Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
Subaru club Romania

Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!

UXE

  • 1731
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #800 on: October 31, 2015, 20:12:49 PM »
La fel e si la Forester. M-am uitat in manual,  cu  20Nm  trebuie stranse.

Acum inteleg de ce zicea Wrangler ca imi mai trebuie o cheie dinamometrica. ::)

Mersi Mihai.

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #801 on: October 31, 2015, 20:57:59 PM »
20Nm e cam cat strangi la mana usor un surub.Nus de ce va complicati atat...

Muttley

  • 4913
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #802 on: October 31, 2015, 21:13:26 PM »
Parca mai bine-i cu hartie igienica decat cu ziar, nu?

Hai sa-ti explic sistematic, c-am vazut ca esti contra la tot pasul.
- piulita aia e JOASA, are cateva spire, deci e material dur. Daca pisdesti filetu' pe ax strangand prea tare, e cam naspa as spune. Si da, se smulge usor un filet pe spire putine;
- daca lasi piulita prea slab, canelurile din ax vor sapa in brat, si vei ramane fara stergatoare cand ti-o fi lumea mai draga. Si tre' si brate noi. Si poate ai noroc sa fi avut stergatoare din material dur, si de fapt ti se duc canelurile din ax, situatie mult mai maronie.

Eu unu' d-aia am sa ma complic strangand cu dinamometrica.
Si vezi ca 20Nm sunt 2kg care atarna la capatu' unei cozi de matura de 1m. Iti promit ca nu asa "strangi la mana usor un surub".

Edit: Mihai, fa-ti un bine si cauta o dinamometrica.
« Last Edit: October 31, 2015, 21:19:33 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #803 on: October 31, 2015, 21:18:37 PM »
Pune dinamometrica si o sa vezi cat de putin inseamna de fapt 20Nm, chiar si la o cheie obisnuita de 14mm. Nu zic ca nu e bine a se strange cu dinamometrica, insa si fara ea se poate in destule situatii.

Muttley

  • 4913
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #804 on: October 31, 2015, 21:27:04 PM »
Am mancat cupluri de strangere pe paine 6 ani din viata. Asa am sa fac, de reamintire :)
WRX SW 2002

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #805 on: October 31, 2015, 21:46:09 PM »
Ma men...am demontat si construit o masa intreaga.Sunt mai tehnic decat multi de pe aici.Nu sunt contra la tot.Sunt doar putin ametit de unel discutii/probleme de pe aici.Cu dinamometrice...cu stergatoare si becuri.Care mai de care mai utilat cu scule despre care nustie intrebuintare...Asa ca lasa ma cu stersul la c...
Din partea mea sa si puna oglinzi panoramice de lene sa intoarca capul.Luati va becuri cu credit labanca.Puneti va stergatoarele cu dinamometrica.Masurati va tensiunea in curbe...puii mei....

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #806 on: October 31, 2015, 21:49:01 PM »
Serban, fiecare se plictiseste cum vrea si poate :)

Eu prin postul meu am vrut sa le reamintesc oamenilor ca si stergatoarele se mai schimba. Ca tine de siguranta rutiera si multi ignora cu desavarsire acest aspect. Pana nu incep sa zgarie ca acul pe disc, nu se uita la ele.
« Last Edit: October 31, 2015, 21:51:03 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #807 on: October 31, 2015, 22:18:31 PM »
Asta tine si de "sensibilitatea" omului. Pe mine ma deranjeaza foarte tare mizeria pe geamuri/oglinzi, astfel incat:
1. Schimb stergatoarele cam de doua ori pe an, pentru ca nu ma incurc cu mega aero shtifto boshuri si mai stiu eu ce - iau niste Alca din carrefour la 10 lei bucata, clasice, dar care isi fac treaba cu brio. La primele semne ca incep sa lase dîre fara sa aibe vreo mizerie sub lamele, le schimb.
2. Sterg geamurile si oglinzile exterioare mai abitir ca un maroniu in intersectie, sunt luat si la misto pe la serviciu daca apuc sa le spal acolo ("nu rezolvi si masina din stanga? ca tot esti cu sculele in mana..."  :) )
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #808 on: October 31, 2015, 23:27:00 PM »
Si inca ceva.Apropos de Nm.La 20Nm se strange Knock sensor pe motor.Si ce crezi?Strans la dinamometrica vietii l am pierdut pe drum...Dar e ok.E multi meseriasi.
Dar sa strangi stergatorul la dinamometrica?Cand multi nu stiu cum se citeste joja de ulei?Sa te dai atat de meserias cand nu poti schimba un bec fara sa scrii 3 pagini pe forum?Da o n balarii de treaba.Ce urmeaza?Discutii despre cat se plictiseste aerul in roti?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #809 on: October 31, 2015, 23:53:47 PM »
Cred ca eu am pornit discutiile referitoare la dinamometrice.
Am pasiunea de a strange toate suruburile la cuplul nominal de cand mi s-au stricat filetele la piulite si prezoane.
In facultate am avut un proiect de cheie dinamometrica si cred ca de acolo mi-a ramas in cap.

La SMT se foloseste destul de mult cheia, se pare ca unor mecanici le-a intrat in reflex.

Daca va plictisiti fac un mic curs despre surub, piulita, saiba si modul lor de stragere. Cred ca gasesc material sa scriu 10 pagini. :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4913
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #810 on: November 01, 2015, 00:29:40 AM »
Si inca ceva.Apropos de Nm.La 20Nm se strange Knock sensor pe motor.Si ce crezi?Strans la dinamometrica vietii l am pierdut pe drum...Dar e ok.

1) ar fi trebuit sa ramana agatat in mufa
2) senzorul de detonatii e inalt. Ai avut tubulara adanca, sau crowfoot? La crow vezi ca pe dinamometrica trebuie cuplu mai mic
3) ai uns filetul?
4) gaura din motor curata?
...
n) ...

Ce am scris mai sus e ca sa te intarat. Inainte de a lua foc, citeste mai jos.
Te iei de niste rahaturi incredibile. Cauta sa intelegi, exista nivelul interne forjate, la fel cum exista si ala cu joja. Ca nu accepti, e alta treaba. Doar ca exista :)

Sunt nou p-aici, si-i aiurea sa fac scandal, asa ca ma retrag. Maine-ti pun poza cu dedicatie pe topic la mine. Dupa ce mai scriu o pagina despre bec :P
WRX SW 2002

UXE

  • 1731
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #811 on: November 01, 2015, 07:23:13 AM »
Sa te dai atat de meserias cand nu poti schimba un bec fara sa scrii 3 pagini pe forum?Da o n balarii de treaba.Ce urmeaza?Discutii despre cat se plictiseste aerul in roti?

No offence, dar nu toti am desfacut masini ca tine si nu inteleg de ce te agiti. Lucram pe masina ta?  Daca nu  iti place ce citesti, poti schimba programul oricand.    Eu am inteles aici pe forum ca la Subaru trebuie sa faci totul ca la carte, daca vrei sa te tina mult si bine si de aceea sunt atent la orice detaliu si intreb inainte de a ma apuca de lucru ca sa nu stric ceva pe acolo.  








MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #812 on: November 01, 2015, 09:57:10 AM »
Serban, tu esti obisnuit cu scule si cu manufactura. Cand vrei sa faci ceva te apuci si te descurci tu. Dar sunt si din alte arii oameni care nu sunt invatati cu asa ceva si de teama sa nu strice mai rau sau sa dea peste ceva necunoscut si sa ramana cu masina desfacuta, prefera sa intrebe tot. Si inteleg perfect pentru ca mi s-a intamplat si mie de cateva ori.

In alta ordine de idei, pot sa modific nr de mesaje per pagina sa fie una singura, daca te deranjeaza ca sunt 3 :D ;D

celalalt

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #813 on: November 01, 2015, 12:37:44 PM »
Hai ca va las .N ati inteles nimic.Maine va apucati sa va luati bisturie si sa invatati pe net cum va operati singuri de apendicita.Eu chiar va las.Ca m au cam enervat ultimele postari....

Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #814 on: November 01, 2015, 22:45:38 PM »
Sunt multi meseriasi care cred ca au dinamometrica in varful degetelor, nici eu n-am folosit vreodata dar sunt anumite piese care ar trebui stranse ca la carte. Cat despre teoria filetului de stergator... da-o dracu' de dinamometrica, e prea exagerat  :P

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #815 on: November 07, 2015, 21:52:43 PM »
M-m jucat putin astazi cu un cablu tactrix si romraider logger si Learning View.

Cu logger-ul as mai avea de lucru si nu ma pot pronunta. Tocmai am mai luat alte definitii si poate va fi mai concludent. Am masurat A/F Sensor #1 (prima sonda lambda) si Final Fueling Base (AFR estimated). Par sa fie ca la carte ~14.7 si un ~22 off throttle. Am facut 4-5 logari in diferite situatiie.

Dupa asta, am dat un reset la ecu, am alimentat cu OMV 100 si mai aveam ceva MOL 99 in rezervor. Proportii cam 2/3 -1/3/.
Am mers 80 km astazi in toate modurile posibile, cu "pulls" pana la 180 km/h, din diferite trepte de la diferite turatii.
La sfarsitul zilei asa arata learning view-ul:


andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #816 on: November 07, 2015, 22:18:32 PM »
deocamdata arata ok .... dar urmareste range-ul 4 (ala cu -4.88) cateva sute de km ....

pune sa "ne delectam" si cu niste loguri daca ai :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #817 on: November 16, 2015, 12:49:26 PM »
Boon! Am trecut de 196k km. Am avut drum lung in weekend. Ocazie numai buna sa mai fac teste inainte de a-i inapoia cablul lui Wrangler.

Am terminat cele 3/4 parti de rezervor din OMV si learning view arata cam asa:




Am zis sa bag MOL EVo (CO 99) pentru ca mereu mi s-a parut ca merge bine. Am facut plinul cu asa ceva si am mers cam 385 km cu 40l. Learning view arata cam asa la sfarsit de rezervor de MOL:




Cum in drum aveam apoi Rompetrol si trebuia sa fac iar plinul (da, al 3-lea intr-o saptamana.. apropo de discutia cu pretul benzinei premium vs. regular). Am pus asadar un plin de Rompetrol 98. Din plinul asta am facut doar ~200km, dar ajuns inclusiv la 190km/h. A trebuit sa ma distrez si eu cu un Civic si apoi cu un X1 care chiar nu s-a lasat pana nu m-am dus aproape de 200.
Cam asa arata learning view dupa Rompetrol:




Nu sunt decat un incepator in astfel de "citiri", dar dupa mintea mea, ce e rosu nu e bine. E ok sa afirm ca masina merge cel mai sanatos cu Rompetrol?

Am facut si cateva loguri, dar trebuie sa prelucrez csv-urile ca sa fie citite mai usor.

moguai

  • 2814
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #818 on: November 16, 2015, 12:55:29 PM »
cred ca te lamureste andea, eu nici atat nu inteleg ce i acolo :)
sutn si eu interesat de subiect.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Primul meu Subaru. Bugeye WRX wagon!
« Reply #819 on: November 16, 2015, 13:03:51 PM »
Simplificat: afiseaza acest learning view corectiile facute de soft pentru a preveni detonatiile. Am inteles ca daca nu depaseste valori de +-5% nu e nici un motiv de ingrijorare.

IAM trebuie sa fie 16, deci e ok.

Dupa cum zice si in screenshot, e vorba de reglaje fine ;) Dar astept si eu interpretarea celor cu mai multa experienta. Eu sunt uimit de cat de usor reactioneaza ECU si faptul ca revine la valori bune daca simte benzina buna.