2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4941
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3360 on: May 10, 2024, 22:22:57 PM »
Pe mail, baietica de la Cobb s-a aratat, IN PRIMA FAZA, dispus sa ajute, desi mailul l-am inceput cu "Ma numesc ashe, scriu mesaje cu tastele din Rumenia". Oricum, in filmul ala de 17 minute in care i-am dat fatala, se aude accentul de moldovean nespalat si se vede numarul de inmatriculare cu RO.
Si totusi, la inceput voia sa ajute. Dar doar atunci.

Ei, dupa filmul ala a dat-o-n:
- dar siiiigur n-ai frezat din flansa bellmouth?
- ce header si uppipe ai, ca ma fac ca uit faza cu "downpipe OEM se potriveste perfect"?
- dar o poza cu VIN-ul masinii nu-mi faci?

I-am raspuns, i-am trimis, si deja vedeam incotro se duce. Si aseara a fost previzibil. "Nu avem versiuni EDM aicea la noi la america, masina ta e altfel, normal ca nu se potriveste".
Eu le dadusem fatala, dar ei mi-au dat sah-mat. In lista de modele compatibile e doar "USDM". E dreptul lor, argumentul e solid si oficial.
La inceput voia sa ajute, dar cand le-a mirosit a schimbul 3 la ei, au schimbat-o pe corectitudine politica. Patesti.

Ca urmare, inainte de marea impatureala, am zis sa suflu-n bere si sa verific daca anomalia mea EDM nu ascunde si alte surprize.
Dar e ok la capatul celalalt.
Si sunt ironic, naiba, normal ca-s la fel evacuarile EDM/USDM, macar geometric. Dar asa-i specia.



Cu lectia cu fibra de sticla lipita de plamani invatata, p-asta am invelit-o afara-n frig. Ca ieri fu frig.
Si pentru ca acu' vreo 2 luni facusem turul bricolajelor din sat si am luat TOATE colierele din inox de le-am gasit, am zis sa le termin pe toate, ca ce drac sa fac cu ele... Sunt (le-am numarat acum) 78 acolo.



Iar dupa 6 ore de sabloane, foarfeci si sute de puncticele cacanii, ajunsesem abia aici.



Nuj de ce aveam eu o impresie naiva ca asta-i gata imediat. De fapt, cred ca raportul (incalceala piesa) / (durata de invelire) a fost cel mai tampit de pana acum.
Oricum, partea buna-i ca m-am perfectionat mult, si asta chiar a iesit misto. De exemplu, uppipeul are taieturi in tabla ca s-o mulez. Aici am facut pliuri, iar ciocanul a definitivat.
Idem si la sudura, tehnica e totul.
Pacat ca n-am sa mai fac niciodata. Poate doar pe masina ailalta, cand si daca i-o mai veni randul s-o termin.

Mda, deci 2 zile pline. Atat a durat.











Si detalii cu stantarile.
Pentru brida aia de exemplu, am taiat un cutit ca sa-i las lama in zona de latime maxima, am ascutit, astfel mi-a iesit o dalta foarte misto.



Never again! Groaznic procedeu, as fi dat banii daca as fi stiut, dar am mai zis.
In schimb, ce n-ar fi facut altul, sau poate da, nu pot sti sigur - atentia la detalii. Parezampla, sunt tare mandru ca la absolut toate-toate tevile m-am dus cu vata pana-n flansa. Arata urat, ies ate, dar izolarea e maxima. Si da, am verificat sa ramana loc de piulite/suruburi.
De fapt creca caut scuze sa nu-mi para rau ca m-am chinuit atat...

Bun, a urmat a jdemia proba pe masina. Voiam sa extra-imbrac in zona burdufului de planetara, si sa-mi fac semn unde. Dar o data ca nu pot, ca e prea aproape de tablier si nu mai suporta grosime adaugata, o data ca nu e nevoie, e la ani-lumina distanta de planetara, spre deosebire de OEM, la care gatul coboara mai vertical cumva.

Deci aproape de tablier fiind, va trebui sa imbrac termic furtunul de condens AC. La cate furtunuri 3MI am consumat, am protectie termica peveat'.
Iar agatatoarea am s-o fac mai slim putin, ca sigur o sa intepe in imbracaminte cand o strang.



Se contureaza insa o problema.
Am captusit tot, din chiulase pana aici. Deci gazele vor fi ceva mai (mult mai) calde dupa isprava asta. Abia asteapta catbacku' sa arda podeaua. Dar aici imi bat joc.

AMR la evacuare (imi notez, ca uit):
- ajustarile de mai sus;
- imbracat ghetto intermediara (si atat, ca pun toba OEM la inceput);
- montaj final DP si restul;
- scut termic flansa DP-intermediara (doar sa fie obsesiv tot);
- scut turbo.

Si ce ziceam alaltaieri e gresit. Abia acum incepe montajul. Ca pilota si staniolul nu-s montaj, sunt tortura.

A, da, gata concediul maraton... Aproape ca ma bucur, a fost prea de tot. Si asta pentru ca poporul a votat... nu mai zic ce si cum, ca e pacat de starea mea buna de moment.
« Last Edit: May 10, 2024, 22:25:30 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4941
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3361 on: Today at 01:01:20 »
Azi a fost ca-n filmele cu un prost  ???

Dar mai intai au fost reclame, alea au fost okish.
Carligul de downpipe de pe 6MT avea filetul cam terminat, eu montasem un M8 cu piulita in locul 10-ului. De ce nu l-am reparat atunci? Penca nu aveam kit helicoil pentru M10x1.25.
Urma sa aflu acum, recent, la prezonul de chiulasa lipit cu JB ca insertia cu pas de 1.5 merge si la 1.25, ori ca tarodul normal de M12x1.25 pe care il am e perfect pentru pregatirea gaurii, samd.
Deci am rezolvat acum.



Kiturile de acoperire contin 1m2 de vata d-aia de-ti curma viata si 1m2 de tabla.
Problema-i ca daca vata se lipeste pe teava cap la cap, tabla are 2 apucaturi paguboase. O data se aseaza peste vata, deci inevitabil pe un diametru mai mare, deci tre' mai multa, si se sudeaza cu suprapuneri, deci tre' si mai multa. Ceea ce face ca tabla sa se termine imediat, iar din vata sa-ti ramana de-o perna.
Eu cumparasem 3 cutii, iar tabla o folosisem din doua. Practic aveam o cutie neinceputa pe care nu doream s-o desfac. Dar imi ramasese vata sa-mi izolez si casa.
D-aia voiam sa imbrac intermediara cu tabla de aluminiu fixata cu coliere sau ceva.
Pe de alta parte, la inceputuri si experimente cu jdemii de aparate de sudura, cumparasem ceva burlan din inox ca sa incerc sudura pe el.

Actul 1 fu cu burlanul (nici nu pun poza mare).
Desi de 0.1mm grosime, tabla aia gofrata si striata facea ca tubul ala sa fie rigid grav.
Nici nu stiu de ce naiba nu m-am oprit in primul minut. Am renuntat relativ tarziu, dupa ce ajunsesem pe la jumatate, trebuia sa merg sa cumpar coliere, uatevar.
La gunoi. Cu tot cu orele pierdute.

Actul 2, ala dubios rau de ma face sa ma intreb daca-s normal, a fost sa merg in Hornbach sa iau o groaza de tabla de aluminiu de 0.5 si foarte, extrem de multe coliere din inox. Spart 200 lei.
Aici nici nu mai am poza, caldarar ma vedeam. Eram aproape de final, am avut o secunda de "bai, dar atat de tampit sunt chiar?". Desfacut, calcat pe ele ca sa fiu sigur ca-mi trece, gunoi.

Nush care-i faza, cred ca e legata de pret. Headers, uppipe, si mai ales downpipe, au costat ceva. Timp in care catbackul, pe olx in 2015 fu cam... nimic. De aici dorinta de improvizatie.

Seara la 8 am desfacut a 3-a cutie.
Mi-e cam aiurea putin, cum catbackul asta e cu teava de diametru cam mic, de 2.5", timp in care downpipe-ul la 3 inchi. Dar a iesit cel mai bine pana acum. Pe dos.



Prima poza e partea de jos, vizibila. Dacat zic  :laugh:
« Last Edit: Today at 01:21:24 by Muttley »
WRX SW 2002