2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4929
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3340 on: April 26, 2024, 17:32:31 PM »
Deci nu pot, tre' sa las semn aici.
Tocmai am bagat mesaj de abstinenta in Outlook. Incepe un maraton de 16 zile de lucru continuu la Subaru.
Ciudata marca, ce face din om...  ::)

Evident, cu mentiune cu blesteme in subsol catre clasa politica si aia de i-au ales. Maroul e intentionat.
« Last Edit: April 26, 2024, 17:35:11 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4929
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3341 on: April 27, 2024, 21:11:07 PM »
Io cand am zas...  >:(

Am mai facut, stiu ce ma asteapta, si un maruntis iti poate ocupa 40 de ore.

Si nici macar nu e lucru efectiv, e uitat pe pereti 48 de ore, pe motiv de uichend.

Aaaaaanywayz.
Sa incerc sa tin cronologia putin.
Aveam zile bune de cand andea be like "pune senzorul sus, te complici cum vrei tu".
Eu "nu merge la mine, sus e o incinta separata din turnare, o mini-camaruta, probabil pentru IACV. Si oricum, vreau perete gros de material ca sa infiletez".
Nu mai zic ca si WIM, saptamana trecuta, ma ia in privat "bai, esti nebun, ai senzor IAT de fabrica deja acolo sus". Imi da poza, ma mir, ii arat ca la dbc nu exista asa ceva, aproba.
Tot zilele trecute (vad miercuri, azi e sambata), mintea fiindu-mi odihnita, fizicul nu prea, imi fata o idee.



(praful de pe laptop (ca il vad acum) e pentru ca incaperea aia, o camera de la parter, are subaru scris pe pereti, e depozit de piese de 6 luni, e apocalipsa acolo. Dupa ce termin masina creca varuiesc, desi n-am folosit-o niciodata)

Ii trimit poza lui Vali, imi lasa de la distanta impresia de facepalm, ca ma maxim complic iar, ca n-o sa am acces la senzor.
Asa ca abandonez ideea creata si out of the box si revolutionar inovativa.

Asa ca se face ieri, prima seara/noapte de concediu/maratonsubaru. Dezechipez admisia si-l iau iar la spamuri pe andea. "Uite, aici e perete, sunt cu dornul si ciocanul in mana, ii dau unde voiam eu???".
Adica aici voiam eu:



Andea raspunde-ntr-un final si zice ca sa pun senzorul in fata, la evap, ca trebuie o modificare simpla si logica la rats nestu' ala si merge.
Eu ma uit, realizez ca logica modificarii e infailibila, chiar gasesc ceva furtunas cotit de renault care m-ar salva cu modificarea mataraiei de evap a vereicsului.
Doar ca dupa ceva masuratori constat ca raman cu perete de material de sub 1mm pe langa spirele filetului.
Asa ca abandonez varianta.



Andea foloseste o expresie revelatoare, "trebuie flow de aer peste senzor".
Eu eram iar cu dornul si ciocanul in mana ca sa dau afara dopul de fabrica de sub alternator, si ma uit inca o data cam unde ar iesi partea de senzor a senzorului.
In poza, ala e dopul. Adica acolo ar fi senzorul.



Adica in colt.
Camera telefonului era la corpul clapeta, se vede si o bucata din cele doua runnere de admisie care se duc la cilindrii 1 si 3.
Nu prea e flow de aer acolo, adica e, dar nu e. Daca vreau precizie de citire IAT, mie nu-mi parea aseara chiar ideal.

Eram cu galeria bucati pe masa la momentul ala, si-ntr-o clipa-n care mintea-mi era pe la shaorma, desi era trecut de miezul noptii... VAD deja-vuu'!  :o
Ii scriu lui andea, ma mir ca raspunde, eu n-as fi facut-o, nu pare incantat de ideea mea, dar nu-mi pasa, suficient era extazul si senzatia aia imbatatoare de "evrika" ce ma coplesise pe mine.
Deci ideea mea de miercuri nu luase in calcul un mare, un IMENS actuator/motoras de TGV.



Explic pe exemplu didactic.
Sub galerie eu deja ma gandeam la ce curea de alternator sa comand ca sa-mi fac viata mai usoara. Ori din ce unghi sa vin cu freza pe alternator, ca sa-l stric cat mai putin. Sau ce procedura de montaj curea alternator sa inventez, cu demufare IAT si remufare de catre ceva ginecolog cu maini anormal de subtiri.
Aici insa, spatiul era deja rezervat de catre un enorm motor electric. Care motor electric urma sa dispara, eu facand TGV delete!

Daca Florescu mai zice ca nu intelege, ma oftic.

Bun!
Revenind la ce am facut ieri, am plecat de la o galerie completa si am ajuns la una incompleta.



Apoi am dormit 5 ore (fmm anxietate) si am sarit direct la spalat componente.
Si aici insist. 50mii km, 7 ani.
In poze: valva PCV, IACV, clapeta fata si verso.
Ce naiba sa cureti la ele, ca erau aproape luna...
Dpmdv, la ce rahaturi inutile si scumpe se vand pentru masinile astea, AOS-urile ar putea avea pret dublu si tot ar merita.



Apoi m-am apucat cu reala bucurie de partea interesanta.





Gaura cu burghiu de 14mm, inceputa pe gaura deja existenta de ~10. Pentru cine a mai folosit o bormasina, oportunitate reala de spart capul, rupt mana, spart geamurile din apropiere, smuls priza, etc. I-am dat cu grija, a mers, dupa cum se vede.

Inapoi putin - eu voiam tarod de 3/8"NPT. Unul singur.
Am inrosit google-ul, noi stim doar "tarod de tevi", "tarod de toli", "tarod G3" si alte imbecilitati d-astea traditionale, la care n-o sa renuntam niciodata, ca ne dau farmec. Credem noi.
Singurii tarozi cu "npt" scris pe ei erau si cei mai ieftini, 70 lei setul. Desi unul singur "de tevi" (ce-o fi insemnand, eu nu stiu), ar fi fost 300 lei, pe care i-as fi platit, cu conditia sa stiu ce iau.

Pe scurt, am semi-distrus gaura, insa nici chip sa muste ceva porcaria aia de tarod.
Am comparat cu ce tarozi metrici mai am, aia iti iau pielea. Asta o maseaza.
Frustrant, dezamagitor, ncsf, stop lucru.
Luni caut ateliere prin oras, sa-mi dea filet 3/8" NPT in ce material a mai ramas acolo.
Partea buna a failului e ca s-a dus anxietatea si macar am dormit.

Inainte insa, dupa momentul de ratacire, am scos, in sfarsit, noul cablaj motor din ambalaj. L-am comparat cu ala vechi.



Primul lucru - ramurile sunt semnificativ mai lungi decat OEM. Detaliu de altfel mentionat in filmul lor de instalare. Cica ca sa ofere libertate de alegere trasee, instalare ascunsa, etc. O fi bine sau rau, voi afla.
Si a 2-a chestie e ca are o mufa in plus in zona dreapta (spate?) a motorului. Am o banuiala ca dupa 2003 sau 2004 a aparut o mufa pe circuitul PCV. Aia o fi. Le trimit mail sa-i intreb, ca si-asa n-am treaba.
Am mers si am luat acum 3 role de banda neagra, ca sa inchid protectia de pe cablaj, care si aici, e deschisa pe lungime. Gen sa am ocupatie maine, ca miscarea asta e mare consumatoare de timp.

Mno, aia fu cu inceputul de maraton. Picat in bot la start.
« Last Edit: April 27, 2024, 21:22:10 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4929
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3342 on: April 30, 2024, 11:44:25 AM »
Pus detaliu cu protectia cablajului i-wire, pe care aveam s-o-nchid cu banda.
S-a consumat procesul duminica.



Luni dimineata la 8 eram in masina, mergeam la fabrica unui vecin de-ai mei, sa filetam gaura din TGV.
N-avea tarod NPT, asa c-am dat cu al meu. TGV-ul fixat in menghina, tarodul apasat cu mandrina frezei, antrenat cu port-tarod mare. In 2 oameni, cu efort semnificativ. A iesit o porcarie de filet, dar macar era filet.
Dup-aia am realizat ca senzorul se opreste devreme in gaura, asa c-am hotarat sa frezez/adancesc si umarul de oprire al hexagonului senzorului.
Nu exista CNC acolo, doar manual. Dupa ce s-a jucat asta 5 minute, m-au apucat remuscarile, ca e ditai fabrica, si el, proprietar, statea sa frezeze TGV. Asa c-am intrat eu. Deci premiera anveat', am frezat eu, cu manutele mele ciunge. Vreo 3 ore as adauga.



Fixarea fiind precara, iar eu repezit, i-am dat adancime de frezare cam mare de cateva ori, si mi-a smuls TGV-ul din menghina, iar freza s-a dus in pereti ca nesatula. D-aia nu-i rotund, nu-i problema.
Faptul ca s-a intersectat cu gaura de surub de fixare a galeriei, nici asta n-ar fi problema.
Problema mare e ca la tarodare, lua-i-ar naiba p-aia de vand asa ceva, tarodul ala fiind un dezastru, si repet, trebuind fortat cu tevi aplicate pe port-tarod, carcasa s-a fisurat (poza 2).



Adica tarodul ala a taiat cat de cat, dar a si impins aluminiul in exterior ca sa-si faca loc.
In prima poza imi notez adancimea de tarodare, vreo 9 spire la antrenare usoara cu port-tarodul.
Deci am montat senzorul asa.



Partea haios-trista e ca loctaitu' de etansare, cu ocazia strangerii senzorului, a iesit prin fisura, ca pasta de dinti cand calci pe tub. Adica ar etansa la 1.5 bar sau cat e in admisia aia. Dar nu e stilul meu.
Asa ca:
- am facut planul teoretic al prelucrarii corecte. Adica diametru si adancime frezare, adancime de tarodare.
- am comandat TGV si garnitura noi.

Va merge la Pitesti si ala, cand o ajunge.
Daca ajunge in timp util, perfect. Adica mai e o luna. Daca nu, aia e, il inlocuiesc alta data.
Patesti cand ai scule de kkt si n-ai timp sa apelezi la atelierele alea bune.

Asa c-am continuat cu galeria.
Injectoare noi.
Apar in poza prezoanele de TGV cu vreo 5mm mai lungi, recuperate de pe Dellorto DHLA40-urile ale masinii celeilalte. Unul original Subaru a iesit cu tot cu filet de pe TGV-ul original, d-aia schimbarea. Nu prea arata profi motul ala, deci am sa comand un prezon nou. Dar cand o fi.



Acuzam prin vara sticky throttle. Gen tre' s-apas pedala prea tare ca sa se deschida de la inchidere totala.
Gasit si problema, adica ce banuiam de altfel, clapeta impana in carcasa, se vad urmele. Am ajustat din reglajul opritorului.
Andea, deci in teorie, o sa am putin aer in plus de la clapeta. IACV-ul va sti sa compenseze, astfel incat sa am relanti normal, da?



Mi-a luat o vesnicie sa asez cablajul, cu filmuletul alora si cu pozele mele.
Daca e sa dau un verdict, e cam panarama ca asezare, trasee, integrare. Pe de alta parte, ncsf, nu e OEM, e practic o improvizatie artizanala. Ce ma enerveaza real e ca, se vede si-n film, aia nu au o treaba cu fixarile intermediare, sa nu frece, sa nu atinga, sa nu se roada de la vibratii. Cativa soricei si sanatate. Eu nu-s asa, eu nu vreau sa arda tigaia. Deci mai vad.



Insa de departe cea mai enervanta chestie e ca o data, au lasat anumite ramuri mai lungi ei. Ceea ce-i ok. Dar adaug si eu extensiile de adaptare ale injectoarelor. Adica mufe in plus, lungime de cablaj in plus. Absolut enervant, ca nu gasesc nicio pozitie buna, la niciun injector.
Asa ca, Andea (si altii), pliz, pareri, ca am 2 variante si nu pot sa aleg nici mort.



Stanga - extensiile adaptoare.
Dreapta - mufele de inlocuire.

Extensii:
- nu tai cablajul;
- folosesc extensiile, ca am dat bani pe ele;
- vin toate ca dracu'.

Mufe noi:
- tai cablajul, va merge doar pe ID injectors;
- am luat extensiile degeaba;
- se va aseza muuuuult mai bine cablajul, OCD happy.
- (bonus: risc sa stric ceva)

Cum ati face?

Ma duc sa vad de turbo, c-a ajuns ieri o patoorik.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4008
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3343 on: April 30, 2024, 14:05:53 PM »
1. teoretic compenseaza IACV in sensul ca deschide/lasa mai putin aer dar nu pot garanta ca fi 100% ok sau nu pentru ca nimeni nu stie cat aer trece prin deschizatura actuala de la clapeta adica te poti gandi la un exemplu exagerat in care ar trece pe acolo mai mult aer decat este necesar pentru relanti deci IACV sta inchis dar relanti unde vrea el :)

2. eu sincer nu as taia firele alea, stii ca in general nu am nici o treaba cu taiat/lipit stuff dar la injectoare chiar este ff sensibila treaba si nici nu poti verifica daca / unde ai vreo imperfectiune :)

Muttley

  • 4929
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3344 on: April 30, 2024, 14:15:53 PM »
1) n-am deschis mult, din punctul de impanare inca putin, cat sa nu mai agate. Ar trebui sa fie ok, nu-i deschidere de chiar 10%. Vedem.
2) pai nu lipesc, doar crimpuiesc. Am papuci, mufe, garnituri, e tot ce trebuie in kit, zero lipituri. Daaaar... Enough said. Ramane asa, si gasesc mai multi soricei, apoi il consider exercitiu de tortura psihica medical-constructiva. E ok, las adaptorii. Momentan!!!

Mduap, nicio sansa, nu e paturica, e ditai plapuma.





Ca e ambalare gresita la producatorul chinez si indoielnic, ca e interventie divina, dunno, don' care.
Parca 40h am zis la rezolvat probleme neprevazute.
Acu' sa vad unde am pus tabla aia de 0.1...  ???

« Last Edit: April 30, 2024, 14:21:32 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 672
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3345 on: April 30, 2024, 22:18:20 PM »
Cum ati face?

Varianta 3

As incerca sa depinuiesc mufele celor 4 injectoare din cablaj pentru a pune in locul lor adaptoarele pentru ID-uri.

Muttley

  • 4929
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3346 on: April 30, 2024, 22:38:30 PM »
Nope, fura doar 6h, in loc de 40.
Dar lucrurile-s ciudate, as putea scrie pagini intregi pe subiect. Ia, pe scurt...

In primul rand, sunt putin socat ca am respins ideea DIY pentru izolare termica turbo, pe motiv de graba, de ITP la o masina care a stat in garaj/casa in ultimul an.
De fapt sunt extrem de socat. Pentru nenorocitii si nulitatile alea corupte de au c@cat noua regula cu ITP anual, eu chiar sunt atat de prost incat sa fac compromisuri unde imi pasa, unde pun suflet, imi dau interesul, timpul si banii. Prost rau, imbecil de-a dreptu'.

Intr-al 2-lea rand, eu mai iau de la raceshop. Furtunurile siliconice, desi le-am luat p-alea scumpe, sunt o gluma in comparatie cu Samco. Dar merg bine de probe, mock-up si aflat fix ce-mi trebuie din UK.
Iar daca raciu' ala de turbo blanket de 150 lei s-ar fi potrivit, eu nu mai ajungeam sa fac ce am facut adineauri.
Mvai, dar stai, ca eu voiam DEI de 200 de dolari. Mi-a trimis andea pana si prin posta romana, scrisoare, cand am deschis-o scria doar "stai drecu' potolit".

Apoi, ce scut termic aftermarket? Dupa ce-am patit acum, abia astept sa-l fac eu.
Multe as mai face eu daca as mai avea vreo 3 luni...
Marog.

Si a escaladat grav. Inceput cu blanket fail, si a inflorit pe parcurs.
Si asta pe fondul unei prime nopti dormite normal in cam ultimele doua saptamani. Astazi n-am injurat, n-am blestemat, n-am dat block nimanui, nu m-a durut nimic.
Odihna chiar face miracole...
Si pizza buna din sat.
Bine, si coletele din Germania cu XX Eagle scris pe cutii si pliclet cu Haribo cadio ajuta la starea de spirit si creativitate (btw, abia astept sa scap de Subaru ca sa ma apuc de asta mica).

Deci vor fi poze ca la balamuc, ca am scuza si ca asa vreau eu. Am plecat de dimineata cu un blanket de 150 lei si am terminat... vedeti acu'.
_______________________

Eu nu reusesc sa sudez tabla asta afurisita pe teava sau pe flansa. Adica reusesc, dar cu o rata de succes cam pe la jumatate. Ailalta jumatate e cu scantei si gauri mari. D-aia n-am prea sudat tabla de tevile de pana acu', am folosit coliere, ori nimic.
La turbo se adauga faptul ca nu e din inox carcasa. Odata sudat inox pe fonta, va oxida sudura, se va desface in timp. Deci cu atat mai putin.
Planul initial era sa infasor niste tabla, s-o iau la ciocane, s-o fixez (mai degraba ancorez) cat de cat ca sa nu chishe vata, ura si la ITP.
Adica s-o fixez mecanic, cu coliere, s-o proptesc cu suruburile de downpipe, tot felul. Dar m-au lovit niste idei pe parcurs de radeam singur. Din nou, odihnit, stare de spirit buna, creca d-acolo-i.

Inceputul realizez ca conteaza, abordarea de la start.
Contraexemplu, ieri. M-am dus in pijamale aproape ca sa tarodez ala. Repezit, "vreau sa scap", d-astea.
Astazi am zis "nu e graba, desi n-am chef, hai sa fac sabloane".
Au fost vreo 3 sabloane, pana am ajuns la forma finala.



Evident, aici a mers bine, ca nu-i mare lucru. Materialul taiat cu nervurile orientate-ntr-un anumit mod ca sa se-ntample un anumit lucru, 2 coliere, aproape perfect.



Pentru tabla, experienta acumulata in trecut a fost de ajutor, d-aia am taiat-o mai mare decat vata, din simplul motiv ca vine peste cea din urma.



I-am amestecat judecata cu ciocanelu' de traforaj, apoi am tinut-o locului cu banda. Muuuulta banda.



Dup-aia am decupat in jurul flansei de V-band. Poza spre final, ca daca pun acum, stric cronologia. Am omis sa fac atunci.
Aici e direct cu colierul montat.
Creca asta a fost prima idee d-aia de minte odihnita, de m-a umplut de bucurie. Fixare absolut perfecta, fara sudura, fara bataie de cap, gratis si moka.
Ah, si cu vata pana la capat. Adica n-a trebuit sa las vata scurta ca sa sudez pe elementul protejat gen.



Apoi mi-am dat seama ca lasasem o aripioara pe bucata de tabla ce... desi exclusesem sudura, cam putea fi sudata in conditii total bune, tabla pe tabla. Iar cu colierul ala acolo, puteam si agata crocodilul de masa. Sau e de plus, ca e flux. Habar n-am.



Practic, la momentul ala, spre fata, tabla era fixata in V-band. Spre spate era cam libera. Voiam sa pun colier, cand m-a lovit urmatoarea idee memorabila. Fac chinga din tabla si o sudez.
Deja ma duceam sa fumez cam des, ma speriam de mine, nu ma recunosteam dupa ziua de ieri.
In poza se vad (cu atentie) capetele chingii.



Doar ca asta fu doar parte a ideii, prima implementare.
Initial voiam sa fac chinga dubla, din tabla suprapusa, pentru rezistenta, in continuarea unui petic mai amplu, care sa uniformizeze granita dinspre flansa de downpipe si sa faca zona mai frumi. Dar apoi m-am gandit ca o chinga dubla e mai fail-prone decat 2 chingi simple.
Asa ca...
Chinga doi, aia hibrida.



Creca se vede ca in zona axului de wastegate i-am facut buza, ca sa arate frumi sub scutul ala mare si cu capota inchisa.



Si pentru ca terminasem, si apusese soarele, adica lumina buna de poze cu telefon prost...



Eram asa de incantat, ca am facut si film, cum fac cei ce presteaza servicii de genul si m-am uitat la cateva zeci, si nu m-a ajutat cu nimic.



Iar cand am intors-o pe dos, am vazut ca arata urat la fund chinga aia, asa c-am remediat cu puncticele afumate. Nu c-ar fi trebuit, ci penca eram prea incantat.



Mda, poza cu decupatura din zona V-band.
In dreapta nu e tabla ciufulita, e un rest de power-tape, l-am lasat acolo ca sa fumege frumos. Sau, daca protectia asta chiar face ce cred eu, sa-l gasesc acolo cand mai desfac, dupa vreo suta de mii de km.
Dar o sa fumege.



O poza de ansamblu functional.



Si una de ansamblu folcloric.



Mai lipseste downpipe-ul. Era sa zic ca e timp, dar nu-i. Insa nu pot, ca tre' mai intai sa ii adaug un bung nou inainte de catalizator, si nu stiu unde, ca e cu 15 grade, e cu traseu cablaj, si tre' motorul pe masina, probabil c-am sa detaliez aici cand va fi sa se intample.

Pe bune ca aveam nevoie de o zi d-asta  ^-^ ^-^ ^-^
WRX SW 2002

Muttley

  • 4929
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3347 on: April 30, 2024, 22:40:14 PM »
Mersi, WIM, am zis ca nu merge, ca altfel nu dadeau pinii noi in punga. Dar am sa compar injectoarele in mufa, daca seamana, ar trebui sa fie aceiasi pini.

Pentru lamurire.
- injectoarele vin cu punga cu mufe, pini si garnituri, am pus poza.
- eu am cumparat, separat, adaptorii (aceeasi poza).

D-aia zic ca n-ar avea sens sa dea si pini in punga aia daca s-ar potrivi pinii OEM. Dar verific.
« Last Edit: April 30, 2024, 22:44:01 PM by Muttley »
WRX SW 2002

WIM

  • 672
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3348 on: April 30, 2024, 23:05:12 PM »
Pinii pe care i-am vazut in punga cu mufele mi se par foarte asemanatori cu aia OEM.
De aici si ideea.

Muttley

  • 4929
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3349 on: April 30, 2024, 23:14:59 PM »
Verific maine, deja imi face matza scandal pentru neglijare.
Daca cumva arata promitator, sper ca ai scule d-alea de unpin, cum le-o zice. Adresa de curier ti-o retrimit.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4929
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3350 on: May 01, 2024, 22:48:16 PM »
M-am ocupat de turbo astazi. Cu un fail micut, ce m-a costat 441.75 lei. Ca doar nu se putea altfel.
O sa-mi notez chestii aici ca de obicei.

De sus in jos:
- Kinugawa, foarte misto prezoanele. Dar nu inteleg de ce au pus 5 in punga. Trebuiau ori 6, ori 3.
- OEM, ok. Dar am putut recupera doar unul de pe TD04. De uppipe nu m-am mai apucat, ca unul imi trebuia.
- IAG (Taiwanul ala obscur de data asta), panarame zincate. Au ramas doar la bride.



Nici nu mi-a trecut prin cap ca in kitul de montaj nu e garnitura de la retur ulei turbo. Si nici teava. Am folosit niste clingherit de Ramnicu Sarat armat cu metal, ca atat aveam. Grosime de 1.9 fata de 1.3 tasat la cartonul de l-au pus reconditionatorii. Am schimbat suruburile cu unele de reno, mai lungi.



P-asta l-am pus cu colier de apa jos si fara colier sus. Eu nu inteleg rostul pseudo-colierelor alora fluture. Adica inteleg ca permit sa ridici de turbo si sa iasa, dar e tot aia si fara ele.



Bine, nu pe asta, ca p-asta l-am taiat gresit, ca-s batut in cap. Adica l-am taiat conform semnului de producator, dar eu reinventez inventia aici, asa ca am imprumutat furtunul lui Stan (e pe drum inlocuitorul). Cam asta fu failul de 95usd. O taietura cu cutterul neinspirata. Aia e.

Eram pornit pe conducta de fabrica pentru turul de ulei, metalica. Personal nu agreez ideea de cauciuc pe ulei cu presiune, iar turbo nou vine cu conducta flexibila.
A trebuit putin ajustat traseul celei originale, facusem deja. Insa abia acum am descoperit ca sectiunea de trecere cea mai mica e mai mica decat cea din banjo-ul Kinugawa. Am fost certat elegant ca vreau sa micsorez sectiunea, asa c-am rezolvat, acum cea mai mica sectiune e in banjo.
I-am dat cu avans redus si cu viteza de rotatie mare, ca sa nu bavureze pe partea ailalta. Doua intrari in diagonala. Am curatat cat am putut, am spalat, asa ramane.



Comparatie flexibil cu rigid. Stiu, rgidul nici nu se vede, atat de bine-i integrat.



Sa mai fie una si din alt unghi cu montajul finalizat. Mira-m-as sa nu fie nevoie sa desfac si aici, ar fi o premiera.



Ada, 3MI-ul, pana la urma, iese pe langa evacuare.

Si am 2 variante. Pun aici ca peste 1 an cand ajung sa il montez definitiv, sa stiu ca prima varianta e cu risc de agresiune mecanica furtun in brida, iar a 2-a-i cu contact cu chiulasa, de felu' ei calduta. Si nu mi-e prea clar in momentul asta care rau e mai putin rau.

D-aia am imprumutat furtunul de la Mihai, ca sa coboare inca vreo 10mm, si contactul cu brida sa fie mai disparut (cred).
Ma rog.

La finalul zilei am pus galeria pe motor, sa vad ce se intampla p-acolo. De exemplu, intre actuatorul de wastegate si protectia aia la impact a injectoarelor am 2mm. Suficient, dar haios, ca inainte nici nu se stiau. Poza alta data.
In linii mari, turbo-ul asta e super aproape peste tot, dar nu atinge nicaieri. Foarte bine vine.

Ei, si surpriza zilei fu sa constat ca nu mai am colier d-ala fita pentru turbo inlet. L-am cautat si sub perna la etaj, ca-ntr-un final sa-mi dau seama unde se afla. Pe evacuare. Eu credeam ca l-am folosit p-altu', dar nu, era si asta printre alea trei. Comandat, dar daca nu e in stoc, ajunge prin august.

Am uitat de pinii injectoarelor, celalalt maine.
Data fiind sincopa cu TGV-ul, creca ma pregatesc sa bag motorul, ca sa ma apuc de downpipe.
« Last Edit: May 01, 2024, 22:52:52 PM by Muttley »
WRX SW 2002