Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
Subaru club Romania

Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #120 on: July 08, 2021, 22:26:51 PM »
Ai dreptate, Bank1 e a doua.
Trebuie numarat ca la programatori 0....1....2 etc.

Atunci fac un reset la ECU si stau cu ochii pe eroarea asta.
Daca mai apare, o schimb si sonda a doua. 
« Last Edit: July 08, 2021, 22:30:02 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #121 on: July 08, 2021, 22:28:22 PM »
Atentie si la catalizator.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #122 on: July 08, 2021, 22:39:58 PM »
Ai dreptate, Bank1 e a doua.
Trebuie numarat ca la programatori 0....1....2 etc.

Atunci fac un reset la ECU si stau cu ochii pe eroarea asta.
Daca mai apare, o schimb si sonda a doua.

not really, este bank 1 si bank 2, doar cititorul tau de coduri de eroare afiseaza chestii ciudate, in mod normal este P0420 fara nici un bank la masina ta ...

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #123 on: August 08, 2021, 15:23:21 PM »
Azi am fost pe coclauri.
Offroad.
Mi-am pus rotile de iarna (cu jantele de tabla pe 15') ca au gume noi si am aderenta mai buna pe teren accidentat.
Portiunea parcursa e traseul de la Schitul Sibiel in sus spre Fantanele.
Sectorul din videoclip este cea mai dificila portiune.
Pornire din punctul
https://maps.app.goo.gl/3XeiezjFoYJe9Kqp7
Destinatia a fost inimioara din poza.












« Last Edit: August 08, 2021, 18:49:28 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #124 on: August 08, 2021, 19:36:58 PM »
+ Foto nr. 6.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

dan_b

  • 1237
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #125 on: August 08, 2021, 22:18:26 PM »
Foarte frumos.
Cred ca poti avea mai multa incredere in masina si sa abordezi mai lejer zonele de genul, mai ales fiind uscat pe jos, fara sa mergi in sprinturi.
Ce mi-a placut mie la Forester e senzatia reala ca se catara. Si vorbesc tot de NA, nu turbo.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #126 on: August 10, 2021, 09:22:54 AM »
9.08.2021
Am facut o vizita la Twin Motors la CJ.
Am facut o programare cu o 7-10 zile inainte (nu mai retin)

Problema pentru care am vrut sa merg sunt ezitarile alea la accelerare intre 2000-2600RPM (sunt multi care au aceasta problema)

Din discutia avuta la telefon cu ocazia programarii, Cristi mi-a lasat impresia ca stie despre ce vorbesc.
Solutia radicala ar fi schimbarea unui circuit din ECU (care de la imbatranire incepe si face figuri) si resoftarea cu un soft custom (deoarece softul original nu mai poate fi scris pe ECU (nu am nteles de ce).
Operatia nu o fac ei, cunosteau pe cineva la Bv care face asta dar nu recomanda pentru ca ultima tentativa a rezultat cu un ECU aproape brickuit.
Din discutiile avute cu alti cu aceleasi simptome la motor, am aflat ca exista inca o persoana care poate face operatia asta pe la Bucuresti (300Eur). Se trimite ECU si in cateva zile rezolva problema. Cu aceeasi ocazie se anuleaza si pompa de aer secundar.

Inainte sa merg i-am transmis un checklist cu ce verificari as dori sa facem:
- presiune ulei
- starea franelor
- schimb lichid frana
- diagnoza completa motor
- jocuri rulmenti/bucsi
- joc caseta directie
- pierderi ulei
- starea/functionarea CV 4EAT
- jocul supapelor

Aveam programat interval de 1h dar a durat putin sub 3h.
Ce s-a facut:
- lichidul de frana are ~2% umiditate, inca merge, franele sunt ok (placute 50%)
- constatarea mecanica fara probleme la bucsi si rulmenti (am schimbat eu semibieletele si bucsi bare antiruliu fata/spate de cateva luni)
- test suspensie, inca e ok desi SLS spate e putin lasat (Eficienta FS 68%, FD 66%, SS 51%,, SD 47%; de la mai putin de 25% necesita schimbare)
- nu am pierderi de ulei la motor, transmisie, grupuri
- curatare clapeta acc (test presiune absoluta admisie pe GPL si benzina inainte si dupa operatie si procedura de reset/relearn.
- uleiul la CV AT e ok la nivel (am mentionat candva pe forum ca am efectuat schimbul in alt service si la cateva zile am verificat nivelul, acesta fiind cu mult peste nivel, am scos ulei din CV mai mult de 1L pentru a cobora nivelul cat mai aproape de MAX). Am aflat ca verificarea nivelului se face la ~50gr. S-a facut la 65gr deoarece era mai cald de atat si nu se racea.
- starea antigelului e ok (era oarecum normal deoarece a fost schimbat complet in decemrie 2020 odata cu distributia).
- versiunile de soft pe motor si cutie sunt la zi.

S-a mai dorit dar nu s-a realizat:
verificarea noxelor dar ing. de la ITP plecare in concediu.
verificarea instalatiei AC dar aparatul s-a defectat sau avea probleme.
verificarea presiuii ulei nu a putut fi facuta, lipsa cupla pentru motor subaru.

Ce am mai intrebat/aflat:
- ce e cu presiunea absoluta pe admisie (valoare analizata atent pe tester) si ce concluzii se trag din valorile date de motor. GPL favorizeaza depuneri pe supape care nu mai inchid/deschid cum trebuie rezultand in presiune mai "mica" (e presiune negativa deci -35 e mai bun decat -29). Pentru ameliorare se recomanda "forjare" ocazionala la peste 4000rpm cu  benzina cu CO mare. "La cati km a circulat pe GPL, raul e facut dar poate ajuta totusi"
- am consum de ulei. Mi-am dat seama de vre-o 2 luni deoarece am ~5k km de la schimbul de ulei si am completat 0.8L. (actual 10W40 Yacco VX500) Folosirea unui ulei 5W30/40 va accentua  problema.
- nivelul uleiului in motor nu ar trebui sa scada mai jos de 1/4 din intervalul de pe joja deoarece sistemul AVLS de pe axele cu came incepe sa aiba probleme la nivel mai mic de ulei.
- am primit recomandari pentru uleiuri Liquimoly dar nu unul anume special si utilizarea unui aditiv pentru ulei.
- contraindicatie ferma pentru instalare distantiere pe suspensie.
« Last Edit: August 10, 2021, 09:44:47 AM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #127 on: August 10, 2021, 09:35:06 AM »
9.08.2021
Am facut o vizita la Twin Motors la CJ.
Am facut o programare cu o 7-10 zile inainte (nu mai retin)

Problema pentru care am vrut sa merg sunt ezitarile alea la accelerare intre 2000-2600RPM (sunt multi care au aceasta problema)

Din discutia avuta la telefon cu ocazia programarii, Cristi mi-a lasat impresia ca stie despre ce vorbesc.
Solutia radicala ar fi schimbarea unui circuit din ECU (care de la imbatranire incepe si face figuri) si resoftarea cu un soft custom (deoarece softul original nu mai poate fi scris pe ECU (nu am nteles de ce).
Operatia nu o fac ei, cunosteau pe cineva la Bv care face asta dar nu recomanda pentru ca ultima tentativa a rezultat cu un ECU aproape brickuit.
Din discutiile avute cu alti cu aceleasi simptome la motor, am aflat ca exista inca o persoana care poate face operatia asta pe la Bucuresti (300Eur). Se trimite ECU si in cateva zile rezolva problema. Cu aceeasi ocazie se anuleaza si pompa de aer secundar.

Inainte sa merg i-am transmis un checklist cu ce verificari as dori sa facem:
- presiune ulei
- starea franelor
- schimb lichid frana
- diagnoza completa motor
- jocuri rulmenti/bucsi
- joc caseta directie
- pierderi ulei
- starea/functionarea CV 4EAT
- jocul supapelor

Aveam programat interval de 1h dar a durat putin sub 3h.
Ce s-a facut:
- lichidul de frana are ~2% umiditate, inca merge, franele sunt ok (placute 50%)
- constatarea mecanica fara probleme la bucsi si rulmenti (am schimbat eu semibieletele si bucsi bare antiruliu fata/spate de cateva luni)
- test suspensie, inca e ok desi SLS spate e putin lasat (Eficienta FS 68%, FD 66%, SS 51%,, SD 47%; de la mai putin de 25% necesita schimbare)
- nu am pierderi de ulei la motor, transmisie, grupuri
- curatare clapeta acc (test presiune absoluta admisie pe GPL si benzina inainte si dupa operatie si procedura de reset/relearn.
- uleiul la CV AT e ok la nivel (am mentionat candva pe forum ca am efectuat schimbul in alt service si la cateva zile am verificat nivelul, acesta fiind cu mult peste nivel, am scos ulei din CV mai mult de 1L pentru a cobora nivelul cat mai aproape de MAX). Am aflat ca verificarea nivelului se face la ~50gr. S-a facut la 65gr deoarece era mai cald de atat si nu se racea.
- starea antigelului e ok (era oarecum normal deoarece a fost schimbat complet in decemrie 2020 odata cu distributia).
- versiunile de soft pe motor si cutie sunt la zi.

S-a mai dorit dar nu s-a realizat:
verificarea noxelor dar ing. de la ITP plecare in concediu.
verificarea instalatiei AC dar aparatul s-a defectat sau avea probleme.

Ce am mai intrebat/aflat:
- ce e cu presiunea absoluta pe admisie (valoare analizata atent pe tester) si ce concluzii se trag din valorile date de motor. GPL favorizeaza depuneri pe supape care nu mai inchid/deschid cum trebuie rezultand in presiune mai "mica" (e presiune negativa deci -35 e mai bun decat -29). Pentru ameliorare se recomanda "forjare" ocazionala la peste 4000rpm cu  benzina cu CO mare. "La cati km a circulat pe GPL, raul e facut dar poate ajuta totusi"
- am consum de ulei. Mi-am dat seama de vre-o 2 luni deoarece am ~5k km de la schimbul de ulei si am completat 0.8L. (actual 10W40 Yacco VX500) Folosirea unui ulei 5W30/40 va accentua  problema.
- nivelul uleiului in motor nu ar trebui sa scada mai jos de 1/4 din intervalul de pe joja deoarece sistemul AVLS de pe axele cu came incepe sa aiba probleme la nivel mai mic de ulei.
- am primit recomandari pentru uleiuri Liquimoly dar nu unul anume special si utilizarea unui aditiv pentru ulei.
- contraindicatie ferma pentru instalare distantiere pe suspensie.

nu comentez la restul...dar despre ECU, schimare circuit & stuff ... imi scuzi expresia dar sunt balarii :)

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #128 on: August 10, 2021, 09:39:33 AM »
Nici eu nu sunt de acord.
Lucrez in testare software si ma ocup cu sarme/butoane.
E posibil ca explicatia simplista vine de la cel care face operatia si doar e transmisa mai departe de catre baiat.

Mai degraba inclin sa cred ca e nevoie de schimbarea softului cu unul custom si ala nu poate fi incarcat datorita unor protectii care pot fi ocolite prin schimbarea unui chip pe ECU/ECM. Mi s-a zis ca softul original nu poate fi incarcat pe ECU modificat asa.

Simptomele cu ezitarile (in opinia mea) sunt legate de valorile de ignition timing care sunt determinate de vacuum si RPM.
Deci undeva pe lantul asta e ceva (senzor, parametri, sistem mecanic) care nu mai merge cum trebuie (valvele AVLS, knock sensor, MAF, boost sensor, circuit hidraulic la AVLS).

As fi curios sa fac un swap cu un alt ECU de pe o masina identica fara simptomele alea.
Asa as putea da un verdict BUSTED/CONFIRMED
« Last Edit: August 10, 2021, 09:47:05 AM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #129 on: August 10, 2021, 10:21:47 AM »
Rezolvarile nu vin niciodata doar pe partea logica.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #130 on: August 10, 2021, 10:31:31 AM »
a mai fost scris si aici pe forum si gasesti si in alte parti: problema nu este generata de ecu care nu are nimic fizic
problema este generata de uzuri in zona chiuloase/axe/variatoare care au ca urmare false knock/reducerea timingului si mersul agatzat
una dintre rezolvari este rescrierea rom-ului cu o setare cu avans AVCS modificat (mai mic) ... iar pe zona asta twin habar nu au ce vorbesc :)

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #131 on: August 10, 2021, 10:34:03 AM »
ei (twin) nu pot scrie ecu decat cu scula lor originala care nu te lasa sa scrii decat rom-uri originale ... si de aici probabil halucinatia cu circuitul slabit din ecu :)

UXE

  • 1731
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #132 on: August 10, 2021, 10:48:45 AM »
Si eu am ezitarile astea, insa mai mult pe caldura mare afara...   sau poate ma insel eu... 

Au fost si momente in care apasam pedala intr-a doua si nu misca aproape deloc..  dupa 3000 rpm nu are probleme..


Am mai observat ca simptomu apare dupa ce motorul se mai incalzeste ... la rece nu face asa

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #133 on: August 10, 2021, 10:51:55 AM »
https://romraider.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=10176

poti citi cand te plictisesti si aici si ... mai gasesti in multe locuri

@uxe e probl. specifica aspiratului ce zic eu, la xt  (daca bine retin ce ai tu) sunt alte povesti :)



UXE

  • 1731
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #134 on: August 10, 2021, 10:58:10 AM »
la mine asta era busit:  https://parts.subaru.com/p/49231575/22310AC241.html

Recunosc ca dupa inlocuirea lui nu am mai avut ezitari, insa dupa vreo 2 sapt iar au aparut...

Pai ce ar mai putea fi, ca mi-e greu sa cred ca a cedat iar..

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #135 on: August 10, 2021, 11:47:39 AM »
la mine asta era busit:  https://parts.subaru.com/p/49231575/22310AC241.html

Recunosc ca dupa inlocuirea lui nu am mai avut ezitari, insa dupa vreo 2 sapt iar au aparut...

Pai ce ar mai putea fi, ca mi-e greu sa cred ca a cedat iar..

inca alte 30 de locuri cu posibile leaks pe admisie sau evacuare sau alti senzori/mecanisme ...

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #136 on: August 10, 2021, 13:15:33 PM »
si by za uei :)  rescriere ECU se poate face si in Cj, ce pot face cei din bv si b se poate si aici, poate chiar mai mult :)

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #137 on: August 10, 2021, 16:33:30 PM »
si ( ca daca m-am pornit tot scriu :) ) daca ai chef de shurubareala poti face un test simplu : desfaci senzorul de knock de pe bloc si il lasi mufat si infasurat in folie cu bule acolo...sa nu "auda" zgomote, resetezi ecu si vezi cum merge (recomand cu benzina de 100)

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #138 on: August 10, 2021, 22:32:50 PM »
Asta am favut eu și merge de vreo 20k km asa fără nici o ezitare. Doar Rompetrol de 95 și fără gpl.
Mai găsisem ceva info pe net ca trebuie curățate/scoase filtrele de pe electrovalvele care dau ulei în Avcs. Eu nu le aveam

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #139 on: August 10, 2021, 22:35:03 PM »
Ce ai facut?
Ai demontat knock sensorul?
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)