Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

Muttley

  • 4913
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1240 on: September 16, 2017, 10:34:06 AM »
Repet, cu grila te poti razgandi oricand.

Selecteaza linkul pozei si infasoara-l in codul ala cu [img], apasand pe iconita aia cu Monalisa parca, din fereastra de postare/editare. Vezi ca si imgur are optiunea de a-ti da linkul pregatit astfel.

Poze cu janta fisurata ai? :D
« Last Edit: September 16, 2017, 10:42:37 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1241 on: September 16, 2017, 15:52:59 PM »
Muttley, ai avut dreptate...imgur da mura in gura dar problema era la utilizator :))

Cu grila nu ma mai razgandesc...ar fi ca si cum ii pui botox unei muieri si pe urma i-l scoti :)) Mai jos si doua poze cu janta...povestea urmeaza dupa ce se va solutiona :)



« Last Edit: September 16, 2017, 15:57:11 PM by Dragos Aron »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1242 on: September 16, 2017, 17:08:14 PM »
Bine ca ai sesizat la timp crapaturile.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1243 on: September 16, 2017, 21:24:41 PM »
Uuuu! Se duc fix spre butuc. Puteai sa ramai cu o roata de 7inch in loc de 17.

Mi se parea mie ca prea multi au aparut cu vopsit jante, dar se pare ca tot acei 2-3 consacrati stiu cum se face.
« Last Edit: September 16, 2017, 21:25:47 PM by MihaiFlorescu »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1244 on: September 16, 2017, 23:48:35 PM »
Uuuu! Se duc fix spre butuc. Puteai sa ramai cu o roata de 7inch in loc de 17.

Mi se parea mie ca prea multi au aparut cu vopsit jante, dar se pare ca tot acei 2-3 consacrati stiu cum se face.

Astea au fost facute la consacrati :)

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1245 on: September 17, 2017, 01:01:56 AM »
Tare'as vrea sa aflu ce anume a dus la acele fisuri, e prea ciudat.
Doar de la sablare si cele 180-200 grade la cat stau in cuptor jantele la electrostatic nu ar avea de ce sa apara acele fisuri. Doar sa nu fi fost inlocuite jantele sau scapata grav si reparata ulterior

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1246 on: September 17, 2017, 01:39:54 AM »
Atat sablarea cat si tratamentul termic conduc la asemenea probleme.
Piesele sunt tratate termic, chimic si mecanic.

Fabricarea unor jante de calitate este un proces care depaseste ca volum materia studiata in facultatile de profil.

Am avut rabdarea sa verific documentatiile pentru tratamentele termice corespunzatoare unor aliaje de aluminiu folosite la jante.
Temperatura de topire a polimerilor este mai mare decat cea de tratare.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1247 on: September 19, 2017, 12:45:17 PM »
Si eu sper sa aflu ce a generat situatia asta...le-am lasat janta celor care s-au ocupat de ea pentru studiu si astept sa imi dea o alta janta :)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1248 on: September 19, 2017, 13:30:40 PM »
Nu este nimic suplimentar de aflat. Tratamentul termic si socurile mecanice duc la aparitia fisurilor.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1249 on: September 19, 2017, 13:37:04 PM »
Acum sa revenim la lucruri mai lumesti :)

Dat fiind ca am vazut ce s-a intamplat la Pfaizzzer cu rugina la oalele spate si la indemnul lui Muttley am decis sa demontez capitonajele in regim de urgenta si pentru putinele momente in viata am avut noroc...tabla impecabila :) Este clar ca o sa fac o terosonare, ceruire, vraja, etc ca sa ramana asa dar asta se va intampla pe luna viitoare.

De cand am luat masina asta tot m-a bantuit dorinta de a avea o masina de familie perfecta...stiu, perfect e un termen relativ dar eu mi-am conturat o definitie a perfectiunii pentru Bugeye si anume sa am un tren de rulare intr-o stare cat mai buna - checked (urmeaza si aici upgrade-uri datorita lui Muttley), sistemul de franare sa fie cat mai eficient - checked si EJ205-ul sa ajunga la limita maxima de putere si sa pastrez sau cel putin sa incerc sa pastrez fiabilitatea.

Astfel, scopul este undeva pe la 280hp...momentan dupa decat, downpipe si soft am ajuns la 255hp masurati....dar ieri a fost o zi in care am facut progrese mari:
- am reusit sa montez up pipe-ul de STI 2007 si dupa ceva munca din partea baietilor de la Pilot am mutat si EGT-ul pe up pipe-ul acesta. Cu ocazia asta am constatat ca up pipe-ul de STI are diametrul mai mare cu circa 3mm decat cel de WRX - poze atasate;
- am modificat downpipe-ul la modul ca am facut flansa la laser si acum este deschisa in dreptul westgate-ului si am obtinut dupa multa munca din partea baietilor un downpipe bellmouth de care sunt tare mandru  ;D
- cu ocazia asta am si imbracat downpipe-ul in protectie termica si parca se simte un pic de diferenta. Dupa 20-25 de minute cu masina pornita aveam diferenta de 20 de grade intre aerul din admisie si exterior.

Totusi, cireasa de pe tort consta intr-o galerie 4-1 Borla nou nouta tot de la Pilot care momentan este acasa si asteapta garniturile cat si inca o rola de banda termica. Astazi sau maine o sa ma ocup si de curatarea si montajului intercooler-ului de Sti.

Astfel, in functie de cum sosesc garniturile sper ca in circa 10 zile sa fie totul pe masina si sa fac un update de soft care sper sa ma duca spre valoarea targetata :)

Ce se simte momentan? Pai clar face spool mai repede...parca se simte mai usoara masina. Tind sa cred ca raspunsul la acceleratie e mai bun dar momentan nu trec de 3500rpm....nu as vrea sa generez probleme in lipsa update-ului de soft.

Oricum, de astazi o sa merg cu Lupo pana termin de montat tot.

Atasate si o serie de poze nu neaparat intr-o ordine logica. Sper sa va placa :)















MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1250 on: September 19, 2017, 13:54:38 PM »
Masina de Italia, curatata, spalata si de multe ori tinuta in garaj incalzit iarna (cat a fost la mine). La vechimea motorului si a transmisiei, eu zic ca deja esti cam la limita cu puterea. Ai grija pe viitor. Masinile de Japonia erau duse in 240 cai in aceasta configuratie. Cam atat calculau ei ca fiind suficient pentru standardul lor de fiabilitate.

Daca nu sunt prea visator, poate ma dai si pe mine o tura. Sunt curios cum se simte acest motor cu nenumaratele modificari aduse. La fel ca si pfaizzzzzzer, am amanat orice modificare de putere pentru a avea un tren de rulare cat mai sanatos. Acum ca a ajuns in stadiul acesta, chiar sunt foarte curios.
« Last Edit: September 19, 2017, 13:56:34 PM by MihaiFlorescu »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1251 on: September 19, 2017, 14:32:18 PM »
Chiar se vede ca a stat intr-un mediu corect si e clar ca istoricul tau m-a determinat sa o achizitionez :)

In legatura cu puterea stiu ca e cam discutabila treaba dar nu e masina pe care sa o alerg....stiu ca vine si intrebarea de ce sa o faci daca nu o folosesti dar cred ca e un mix de OCD cu faptul ca nu ma pot abtine sa fac chestii la masini. Desigur ca o sa mai vada din cand in cand cate o pedala la podea dar nu prea des.

Am studiat mult nasioc-ul si am vazut ca exista destule masini cu 260-280whp care rezista destul de bine. Eu vreau sa raman un pic mai jos chiar daca dupa toate modificarile probabil ca as putea sa ating valorile acestea.

Dat fiind ca transmisia e un weak point am decis ca voi merge cu ea asa cum este, o voi intretine corespunzator si cand sau daca va pica voi respira adanc si voi decide daca sa merg pe varianta economica, respectiv alta cutie sau/si alt diff tot de 5 sau fac conversie la 6.

In cazul motorului e relativ simplu....daca am ghinionul sa cedeze o sa renunt la un rinichi si ma arunc la un EJ207 :) Pana atunci o sa il ingrijesc cat pot de bine si o sa ma bucur de el in concedii. Targhet-ul este sa fac undeva pe la 5000km pe an.




andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1252 on: September 19, 2017, 17:03:42 PM »
vezi ca te pune stim noi cine sa-i citesti biblia dyno daca arunci asa cu whp-eii :)

la americani saracii orice scrie pe fisa dyno sunt whp chiar daca sunt altceva si nu scriu intotdeauna daca sunt rezultate cu benzina sau E85 ... nu de alta dar 280whp cu o pierdere din avion de 20% (ca sa nu zic mai mult in realitate) ar fi cam 350 de martzoage la motor ... adica cam greu de scos atata din wrx stock si cu E85 ...

cauta aici https://dyno.cobbtuning.com/dyno/ asa for fun "2002 wrx" sa vezi  diverse fise dyno / configuratii de masini si ce a iesit ...

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1253 on: September 19, 2017, 17:39:13 PM »
Nu sunt sigur la cine te reeri dar banuiesc  :D

Si ai dreptate, clar cifrele trecute de mine nu sunt realiste...m-a luat valul. Oricum ar fi trebuie sa ramana in sfera a 280 de horsi la motor. Daca ii ating e bine, daca nu...iara bine.

Tu cred ca esti sadic...imi dai mie link-ul ala cand eu am acasa o VF43 care beleste melcul la mine si eu refuz sa ii dau ate tie ca mi se pare ca sar calul :))) Primul grafic deschis continea.....VF43 :)

Oricum, termin ce mi-am propus... tocmai am comandat garniturile pentru galerie, intercooler, bov, up pipe (iar) si vedem ce o sa iasa. Sper sa fie bine, safe si fiabil. Stiu! Vreau imposibilul  >:D

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1254 on: September 19, 2017, 17:52:25 PM »
 :) spor !

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1255 on: September 19, 2017, 18:13:36 PM »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1256 on: September 22, 2017, 12:57:30 PM »
Cu pasi marunti, proiectul continua :) Astazi mi-au sosit benzile termice de la WRT Parts. Una titanium pentru galerie si una ceramica sa mai protejez niste chestii prin compartimentul motor.

Si un pont...La Leroy Merlin Sun Plaza au soricei din inox de 20cm, 15buc la set la 13lei setul si sarma din inox la rola de 10m tot 13 lei

« Last Edit: September 22, 2017, 12:58:43 PM by Dragos Aron »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1257 on: September 22, 2017, 15:03:21 PM »
Ca tot troneaza pozele cu janta in capul paginii, cum a ramas cu ea? La celelalte jante nu sunt probleme?

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1258 on: September 22, 2017, 15:39:02 PM »
Ca tot troneaza pozele cu janta in capul paginii, cum a ramas cu ea? La celelalte jante nu sunt probleme?
Raspunsul primit ieri de la cei care s-au ocupat de ea este urmatorul: "Rotile sunt foarte casante-tari si nu sunt ok sa te dai cu ele". Continuarea discutiei s-a purtat prin telefon si explicatia completa ar fi ca eu am luat o denivelare sau groapa intr-un viraj si luan in considerare ca jantele sunt tari au pleznit.

Povestea cu janta va fi una mai lunga si va contine multe informatii dar pana nu se finalizeaza complet evit sa ma apuc de scris. Totusi, promit ca veti primi toate detaliile, eventual insotite si de facturi, print screen-uri, etc.

Celelalte sunt ok, pe cele de pe spate le inspectez periodic si le-am verificat atat vizual cat si pe masina de chilibrat. Nu sunt strambe, nu bat, nu au fisuri. Doar una singura a fost in situatia de mai sus.

Muttley

  • 4913
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1259 on: September 22, 2017, 15:42:02 PM »
Jantele astea-s opusul, sunt moi! PATRU seturi mi-au trecut prin manute, adica 16 jante, majoritatea indoite.
WRX SW 2002