mult decât un 2.0 td și un 1.8 turbo benzina, dar din ce spui e destul de ok consumul și cum ai spus și tu, stai in față!!
La partea cu cotiera, nu am înțeles exact. Am impresia ca tu ai vrea sa stai cu ambele mâini pe volan și in același timp cu cotul pe cotiera??
Sa te bucuri (și familia) de ea și sa aveți parte doar de drumuri bune și fără nici un fel de probleme!

Re: Legacy 3.0R
« Reply #14 on: July 19, 2021, 01:03:15 AM »
Multumesc Xander si Theophilus.
@Theophilus Am condus si x3 si x1 diverse generatii. Ca directie par ok, poate o idee mai greu de rotit volanul. Iti da senzatia de stabilitate si ma relaxeaza mental la drum lung. Dar oboseste mana stand oarecum in tensiune.
Subaru ma solicita mai mult sa fiu atent si sa nu misc cu usurinta directia. E chestie de gusturi. Inafara prefer sa conduc mai relaxat si apreciez mai mult o directie mai greoaie.
in oras trebuie sa fiu veverita si stilul "subaru" e mai potrivit pt manevre bruse , evitari etc.
Legat de cotiera. Da, la x3 pot sta cu ambele maini pe volan si am coatele ambele sprijinite: pe portiera stanga si pe cotiera. BMW are f lunga cotiera, spre volan, asa incat poate sprijini si cotul si sa tin volanul ( am si manile lungi) si instiga la o atitudine de aia delasatoare :D pe o parte, sprijinit in cotul drept.  cotiera la subaru este mult mai scurta. La x3 duce la un mod de condus mai relaxat la drum lung. Da nu e chestie definitorie si in plus mi-a spus kinetoterapeutul ca sprijinitul in cot la condus i-a adus multi pacienti cu probleme de ligamentele la umar. Tot pentru asta ajunsesem si eu la el.  :))
Daca am ceva unde sa ii acord bila neagra este faptul ca nu pot regla fantele de aer multumitor si imi oricum o dau bate aerul conditionat pe mine. Au o cursa stanga-dreapta sus-jos destul de limitata.
Da am gasit o solutie...deflectoare de aer.


« Last Edit: July 19, 2021, 01:05:02 AM by orientalmed »

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Legacy 3.0R
« Reply #15 on: July 20, 2021, 09:55:37 AM »
Între timp am testat și la Forester 2004, pentruca are cotiera la fiecare scaun din fata, pot conduce cu cotul pe cotiera și mâna in poziția corecta și cu cealaltă mâna pe partea de sus a ușii și in poziția corecta.
La AC, după câte știu poți opri complet fantele de pe bord și sa setezi sa bată pe parbriz și la picioare.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Legacy 3.0R
« Reply #16 on: July 20, 2021, 11:06:17 AM »
Nu exista amplasare universal corecta a mainilor pe volan.  Aceasta difera in functie de autoturism, volan, conditii de trafic, varsta, viteza si nu doar atat.
In conditii de autostrada nu ai nevoie de tensionarea mainilor pe care o recomanda scoala de soferi in oras.

De multe ori sfaturile instructorilor ii obliga pe utilizatori sa devina periculosi pentru trafic. Multi dintre corecti sunt pozitionati foarte aproape de volan, pierzand vederea periferica (vad stalpii si putin din oglinzile laterale).
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Legacy 3.0R
« Reply #17 on: July 21, 2021, 08:25:39 AM »
Aici nu ai dreptate!
Există o poziție in care ești la distanța corectă față de airbag, față de volan, față de pedale, corpul are o anumită înclinație și susținere din partea scaunului, mâinile sunt la ora 10 și 3 (poziție in care e cel mai simplu să eviți un obstacol în caz de urgență fără să iei mâinile de pe volan). Designul interior e gândit astfel încât șoferul să aibă control maxim și mașina sa îl protejeze maxim!
Normal că există mici deviații, deoarece nu toate firmele folosesc același model uman în jurul căruia se face designul, dar și în cazurile alea în care nu se potrivesc toate chestiile distanța față de volan e importantă.
Normal, nici nu e corect să stai cu cotul pe cotieră în timp ce ții de volan…dacă trebuie să eviți ceva înspre dreapta, mâna ta e blocată în cotieră și trebuie prima data să o muți ca să prinzi de volan din altă poziție ceea ce înseamnă mai puțin timp pentru manevră!
Acuma, că mai stăm în poziții comode sau ciudate la volan, că mai ținem cu un deget sau doar cu o mână lăsată pe volan pe undeva sau chiar cu genunchii de volan, e altă discuție și fiecare își asumă riscurile în dreptul lui în funcție de situație.