2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3360 on: May 10, 2024, 22:22:57 PM »
Pe mail, baietica de la Cobb s-a aratat, IN PRIMA FAZA, dispus sa ajute, desi mailul l-am inceput cu "Ma numesc ashe, scriu mesaje cu tastele din Rumenia". Oricum, in filmul ala de 17 minute in care i-am dat fatala, se aude accentul de moldovean nespalat si se vede numarul de inmatriculare cu RO.
Si totusi, la inceput voia sa ajute. Dar doar atunci.

Ei, dupa filmul ala a dat-o-n:
- dar siiiigur n-ai frezat din flansa bellmouth?
- ce header si uppipe ai, ca ma fac ca uit faza cu "downpipe OEM se potriveste perfect"?
- dar o poza cu VIN-ul masinii nu-mi faci?

I-am raspuns, i-am trimis, si deja vedeam incotro se duce. Si aseara a fost previzibil. "Nu avem versiuni EDM aicea la noi la america, masina ta e altfel, normal ca nu se potriveste".
Eu le dadusem fatala, dar ei mi-au dat sah-mat. In lista de modele compatibile e doar "USDM". E dreptul lor, argumentul e solid si oficial.
La inceput voia sa ajute, dar cand le-a mirosit a schimbul 3 la ei, au schimbat-o pe corectitudine politica. Patesti.

Ca urmare, inainte de marea impatureala, am zis sa suflu-n bere si sa verific daca anomalia mea EDM nu ascunde si alte surprize.
Dar e ok la capatul celalalt.
Si sunt ironic, naiba, normal ca-s la fel evacuarile EDM/USDM, macar geometric. Dar asa-i specia.



Cu lectia cu fibra de sticla lipita de plamani invatata, p-asta am invelit-o afara-n frig. Ca ieri fu frig.
Si pentru ca acu' vreo 2 luni facusem turul bricolajelor din sat si am luat TOATE colierele din inox de le-am gasit, am zis sa le termin pe toate, ca ce drac sa fac cu ele... Sunt (le-am numarat acum) 78 acolo.



Iar dupa 6 ore de sabloane, foarfeci si sute de puncticele cacanii, ajunsesem abia aici.



Nuj de ce aveam eu o impresie naiva ca asta-i gata imediat. De fapt, cred ca raportul (incalceala piesa) / (durata de invelire) a fost cel mai tampit de pana acum.
Oricum, partea buna-i ca m-am perfectionat mult, si asta chiar a iesit misto. De exemplu, uppipeul are taieturi in tabla ca s-o mulez. Aici am facut pliuri, iar ciocanul a definitivat.
Idem si la sudura, tehnica e totul.
Pacat ca n-am sa mai fac niciodata. Poate doar pe masina ailalta, cand si daca i-o mai veni randul s-o termin.

Mda, deci 2 zile pline. Atat a durat.











Si detalii cu stantarile.
Pentru brida aia de exemplu, am taiat un cutit ca sa-i las lama in zona de latime maxima, am ascutit, astfel mi-a iesit o dalta foarte misto.



Never again! Groaznic procedeu, as fi dat banii daca as fi stiut, dar am mai zis.
In schimb, ce n-ar fi facut altul, sau poate da, nu pot sti sigur - atentia la detalii. Parezampla, sunt tare mandru ca la absolut toate-toate tevile m-am dus cu vata pana-n flansa. Arata urat, ies ate, dar izolarea e maxima. Si da, am verificat sa ramana loc de piulite/suruburi.
De fapt creca caut scuze sa nu-mi para rau ca m-am chinuit atat...

Bun, a urmat a jdemia proba pe masina. Voiam sa extra-imbrac in zona burdufului de planetara, si sa-mi fac semn unde. Dar o data ca nu pot, ca e prea aproape de tablier si nu mai suporta grosime adaugata, o data ca nu e nevoie, e la ani-lumina distanta de planetara, spre deosebire de OEM, la care gatul coboara mai vertical cumva.

Deci aproape de tablier fiind, va trebui sa imbrac termic furtunul de condens AC. La cate furtunuri 3MI am consumat, am protectie termica peveat'.
Iar agatatoarea am s-o fac mai slim putin, ca sigur o sa intepe in imbracaminte cand o strang.



Se contureaza insa o problema.
Am captusit tot, din chiulase pana aici. Deci gazele vor fi ceva mai (mult mai) calde dupa isprava asta. Abia asteapta catbacku' sa arda podeaua. Dar aici imi bat joc.

AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.

Si ce ziceam alaltaieri e gresit. Abia acum incepe montajul. Ca pilota si staniolul nu-s montaj, sunt tortura.

A, da, gata concediul maraton... Aproape ca ma bucur, a fost prea de tot. Si asta pentru ca poporul a votat... nu mai zic ce si cum, ca e pacat de starea mea buna de moment.
« Last Edit: May 10, 2024, 22:25:30 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3361 on: May 12, 2024, 01:01:20 AM »
Azi a fost ca-n filmele cu un prost  ???

Dar mai intai au fost reclame, alea au fost okish.
Carligul de downpipe de pe 6MT avea filetul cam terminat, eu montasem un M8 cu piulita in locul 10-ului. De ce nu l-am reparat atunci? Penca nu aveam kit helicoil pentru M10x1.25.
Urma sa aflu acum, recent, la prezonul de chiulasa lipit cu JB ca insertia cu pas de 1.5 merge si la 1.25, ori ca tarodul normal de M12x1.25 pe care il am e perfect pentru pregatirea gaurii, samd.
Deci am rezolvat acum.



Kiturile de acoperire contin 1m2 de vata d-aia de-ti curma viata si 1m2 de tabla.
Problema-i ca daca vata se lipeste pe teava cap la cap, tabla are 2 apucaturi paguboase. O data se aseaza peste vata, deci inevitabil pe un diametru mai mare, deci tre' mai multa, si se sudeaza cu suprapuneri, deci tre' si mai multa. Ceea ce face ca tabla sa se termine imediat, iar din vata sa-ti ramana de-o perna.
Eu cumparasem 3 cutii, iar tabla o folosisem din doua. Practic aveam o cutie neinceputa pe care nu doream s-o desfac. Dar imi ramasese vata sa-mi izolez si casa.
D-aia voiam sa imbrac intermediara cu tabla de aluminiu fixata cu coliere sau ceva.
Pe de alta parte, la inceputuri si experimente cu jdemii de aparate de sudura, cumparasem ceva burlan din inox ca sa incerc sudura pe el.

Actul 1 fu cu burlanul (nici nu pun poza mare).
Desi de 0.1mm grosime, tabla aia gofrata si striata facea ca tubul ala sa fie rigid grav.
Nici nu stiu de ce naiba nu m-am oprit in primul minut. Am renuntat relativ tarziu, dupa ce ajunsesem pe la jumatate, trebuia sa merg sa cumpar coliere, uatevar.
La gunoi. Cu tot cu orele pierdute.

Actul 2, ala dubios rau de ma face sa ma intreb daca-s normal, a fost sa merg in Hornbach sa iau o groaza de tabla de aluminiu de 0.5 si foarte, extrem de multe coliere din inox. Spart 200 lei.
Aici nici nu mai am poza, caldarar ma vedeam. Eram aproape de final, am avut o secunda de "bai, dar atat de tampit sunt chiar?". Desfacut, calcat pe ele ca sa fiu sigur ca-mi trece, gunoi.

Nush care-i faza, cred ca e legata de pret. Headers, uppipe, si mai ales downpipe, au costat ceva. Timp in care catbackul, pe olx in 2015 fu cam... nimic. De aici dorinta de improvizatie.

Seara la 8 am desfacut a 3-a cutie.
Mi-e cam aiurea putin, cum catbackul asta e cu teava de diametru cam mic, de 2.5", timp in care downpipe-ul la 3 inchi. Dar a iesit cel mai bine pana acum. Pe dos.



Prima poza e partea de jos, vizibila. Dacat zic  :laugh:
« Last Edit: May 12, 2024, 01:21:24 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3362 on: May 12, 2024, 21:37:29 PM »
Imi tot notez garniturile astea in speranta ca oi gasi vreun catalog, ceva, unde sa le caut dupa dimensiuni. Altfel am sa le iau din US si aia e. E vorba de headers/uppipe si downpipe/catback, astea-s singurele non-OEM.






AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.




Unde furtunul de condens AC a patit ce urmeaza:




AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


In prima faza mi s-a parut o idee buna. Insa gandindu-ma mai bine, mi-am reamintit ca flansele au inertie termica mare, adica odata incinse, raman asa, iar pierderile de caldura instantanee sunt neglijabile spre nule. Adica eficienta evacuarii n-ar suferi mare lucru.
Doar ca am realizat treaba asta pe drum spre magazin, unde mergeam sa cumpar colier.



Se mai vede-n poza discrepanta de diametru downpipe-catback. Care diferenta izbitoare e cam aiurea, avand in vedere cat am facut pe dracu-n 14 pentru eficienta. Deci teapa, am imbracat intermediara degeaba, ca eu, daca nu se opune vehement tunerul, imi iau catback de 3 inchi.

Revenind, pentru ca deja croisem scutul, l-am montat. Probabil c-am sa-l scot si renunt la el cu prima ocazie (vezi catback nou).



Si referitor la catback, alte doua poze in care se vede ca intermediara aia e din alt film. Unul mai mic gen...







AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Dap, montat tot, strans, evacuarea e inchisa.
Downpipe si turbo legate strans:



A mai fost o surpriza, dar una mica si inofensiva, in aceea ca brida de ecran nu incapea de noul DP, captusit cu staniol si beteala de brad. Desi nu se vede veci piesa aia, eu sunt putin in zona patologica, asa c-am ajustat-o de nu se vede ca-i ajustata.



Si da, s-a saltat la strangerea finala, e in tensiune, insa am tras de coada lui in jos dintr-o pozitie nasoala si a miscat relativ usor. Adica nu se indoaie sub tensiunea aia. Eu sunt foarte impacat.

In caz ca unii nu-s familiarizati cu ideea de inlocuire DP la Subaru turbo, o poza lamuritoare.



Vreo 54mm OEM, 73 (parca) interior la AM.
Si se adauga forma. OEM descarca bypassul intr-un perete, iar gazele fac doua viraje la 90 de grade ca sa se ingramadeasca in teava aia mica. AM... se vede.
Ar mai fi catalizatorul high-flow la AM, care catalizator, eu l-am vrut de cea mai buna calitate, ca iubesc natura. D-aia am luat Cobbu', care foloseste niste catalizatoare performante nevoie mare se pare.
In incheiere, pe parte de powermodz, am impresia ca downpipe-ul e cam first mod cu impact maxim. Cel OEM e practic un dop.



AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.


Il marcasem de cateva zile in partea dinspre fata. Spre spate, l-am desenat la ochi. Apoi flex si biax.



Abia acum (!!!), dupa atatia ani, realizez ca scutul OEM nu e deloc acolo pentru a mentine ridicata temperatura gazelor. La o masina de volum, asta n-a fost o prioritate. E acolo doar ca sa nu-ti lasi (toata) pielea pe turbo, ci doar o parte pe scut.
Adica nici pe parte de reducere heatsoak intercooler nu cred ca face mai nimic, ca e plin de degajari, insa, mai ales, este extrem-extrem de inalt! Probabil tot din considerente de arsuri in palma.

A fost rapid, a fost usor, dar asta nu ramane. Voiam si sa-i trag o vopsea ca sa fie frumi pana o pornesc si se arde, dar n-are niciun rost. Ori cumpar AM, ori, cel mai probabil, ma joc eu cu table.
Asta nu face absolut nimic.

Pardon, face, imi agreseaza pretiosul furtun 3MI  >:(



Dar, cum maine ma intorc la birou (ma rog, schimb garajul pe bucatarie)... alta data.
De aici incolo, continuarea e pe baza de uichenduri sau chef seara. Data fiind presiunea, probabil cheful nu va mai conta, si am sa trag in fiecare noapte.

End maraton.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3363 on: May 15, 2024, 11:25:38 AM »
Asta sta aici de vreo luna minim, adica atunci l-am vazut prima oara. E viu. Sau e vie, ca mai jos era aseara unu' mai mic, creca fiica-sa.
Ar face bine sa se care, altfel n-o vad bine la rodaj, o sa cada pe centura si-o face tapet tirul din spate.



Sper sa nu uit s-o iau pe un servetel, ceva, si s-o invit in curte.
Pnl, profit de ocazie ca sa instig la neomorarea paianjenilor, ca ma dispera faza, parca suntem tampiti.

A ajuns tarodul de 300 lei. Nici nu se compara, iti ia pielea cu totul. Regretele-s tardive. Culmea, vecinul a comandat si el, set de 3 bucati, gen grosier, mediu si finisare.



DAAAR... ramane corpul de TGV actual si fisurat, repet, daca lui andea nu-i convine, perfect, relocam senzorul. Bine, altul mai mic.
Se adauga faptul ca IAT-ul e pe cilindrul 1, ala cu neetanseitate pe admisie. Adica trebuie ceva rateu pe admisie ca sa se prajeasca definitiv si irecuperabil.

In urma cu 5 ani (cred) schimbam condensorul de clima si-mi propuneam sa il protejez de pietre. Nu ma prind de ce nu m-am ocupat. Ca sa descopar ca deja aveam intr-o cutie un rest de plasa, nici nu stiu de unde, creca de la Pfaizar, de vreo 8 ani.
No, motivat fiind de radiatorul de servodirectie...



Iar pe brida antiarscasobolanu' dreapta (?) am adaugat o piulita sertizata.



Astea au fost nimicuri, printre picaturi, c-a reinceput munca si nu prea pot multitasking.
Pana aseara, cand am intrat in garaj si n-am iesit prea repede.

Bara antiruliu fata OEM are 2 degajari pentru acces la piulitele tampoanelor motor. Am impresia ca si Cusco le are. Whiteline nu.



O varianta ar fi fost sa slabesc bara, dar am umblat acolo de zeci de ori, am incercat atatea bare, filetele alea nu stiu cat mai duc. Asa c-am comandat crowfoot de 17.
Internetul stie de toate.
In cazul meu...



Insa degeaba, ca pozitia de strangere finala era cu crowfootu' perpendicular pe axa dinamometricei, pe ambele parti, deci tot 85Nm au fost. Dar fie, am invatat ceva nou.



Widebandul e montat, traseul gasit, fara nevoie de demontat bordul pentru extra-fir. Acolo-i gata.

EGT-ul a fost cu probleme. Fixarea e cu holender, ar fi trebuit sa-l rotesc pana-l fixez cu indoitura inspre sus. Dar nu se roteste, e intepenit pe senzor, asa ca l-am indoit ca sa degajeze lonjeronul, n-am avut de ales. Daca l-am distrus si nu mai citeste, senzor nou. Nu m-am uitat, insa dat fiind ce face, si in ce conditii, ma astept sa coste ceva.
Am sa-l rog pe andea, cand va fi momentul, sa ma ajute sa-l gasesc in bts-ul ala, ca sa verific daca mai traieste.



Sonda O2 amont, cu probleme si asta. Alta pozitie fata de OEM, mai jos. Firul, unii se plangeau in reviewurile headerului ca nu le ajunge la mufa, la mine e ok.
Dar baiul mai mare e proximitatea nasoala cu caroseria. Fiind o zona neinteresanta, am indoit masina. Sper sa ajute si tampoanele motor tari, gen sa nu miste atat de mult incat sa striveasca firele. Din estimarile mele, se apropie pe accelerare, deci cum nu se putea mai rau.
Cum sonda e originala si cu o spira cam busita pe filet, o cam paste inlocuirea oricum. Deci asta ramane de teste.



Furtunurile de aeroterma noi sunt pregatite de montaj, unul dintre ele de taiere, ca cooling mod cil 4.



Dar colierele originale sunt dubioase rau, sapa sinistru in furtunuri. Eu nu le voi refolosi sub nicio forma.
Am comandat coliere resort de reno, 10 bucati. Cica ajung astazi.
Iar furtunul in L din kitul cooling mod e larg pe stuturi, nu pot. Sper sa am un L siliconic in plus.
Deci cooling mod diseara.

Zilele astea ar trebui sa ajunga flatironsul, cu colierele Murray pentru BPV. Doar alea lipsesc ca sa termin galeria de admisie. Iar de acolo cascadeaza toate, racire, directie asistata...... finalizare  ???

Ia sa-i dau mail lui andea cu modz listu'. S-ar impune un soft de rodaj.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3364 on: May 16, 2024, 03:31:10 AM »
Asa am lasat-o-n noaptea asta. Ma rog, dimineata asta.
Maine, cand dorm in sedinte, sper s-o visez pe Grapini.



WIM, nu se vede rosul ala.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3365 on: May 17, 2024, 12:04:59 PM »
Da, sa fie si cateva prostioare legate de noaptea aia prelungita. De atunci n-am mai facut nimic.
Oricum, ieri mi-am pierdut ampluea 2 ore intr-o hala, inhaland noxe de Euro 3, pregatire pentru ce va urma cu vereicsu'.

Dar sa fie zis: ce se intampla acum, asta e bucata aia frumi tare, puzzle de final. Abia astept sa se faca vineri seara (mai am cateva ore).

Deci colierele OEM agresive nu mi-au placut, asa c-am comandat 10 coliere resort 20.5-24.2mm (notez sa fie).
S-au potrivit perfect pe furtunuri.



De ce silicon? Penca furtunul de cauciuc din kitul Getadom (poza 2) e prost si panarama.
Deci furtunurile de aeroterma OEM intra extrem de greu si strans pe stuturi (Tinder flashback). Ala din kit e aproape larg. Or eu cred ca etansarea la presiune de apa oparita e obtinuta de catre strangerea aia naturala, si mai putin de catre colier. Care colier, dupa mintea mea, e acolo in special ca sa agate in buza stutului si sa nu-i permita furtunului sa iasa.
Deci siliconic. Sper sa nu-mi para rau ca l-am irosit aici si sa-mi trebuiasca pe la PCV/AOS.
A, e rosu pentru ca nu erau negre pe stoc. Dar e ascuns bine.
Iar tronsonul scurt e din 3MI-ul sacrificat.
Furtunul masinii l-am scurtat putin, pentru best fitment, la imbinarea cu T-ul.

Poza cu furtunuri de aeroterma noi, coliere de-mi plac mie si cooling mod de cilindru 4.



Dup-aia mi-am dat seama ca BPV-ul si furtunurile sale se pot pune si pe masina, cu admisia pe pozitie. Asa c-am trecut la a definitiva galeria de admisie.
Am cascat cu bucurie gura minute bune la privelistea din poza. Nu stiu altii cum sunt, dar cand eu vad cum arata runnerele alea, fara clapete de soc/tgv in ele, si stiu ca se continua cu niste porturi mari de fabrica in chiulase... Mvai! Parca simt randamentul de umplere cum sare din scala si se duce pe supraunitar (perpetuum mobile adica).



Tot ieri am amestecat drumuri.
Fost la Autokino sa-mi culeg corpul de TGV delete nou si garniturile. Ce se va intampla cu el, o sa spuna Andea, dupa rodaj si dupa ce sta cu laptopu-nfipt in ea.
Ma vede Radu si-mi zice ca deja a devenit un obicei. Vine transport de piese din Italea, sunt la ei cu factura de plata. Are dreptate, din nefericire pentru situatia mea financiara. Si are dreptate pentru ca au fost si swapul la STI si motorul, legate. Din 2022 pana acum.
Si mi-am cules un transport din state.



- pompa de benzina e realmente frumoasa, in ciuda faptului ca-mi inspira pemfeu M. Platesc frumusete care nu se vede;
- coliere Murray BPV si radiator;
- un T de furtunuri de control boost care tare ma tem ca l-am luat degeaba, ca trec la 3-port, dar inca nu mi-e clar cum se monteaza;
- furtunuri de control boost siliconice de cea mai buna calitate si, mai ales, negre! Aveam albastre inainte, mai lipsea un CD cu manele noi;
- splitter TMIC;
- 3" shifter extension pentru crescut cursa laterala a manetei de schimbator. Da, am observat si eu ca s-a pierdut.

Initial am pus ruleta, am zis ca nu e mare kk. Pana am calculat sporul de suprafata si m-am bucurat tot. Bonus, zona de evacuare caldura turbo e si ea mai mare.
Chiar foarte incantat de cumparatura asta, mai ales ca fu ieftina dupa discountul ala de 80 dolari. Sper sa se si monteze ok.

Masuratorile-s facute pe marginile interioare ale garniturilor.



La naiba, imi dau seama acum ca am phenolic spacers sub galerie, deci vreo 4.5mm in plus la inaltime intercooler.  Sper sa se mai inchida capota...
« Last Edit: May 17, 2024, 12:13:51 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3366 on: May 20, 2024, 13:37:04 PM »
Asta ce s-a dus fu uichenul in care credeam ca-i dau cheie. O lae, ca s-a dus pe pustii imediat, inca de vineri noapte, mai spre sambata, ashea, pe la ora 6.

Dar sa iau pozele in ordine.

Prima pornire e multitasking d-ala greu. Log pe telefon, aerisire circuit racire, ochii cascati pe presiune de ulei, pe temperatura apa, si cate or mai fi.
Ca sa scap de una dintre bataile de cap, una chiar mare de altfel, cu roti fata in aer si rotit de volan in capete in timp ce torn ulei in vas, am invartit pompa de servo ca in poza si am cat de cat aerisit circuitul de servo cu motor oprit. Pistolul ala, scrie pe eticheta, duce 2400rpm. A functionat chiar bine, nu cred sa mai aiba aer mult.



Apoi am inceput sa-i pun silicoane.
Inca din 2016, in kitul Samco ancillary aveam un furtun de vacuum servofrana cam mic in diametru, nu l-am folosit. Si cu traseul gresit, deci probabil de GC, habar n-am. Il gasisem ascuns in ceva cutie, si pe fondul furtunului de servo taiat in 2020 ca sa interpun furtun de ceas de boost, am zis ca merge reincercat.



Dar nu, tot n-a mers, in continuare forma e altceva. Am sfarsit prin a folosi doar jumatatea dinspre servo. Cea dinspre galerie, acum e cu un furtun siliconic drept, de mi-a venit in kitul de catch can Forge al Daciei. Poza mai incolo.

Cablajul e la fel de dubios cum il stiam, sub alternator e o ingramadeala ingrozitoare, nush de ce  ???



Au fost si curele accesorii si rola intinzatoare noi. Exista la cureaua de compresor minunea din poza, filetata, care trage de rola in sensul tensionarii curelei. Aia veche era roasa rau. Banuiesc ca de cand am uitat in 2016 sa strang rola, si a mers o perioada oblic. No idea, bine ca e noua si intreaga acum.



Nota: am pus curea de alternator si DA de 880mm, in locul celei vechi de 875. De urmarit daca sunt probleme, eventual cu capacul de curea, inca n-am de unde sti.

Si astfel am trecut la AOS, aici m-am izbit ca rama-n piatra si m-am inecat la mal.

Mai intai am demontat supapa unisens de pe circuitul galeriei, unde am supapa PCV si pe galerie (OEM), dar si pe separator. Inseriate, cu aceeasi orientare, un fel de masura contraceptiva dubla.
Asa arata si asta dupa 7 ani si 50kkm, adica perfect curata, adica AOS spectaculos de eficient.



Pentru ca gratie 3MI am o cu totul alta orientare a returului de ulei in baie dar si nepretuitul alt nivel al returului in baie:
- reorientare stut de retur (bine ca e reglabil);
- coborare fixare AOS pe contraaripa. In poza apare aproape maxim sus, am sfarsit de bou ce sunt pe cea mai de jos.



Va amintiti poate ca primul furtun 3MI l-am taiat prost si l-am luat p-al lui Mihaistan. Dar furtunul ala e un Y, mai aveam o taietura de facut. Evident ca IAR am taiat prost. Prea scurt din nou, si d-aia am coborat AOS-ul la maxim. A trebuit sa deformez si scutul turbo.
Rezultatul furtunului scurt e ca furtunul freaca in brida mica de sustinere a turbinei, dar l-am captusit in 2 straturi de protectie mecanica si faca ce-o vrea, asta ramane. N-am poza, ca e o zona imposibila ala.
Partea "buna" e ca am simulat o extindere a furtunului cu alta bucata si cu o cupla de unire, si nu se imbunatateste nimic, contactul persista. Deci ala e.

Asa arata fundul AOS. In stanga furtun de apa, in dreapta retur baie (e alt furtun in poza).



Apropo de apa, IAG sunt maaaaaxim de hoti escroci si antreprenori.
Au folosit niste furtunuri sertizate, am cautat o poza in urma. Deci sertizarile alea gri, una apare in dreptul inelarei.





Evident ca furtunurile s-au intarit, ca IAG a folosit panarame ieftine. Eu voiam silicon si acolo, ca asta rezista cam bine. Dar n-aveam stuturi.
Ca fapt divers, in cel mai convenabil mod, ce sa vezi, IAG vinde furtunuri de schimb, ce surpriza.
Anywayz, imi trebuiau stuturi, voiam chiar sa dau comanda la Pitesti.
Dar ma uitam eu la furtunuri si mintea mea nu vizualiza altceva decat stut normal sub sertizarile alea. Asa ca dupa putin si foarte atent flex... Lol. Stuturile existau deja!
Din aluminiu, nervurate, suficient de lungi pentru coliere, tot ce vrei.



Deci asa se fac afacerile si se planifica serviciile post-vanzare ca sa curga banul. Cu furtunuri care imbatranesc si cu sertizari care sa ascunda esentialul.

Iar asta imi era colectia de furtunuri si fittinguri, din diferite surse, in special din comanda de la reisjop.
Doar ca raceshop imi gresise grav comanda, dar abia acum vedeam.
- furtun de 10mm - comandasem 1m. Ok aici. N-am folosit deloc din el, ca s-a potrivit la fix bucatica Samco de la servofrana.
- furtun mare, de 15mm - comandasem 0.5m, mi-au trimis 1m, au mai pus de la ei.
- furtunul esential, cel de 12mm - cerusem 1.5m, am primit doar 0.5m. Deja era dead-end, doar din asta.

Dar lucrurile aveau sa se agraveze.
In poza din hyperlink e un cot rosu la 90 de grade. Ala se voia a fi solutia la problema incercuita mai jos.
Iesirea de gaze din bloc, ce urma sa se duca spre borcan.



Nope, nicio sansa.
Se conturau 2 variante:
- cotul siliconic pe deasupra iesirii din turbo - nici vorba, ar fi blocat grav furtunul de IC si mai ales colierul astuia;
- cotul scurtat, cat sa treaca pe sub turbo - incercat, nu e loc.

Dupa vreo 2 cafele si multe tigari, la 6 dimineata, vineri spre sambata, imi venea ideea salvatoare. Era atat de simpla si evidenta, incat n-o vedeam. Doar c-a implicat inca o comanda la raceshopu' ala ciudat. Facuta si asta.
Ideea salvatoare a implicat si o usoara largire a gaurii din brida IC, done.



Asadar, blocaj pe AOS pana vine curierul. Ei zic ca saptamana asta (acum e luni), eu nu-i cred. Probabil va fi o saptamana de intarziere, aia e. Dar am de lucru pana atunci, deci n-o fi grav.

Dar ca veni vorba de gauri largite...
Introductiv, motorul asta are 3 ventilari PCV. Una in bloc (asta de sub turbo adica) si cate una in fiecare chiulasa.
In 2016, pentru ca IC de fabrica echipat cu Y ce uneste chiulasele, n-am rezistat tentatiei, le-am unit, deci in AOS imi intrau doar 2 furtunuri, in loc de 3. Al 3-lea stut, cel aferent in mod normal blocului, il astupasem. Incercuit pe poza de mai jos.
Si l-am descoperit abia acum.
Si m-am mirat sa aflu ca e mai mare decat cele mici ale chiulaselor, adica cele mici de le folosisem pana in prezent.



Adica, simplificat:
- inainte foloseam 2 intrari mici pe AOS.
- acum voi folosi 2 intrari mici si 1 mare.

Morala fiind ca chiar oarecum gatuit, AOS-ul meu a functionat impecabil in toti anii astia.
Sau, interpretarea cealalta, a functionat atat de bine pentru ca ii dadeam un debit mai mic de gaze. Si gen aveam suprapresiune de carter, dar nu cred ca am avut niciodata asa ceva, ar fi vomitat ulei pe la garnituri ma gandesc.
Iar de acum incolo, crescand sectiunea de gaze de intrare, o sa faca fata mai greu.

Numai tumnesio stie de pe acum, dar nu cred ca zice nimic, tine pentru el. Eu va trebui sa vad in timp.

Deci AOS pe hold, voi continua serile cu alte maruntisuri. Gen radiator, EBCS 3-port, cablaj IAT hibrid, splitter capota, pompa benzina, strangere brate suspensie si ce-oi mai descoperi pe parcurs.
Inca are sanse sa fie pornita pe 3 iunie. Sau habar n-am.
« Last Edit: May 20, 2024, 14:02:42 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3367 on: May 21, 2024, 14:51:45 PM »
Splitterul de fabrica se fixeaza-n cateva suruburi cap 8mm, urma sa aflu ca-s suruburi infiletate in maselute din plastic. Iar la mijloc e un clips din plastic. Eu aveam maxim de gand sa refolosesc clipsul din plastic, n-aveam nimic impotriva lui.

Totusi, Process Westu' vine cu biletel si element de fixare cum era pe vremuri la aripile de Dacia 1300. Mare lucru ca nu le-am aruncat, eu nu pun asa ceva pe capota super misto din aluminiu.
Asta e punctu-n care e clipsul din plastic. Deci se inlocuieste cu surub si piulita de muchie.



Insa urma sa aflu de ce impun schimbarea asta. Splitterul de fabrica e absolut perfect, e mulat minunat pe geometria suprafetei capotei. Asta nou e o tabla plana. Care tabla dreapta e fortata sa se muleze cat de cat (!!) de catre surubul ala M6.

Ok, fie, producator mic de piese fanteziste pentru piata ricerilor ca mine, nu se compara cu FHI, treaca. Dar de ce doar pe o parte fortezi sa se deformeze tabla si o tii ferm pe pozitie? In partea opusa e un holsurub mic, infiletat in plastic...
Asa cacapota afara, dremelu' pe ea, sa aduc la 9mm ambele gauri. Una mica si rotunda unde era clipsul, alta patrata unde era maseluta.



Cat asteptam sa se zvante vopseaua la creion de pe muchiile gaurilor, burete pe splitter. Ala de fabrica avea peste tot, aici nu am putut pune mai nicaieri, ca nu exista contact cu capota, e mai mica rama.
Ce-s bucati mari sunt de etansare (atat s-a putut), bucatile mici sunt doar ca sa nu zgarie capota (capetele) si scoopu' (mijloc).



Fixat definitiv, cu DOUA (nu doar unul) M6 infiletate in otel sertizat, nu panarame "speed clip". In rest, suruburile de erau.



Pana aici am zis ca e ok, desi nu e grozav, am reusit a-i carpi neajunsurile.
Pana am vazut chestia din pozele astea......



Deci OEM are muchia aia extinsa la maxim, astfel incat sa existe contact cu capota, iar intre ele sa se puna burete, ca d-aia-i zice "convergent de aer", sa adune aerul unde trebuie, si ca sa faca asta, se face etans.
Process West, sa dea dracu', au taiat cat au putut de mult. Crapa pipota-n ei daca mai lasau 10mm de material acolo.



Nu stiu cat se distinge pe poze, dar sunt doua fante imense acolo.
Cum aerul are obiceiul de a lua calea celei mai reduse rezistente, pentru racit golurile din fata intercoolerului, asta e scula perfecta.

Am sa ma gandesc la o varianta de a astupa cracanaturile alea, dar alta data.
Putea fi acceptabil spre ok, dar ei au facut economie de 10g de aluminiu.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3368 on: May 22, 2024, 10:34:04 AM »
In sfarsit, set complet de coliere d-alea bune. In ultimii 8 ani a avut doar 2 din 4.



Doar le mai promovez o data, ca tare mi-s dragi.
- partea valurita asigura tensiune constanta, atunci cand se monteaza pe elemente ce lucreaza cald, care se dilata, contracta, si tot asa. Daca chiar se intinde bucata aia, nu stiu, dar pun botu' la reclama.
- inelul interior e maxim de prietenos cu furtunul. La silicoane, cica e important. Aici pot confirma, nicio taietura sau urma urata pe unde le-am tot folosit.

P-asta nu stiu daca l-am mai scos vreodata. I-am indreptat cateva aripioare, am golit pe el un tub de jprei de frane si l-am imbalsamat cu WD40, ca mi s-a parut usor oxidat pe partea frontala. O iarna a prins si el, in 2016.



Iar surprizele anticipate se confirma.
Usor contact ELV cu evacuarea. Am apasat pe radiator si staniolul s-a-ndoit putin. Vad ca acolo am pus petic de tabla, si parca retin ca si pilota e in strat dublu, dar nu-s sigur. Oricum, contactul asta pare a fi pe frana de motor, deci cuplu mult mai mic, unghi asemenea. Taiat, plus traiasca tampoanele Cusco.



Nu mai am ce sa-i fac, restul operatiilor depind de silicoanele alea. Dau refresh pe statusul comenzii de 3 zile...



Later: nvm  ^-^ ^-^ ^-^

« Last Edit: May 22, 2024, 12:25:29 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3369 on: May 24, 2024, 11:01:48 AM »
Ieri a ajuns si ultimul transport din state.
- 3MI-ul lui Stan;
- colier Murray pentru turbo inlet;
- SHIFTER EXTENSION prostia naiba fmm bine ca fu ieftin.




Introductiv, ca d-aia l-am luat - 6MT-ul asta din 2006 are cursele extrem de mici, si lateral, si in fata. Ca o fi vreo optiune de SS, habar n-am, insa sunt aproape sigur ca e din cutie, cum cursa laterala nu depinde de nimic altceva.
Va trebui sa recunosc, cu extensia asta, cursele se amelioreaza major, cel putin pentru mine, cresc pana unde sunt normale, iar H-ul e mult mai precis.
N-am sa inteleg veci de ce exista SS pentru transmisiile astea, si mai ales de ce au succes, dar multe nu inteleg eu.

Dar pe langa faptul ca arata ca ciuru' (hence poza) si e nenatural pentru un om normal si nu un pilot de curse sa aiba levierul acolo, mai apare o problema pe care n-am anticipat-o.
Crescand semnificativ levierul, cresc fortele si momentele aplicate pe timonerie. Asta inseamna ca levierul e elastic si se incovoaie, tot ce e tija de comanda, de sub podea pana-n furca de selectie se torsioneaza, iar bucsele din timonerie flexeaza mai mult. Fara extensie, ca perceptie, e relativ rigida treaba. Cu ea, totul devine elastic si neplacut.

Aia e, am incercat.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3370 on: May 24, 2024, 12:15:08 PM »
Asadar, comanda a ajuns absolut si perfect la timp, mamir. La 16:30 era la mine, iar la 17:30 imi terminam travaliul si ma duceam intr-un suflet in garaj. Am iesit la 3 dimineata, dar multumit.



- 2m de 12mm drept, sa ma satur.
- 12mm cu cot de 45*, pentru furtunul de apa AOS-vas degazare. Observasem eu ca un astfel de furtun s-ar potrivi sublim. Am luat doua ca sa nu plang si sa ratez ITP-ul in caz ca iau doar unul.
- 20mm la 90* pentru "ideea salvatoare" a ventilarii centrale. Am luat doua din aceleasi motive.

Colierele comandate separat, ca un AOS montat in stilul meu, cu furtunuri amestecate, coturi si cuple de innodare, e devorator de coliere se pare.

Mai intai cotul de apa. Super "de acolo" (mazgalit in peint cu galben).



Inainte insa - abund de detalii pentru ca ma va ajuta cand mai desfac ori cand (si daca) vreau alte furtunuri, de la alt producator mai in acord cu obsesiile. Deci daca citeste careva, nu va bateti caputurile.




....

... la 6 dimineata, vineri spre sambata, imi venea ideea salvatoare. Era atat de simpla si evidenta, incat n-o vedeam. Doar c-a implicat inca o comanda la raceshopu' ala ciudat....
Ideea salvatoare a implicat si o usoara largire a gaurii din brida IC...


Ideea salvatoare a functionat partial, doar pe jumatate.
Deci am eliminat ciotul initial de 20mm care se duce in reductia 3MI de la 20mm la 15mm. Am pus direct siliconic de 20mm in bloc, cu cot la 90 grade, si abia acolo reductia, de data asta la orizontala. Asta fu jumatatea ok.
Partea care n-a mers a fost sa trec furtunul de 15 pe sub turbo outlet si in gaura de-o largisem in brida IC. Furtunul de intercooler abia trecea de colierul din tabla al cotului, deci adaugarea colierului mare ar fi fost game over.

Dar se pare ca pivotand ansamblul spre indepartarea de turbo outlet, astfel ocolind brida cu gaura, a functionat absolut ok.
Job done!



Turbo inletul nu mergea tras afara de pe turbo, ca sa scap un colier bun acolo. Asa ca am cracanat si miezul colierului, si colierul propriu-zis, si am reusit sa-l pun. Banda de protectie de-o aplicasem cu anteriorul colier normal n-am incercat s-o dezlipesc, nu cred c-as fi reusit. Alta data.
Bine ca am rezolvat, ma intepa in urechea interna subiectul.



Mai ramanea de tras furtunul de iesire vapori de la chiulasa indepartata (stanga, sau sofer) catre AOS.
Aici voiam furtun simplu si fara cuple, ca sa facilitez curgerea. Aia penca fiind departe, restrictie. Si oricum are o cupla de fabrica acolo. In comparatie, cealalta chiulasa, cu traseu mult mai scurt, are 2 cuple. Mi se parea echilibrata treaba.

Dar problema.
Introductiv, mi-am fixat grav in cap ca toate furtunurile sa descrie pe proiectii plane parabole convexe. Adica sa nu faca burta nicaieri, sa balteasca zoaie de carter, si astfel sa restrictioneze grav fluxul de gaze. Iar chestia asta nu-mi iesea la furtunul asta lung.

Dacat zic, am pus si scos intercularu' (fara furtunurile sale, desigur) de 10 ori. Si de si mai multe ori m-am bagat sub masina sa ma uit, ca doar asa se vede furtunul ala.
Si au fost 3 configuratii.

Prima, cu furtunul (l-am marcat cu galben) agatat sus, prin ceva conducte de frana.
Insa intercoolerul are conexiunile din spate cu Y-ul super joase, apasau pe furtun, il faceau maxim de burtos.
Abandonata.



A doua, cu furtunul serpuit. Ceva mai bine, dar nu perfect.
Abandonata.



A 3-a fu castigatoare.
Dar intentia mea de a avea furtunul continuu facea sa apara o urcare abrupta la iesirea din chiulasa (acolo e un stut metalic rigid si aproape vertical in scutul ala anti-incendiu de la injectoare), deci oricum as fi avut acolo un maxim de altitudine pagubos, din care nu se putea decat cobori spre nedorita burta.
Dar, spre norocul meu, comandasem un cot la 45 de grade in plus. Incercuita pe poza conexiunea cu furtunul lung.
Unde-s deshtele mele ciunge nu e convex, insa macar e orizontal. Vreo 2 giratorii si se scurge orice s-ar putea acumula, fie spre AOS, fie inapoi in carter.
Bagat doua protectii bord de tole ca sa nu curga sub masina din furtun taiat si sa am aer fals in admisie si sa-mi crape iar pistoanele (desi la speed density nu prea mai conteaza), si cam aia e. A iesit super bine.



De fapt, dupa atata agitatie, pare-se c-a meritat, chiar a iesit super bine tot ce tine de noua rutare a AOS-ului. Ramane de vazut daca rezista furtunurile astea siliconice obscure, ca habar n-am de calitatea lor.

Si daca tot se prefigureaza la noapte montaj final IC, iar acolo e adio acces dupa, ca IC enorm, am profitat ca aveam un bidon neinceput (cica astea, odata desfacute, nu rezista).
Ce nu mi-e clar e daca in circuitul asta de comanda ambreiaj, lichidul e circulat. La cel de frana nu este, fiind un circuit cvasi-static. Aici e cursa mare.
Daca stiti, feel free.
Eu oricum nu-i fac aerisirea corecta (ca in 2016), e prea bataie de cap.

Mno, lichidul cam murdar, desi vag retin ca l-am mai schimbat in 2020(?). Deci se confirma faptul ca DOT, intr-o lume ideala, se inlocuieste la 2 ani.



________________________

Uitasem complet de grounding kit, ieri l-am vazut in camera de piese, cu facepalmul de rigoare.



Daca puneam intercoolerul si-l descopeream dupa, nici ca mai ajungea pe masina sezonul asta.

In instructiunea de montaj, baietica e tare insistent pe importanta masei de pe galeria de admisie, pisalog de-a dreptul. Si totusi, cablajul motor, cumparat tot de la ei, are masele extrem de firave in comparatie cu OEM, care-s excesiv de grosolane dupa parerea mea. Cam ciudat, sau intuitia mea da rateuri.

Asta chiar s-a montat surprinzator de bine. Si-mi place ca e discret, alte kituri similare arata ca o instalatie de brad.
Asezarea nodului de fire din poze s-a mutat alaturi, cum vasul de spalator de parbriz apasa pe fire cam tare.



Planul e asa:
- la noapte terminat montajul (azi e vineri);
- sambata adus Pfaizar sa scrie softul deja primit de mult de la andea (ce sa mai zici), pornit, schimbat ulei, strans brate, etc, etc;
- duminica iesit la plimbare, dupa ce ma prind cum se fac logurile pe laptop sau imi reamintesc cum se fac pe telefon. Deja am dat comanda de RCA.

Planul e doar teoretic, merge pe ipoteza complet absurd-aberanta ca totul va fi ok si in regula. Sunt maxim de rezervat in privinta asta, cum sunt o mie de chestii care pot ridica probleme.
Dar l-am enuntat, sa fie.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3371 on: May 25, 2024, 13:07:24 PM »
Dormit 5 ore in 2 zile, dar abia acum incepe distractia aia mare  ^-^ ^-^ ^-^





Phiutu-i, tre' sa ma duc sa iau benzina-n pet  ???
WRX SW 2002

Muttley

  • 4960
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3372 on: May 25, 2024, 23:12:56 PM »
Cam ciaț' azi la Brasov  ???

WRX SW 2002