Forester vs Grand Vitara
Subaru club Romania

Forester vs Grand Vitara

PTR

  • 570
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #40 on: January 21, 2021, 13:40:29 PM »
 Chiar daca e marca nationala , Dacia iti poate oferi surprize cu piese fara termen de livrare la masini noi...

dan_b

  • 1234
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #41 on: January 21, 2021, 13:54:06 PM »
Daca conteaza si confortul si siguranta, Subaru.
Duster e foarte ok pe teren, dar nu se compara la confort si siguranta cu Subaru sau Suzuki.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #42 on: January 21, 2021, 15:06:40 PM »
Pai eu m-am luat după prima postare in care spunea că își dorește ceva de ieșit în natură și de trecut de pe un munte pe altul.

Ca all-rounder clar Foresterul este cel mai bun. Strict pentru aventura nu cred că un SJ este ce trebuie. Mai ales după ce am văzut un XT cu x-mode blocat în zăpadă când ne-am dus la cabana  Diham acum câțiva ani la o întâlnire națională.

dan_b

  • 1234
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #43 on: January 21, 2021, 15:52:02 PM »
Pt distractie in natura, Duster e cu siguranta foarte potrivit, mai accesibil la intretinere etc.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Sebe

Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #44 on: January 25, 2021, 23:38:58 PM »
Pentru iesirile de care zici, nu ai nevoie de reductor. Dieselul de pe Subaru e fain, cand nu crapa. Ceea ce se intampla foarte des, cauta info pe forum. OK, mai rar la ultima generatie, dar asta inseamna si un pret ridicat de achizitie daca vrei unul bun si cu km putini.
Trebuie musai diesel?

La fel ca si motoarele pe benzina de la Subaru. Si alea sunt bune cand nu crapa, dar nu pomeneste aproape nimeni de ele desi crapa si alea pe banda  ;D     WRX ul nu crapa?  ba motor..ba cutie.  XT urile nu crapa? oricare de la SG turbo in sus...sa nu mai vorbim si de SJ care din cutie pana in motor e ca hartia.  STI ul nu crapa?  Si cat costa sa refaci un motor diesel crapat vs un motor de WRX/XT ?...sa nu mai vorbim de STI.
Nu am sarit "la atac", dar chiar nu inteleg de unde pornirile astea pe forum cu "nu lua diesel ca crapa". Crapa oricare daca ii dai ca surdu in clopot toata ziua....atata doar ca pasionatul Subaru priveste dieselul ce a crapat ca un esec, o paguba in bugetul familiei, iar benzinarul ce a crapat ...ca un fel de experiment ...hai sa vedem cat duce, ...ce pistoane mai punem, ce pompa etc  Benzinarul poate crapa ca nu e trecut pe lista, dieselul cum crapa, cum e aratat cu degetul.

Pana acum am avut Subaru atat diesel cat si pe benzina.  Nu am avut probleme cu nici un diesel, le-am vandut ambele la mine in oras, pastrez legatura cu cumparatorii, masinile merg brici, una chiar are peste 120k in plus fata de km cu care am vandut-o, e condusa salbatic zilnic (fiind luata pe firma ca masina de servici) si nu are absolut nici o problema.  Si da, ambele euro 4, alea "cu probleme".
Iar referitor la consum pt o masina de familie...se simte considerabil in opinia mea, adica cam dublu ...si aici vorbesc dupa ce din 2015 am avut in familie un Subaru diesel tot timpul.
Mai cunosc si eu persoane  care vorbesc de rau dieselul de la Subaru ..ei fiind proprietari de benzinar si afirma sus si tare ca "ai de mine, nici nu stiu cat imi consuma... ca nu dau atentie la consummmm", dar ei scot Subaru de 2 ori pe saptamana seara cand e liber orasul, in rest daily drive e Golf si alte cacanetze de alea mici, bineinteles ca diesel...ca sa le iasa o medie buna a consumului pt ambele masini.

Sa nu uitam ca traim in RO unde salariul minim este 1527 ron si mediu sub 3500.  Cati dintre cei care isi permit o masina de 7-10-15-20 k euro, sunt dispusi apoi sa plateasca lunar 1500-2000 ron pe pe benzina?...si asta doar pt ca exista posibilitatea ca motorul diesel sa crape... Cum de altfel poate crapa si benzinarul.

Iar pt cine zice/crede ca nu e mare diferenta la consum, va las mai jos consumurile mele facute  la pompa,  zilnic  aproape acelasi traseu, acelasi stil de condus, masini alimentate cu motorina standard de la MOL sau Petrom si benzina de 95 de la Petrom:

Subaru diesel berlina consum mediu 5,2 calculat la 5k km cu AC  pornit vara tot tp. In oras nu sarea de 7-7,8.
Subaru diesel Forester SH consum mediu 6.5  cu AC pornit (la noul proprietar i-a iesit 5.5 dar umbla mult extern). In oras nu sarea de 8.5-9.
Subaru Forester XT SG  cel mai bun consum mediu era 14,1. Cel mai bun consum extern 9.1. Cand voiam sa depasec cate 4 masini odata pe extern aveam consum de Carrera GT.   Cand ma distram pt ca imi permitea traficul pe extern si mai stateam putin in coloana la intrare in oras... aveam media de 18-20.  Oricum...cand aveam media lunara sub 15 eram fericit ca-mi anuntam toti prietenii :))  (s-a intamplat o data).
Si acuma vrei sa pomenesc de consumul la Outback H6 3.0  si Tribeca 3.6 cand intru in oras?  Sau in treptele 1-2 adica pe un drum forestier, pe dealuri etc cum folosesc multi Subaru in weekend.  Si sa nu uitam ca  toate benzinarele astea au cuplu de 2.0 diesel.
De mentionat ca nu am mers cu benzinarele in halul cum am mers cu dieselurile, deci la consumurile de mai sus sa tineti cont de asta.  La diesel ii dadeam tot tp  imediat ce era cald pt ca stiam ca nu consuma. La XT daca ii dedeam ca la diesel  ajungeam la 2 plinuri pe saptamana.
Si aceste medii sunt facute cu un traseu de 70% - 80% EXTERN. Daca procentajul era invers, cu siguranta la benzina consumul era altul considerabil in sus, la diesel nu neaparat, sotia umbla cam 50-50 oras extern si are consum mediu de 5.

Fiecare sa traga proprieiile concluzi si sa-si bata joc de banului lui cum vrea  :laugh:   Lasati Subaru diesel sa vina la mine  :laugh:  Nu ma tem de ele. Sunt grozave.

Prefer benzinarele insa doar pt sunet  ;D ...iar un  Subaru diesel in familie e sfant cand vine vorba de masina cu care sa te poti si distra, dar sa iti faci si treaba la un consum de VAG, dar totusi sa nu stai intr-un VAG.


PS:  Chiar caut un XV diesel pt sotie.... Ofer un Outback H6 limpecabil la schimb, fara diferenta pt ca dieselurile crapa si benzinarele sunt brici  :laugh:

« Last Edit: January 25, 2021, 23:57:47 PM by Sebe »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #45 on: January 26, 2021, 00:29:58 AM »
no... da cine te-o suparat ? diesel sucks si aia e :)

LE: stiai ca e mai ieftin sa faci un motor de STI avion decat un diesel cum trebuie ? deci sucks
« Last Edit: January 26, 2021, 00:31:32 AM by andea79 »

dan_b

  • 1234
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #46 on: January 26, 2021, 09:24:19 AM »
Eu m-am distrat citind expunerea :)
Si cred ca adevarul este pe la mijloc, oricum. Dar da, benzina repari mai ieftin, in cazul Subaru. Daca nu il strica unii ca dracu, la reparatia / reparatiile anterioare... Si atunci mai degraba cauti alt motor... Dar in regim si mod normal, benzina e mai fiabil, dar mult mai scump la consum, dublu-triplu etc :) E corect.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #47 on: January 26, 2021, 09:56:04 AM »
Hehe, Sebe, cauta de curiozitate pe mobile cate Subaru diesel au "Motorschaden", si cate pe benzina... ;D ;D
Dieselul Subaru, am mai zis, este fain, si cand zic asta zic pentru ca am si condus, nu mult dar cat sa-mi fac o parere. Deja este mai mult decat evident ca procentul de diesel care pica este de departe mult mai mare decat benzine. Da, pica si benzine, mai rar aspirate, mai mult turbo, in special tunate. Numai ca pentru ele gasesti piese si multe variante, si probabil din cauza asta la preturi mai convenabile. Si alea cat de cat ingrijite si nemodificate pica foarte putine (cel putin generatiile "vechi"). Eu ma minunez periodic pe un grup international de Forester cand mai tot apare cate unul cu cate o intrebare, si pune poze cu odometrul la 250.000, 300.000 si peste, mile! Si pe multi i-am intrebat daca au desfacut vreodata motorul. Si ce sa vezi, exista multi care NU facusera asta, inclusiv cu aproape celebrul 2.5NA cu garnitura de chiulasa. Si erau si din cei cu turbo cu astfel de milometraje.
La noi foarte multi fie fac revizii la intervale mari, fie folosesc piese cat mai ieftine de la producatori obscuri sau nu schimba tot ce trebuie. Un exemplu ar un Forester SG 2.0 158 de cai, spre 300.000km caruia i-a crapat motorul. De ce? Nu se stia cand i-a facut mai facut cineva distributia, si nici role d-alea mici sau niste intinzatoare, nu mai stiu ce, s-au gripat. Culmea e ca NU s-a rupt cureaua, ci a sarit dinti. Iar masina mergea absolut senzational pana sa crape, am avut norocul sa o conduc putin.
Ca vorbeam de cei din state in primult rand, aia sunt bolnavi cu capul dupa criteriile europene. Sa vedeti la ce intervale schimba aia uleiul: 1000/1500/2500 mile, mai rar peste 3000, 5000 si doar astia cu "hartii" mai noi zic de 7000, unul chiar 10000 :).
Dieselul este cam obligatoriu daca faci drumuri multe si lungi, zeci de mii de km pe an. Nu-i obligatoriu sa fie de la Subaru, de asemenea. Insa eu fac km putini, in anii cei mai "prolifici" am sarit de 15.000, dar in ultima perioada sub 10.000 iar cu pandemia nu mai zic...
Si eu personal mai am o problema cu dieselul: noxele. In primul rand pentru mine. Eu nu stiu cum fac cei cu diesel iarna, cand trebuie sa pornesti motorul si sa cureti zapada/gheata etc de pe masina, eu ma intoxic in jurul unor astfel de masini. Si de cand am descoperit acum mai multi ani ca mUniunea Europeana merge cu standarde duble benzina/diesel la normele de emisie, chiar am evitat diesel cu orice pret, nefiind obligat de km pe care ii fac.
As vrea sa ii mai vad pe cei cu diesel ca-si schimba DPF-urile cand se infunda, in loc le anuleze, sa vedem cam cum e...
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #48 on: January 26, 2021, 10:33:49 AM »
+1 Forester la subiectul cu mobile. Nu zicem noi ca dieselul e pretențios, o zice piața Subaru sh din Europa.
Legat de curățat zăpada, nu e nevoie sa ieși, se încălzește foarte repede (comparat cu alte auto diesel), combinat cu parbrizul încălzit face ce trebuie.
Dar da, când e filtrul rece miroase rau de tot langa ea.
Ca și materiale folosite in componentele motorului, in special la versiunile cu diluție la regenerare, dieselul merita mai mult. Cu mai mult nu se mai încadra in segmentul de piața promovat la vânzare. Compromisul ideal sau nu.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1234
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #49 on: January 26, 2021, 11:40:03 AM »
Apropo de mirosuri si poluare diesel - la astea noi nu mai e valabil - cel putin la Isuzu, unde vad concret cand il las cateva minute dimineata, cand sunt minus multe grade, nu se simte niciun miros, scoate mult mai putin fum decat scotea Subaru benzina. Dar e alta tehnologie, au alte filtre, e mult mai curat, intr-adevar.
Se dezgheata/dezabureste foarte repede si asta, aproape la fel de repede ca Subaru benzina.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #50 on: January 26, 2021, 12:24:45 PM »
@dan_b Eu am spus când e dpf-ul plin și are 3 ani+ la versiunile euro 4-5.

Vedem peste 3 ani și la isuzu, dacă o păstrezi, cât de bun e și euro 6d.
Eu sunt dintre cei care au cumpărat un dpf și in primii doi ani nu mirosea. Apoi mirosea când era plin și rece, apoi când e rece, ca la 5ani sa miroasă ca cel cu care a venit mașina. Se degradează cel mai repede filtrele astea. Și nu contează numărul de km, contează cât mergi in oraș.
Apoi te gândești ca la cât de repede se consuma ar trebui sa fie mai ieftine, doar ca nu.
Alea ieftine se strica in primii 2 ani in funcție de preț.
« Last Edit: January 26, 2021, 13:53:58 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #51 on: January 26, 2021, 12:30:08 PM »
Lasă că au început sa pună și pe benzina filtru vieții. Vezi reno cu gdf.

dan_b

  • 1234
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #52 on: January 26, 2021, 13:33:43 PM »
In timp nu avem de unde sti, deocamdata.
Eu merg mixt zilnic, adica minim 10 km extraurban dus, idem intors.
Vedem. 
« Last Edit: January 26, 2021, 13:34:29 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Sebe

Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #53 on: January 26, 2021, 14:44:48 PM »
@ Vali:  stiu…din auzite doar, ca peste mine nu a dat un asemenea necaz :)))
Stiu ca factura pt un palet ce contine tot ferul nou pt un diesel, e de aprox 10k euro.
Dar daca te ocupi personal, cauti tot ce tre inlocuit si lucrarea se face “dupa program” sau la garaj asa cum ne place noua…un amic a ajuns la 2k euro + garniturile si lichidele.
Iar daca nu a crapat si totusi vrei sa te simti mai safe si il desfaci sa faci inlocuirile de rigoare, in functie de ce mai trebuia schimbat pe acolo, pretul ajungea pe la 1000 euro + garniturile si lichidele.
Iar un rebuild mai recent facut de exemplu la XT-ul ala negru de MM a ajuns …peste 5k euro (nu mi-a zis exact-exact suma ca era necajit ca fix el a patit-o)  :)
Ahh si nu-s suparat, asa-s eu  =))

@ Forester: da, stiu :) Ca si eu am cugetat mult inainte sa-mi iau primul Subaru diesel. Pana la urma in viata daca nu risti, nu castigi :))
Eu indragesc Subaru doar din cauza tractiunii, pt ca locuiesc intr-o zona unde iarna e mai grea si de cand am Subaru n-am mai pus mana pe lopata. Imping zapada cu bara si imi vad de drum… In timp ce vecinii cu Alllroad si 4Motion… :D   Daca nu alegeam Subaru, probabil alegeam Suzuki, insa acela nu imi ofera atata spatiu.

@ Xander: inainte sa aleg diesel, am citit pe un forum din Germania un topic cum ca conditiile pt ca motorul diesel sa crape sau sa duca la o crapare in viitorul apropiat sunt cateva: condus o distanta mai lunga + viteza peste 150 kmh + mai mult de 3-4k rpm. Atunci  conditiile ar fi indeplinite si se poate intampla magia. Nu am gasit nicaieri aceste informatii pe alt forum (probabil erau doar analize de ale nemtilor ca doar la ei au crapat atat de multe si poate au facut sondaje la clientii ce le veneau in service), poate-s povesti, dar  atunci mi-am zis ca daca as alege o masina cumparata de noua din Romania unde nu avem drumuri de mers zeci de km cu o asemenea viteza, poate as fi safe. Si de atatia ani, dieselurile din familie nu au crapat :)
Piata europeana zice si de BMW N47 ca crapa in nestire. In 2005 pe final cand au scos 320D de 163cp crapau o gramada, apoi au scos faceliftul tot N47 de 177cp  din dorinta de a rezolva problema, dar crapau si mai multe iar reparatia era si mai costisitoare, au scos si N47 2.0 biturbo care la fel crapa si el. Ce tot atata, la BMW crapa orice diesel in afara de 3.0. Dar pt aia..iubitorii de M-uri sau alte benzinare, nu bagau  de vina “nu diesel…exclus diesel” …si in final producatorul a avut succes si cu aceste modele :)  Lumea le cumpara, isi asumau ca poate crapa, poate ba, si ca au optiunea de a lua unul inca necrapat si sa schimbe piesele cu buba.  BMW nu a recunoscut public nici o data gresala de fabricatie si sa repare gratuit dupa garantie. Nici Subaru nu a recunoscut public in gura mare, DAR e cunoscut faptul ca daca cartea service iti era ok la masina, Subaru tacit iti inlocuia motorul. Apoi, din cauza ca crapau multe in Germania si totusi linia de productie pt motoarele diesel a celor de la Subaru nu era la capacitate de companie nemteasca, le-au impus nemtilor conditia ca masina sa nu fie mai veche de 5 ani si sa nu aiba mai mult de 200 k km.

Eu o sa mai iau anul acesta probabil ultimul diesel pt sotie, model 2015+ , pana apare si la noi Subaru plugin hybrid.

Numa bine!
Dizal rules :))

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #54 on: January 26, 2021, 15:32:58 PM »
eu oricum nu inteleg exact ce vrei sa ne transmiti ? :)
in loc sa stai linistit sa te bucuri ca este mult si ieftin subaru diesel pe piata  ... iti poti lua chiar 3 sa ai de rezerva (desi nu e cazul ca nu crapa) si . .. everybody's happy nu ? :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #55 on: January 26, 2021, 16:48:47 PM »
Prețurile menționate sunt mult diferite de realitate.

In rest, înțeleg, e nasol să nu ai cui să vinzi un diesel și îmi pare rău pentru colegii aflați în situația asta. Daca îți plac și la tine nu se strică, sunt câțiva dornici să îți ofere ce îți dorești.

La o simplă căutare pe Autovit o să găsești de 3x mai multe dieseluri Subaru decât pe benzina.
« Last Edit: January 26, 2021, 16:49:44 PM by MihaiFlorescu »

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #56 on: January 26, 2021, 19:07:48 PM »
Ca vorbeam de cei din state in primult rand, aia sunt bolnavi cu capul dupa criteriile europene. a vedeti la ce intervale schimba aia uleiul: 1000/1500/2500 mile, mai rar peste 3000, 5000 si doar astia cu "hartii" mai noi zic de 7000, unul chiar 10000 :).

...aici intervin si eu si iti dau dreptate, in manualul de service de la Impreza mea 2,5 NA (MY2005) , care este adusa din State, intervalul de service pentru schimb ulei si filtru ulei este de 3500 mile...nu mai vazuzem asa ceva, eu stiam ca daca schimb uleiul la 6-7000 km e foarte ok...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #57 on: January 26, 2021, 20:20:38 PM »
Sincer, am ajuns sa simt motorul. Daca dupa ce am luat XT-ul in 2011 planuiam sa-l schimb pe la 7500km, ulterior am tot coborat intervalul, pur si simplu cam peste 5000 nu-mi mai place cum se aude, cum trage. Stiu, in mod normal daca chiar s-ar simti la "cum trage" ar fi grav, dar e vorba de feeling-ul ala subtil, de om care-si cunoaste masina, sigur il stiti si voi. :)
Evident depinde si de ulei. Am avut o experienta interesanta cu Royal Purple de exemplu. Dupa ce l-am pus p-ala, tragea masina de ramasesem masca, am crezut ca a fost Andea pe furis si mi l-a "tunat"  ;D ;D. Dar dupa vreo 2000 de km s-a uzat si a trecut in partea cealalta, chiar vizibil. Cand l-am scos, m-am speriat, era apa, cum nu mai scosesem niciodata vreun ulei din vreo masina.
Cum e cam dublu la pret, am zis ca chiar nu-mi permit extravaganta sa schimb un ulei scump la 2000km, asa ca m-am reorientat.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #58 on: January 27, 2021, 01:52:15 AM »
Prețurile menționate sunt mult diferite de realitate.

In rest, înțeleg, e nasol să nu ai cui să vinzi un diesel și îmi pare rău pentru colegii aflați în situația asta. Daca îți plac și la tine nu se strică, sunt câțiva dornici să îți ofere ce îți dorești.

La o simplă căutare pe Autovit o să găsești de 3x mai multe dieseluri Subaru decât pe benzina.

Momentan mai toate diesel-urile SH sunt ieftine indiferent de marca datorita ofertei mari pe o piață deja saturata. Diesel-urile Subaru OBOSITE sunt din abundenta și la preț mic, dar nu și cele cu motor schimbat. Cine are asa ceva sigur nu îl vinde ieftin.

După cu spunea și Sebe, sunt destule motoare pe benzina care au căzut fără sa fie abuzate, ne adăugând aici pe cele are au fost stricate de GPL. Lista ar fi surprinzător de lunga, dar nu vad rostul ei, asa cum nu vad rostul listei de motoare diesel căzute.

Un lucru nu înțeleg: de ce au folosit un sistem DPF asa de prost. De la japonezi ma așteptam la ceva mai deștept cu rezistenta electrica, nu pot sa cred ca un astfel de sistem era atât de scump încât sa nu poată fi adoptat.
« Last Edit: January 27, 2021, 01:52:46 AM by Lup_Alb »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester vs Grand Vitara
« Reply #59 on: January 27, 2021, 09:23:20 AM »
Deci toti suntem de acord ca dintre Forester si Grand Vitara, Dusterul este cel mai bun :D

Hai sa nu facem din topic diesel vs. benzina. Cred ca avem unul deja, dar e o discutie fara sfarsit. Este clar ca Subaru nu este monument de fiabilitate dar deja mi se pare ca avem niste comparatii duse la extrem... un Euro3 benzina de cilindree mare de 230 cai  comparat la consum cu un Euro 5 de 150 cai diesel deja e ca de la Nokia 6100 la IphoneX...
« Last Edit: January 27, 2021, 09:25:38 AM by MihaiFlorescu »