Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #720 on: February 03, 2015, 17:43:43 PM »
Gata operatiunea monstru. Foarte multumit de cei de la Coasta de Est care au luat si masina la puricat sa vada ce alte probleme mai sunt.

Si sunt vesti bune si mai putin bune:

+ s-a desfacut evacuarea din turbina si s-a verificat starea turbinei care nu are deloc joc si se invarte usor. Am scapat de un stres ca eu credeam ca e pe duca. Poate o curatare si schimb de garnituri nu ar strica, dar macar stiu ca e buna.

+ s-au mai inlocuit ceva prezoane/suruburi pe la evacuare si cutia de viteze care erau stricate deci mai putine sanse sa se intample ceva aiurea sau sa am zgomote neidentificate

+ volanta avea semne de uzura dar nici vorba sa fie nevoie de inlocuire. Chiar si ambreiajul mai mergea tinut, rulmentul se pare ca nu era gripat. Scartaitul probabil era de la funinginea lasata de ambreiaj.

+ pedala de ambreiaj este super moale acum. Atat de moale ca m-am urcat in Corsa si mi-a murit motorul. Inainte era invers si mi se parea in Corsa ca pedala e prea moale. Prinde frumos ambreiajul acum si doar trebuie sa ma obisnuiesc cu noul feeling.


- deci daca zgomotele de la motor nu erau cum credeam eu din turbina, trebuiau sa fie de undeva. Si s-a identificat ca ar fi de pe la distributie o rola sau cureaua sa atinga de ceva. Trebuie desfacut pe acolo ca sa vedem exact ce se intampla. Nu mai zic unde si cand am facut distributia ca ma enervez cum m-am enervat si cu franele. Desi pana nu stiu ce este nu are rost sa arunc cu rahat. Poate sa fie si piesele de vina, desi kit-ul a fost Gates si accesoriile au venit cu rolele usurate GFB.

- cu franele mi s-a confirmat ca trebuie schimbate discuri, placute si refacute etrierele de unde este problema ce duce la aceste ovalizari/vibratii.Deci simpla inlocuire a placutelor a fost pierdere de timp si bani cum am mai spus de n ori.

- cutia de viteze ziceau baietii ca isi arata varsta si km. La cum merge motorul ar trebui sa fie mai precisa si sa nu agate deloc, mai ales dupa schimbarea ambreiajului. Deci posibil ceva sincroane sa nu mai fie in mintile lor si posibil si oboseala in timonerie. E de vazut aici care e solutia cea mai buna. Mi s-a recomandat sa bag 300v in cutie si mecanicul zicea ca la japoneze el la Honda si Mazda MPS recomanda schimb de ulei in cutie la 10.000km deci si la Subaru tot cam asa ar fi bine. !Vorbim de modelele de abuzat, nu de Honda Jazz si Subaru Justy! Sper luna viitoare sa fac asta.


Sper sa ma adun si eu spre sfarsitul lunii dupa intalnire sau la inceputul lui martie sa mai rezolv din hibe. Cu siguranta o sa ma duc tot la CDE. Mi-a placut ca au comunicat cu mine in permanenta, au lucrat si peste program ca sa termine cat mai repede si unde au vazut ca sunt mici probleme (vezi prezoane cu filet prost) nu au lasat asa. Au refacut filetul, au schimbat prezonul, au verificat si uleiul din cutie (care e curat), deci foarte ok.
« Last Edit: February 03, 2015, 17:50:02 PM by MihaiFlorescu »

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #721 on: February 03, 2015, 17:54:03 PM »
Sa-mi spui si mie daca s probleme cu distributia.Sa stiu sa-i spun.Ca poate se corecteaza omu'.E cam streesat pt ca e ocupat si ma enerveaza...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #722 on: March 13, 2015, 15:04:33 PM »
189.800km azi.

Am luat masina de la NEORTIC motors unde am revenit cu placere.
Am schimbat ulei (Motul X-cess 5w40 parca 140 lei), filtru ulei, aer si benzina de la nipparts (55lei) , bujii Denso Iridium (200 lei de la seful GC-urilor), etansat capac tacheti partea soferului cu absolut toate garniturile (nu mai stiu cat a fost ca le am de peste 1 an comandate din SUA).

Pe langa asta am cerut sa mi se aeriseasca pompa de ambreiaj fiindca dupa schimbul ambreiajului am sesizat un zgomot de pompa cand actionam pedala si mai ales la plecarea de pe loc zici ca urlau curelele, dar era din pompa. Zis si facut, sau mai bine zis TACUT, ca s-a facut liniste, au disparut vibratiile si cupleaza acum vitezele mult mai legat si intra mai usor in viteze.

Motorul trage foarte frumos si chiar merge ca uns cum se spune, fara dat in nas si tremurici, revine repede in putere in schimb de viteze fara sa ezite (probabil bujiile).

Bonus daca tot era dat jos intercoolerul mi-au curatat si clapeta de acceleratie si senzorul MAF. Au curatat si pe sub motor urmele de scurgeri de la  capac tacheti + masina spalata la livrare.

Cost manopera 290 lei cu factura.


Si distractia acum. Am inteles ca bobina pe cilindrul 3 are lipsa o mica piedica drept pentru care ieri nu am luat masina seara, dand erori pe cilindrul 3 si azi dimineata cand s-au uitat la ea, au realizat ca nu face bine contact. Ca solutie intermediara au fixat cumva cablul ca sa stea presat si sa nu se miste, dar mi-au recomandat bobina noua.

More fun! A pus stetoscopul pe capacul distributiei si de fapt se aude cica foarte clar o rola din distributie, nu piston slap sau ax turbina sau tacheti. Distributia care are 8k km, dar 2 ani, deci a trecut garantia de 18 luni si oricum nu aveam factura de la montaj, deci degeaba. E pana la urma mai mult ca sigur defect de fabricatie, nu eroare de montaj.
Asa ca Mihaitza al vostru in stilul "daca tot schimbi ceva, pui piese scumpe si bune sa te tina", uite ca acum trebuie sa schimbe iar piesele. Imi bag picioarele in curele racing si made in Japan si etc. Mecanicul mi-a recomandat curea Dayco (fiind cea mai silentioasa, spunand ca Gates sunt cele mai rigide si ca astea Conti nu sunt chiar asa proaste cum credem toti) si sa merg pe ce kit gasesc eu ca orice are aprobare Subaru pe Europa e clar minim standard OEM.
Astept cotatie STIshop de la un kit Dayco de la RCM. O sa fac schimbul fara pompa apa si curele accesorii ca astea chiar nu am de ce sa le schimb.


Si uite asa cum imi planificam eu sa pun niste gume bune de vara luna asta, mai astept ca sa fac iar distributia.



In alta ordine de idei am vazut la Neortic un Legacy 2010 albastrul inchis cum am eu revopsit integral si dupa o constatare si cotatie de pret m-am decis ca o sa vopsesc integral masina la ei mai spre vara dupa ce rezolv cu mecanica.

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #723 on: March 13, 2015, 15:27:23 PM »
Hmm, poti sa dezvolti putin cu aerisitul ambreiajului? Si la mine am impresia ca cupleaza putin cam brusc si intr-a intaia parca nu intra chiar fest...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #724 on: March 13, 2015, 15:37:23 PM »
@Forester, au aparut simptomele astea dupa schimbul ambreiajului? Ca sa nu fie altceva?...

Nu sunt mega priceput, dar sistemul e jumate mecanic si jumate hidraulic (dupa cum probabil ai observat rezervorul de lichid langa cel de frana). Eu ma gandesc ca atunci cand s-a dat jos transmisia probabil s-a desfacut sau s-a miscat cilindrul care actioneaza ambreiajul, sau furtunul de la pompa.. Probabil a intrat aer si atunci nu mai actiona bine furca sau ce actioneaza el acolo. E vorba de acel cilindru (nu de pompa in sine) aflat sub intercooler care sta cumva deasupra ambreiajului, mai mult pe cutie. Desi aerul circula, nu sta unde il pui tu si e posibil sa ajunga si in pompa.

Nu stiu cum se procedeaza. Malakay zicea ca e ca la frana. Are un aerisitor si apesi pedala, dai drumu, dai iar pedala.. etc. povestea este ca la frane.


Uite aici schema de actionare ambreiaj: http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_55/manipulation/clutch_control_system/illustration_1/
Si aerisirea am inteles ca se face pe la piesa 5 (cilindrul de sub intercooler) http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_55/manual_transmission/clutch/illustration_1/
« Last Edit: March 13, 2015, 15:47:21 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #725 on: March 15, 2015, 03:14:32 AM »
STi 2008 are sistemul asta de aerisire?Aveti idee?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #726 on: March 15, 2015, 03:31:05 AM »
....din cate vad eu,cam are,corect?
Piesa no.3
http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g12/type_21/manual_transmission/clutch/
Intreb fiindca e posibil sa nu fi fost aerisit nici la mine cand s-a schimbat clutch kit.
Am ceva trepidatii la pornirea de pe loc,si nu sunt din uzura volantei.
Scuze de offtopic,Mihai.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #727 on: March 18, 2015, 13:33:52 PM »
Cei care aveti sigurante pentru capota, imi dati si mie un sfat care ce si cum si de unde? Si sfaturi pentru instalare ca parca am vazut ceva sudat. Nu o sa o fac eu, dar sa stiu daca trebuie sa am grija la ceva cand mi se vor monta.


Si caut hood scoop de STI bugeye, daca stiti pe careva sa aiba la vanzare.

KET

  • 3921
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #728 on: March 18, 2015, 13:54:25 PM »
Eu am hood pins Sparco. Dince am citit, ar fi cam cele mai bune, si mi-au si placut cum aratau. Din cate am vazut, gasesti si galbene, si ar da super, avand in vedere culoarea masinii tale si a etrierelor.  ;) Legat de montaj, daca te intereseaza, fac niste poze diseara sa vezi cum au fost prinse la mine.
De capota, vorbeste cu sefu' la reparat STi-uri aka malakay.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #729 on: March 18, 2015, 15:40:52 PM »

 si nu am scoop de STI bug !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #730 on: March 18, 2015, 16:22:37 PM »
Chiar credeti ca aveti nevoie de chestiile alea? sau sunt doar de "look"?  8) ::) :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

KET

  • 3921
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #731 on: March 18, 2015, 16:30:44 PM »
Chiar ai nevoie. Lu' ady_viteza i-a sarit capota pe parbriz pe la vreo 140 km/h.

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #732 on: March 18, 2015, 17:04:30 PM »
Eu cred ca pentru o masina folosita pe strada sunt inutile.
Legacy 3.0R

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #733 on: March 18, 2015, 17:19:14 PM »
La modelele Durrbo,sau cum am eu,numai capota de durbo,face capota in toate felurile la viteze mari.Din cauza ca intra aer prin scoop si o face sa trepideze in draci.Si asa,macar de extrasiguranta,e bine sa pui cuiele vietii.Eu,m-am c...t pe mine pe A2.Am crezut ca-mi sare capota in dinti pe la 160km/h. Dar nu spuneti la nimeni ;)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #734 on: March 18, 2015, 17:28:44 PM »
M-am trezit de 2-3 ori ca aveam capota deschisa dupa diverse drumuri, inclusiv la intalnirea de 5 ani cand a observat altcineva. Si da, la turbo daca mai ai si scoop de STI, chiar se umfla la viteza.

Fiind un mecanism simplu, de la gropi sau denivelari mari se poate sa se deschida. Cum ar fi un capat de rampa pe care il iei in diagonala.
« Last Edit: March 18, 2015, 17:32:38 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #735 on: March 18, 2015, 19:33:27 PM »
La turbo am uitat ca are scoop  ;D
Legacy 3.0R

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #736 on: March 18, 2015, 21:38:37 PM »
eu ti-am zis de capota :D:))
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #737 on: March 19, 2015, 08:39:14 AM »
M-am maronit si eu de cateva ori dupa ce am luat xt-ul (si n-are scoop-ul atat de mare), la peste 120-130 se deschidea capota dar ramanea in siguranta aia de o dai cu deshtu dup-aia.
Am fost la service care mi-au scos cam juma de kil de moloz din incuietoare, (nu stiu pe unde dracu mersese asta cu masina de adunase atat noroi acolo), au uns-o si de atunci nu mi s-a mai intamplat nici la 200/h.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #738 on: April 05, 2015, 11:33:20 AM »
A venit iepurasul ;D










MihaiFlorescu

  • *
  • 13906
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #739 on: April 05, 2015, 11:43:47 AM »
Iar imi dau seama ca nu am stiut ce inseamna cu adevarat Subaru WRX AWD. Deci cauciucurile asta sunt absolut WOW! Am facut 70km astazi. Primii 35 la 4 grade am mers la consum sa vad daca este afectat (da, minim juma'de litru la suta in plus). Apoi la 7-10 grade in functie de zona.

- A devenit mai silentioasa masina pe imperfectiunile mici datorita cauciucului moale, dar la socuri mai mari imi trimite tot in suspensie datorita umerilor foarte tari.
- Aderenta este absolut dementiala. Nu mai fuge nici in 1, iar pe 2 gaz maxim cand ma asteptam sa fuga fata in afara si eram pregatit sa corectez, intra botul si mai tare in curba. Deci absolut impresionant. Si asta la 7 grade celsius.
- Dupa ce s-au incalzit putin deja singurele tendinte de understeer pot sa le corectez din pedala de acceleratie si nu din volan ca pana acum.
- Tot cu gumele putin calde am pus o frana mai tare la 140 km/h si am crezut ca vomit pe parbriz.

Per total masina imi ofera mult mai multa incredere pe curbe si pe frane si chiar pot sa ma bucur de tractiunea integrala. Acum ca am atata aderenta si nu prea fuge de fund parca vreau mai multa putere si niste LSD :D
« Last Edit: April 05, 2015, 11:46:55 AM by MihaiFlorescu »