Legacy H6 5EAT
Subaru club Romania

Legacy H6 5EAT

Legacy H6 5EAT
« on: November 10, 2020, 19:08:12 PM »
Salutare,

La aproape 2 ani de cand o am , o prezint si aici , mai mult ca sa o fac de rusine, ca intr-un banc expirat... Sper să notez aici în jurnal ce  i-am mai facut.

Este vorba de un legacy, fabricat in 2004 , cu prea minunatul motor in 6 halbe.

Am luat-o in februarie 2019 si la bord avea aproximativ 150.000 km, cu parfum de credibilitate, aveam toate cartuliile carticele, reviziile etc, din țara cu mai multă apă caldă unde a fost inițial livrată.

Ca dotări n-are mare  lucru (comparativ cu ce se pune azi pe masini) : scaune din piele, incalzite, comenzi pe volan, cd changer cu 6  discuri făra mp3 (așa e cu dinozaurii ăștia) cutie automată, navigație (complet inutilă, eventual e bling factor), trapă.

Imediat cum am luat-o a intrat la o revizie  si s-au schimbat din cat imi aduc aminte : uleiuri (motor, cutie , diferențiale, cutie de transfer) , bucsi bare stabilizatoare fata spate, un rulment stg fata, y evacuare din inox, tobe spate inox.

Din fericire (sau nu ...) a venit cu cauciucuri aproape noi 215 45 r17 Continental ts850p  de iarnă și jante aftermarket , cu buză  :-\
În primăvara 2019 am încalțat-o cu niste Falken uri de vară, aceeași dimensiune și singura posibilă de altfel... pe aceleași jante.

După ce am indreptat jantele de 3 ori, deoarece erau prea moi, am luat un set de jante originale de impreza cred ca sunt.

Odata cu venirea iernii , am pus anvelopele de iarnă la loc,  pe jante bune și drepte  8), mai rezistente, dar pe valea jiului am reușit sa sparg  o anvelopa pe flanc . am venit de la valcea pana la bucuresti cu roata aia mică de 80 kmh .

Am rezolvat acest aspect cu o roata full size și un cauciuc full size, bagat în portbagaj . Un cauciuc nou continental  approx 700 de lei. Mi sa pare cam mult avand în vedere că a murit cam subit. si da erau XL , teoretic  nu ar fi trebuit sa se sparga însă...

Am mai schimbat între timp burdufuri planetare pe fata, inca un rand de bielete pe spate.

I-am pus folie , ca la orice bemv ... ăăă subaru.
Am făcut pana acum vreo 40.000 km, moment în care se impune , schimbarea garniturilor de la chiuloase. ”Pentru că automobile”. Asta după ce am trecut prin faza de negare a mecanicilor (termostat, radiator, capac, schimburi de antigel, curațat instalația de  radweld etc) a trebuit să accept înfrângerea :)) .

Pe langa problema cu garniturile care va fi rezolvata cat mai curand, mai sunt asa:
-Vibratie la franare undeva de la 130-100 kmh. Nu e mare, dar e enervanta. S-au verificat discurile cica-s ok, la etrieri s-au schimbat pistonașele odata cu placutele. Aici suspectez ori rulmenții de sarcină  sau bieletele de directie, sau din casetă...
-saggy butt;
- probabil bielete antiruliu pe față din nou ... există ceva mai rezistent? , ca la toate masinile am schimbat rahaturile astea de m-am plictisit ...

În rest e ok pentru vârsta ei, mai are denturi, bara spate ar trebui vopsită, bara fata  si ea ca e zgariata etc.

Cel mai mult mă enervează dimensiunea anvelopelor 215/45 este un talon mult prea mic pentru romania, mașina este grea, și ceva trebuie sa cedeze, inițial se indoiau jantele,  ulterior a cedat un cauciuc, acum probabil articulațiile. But the show must go on.

Sistemul 4x4 este ok, dar nu simt ca am nevoie de el. Cand am avut tractiune spate am dat la lopată de am innebunit (iernile 2013-2014-2015), imi aduc aminte si acum că aveam instrumentul în portbagaj, plus că imi era cateodată lene sa schimb toamna prokiturile cu suspensia normală (si aia minus 2-3 cm faceau diferenta dintre a ramane pe burta sau nu ). După ce am trecut la 4x4 , nu a mai nins ...   :o

Pun și o poză  cu ce am gasit prin telefon. Dacă e ii mai fac dupa ce o spal .








 

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #1 on: November 10, 2020, 20:02:29 PM »
Bun venit :)

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #2 on: January 03, 2021, 19:18:32 PM »
notez aici ce s-a mai facut intre timp
garnituri ch, planat si simeringuri supape 
toata distributia lanturi patine, pompa de apa, garnituri
toate piesele originale

 

 
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #3 on: January 15, 2021, 18:56:31 PM »
Bun , am facut aproape 1000 km dupa operatiunea  detaliata mai sus . Lichidele sunt la acelasi nivel .

Intre timp am gresat din nou culisele etrieri si zona de port etrier unde stau placutele  . Am dat cu smecleu cum scrie la manual.

Am observat ca pe spate inca mai am jumatate din placute , asadar nu le-am schimbat.

Cand am cumparat-o adica acum 2 ani si 50.000 km am schimbat lichidele prin diferentiale si cutia de viteze. Astfel ca in primavara se impune un nou schimb de zemuri. Din cate imi aduc aminte am pus ravenol , ce ziceti sa merg tot pe "rivanol" sau sa ma trec pe Amsoil ( asa pe opulenta) :) ?



Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #4 on: January 15, 2021, 22:47:16 PM »
Opulenta si corectitudine se fac punand uleiul original, comandat pe filiera oficiala.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #5 on: January 21, 2021, 20:01:54 PM »
True that! Asa voi face , e cea mai buna solutie.  Dar care e calea oficiala?

Intre timp am mai facut 1000 km . Un drum de Suceava , elegant , la -12 grade. Coafura rezista
https://imageupload.io/rMUy4LNTBv.g

Ultima poza e din 2019 de pe transalpina.











Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #6 on: February 04, 2021, 16:31:29 PM »
După aventura pe plaiuri moldovene , un burduf  de la planetara din față (langa cutie) a cedat, astfel le voi schimba pe amundouă, din nou, după ce le schimbasem in iarna 2019-2020 (cred că in decembrie 2019). Si atunci se pare că folosisem tot piese originale  și iată că nu au ținut prea mult .  Asta e , mergem inainte ! Și da, e vaselină împroșcată peste tot (și pe protectia de la catalizator... așa mi-am dat seama , după mirosul de vaselina arsa ... )
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #7 on: February 04, 2021, 16:53:25 PM »
Montajul deficitar?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #8 on: February 04, 2021, 18:17:13 PM »
Nu cred. Adica  era pe pozitie colierul , nu se desfacuse sau ceva. Burduful era rupt pe la mijloc.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #9 on: February 04, 2021, 20:57:12 PM »
Care este originea piesei si cine s-a ocupat de montare ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #10 on: February 04, 2021, 21:18:08 PM »
De montare, un service din curtea aia de pe str. Veseliei 5 , originea nu o stiu , ca nu am stat sa ii verific . Crezi ca se complica cineva sa vanda burdufuri contrafacute ? E o piesa atat de ieftina si care nu prea se strica ...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #11 on: February 04, 2021, 23:06:26 PM »
Planetara e cea originala?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #12 on: February 04, 2021, 23:10:25 PM »
Da, pare a fi originala.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #13 on: February 17, 2021, 20:35:31 PM »
Bun , mister deslusit cu burduful, se schimbase doar unul , ca asa e frumos ...

Acum le-am schimbat pe amundoua, ca sa nu mai fie probleme si sa ma plimb prin service.

Am schimbat si uleiurile in diferentiale fata si spate AMS severe gear 75 90 .  Totul a fost bine , arata ok ce era in  interior.

Nu am vrut sa astept dupa ulei original de cutie si am comandat tot ravenol su5 , de care are si acum + filtru original . Urmeaza sa  fie schimbate intr-o editie viitoare, ca tot nu a ajuns la timp uleiul si aveam nevoie de masina.

In weekend am fost pe la Magura si Pestera (pe langa bran /zarnesti) si m-am bucurat de 4x4 ca si asa il tarai dupa mine degeaba 99% din timp.

Coafura rezista.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #14 on: March 15, 2021, 23:06:59 PM »
Am schimbat si uleiul in cutie intr un final.
De asemenea uleiul motor si filtrele. Trecusera vreo 6000 km de la operatiunea  garnituri de chiloase si am zis sa il schimb , nu mi s-a parut cine stie ce motul x max.
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #15 on: July 07, 2021, 13:20:16 PM »
sa continuam pomelnicu

s-au mai schimbat:

In prima editie
- bucsi brate față, din nou;
-capete de bară;
- facut geometrie;
-flanse amortizor spate , pt rezolvat partial saggy butt;
- buson  diferential spate, că era ciufulit

In aceasta editie s-a incercat schimbarea arcurilor spate cu unele lesjofors, care nu s-au potrivit in partea de sus . Flansa trebuie sa intre in ele  insa arcurile erau pentru modelul de flanse care intra peste arcuri. S-a facut retur, am ramas cu arcurile si amortizoarele vechi;

Editia a 2-a.

Pentru că în ediția 1 s-a descoperit ca si amortizoarele pe spate erau cam duse, dar  nu venea nimic in timp util. Am comandat niste bilstein B4 , pe care le-am montat chiar eu. Totul s-a desfăcut ușor avand in vedere faptul că se umblase recent acolo. S-a rezolvat usoara instabilitate pe care o simeam pe autostrada  la trecerea peste denivelări.

Am schimbat filtrul de polen ca era plin de  impuritati si nu mai aveam debit de aer (după vreo 5000 km prin  rumeinia  >:( ).

Au ramas de rezolvat, că așa e când ai dinozauri :
- pivoți față, unde este discutabil dacă se desface rahatul ala de surub sau   imi trebuie alte fuzete :)) . pronosticul  nu era prea bun.
- am luat de la malakay un alt cd player (același model) pe care urmeaza sa il trimit la niste baieti sa imi puna bluetooth.




Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #16 on: July 10, 2021, 13:21:00 PM »
Si pentru ca "dusmanul binelui e mai binele" dupa cum a spus un calsic in viata , m am apucat voiniceste sa schimb pivotii.

Cu un risc semi asumat ca daca se rupe surubul ala de tine pivotul in fuzeta , caut fuzete din dezmembrari . Cele doua suruburi s au desfacut ok .

Dar cum nu se putea fara peripetii , lenea a batut filmul si nu am desfacut bieleta anti ruliu crezand ca se poate si asa. Ei nu se poate si am reusit sa scot planetara din cutie , pe partea stanga. Ceea ce a insemnat o noua interventie pentru a o infinge la loc ...

Deci daca are cineva ideea sa schimbe pivotii , trebuie neaparat desfacuta bieleta antiruliu ca sa poata cobori suficient bratul .
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #17 on: July 22, 2021, 15:09:37 PM »
Am schimbat si cd plaerul cu cel pe care il luasem de la Malakay și care intr timp a primit bluetooth.  Modulul bluetooth a fost monta tpe intrarea de la casetă, motiv pntru care am o casetă blank bagată mereu înaintru si cand dau pe ”tape”  am de fapt sunet prin bluetooth.

Astfel am scăpat e modulatorul FM pe care il folosisem pana acum. 

A mai primit două zgarieturi pe bara spate  si un pic pe aripă, asa frumos pana la grund... așa e în bucurești , o mai găsești  julită ...

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #18 on: September 22, 2021, 00:10:44 AM »
Mai notez aici ce am mai facut:
- schimb ulei ams oil ss 0w40, are deja vreo 7000 km fara sa fi consumat deloc
- schimb placute frana fata , am mers pe ATE de data asta , nemultumit fiind de ferodourile anterioare
- schimbat culise etrieri fata, pentru ca rugina

Dinozaurul rezista!
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Legacy H6 5EAT
« Reply #19 on: November 25, 2021, 20:42:13 PM »
Intre timp am ajuns la 22x 000 km .
Se apropie un nou schimb de ulei.

Mi s-a rupt prinderea la un heatshield dintre toba de mijloc si y , motiv pentru care am fost la dan si la insistentele mele l -am rezolvat cu o bucata de tabla de aluminiu. Acum sta pe pozitie . 

Am descoperit ca puntea spate este un pic ruginita , deci se impune inlocuirea cat de curand.

Mi a cazut tencuiala (sau vreo sticla )pe capota si parbriz , ca asa e in tenis... nu cred ca mai are vreun panou impecabil .
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0