Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1260 on: September 22, 2017, 15:53:30 PM »
Ma abtin, cat pot, sa nu poluez vreun topic cu sfaturi caci cel mai bun sfat in viata il primesti de la frizer: "tine capul sus!", asa ca gandesc cu degetele pe tastatura si cu permisiunea ta voi apasa pe tasta "Post"  ;D

Ca urmare, daca tot intampini o problema fundamentala cu janta si va trebui sa iti inlocuiesti intreg setul imi imaginez cum ar arata jantele in tenta aurie asociate caroseriei de un albastru infinit (albastrul simbolizand tot ceea ce este legat de spiritualitate). Raspuns: FABULOS!

La majoritatea evenimentelor SUBARU promoveaza masini vopsite albastru. Aceasta culoare semnifica loialitatea, misterul, mitul dar si incertitudinea.
Galbenul jantelor exprima caracterul supranatural ce te eliberareaza de temeri, iti inlatura confuzia mentala inducandu-ti sentimentul ca poti face fata oricarei provocari.

Chiar daca iti folosesti masina in scop domestic, ca majoritatea celor de fata, incearca sa tii cont si de un cod al culorilor, mai exact al semnificatiei lor. Succes in alegerea inspirata!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1261 on: September 23, 2017, 00:54:21 AM »
Asta nu suna deloc a poluare, ba din contra! Nu am vazut lucrurile pana acum din acest punt de vedere dar pot confirma ca acest Subaru este si va ramane albastru iar jantele voi facet tot posibilul sa fie aurii (de fapt deja am facut tot posibilul si am luat de la Muttley un set auriu :) ).

Dat fiind ca a mea sotie este in seara aceasta la o petrecere de burlacite (nu prea inteleg ce cauta ea acolo ca a trecut de partea cealalta a baricadei de cativa ani dar in fine....), eu mi-am ocupat timpul cu pusul rochitei pe galerie. Mai jos vedeti ce mi-a iesit dupa ce am strans banda cat am putut de mult si m-am luptat cu soriceii (ignorati va rog papucii):)








daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1262 on: September 23, 2017, 05:55:05 AM »
Te sfatuiesc sa ii pui si protectiile de tabla de fabrica ...
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1263 on: September 23, 2017, 08:06:31 AM »
Te sfatuiesc sa ii pui si protectiile de tabla de fabrica ...
Eu le-as pune dar cum le mai prind? Poate doar sa incerc sa fac ceva improvizatii :)

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1264 on: September 25, 2017, 05:38:41 AM »
Te sfatuiesc sa ii pui si protectiile de tabla de fabrica ...
Eu le-as pune dar cum le mai prind? Poate doar sa incerc sa fac ceva improvizatii :)

Prinderile intre ele se pot face cu unele surubele ...
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1265 on: September 25, 2017, 10:12:56 AM »
Te sfatuiesc sa ii pui si protectiile de tabla de fabrica ...
Eu le-as pune dar cum le mai prind? Poate doar sa incerc sa fac ceva improvizatii :)

Prinderile intre ele se pot face cu unele surubele ...
O sa incerc sa gasesc o solutie deoarece nu strica nici-o data mai multa protectie termica. Intre timp am mai gasit 5m de banda termica ramasa de la downpipe care vor ajunge tot pe galerie.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1266 on: September 26, 2017, 00:07:08 AM »
Sa revin cu update si am nevoie si de parerile voastre...

M-am apucat sa schimb intercooler-ul cu cel de STI si cu ocazia asta si bieleta anti cuplu cu una grupa N. Problema mare vine de la acea rampa Agency Power...dupa ce m-am chinuit cateva ore sa tai cotul din silicon la cota corecta tot nu se aseza corect ic-ul si dupa n calcule si permutari am mutat conductele (imbracate in prealabil in banda termica ceramica) deasupra turbinei, am pus totul la loc si am dat o tura. Masina merge extraordinar dar...a iesit o cantitate deloc neglijabila de fum de sub capota. Deschizand pare sa fumege pe undeva pe la turbo...acum o fi si panica mea cu conductele alea dar cert e ca mi-a taiat cheful. Acum intrebarile sunt:
- credeti ca banda aia termica de pe downpipe poate sa fumege si a treia zi?
- oare o sa ma transform in Ghost Rider cu conductele alea pe acolo ? (pe partea cealalta daca le pun asa cum erau nu mai merge IC-ul de sti);
- am o usoara pierdere de ulei de la capacul drept (cand zic usoara e doar murdar, nu curge si e asa de cand am luat masina)...o fumega de pe acolo?

Fumul era alb si nu parea sa miroasa a ulei, apa la temperatura corecta, temperatura in admisie joasa (30-32 de grade), nivelul uleiului corect, antigelul la locul lui.

Intercooler-ul de sti 2007 nu se pupa direct pe td04 cu cotul lui de origine :(

Maine as fi tentat sa o iau de la capat, sa incerc sa imbrac altfel conductele in banda termica si sa le bag pe sub intercooler pe cealalta parte a suportului de deasupra turbo-ului. Voi ce parere aveti?

Mai jos si pozele:







Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1267 on: September 26, 2017, 00:41:38 AM »
De unde ai luat furtunul pentru a face acel cot?
Pe Forester am inteles ca IC'ul de STI nu ar avea loc corect de tevile de A/C, la tine e ok din acest pdv?

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1268 on: September 26, 2017, 08:19:03 AM »
Corul din silicon e luat de la Racing Nick.
La mine are loc fara probleme ic-ul. Singurele probleme in acest moment sunt cele legate de conductele de benzina si de fum.

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1269 on: September 26, 2017, 08:57:08 AM »
Cu siguranta fumega carpele alea!
Iar daca ai dat galeria jos, sigur a ramas pe undeva si niste WD40.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1270 on: September 26, 2017, 09:23:38 AM »
Nu bag mana in foc pentru ceea ce zic, dar sa studiezi cu altii mai priceputi.

Eu am montat conductele la autotehnica si am insistat sa se respecte pe cat posibil schema data de producatorul instalatiei, in care conductele intra pe sub galerie venind din zona IC. Probleme au fost in a gasi o pozitie care sa nu puna tensiune pe conductele sensibile in zona prinderilor de distribuitor, fittingurile fiind conice si din aliaj, cumva tot supurau. Pana la urma, asa cum au fost montate a fost pozitia ideala.
Partea a doua, traseul in sine a fiecarei conducte are de a face si cu transferul de caldura. Sa nu ai diferente de eficienta pe cilindri ca anulezi beneficiul instalatiei. Ea a fost gandita pentru distributie egala de benzina la temperatura cat mai egala, montata fiind dupa specificatii. Daca treci cu doua conducte pe deasupra turbo, sa nu cumva sa ai diferente mari de temperatura intre rampe. Tu stii cat de bune sunt protectiile acelea.

Repet, studiaza si cu altii mai priceputi. Eu iti zic din amintiri.
« Last Edit: September 26, 2017, 11:21:13 AM by MihaiFlorescu »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1271 on: September 26, 2017, 10:30:04 AM »
Multumesc pentru info. Am tot analizat problem, clar protectile alea termice nu sunt extraordinare ci doar protejaza probabil sa nu se topeasca conductele in contact cu scutul turbo-ului. Ele oricum erau tot acolo langa dar pe partea cealalta a suportului de intercooler ceea ce le dadea o distanta de circa 4-5 cm fata de scutul termic.

Oricum, ma ucide rampa asta...ma forteaza sa trec la FMIC sau la rampa originala :))

Concluzia e clara ca nu trebuie sa stea alea lipite de o sursa de caldura. O sa desfac iar astazi si sa vad ce reusesc sa rezolv :)

andea79

  • *
  • 4007
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1272 on: September 26, 2017, 10:46:13 AM »
sau inlocuiesti furtunele alea de alimentare cu altele mai lungi (pe ambele parti sa pastrezi lungimea egala) pe care le poti duce prin alte locuri ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1273 on: September 26, 2017, 11:28:00 AM »
Gaseste o solutie pentru conducte. Crede-ma ca rampele alea si distribuitorul cu furtunuri egale au un rol foarte important in fiabilitatea si puterea obtinuta. Ajuta intregul ansamblu: pompa de capacitate marita si necesar de benzina on-demand off-on throttle, cand in mod normal ai mic delay, combinat cu niste conducte inegale au rezultat in anumite situatii fuel starvation pe cilindrul 3 parca. Mai pui si un soft care in mod normal este mai sarac (ca doar este optimizat) si deja sunt multi factori de risc.

Din ce am citit inainte sa cumpar instalatia, multi au dat feedback de la tuneri care spuneau ca au reusit sa obtina liniaritate mult mai buna si rezultate constante fara sa intre in AFR sarac prea devreme.
Vorbeste cu cel care ti-a facut softul inainte sa iei decizia de a scoate rampele acestea.
« Last Edit: September 26, 2017, 11:30:59 AM by MihaiFlorescu »

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1274 on: September 26, 2017, 12:21:19 PM »
Clar nu vreau sa le scot...doar sunt in depresie :( ma enerveaza la culme genul asta de probleme.  Cu drag as duce masina la cineva care se pricepe si are rabdare sa se ocupe de detalii de genul asta dar nu stiu unde...

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1275 on: September 27, 2017, 14:44:26 PM »
Dragos, cand ai timp te rog sa iti verifici mesajele de pe PM.
Multumesc.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1276 on: September 27, 2017, 22:08:14 PM »
Las si eu asta aici ...
Detoate , STI sa fie

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1277 on: September 28, 2017, 00:22:51 AM »
Las si eu asta aici ...
E binevenita :) Multumesc mult :)

Maine revin cu povestea zilei de azi ai cu noul grafic...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1278 on: September 28, 2017, 09:14:22 AM »
Deci?

Re: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #1279 on: September 28, 2017, 10:43:57 AM »
Deci... :)

Ieri am fost la Pilot sa pun galeria si dupa mult stat pe ganduri am decis sa merg mai departe cu ideea. Imi era si inca imi este tare teama de banda aia termica deoarece am vazut niste povesti pe afara cu ulei pe ea, luat foc, bye bye scooby, etc. Sper sa nu am un astfel de ghinion si o sa fiu atent la revizii sa nu pice nimic. Astfel, pana in ora 12 eram cu galeria pusa si dat fiind ca aveam si intercoolerul, si up pipe-ul cat si bellmouth-ul la downpipe clar trebuia sa fac un update de soft.

Programasem cu o zi inainte softul la Racing Code si la 1 am fost acolo impreuna cu inca doi prieteni care si-au masurat masinile. Aici povestea e scurta....am intrat la ora 13 cu 255hp si am iesit la ora 16 cu 278,5hp si cu injectoarele la limita. Mai puteau inca un pic...un pic de tot dar s-a mers pe o varianta safe.

Cum e masina? Pai oricum era faina rau dar acum se simte mai usoara, se simte clar ca este mai puternica, se aude complet diferit datorita galeriei. Practic s-a atenuat mult rumble-ul la relanti cel mai probabil datorita lipsei restrictilor :)

Oricum, am plecat de la Racing Code, am ajuns acasa, ma jucam linistit cu copilul si ma suna Mihai Stan care din 3 cuvinte m-a facut sa ma urc in masina si sa plec la Ploiesti  :D Cateva ore mai tarziu aveam bara Whiteline intre amortizoare si deflectorul de aer de STI care se potriveste perfect pe intercooler...Multumesc Mihai.

Acum sa curga pozele  >:D si un video: https://youtu.be/EARyCfVk3YY

Imgur face figuri asa ca le-am pus repede in Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/j3uo8wvvd4ye5kc/AAC9fOnewJbwsx895D-d93dQa?dl=0