2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4945
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3360 on: May 10, 2024, 22:22:57 PM »
Pe mail, baietica de la Cobb s-a aratat, IN PRIMA FAZA, dispus sa ajute, desi mailul l-am inceput cu "Ma numesc ashe, scriu mesaje cu tastele din Rumenia". Oricum, in filmul ala de 17 minute in care i-am dat fatala, se aude accentul de moldovean nespalat si se vede numarul de inmatriculare cu RO.
Si totusi, la inceput voia sa ajute. Dar doar atunci.

Ei, dupa filmul ala a dat-o-n:
- dar siiiigur n-ai frezat din flansa bellmouth?
- ce header si uppipe ai, ca ma fac ca uit faza cu "downpipe OEM se potriveste perfect"?
- dar o poza cu VIN-ul masinii nu-mi faci?

I-am raspuns, i-am trimis, si deja vedeam incotro se duce. Si aseara a fost previzibil. "Nu avem versiuni EDM aicea la noi la america, masina ta e altfel, normal ca nu se potriveste".
Eu le dadusem fatala, dar ei mi-au dat sah-mat. In lista de modele compatibile e doar "USDM". E dreptul lor, argumentul e solid si oficial.
La inceput voia sa ajute, dar cand le-a mirosit a schimbul 3 la ei, au schimbat-o pe corectitudine politica. Patesti.

Ca urmare, inainte de marea impatureala, am zis sa suflu-n bere si sa verific daca anomalia mea EDM nu ascunde si alte surprize.
Dar e ok la capatul celalalt.
Si sunt ironic, naiba, normal ca-s la fel evacuarile EDM/USDM, macar geometric. Dar asa-i specia.



Cu lectia cu fibra de sticla lipita de plamani invatata, p-asta am invelit-o afara-n frig. Ca ieri fu frig.
Si pentru ca acu' vreo 2 luni facusem turul bricolajelor din sat si am luat TOATE colierele din inox de le-am gasit, am zis sa le termin pe toate, ca ce drac sa fac cu ele... Sunt (le-am numarat acum) 78 acolo.



Iar dupa 6 ore de sabloane, foarfeci si sute de puncticele cacanii, ajunsesem abia aici.



Nuj de ce aveam eu o impresie naiva ca asta-i gata imediat. De fapt, cred ca raportul (incalceala piesa) / (durata de invelire) a fost cel mai tampit de pana acum.
Oricum, partea buna-i ca m-am perfectionat mult, si asta chiar a iesit misto. De exemplu, uppipeul are taieturi in tabla ca s-o mulez. Aici am facut pliuri, iar ciocanul a definitivat.
Idem si la sudura, tehnica e totul.
Pacat ca n-am sa mai fac niciodata. Poate doar pe masina ailalta, cand si daca i-o mai veni randul s-o termin.

Mda, deci 2 zile pline. Atat a durat.











Si detalii cu stantarile.
Pentru brida aia de exemplu, am taiat un cutit ca sa-i las lama in zona de latime maxima, am ascutit, astfel mi-a iesit o dalta foarte misto.



Never again! Groaznic procedeu, as fi dat banii daca as fi stiut, dar am mai zis.
In schimb, ce n-ar fi facut altul, sau poate da, nu pot sti sigur - atentia la detalii. Parezampla, sunt tare mandru ca la absolut toate-toate tevile m-am dus cu vata pana-n flansa. Arata urat, ies ate, dar izolarea e maxima. Si da, am verificat sa ramana loc de piulite/suruburi.
De fapt creca caut scuze sa nu-mi para rau ca m-am chinuit atat...

Bun, a urmat a jdemia proba pe masina. Voiam sa extra-imbrac in zona burdufului de planetara, si sa-mi fac semn unde. Dar o data ca nu pot, ca e prea aproape de tablier si nu mai suporta grosime adaugata, o data ca nu e nevoie, e la ani-lumina distanta de planetara, spre deosebire de OEM, la care gatul coboara mai vertical cumva.

Deci aproape de tablier fiind, va trebui sa imbrac termic furtunul de condens AC. La cate furtunuri 3MI am consumat, am protectie termica peveat'.
Iar agatatoarea am s-o fac mai slim putin, ca sigur o sa intepe in imbracaminte cand o strang.



Se contureaza insa o problema.
Am captusit tot, din chiulase pana aici. Deci gazele vor fi ceva mai (mult mai) calde dupa isprava asta. Abia asteapta catbacku' sa arda podeaua. Dar aici imi bat joc.

AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.

Si ce ziceam alaltaieri e gresit. Abia acum incepe montajul. Ca pilota si staniolul nu-s montaj, sunt tortura.

A, da, gata concediul maraton... Aproape ca ma bucur, a fost prea de tot. Si asta pentru ca poporul a votat... nu mai zic ce si cum, ca e pacat de starea mea buna de moment.
« Last Edit: May 10, 2024, 22:25:30 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4945
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3361 on: May 12, 2024, 01:01:20 AM »
Azi a fost ca-n filmele cu un prost  ???

Dar mai intai au fost reclame, alea au fost okish.
Carligul de downpipe de pe 6MT avea filetul cam terminat, eu montasem un M8 cu piulita in locul 10-ului. De ce nu l-am reparat atunci? Penca nu aveam kit helicoil pentru M10x1.25.
Urma sa aflu acum, recent, la prezonul de chiulasa lipit cu JB ca insertia cu pas de 1.5 merge si la 1.25, ori ca tarodul normal de M12x1.25 pe care il am e perfect pentru pregatirea gaurii, samd.
Deci am rezolvat acum.



Kiturile de acoperire contin 1m2 de vata d-aia de-ti curma viata si 1m2 de tabla.
Problema-i ca daca vata se lipeste pe teava cap la cap, tabla are 2 apucaturi paguboase. O data se aseaza peste vata, deci inevitabil pe un diametru mai mare, deci tre' mai multa, si se sudeaza cu suprapuneri, deci tre' si mai multa. Ceea ce face ca tabla sa se termine imediat, iar din vata sa-ti ramana de-o perna.
Eu cumparasem 3 cutii, iar tabla o folosisem din doua. Practic aveam o cutie neinceputa pe care nu doream s-o desfac. Dar imi ramasese vata sa-mi izolez si casa.
D-aia voiam sa imbrac intermediara cu tabla de aluminiu fixata cu coliere sau ceva.
Pe de alta parte, la inceputuri si experimente cu jdemii de aparate de sudura, cumparasem ceva burlan din inox ca sa incerc sudura pe el.

Actul 1 fu cu burlanul (nici nu pun poza mare).
Desi de 0.1mm grosime, tabla aia gofrata si striata facea ca tubul ala sa fie rigid grav.
Nici nu stiu de ce naiba nu m-am oprit in primul minut. Am renuntat relativ tarziu, dupa ce ajunsesem pe la jumatate, trebuia sa merg sa cumpar coliere, uatevar.
La gunoi. Cu tot cu orele pierdute.

Actul 2, ala dubios rau de ma face sa ma intreb daca-s normal, a fost sa merg in Hornbach sa iau o groaza de tabla de aluminiu de 0.5 si foarte, extrem de multe coliere din inox. Spart 200 lei.
Aici nici nu mai am poza, caldarar ma vedeam. Eram aproape de final, am avut o secunda de "bai, dar atat de tampit sunt chiar?". Desfacut, calcat pe ele ca sa fiu sigur ca-mi trece, gunoi.

Nush care-i faza, cred ca e legata de pret. Headers, uppipe, si mai ales downpipe, au costat ceva. Timp in care catbackul, pe olx in 2015 fu cam... nimic. De aici dorinta de improvizatie.

Seara la 8 am desfacut a 3-a cutie.
Mi-e cam aiurea putin, cum catbackul asta e cu teava de diametru cam mic, de 2.5", timp in care downpipe-ul la 3 inchi. Dar a iesit cel mai bine pana acum. Pe dos.



Prima poza e partea de jos, vizibila. Dacat zic  :laugh:
« Last Edit: May 12, 2024, 01:21:24 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4945
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3362 on: May 12, 2024, 21:37:29 PM »
Imi tot notez garniturile astea in speranta ca oi gasi vreun catalog, ceva, unde sa le caut dupa dimensiuni. Altfel am sa le iau din US si aia e. E vorba de headers/uppipe si downpipe/catback, astea-s singurele non-OEM.






AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.




Unde furtunul de condens AC a patit ce urmeaza:




AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


In prima faza mi s-a parut o idee buna. Insa gandindu-ma mai bine, mi-am reamintit ca flansele au inertie termica mare, adica odata incinse, raman asa, iar pierderile de caldura instantanee sunt neglijabile spre nule. Adica eficienta evacuarii n-ar suferi mare lucru.
Doar ca am realizat treaba asta pe drum spre magazin, unde mergeam sa cumpar colier.



Se mai vede-n poza discrepanta de diametru downpipe-catback. Care diferenta izbitoare e cam aiurea, avand in vedere cat am facut pe dracu-n 14 pentru eficienta. Deci teapa, am imbracat intermediara degeaba, ca eu, daca nu se opune vehement tunerul, imi iau catback de 3 inchi.

Revenind, pentru ca deja croisem scutul, l-am montat. Probabil c-am sa-l scot si renunt la el cu prima ocazie (vezi catback nou).



Si referitor la catback, alte doua poze in care se vede ca intermediara aia e din alt film. Unul mai mic gen...







AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Dap, montat tot, strans, evacuarea e inchisa.
Downpipe si turbo legate strans:



A mai fost o surpriza, dar una mica si inofensiva, in aceea ca brida de ecran nu incapea de noul DP, captusit cu staniol si beteala de brad. Desi nu se vede veci piesa aia, eu sunt putin in zona patologica, asa c-am ajustat-o de nu se vede ca-i ajustata.



Si da, s-a saltat la strangerea finala, e in tensiune, insa am tras de coada lui in jos dintr-o pozitie nasoala si a miscat relativ usor. Adica nu se indoaie sub tensiunea aia. Eu sunt foarte impacat.

In caz ca unii nu-s familiarizati cu ideea de inlocuire DP la Subaru turbo, o poza lamuritoare.



Vreo 54mm OEM, 73 (parca) interior la AM.
Si se adauga forma. OEM descarca bypassul intr-un perete, iar gazele fac doua viraje la 90 de grade ca sa se ingramadeasca in teava aia mica. AM... se vede.
Ar mai fi catalizatorul high-flow la AM, care catalizator, eu l-am vrut de cea mai buna calitate, ca iubesc natura. D-aia am luat Cobbu', care foloseste niste catalizatoare performante nevoie mare se pare.
In incheiere, pe parte de powermodz, am impresia ca downpipe-ul e cam first mod cu impact maxim. Cel OEM e practic un dop.



AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Il marcasem de cateva zile in partea dinspre fata. Spre spate, l-am desenat la ochi. Apoi flex si biax.



Abia acum (!!!), dupa atatia ani, realizez ca scutul OEM nu e deloc acolo pentru a mentine ridicata temperatura gazelor. La o masina de volum, asta n-a fost o prioritate. E acolo doar ca sa nu-ti lasi (toata) pielea pe turbo, ci doar o parte pe scut.
Adica nici pe parte de reducere heatsoak intercooler nu cred ca face mai nimic, ca e plin de degajari, insa, mai ales, este extrem-extrem de inalt! Probabil tot din considerente de arsuri in palma.

A fost rapid, a fost usor, dar asta nu ramane. Voiam si sa-i trag o vopsea ca sa fie frumi pana o pornesc si se arde, dar n-are niciun rost. Ori cumpar AM, ori, cel mai probabil, ma joc eu cu table.
Asta nu face absolut nimic.

Pardon, face, imi agreseaza pretiosul furtun 3MI  >:(



Dar, cum maine ma intorc la birou (ma rog, schimb garajul pe bucatarie)... alta data.
De aici incolo, continuarea e pe baza de uichenduri sau chef seara. Data fiind presiunea, probabil cheful nu va mai conta, si am sa trag in fiecare noapte.

End maraton.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4945
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3363 on: May 15, 2024, 11:25:38 AM »
Asta sta aici de vreo luna minim, adica atunci l-am vazut prima oara. E viu. Sau e vie, ca mai jos era aseara unu' mai mic, creca fiica-sa.
Ar face bine sa se care, altfel n-o vad bine la rodaj, o sa cada pe centura si-o face tapet tirul din spate.



Sper sa nu uit s-o iau pe un servetel, ceva, si s-o invit in curte.
Pnl, profit de ocazie ca sa instig la neomorarea paianjenilor, ca ma dispera faza, parca suntem tampiti.

A ajuns tarodul de 300 lei. Nici nu se compara, iti ia pielea cu totul. Regretele-s tardive. Culmea, vecinul a comandat si el, set de 3 bucati, gen grosier, mediu si finisare.



DAAAR... ramane corpul de TGV actual si fisurat, repet, daca lui andea nu-i convine, perfect, relocam senzorul. Bine, altul mai mic.
Se adauga faptul ca IAT-ul e pe cilindrul 1, ala cu neetanseitate pe admisie. Adica trebuie ceva rateu pe admisie ca sa se prajeasca definitiv si irecuperabil.

In urma cu 5 ani (cred) schimbam condensorul de clima si-mi propuneam sa il protejez de pietre. Nu ma prind de ce nu m-am ocupat. Ca sa descopar ca deja aveam intr-o cutie un rest de plasa, nici nu stiu de unde, creca de la Pfaizar, de vreo 8 ani.
No, motivat fiind de radiatorul de servodirectie...



Iar pe brida antiarscasobolanu' dreapta (?) am adaugat o piulita sertizata.



Astea au fost nimicuri, printre picaturi, c-a reinceput munca si nu prea pot multitasking.
Pana aseara, cand am intrat in garaj si n-am iesit prea repede.

Bara antiruliu fata OEM are 2 degajari pentru acces la piulitele tampoanelor motor. Am impresia ca si Cusco le are. Whiteline nu.



O varianta ar fi fost sa slabesc bara, dar am umblat acolo de zeci de ori, am incercat atatea bare, filetele alea nu stiu cat mai duc. Asa c-am comandat crowfoot de 17.
Internetul stie de toate.
In cazul meu...



Insa degeaba, ca pozitia de strangere finala era cu crowfootu' perpendicular pe axa dinamometricei, pe ambele parti, deci tot 85Nm au fost. Dar fie, am invatat ceva nou.



Widebandul e montat, traseul gasit, fara nevoie de demontat bordul pentru extra-fir. Acolo-i gata.

EGT-ul a fost cu probleme. Fixarea e cu holender, ar fi trebuit sa-l rotesc pana-l fixez cu indoitura inspre sus. Dar nu se roteste, e intepenit pe senzor, asa ca l-am indoit ca sa degajeze lonjeronul, n-am avut de ales. Daca l-am distrus si nu mai citeste, senzor nou. Nu m-am uitat, insa dat fiind ce face, si in ce conditii, ma astept sa coste ceva.
Am sa-l rog pe andea, cand va fi momentul, sa ma ajute sa-l gasesc in bts-ul ala, ca sa verific daca mai traieste.



Sonda O2 amont, cu probleme si asta. Alta pozitie fata de OEM, mai jos. Firul, unii se plangeau in reviewurile headerului ca nu le ajunge la mufa, la mine e ok.
Dar baiul mai mare e proximitatea nasoala cu caroseria. Fiind o zona neinteresanta, am indoit masina. Sper sa ajute si tampoanele motor tari, gen sa nu miste atat de mult incat sa striveasca firele. Din estimarile mele, se apropie pe accelerare, deci cum nu se putea mai rau.
Cum sonda e originala si cu o spira cam busita pe filet, o cam paste inlocuirea oricum. Deci asta ramane de teste.



Furtunurile de aeroterma noi sunt pregatite de montaj, unul dintre ele de taiere, ca cooling mod cil 4.



Dar colierele originale sunt dubioase rau, sapa sinistru in furtunuri. Eu nu le voi refolosi sub nicio forma.
Am comandat coliere resort de reno, 10 bucati. Cica ajung astazi.
Iar furtunul in L din kitul cooling mod e larg pe stuturi, nu pot. Sper sa am un L siliconic in plus.
Deci cooling mod diseara.

Zilele astea ar trebui sa ajunga flatironsul, cu colierele Murray pentru BPV. Doar alea lipsesc ca sa termin galeria de admisie. Iar de acolo cascadeaza toate, racire, directie asistata...... finalizare  ???

Ia sa-i dau mail lui andea cu modz listu'. S-ar impune un soft de rodaj.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4945
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3364 on: May 16, 2024, 03:31:10 AM »
Asa am lasat-o-n noaptea asta. Ma rog, dimineata asta.
Maine, cand dorm in sedinte, sper s-o visez pe Grapini.



WIM, nu se vede rosul ala.
WRX SW 2002