Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
Subaru club Romania

Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian

cristibna

  • *
  • 723
  • FUN
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #180 on: October 26, 2022, 15:10:38 PM »
Cred ca zice ca le avea pe alea noi de 2 ani si nu le-a schimbat pana acum :)
2018 Subaru XV 2.0
2016 Honda NC750x DCT
ex 2004 Subaru Forester 2.0X

Muttley

  • 4943
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #181 on: October 26, 2022, 15:24:54 PM »
Eu nu le-am schimbat niciodata la XT si nu aratau nici pe departe asa de rau...iar XT-ul a vazut frane incinse suficient de des.
Explica te rog ce treaba au franele incinse cu macinarea prin coroziune de la sare a protectiilor antistropire.
WRX SW 2002

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #182 on: October 26, 2022, 15:43:08 PM »
Cred ca zice ca le avea pe alea noi de 2 ani si nu le-a schimbat pana acum :)
Aparatorile noi le aveam de 2 ani in dulap dar mi-a fost lene sa ma apuc deoarece nu stiam ce gasesc acolo. (de obicei la frane/  fuzete dai peste suruburi care nu se mai misca)
A mers usor.
Aparatorile coji cred ca erau din fabrica.
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Forester

  • 3069
  • The other right!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #183 on: October 26, 2022, 17:16:29 PM »
Ah, ok, my bad.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #184 on: October 27, 2022, 09:10:00 AM »
Am inteles noi gresit, era ciudat sa arate asa niste table aproape noi.
@Muttley: table vopsite incinse => se strica stratul de vopsea => rugineste tabla. Nu stiu daca e chiar un exemplu echivalent, dar poate ai observat ce se intampla cu tabla de la gratare...
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #185 on: October 30, 2022, 15:40:33 PM »
Daca tabla aia, mai ales la exterior, ajunge sa se incinga incat sa se arda, deja aia e cea mai mica problema

@radurus: protectiile noi sunt reper OEM sau AM?

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #186 on: October 30, 2022, 15:45:03 PM »
Dorman
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #187 on: December 30, 2022, 10:34:59 AM »
E aproape o luna de cand mi-am rupt scutul de la motor mergand pe camp pe ruta alternativa spre oras.

Am cumparat un scut metalic de pe emag marketplace 336lei
Mi-a fost teama ca nu se va potrivi.
Ambutisarile nu aveau unghiuri prea proeminente.
Sta pe la 10-15mm distanta de evacuarea de la motor.
La prinderile dinspre CV a trebuit sa mai pun niste distantiere sa cobor 5mm deoarece erau doar 5mm intre teava spre catalizator2 si scut, uneori la accelerari in forta atingea.



Mi-am pus problema sa schimb farul stanga de la cineva din dezmembrari. (al meu a avut apa in el, e matuit, galbejit)
Cel SH nu arata cum as fi dorit (poate sunt eu prea pretentios) asa ca am renuntat. Nu merita 600 lei. Il polishez pe al meu daca e cazul.
Farul meu dreapta otiginal neatins.

Piesa sh promisa.


ITPul e facut de cateva zile.
219800km
Ma pregatesc pentru schimbul de ulei Am 8600km acum de la ultimul schimb.
O sa continui cu LM Molygen 5W40 si pun un aditiv Ceratec.
« Last Edit: December 30, 2022, 10:52:21 AM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #188 on: December 30, 2022, 10:49:00 AM »
In martie 2022 mi-am montat un ceas de presiune de la race-shop.
Eram eu chitit sa stiu presiunea uleiului.



Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #189 on: December 30, 2022, 19:33:25 PM »
In martie 2022 mi-am montat un ceas de presiune de la race-shop.
Eram eu chitit sa stiu presiunea uleiului.



te-ai chinuit un pic cu butucanoshenia aia de senzor :) e tarziu acum dar stii ca exista si senzori mai mici care incap fara artificii :)
si ? cat e presiunea ? :)

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #190 on: December 30, 2022, 20:15:57 PM »
Senzorul acesta l-am primit la ceasul respectiv.
Are 3-160ohm. Nu stiu daca gasesc unul de dimensiune redusa cu parametrii respectivi.
Te invit sa cauti.

Presiunea depinde de temperatura uleiului
La rece am 2-8bar.
La cald am 0.6-5bar.
Acum ca uleiul se apropie de schimb, la relanti si ulei la temperatura de lucru, scade pana la 0.2 dar nu se aprinde becul de avertizare din bord.

Suspectez ca si senzorul e cu probleme. La temperaturi negative il vad cum oscileaza la 1000rmp intre 6-8 bar cateva minute pana sa incalzeste putin.

Ar trebui sa fac o sesizare si poate il trimit la garantie.
« Last Edit: December 30, 2022, 20:18:00 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

andea79

  • *
  • 4008
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #191 on: December 30, 2022, 22:51:31 PM »
Senzorul acesta l-am primit la ceasul respectiv.
Are 3-160ohm. Nu stiu daca gasesc unul de dimensiune redusa cu parametrii respectivi.
Te invit sa cauti.

Presiunea depinde de temperatura uleiului
La rece am 2-8bar.
La cald am 0.6-5bar.
Acum ca uleiul se apropie de schimb, la relanti si ulei la temperatura de lucru, scade pana la 0.2 dar nu se aprinde becul de avertizare din bord.

Suspectez ca si senzorul e cu probleme. La temperaturi negative il vad cum oscileaza la 1000rmp intre 6-8 bar cateva minute pana sa incalzeste putin.

Ar trebui sa fac o sesizare si poate il trimit la garantie.

eu cred ca asa l-ai primit cu ceasul ... momentul de informare trebuia sa fie inainte sa il cumperi, cu ceasul pe care il ai deja nu merge alt tip de senzor, ceilalti sunt "pressure transducer" ....

in rest ... becul din bord se aprinde sub 5-6psi dar nu prea vrei sa il vezi ca e too late :) iar presiunea minima la relanti cald ar trebui sa fie around 1 bar .... eu as verifica daca senzorul tau citeste corect cu un ceas mecanic ca daca e cum zice el .... no bueno :)

succese :) !
 

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #192 on: April 17, 2023, 13:43:40 PM »
Am reparat actionarea trapei.

Am inlocuit periile colectoare (carbunii)
Cei originali erau
4.22 (l) x 4.54 (g)
Cei  cumparati au
3.9 (l) x 3.8 (g) $ 10.3 (L) deci au putin joc.
I-am luat de pe Ali 5 perechi cu 5$ si ceva.

Pas 1
Se declipseaza capacul de plastic transversal de deasupra.
Cu o unealta furca/surubelnita se scot cele 3 clipsuri albe care tin capitonajul.

Pas 2
Se scot cele 2 clipsuri negre se pe tavan

Pas 3
Nu e nevoie sa se demonteze capacele laterale de la geamuri.
Capitonajul permite introducerea unei chei clicket acolo la motor.
Cu cheie tubulara 8 se demonteaza cele 2 suruburi si 3 piulite care fixeaza motorul.
Se scoate conectorul electric apasand blocajul care se afla la mijloc in partea superioara (nu e vizibil in poza)

Pentru acces la motor se scot cele 3 surubele care fixeaza statorul din tabla zincata.
Atentie la piulitele lor patrate sa nu le pierdeti.

Separarea electronicii e optionala dar e mai bine sa fie declipsata pentru ca mecanica motorului ai vrea sa o cureti cu ceva spray.

- se scoate rotorul si se curata
- partea de colector era cu praf de carbune.
- spatiile dintre placute trebuie curatate de carbine cu un ac.
- se șlefuiește usor colectorul ca sa fie neted si fara urme
- carcasa cu mecanismul melc roata melcata nu se curata cu solvent pentru ca se spala vaselina de pe pinion si decla bucsi. Roata nu se poate scoate.
Daca se dorește spalare completa, se poate si apoi se greseaza din nou tot ce trebuie.
Se curata si pinonul care angreneaza cablurile.

Suportul pentru periile colectoare se scoate de pe carcasa cu ajutorul a 2 surubelnite.

Eu am folosit tub de capat din Cu 1.5mm pentru sertizarea conductorilor de la carbuni.
Nu am lipit dar se putea si cositorite.
!Nu taiati de tot firele de la vechii carbuni care sunt lipite electric pe conectorii de pe suport. Lasati capete de 15mm pentru inadire cu cele de la carbunii noi.

Asamblare
Se greseaza bucsa din capatul statorului
Se greseaza capatul axului, melcul.
Se greseaza bucsa de pe suportul negru cu pinionul.

Se introduce rotorul in suportul periilor colectoare.
Se plaseaza arcurile pe carbuni.
Se introduce ansamblul rotor-ax-perii in carcasa cu pinonul.
Se blocheaza pinionul cu mana (ca sa nu fie smucit inapoi de catre magneti) si se pozitioneaz statorul peste rotor (cu cele 3 surubele)
Se cupleaza mufa si se fixeaza motorul in cele 5 puncte (suruburi si piulite)

Tot mecanismul trebuie resetat dupa ce e montat la pozitie.

Dupa ce s-a facut resetarea si functioneaza corect, se strang suruburile de la motor si se clipseaza la loc capitonajul si capacul.













« Last Edit: April 17, 2023, 17:30:57 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #193 on: April 17, 2023, 14:36:33 PM »
Spuneam intr-o postare anterioara ca ma gandeam sa inlocuiesc farul dreapta.

Am renuntat la idee.
In urma cu 2 luni mi l-a polishat un baiat si mi-a pus folie pe el.
Iar acum 2 saptamani am demontat farul bucatele din nou si l-am spalat pe interior (avea depuneri).

Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #194 on: April 17, 2023, 20:51:06 PM »
Ce ai folosit pentru etansare?
Cum ti s'a parut ca dificultate sa desfaci farul? Comparand cu reparatia motorasului pentru trapa, de exemplu? Ca plafoane am mai dat jos, dar la demontat faruri inca nu m'am incumetat si acum chiar e nevoie.

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #195 on: April 17, 2023, 21:10:35 PM »
Eu am demontat farul acela a treia oara.

Ca sa scoti farul, ai nevoie (cel puutin sa departezi bara pe partea respectiva.
Intai scoti clipsurile de pe masca si de la aripioarele acelea din fata rotii.
Scoti carenajulcdin buza arpii ca sa poti sa vezi ce e acolo (poti sa dai tot carenajul jos dar e mai mult de munca (eu am si aparatori de noroi)
Sub carenajul rotii e un clips ascuns care tine urechea de la varful barii prinsa de aripa (poti sa tragi e bara si sa rupi urechea)
Inainte sa indepartezi bara, scoti usor capacul de la spalatorul farului.

Farul are un surub la vedere sus, doua in spatele mastii (pe linie verticala), unul in lateral pe acolo pe sub semnalizare. (s-ar putea sa fi uitat unul)
Apoi trebuie sa,baci manuta si sa s oti furtunul de la spalatorul de far (are o mufa cu clips si oring, apesi pe el si tragi furtunul)

Demontarea dispersorului se face cu surubelnita.
Etansantul ala "slime" e lipicios rau.

Am incercat a doua oara sa etansez cu ceva improvizat in partea de sus unde am vazut mai putin slime.
Nu cred ca am reusit.
« Last Edit: April 17, 2023, 21:19:03 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #196 on: April 17, 2023, 23:09:27 PM »
Partea de demontat far mi'e la indemana, am facut'o acum doua saptamani (demontat carenaje, aparatori noroi, bara fata) sperand sa gasesc vreo urma evidenta la exterior pentru ne-etanseitate. Partea de demontat "sticla" re-etansat mi'e mie mai jena, in ideea sa nu fac mai mult rau decat bine

Felicitari pentru felul in care ai grija de masina!

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #197 on: April 18, 2023, 17:19:49 PM »
Salut. Te rog, poti sa imi spui care este codul carbunilor pe Ali, sau cum ii gasesc?
Multumesc
« Last Edit: April 19, 2023, 10:04:21 AM by MihaiFlorescu »
Forester SG 2.0X, 2007

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #198 on: April 18, 2023, 17:31:27 PM »
RON 21.53  72%OFF | Car Vehicle Window Lifter Wiper Carbon Brush For Nissan Tiida Chevrolet Sail (Size:4*4*10mm)
https://a.aliexpress.com/_mKFfsfW

Ai putea cauta o varianta 6*5*14mm si mai slefuiesti la ei putin.
« Last Edit: April 18, 2023, 17:37:08 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester SG 2.0 X 4EAT BlackObsidian
« Reply #199 on: April 19, 2023, 08:35:16 AM »
Multumesc
RON 21.53  72%OFF | Car Vehicle Window Lifter Wiper Carbon Brush For Nissan Tiida Chevrolet Sail (Size:4*4*10mm)
https://a.aliexpress.com/_mKFfsfW

Ai putea cauta o varianta 6*5*14mm si mai slefuiesti la ei putin.
Forester SG 2.0X, 2007