Outback BH 2003
Subaru club Romania

Outback BH 2003

Outback BH 2003
« on: November 24, 2020, 10:43:30 AM »
Salutare!

Cred ca asta e prima mea postare pe forum, desi de ceva timp am mai citit una alta pe aici.
Am decis sa prezint si eu tigaia, poate mai primesc si ceva sfaturi de la cei mai priceputi..

Povestea incepe in vara, cand intr-o zi, scrolland pe olx, vad la vanzare un Outback verde, din 2003, km vreo 250 de mii, destul de aproape de mine (160km), si zic hai sa merg sa il vad. Avea si pretul bun, chiar prea bun. Masina fusese adusa din italia in 2018, si trasa pe dreapta, si era pornita o data la cateva luni doar. Mers, vazut, placut, indragostit de cum urca pe teren accidentat <3, lasat avans, si peste o saptamana mers dupa masina. Am schimbat uleiul, inspectat cureaua de distributie ochiometric si hai la drum inapoi spre casa. Masina era mizerabila prin interior, nespalata de un secol pe exterior, a avut nevoie de o zi intreaga de frecat la ea, si tot mai trebuie. Drumul spre casa a fost lipsit de evenimente neplacute, din fericire. Apoi am tras-o si eu pe dreapta un timp, sa adun piesele necesare ca sa ma apuc de ea.

Si a stat pe dreapta pana acum 2 saptamani, cand am decis sa ii scot numere rosii si incet sa ma apuc sa fac ce e de facut (directie, suspensie, frane, lichide, distributie).
Am schimbat deja bujiile si fisele, una din fise abia facea contact... acum trage frumos si liniar
Pe partea de directie/suspensie are nevoie de: arcuri spate, bucse bara stabilizatoare fata, rulmenti fata, bielete antiruliu spate, bucsi bara stabilizatoare spate (pf mult am mai umblat dupa astea... nu le gaseam pe nicaieri)
La frane am zis ca schimb discuri + placute fata spate si sabotii la frana de mana + lichid de frana, sa stau linistit
Se schimba antigelul o data cu distributia, uleiul e schimbat, si cred ca ar trebui si lichidul de la ambreaj, ca parca am vazut ca are rezervor separat, nu merge din cel de frana (asa o fi? poate confirma cineva)
Alte lucrari necesare, dar nu urgente: compresorul de AC. Cat a stat masina pe dreapta din 2018 pana acuma s-a blocat. Am cumparat altul, functional, care s-a blocat si el dupa 2-3 rotatii... Asa ca ma gandesc sa cumpar compresor +  radiator AC + filtru uscator si sa le schimb pe toate + curatat instalatia. Numa sa gasesc in cluj pe cineva sa faca asta...
Ar trebui sa investighez si de ce porneste putin mai greu. Merita mentionat ca masina are si GPL. Daca pun contactul de mai multe ori 5-6, porneste la sfert. Daca o pornesc direct pe gaz (am facut doar o data asta, de test), porneste la sfert. Daca o pornesc pe benzina normal, invarte de 5-6-7 ori si se balbaie putin. Asta ma face sa cred ca se dezamorseaza si dureaza ceva pana ajunge benzina inapoi in rampa. Cauze posibile, dupa mine? Regulator de presiune, sau pompa in sine nu face destula presiune. Desi daca ar fi pompa, logica mea zice ca ar trebui sa se simta in mers la turatii mari si nu se simte nimic.
In fine, adaug si o poza ca am vorbit destul si poate cam aiurea :D
https://photos.app.goo.gl/BHxYuyZPdby9VQDZA

dan_b

  • 1233
Re: Outback BH 2003
« Reply #1 on: November 24, 2020, 10:55:59 AM »
Deja pare ca reparatiile costa mai mult decat masina....
Problemele la pornire pot fi si din cauza gpl-ului care poate a afectat deja supapele... Daca si la relanti trepideaza vizibil, e un alt semn in directia asta. Chiar daca in turatii merge aparent normal. Se poate verifica sigur prin test de compresie.
Altfel, poate fi si banalul filtru de benzina...
Succes!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Outback BH 2003
« Reply #2 on: November 24, 2020, 11:23:53 AM »
Nu costa asa mult reparatiile, plus ca nu e nici masina principala, nu depind de ea. Parerea mea e ca daca ar fi supapele afectate ar trebui sa faca figuri indiferent de cate ori amorsez eu pompa, indiferent daca e pornire pe gaz sau pe benzina. Filtru de benzina nu am vazut sa aiba (cel putin din cat m-am holbat eu pe acolo), ca il comandasem sa il schimb, si dupa pe cand sa il pun sus... ia-l de unde nu-i
Dar e o idee buna, o sa ii fac si un test de compresie, sa vedem ce iese

dan_b

  • 1233
Re: Outback BH 2003
« Reply #3 on: November 24, 2020, 11:36:07 AM »
Poate are doar filtrul din rezervor.
Si acela se schimba.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Outback BH 2003
« Reply #4 on: November 24, 2020, 11:51:04 AM »
Interesant, nu stiam asta. Adica stiam ca este un element filtrant pe pompa, la majoritatea masinilor, dar nu am gasit niciodata separat de pompa, doar cu totul. Deci tre sa ma uit si acolo. Mersi de info :D

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Outback BH 2003
« Reply #5 on: November 24, 2020, 11:54:02 AM »
Deja pare ca reparatiile costa mai mult decat masina....

Nu este nimic iesit din comun, se intalneste la multe marci.  Masinile care nu au fost foarte bine intretinute cer sume mai mari decat pretul platit la cumparare.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Outback BH 2003
« Reply #6 on: November 24, 2020, 12:03:39 PM »
Dap, uneori cu mult mai mari. Si oricum, mi-am asumat asta in momentul in care am facut achizitia :D

PTR

  • 570
Re: Outback BH 2003
« Reply #7 on: November 24, 2020, 13:27:25 PM »
 Porneste greu pe benzina dupa ce sta mai mult de cateva ore oprita ? sau porneste greu si dupa ce ai oprit-o 5 minute ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #8 on: November 24, 2020, 14:30:23 PM »
Bun venit si sa o stapanesti sanatos! Mi-a placut mereu masina si era sa imi cumpar si eu una la un moment dat insa bordul acela m-a tinut pe loc. In schimb imi place tare modelul cu doua trape.

La frane neaparat si obligatoriu sa schimbi si culisele. Altfel strici bunatate de discuri si placute noi si te intrebi de ce. Mai citeste pe forum si o sa vezi ca este o problema comuna la Subaru.
Schimba si lichidul de servo chiar daca arata bine sau ti se pare ca merge bine. O sa mearga si mai bine.

Spor la lucrari si mai multe poze te rugam.

Re: Outback BH 2003
« Reply #9 on: November 24, 2020, 15:46:09 PM »
@MihaiFlorescu, multumesc de pont, o sa pun si culisele pe lista
Am uitat sa mentionez lichidul de servo, dar e pe lista si ala, practic absolut orice lichid o sa fie nou.
Poze dupa weekend, cand poate iesim la zapada.
Mie imi place bordul foarte mult, simplu si eficient. Nu am nevoie de nimic mai mult.
Nu are trapa... De fapt nu are foarte multe dotari, doar AC automat, geamuri electrice fata + spate, si cam atat. Dar cum ziceam, e suficient. Ador masinile din perioada aia, si mai vechi. Desi am si o masina mai noua, o prefer pe asta. Imi place ca trage liniar, imi place cutia de viteze extrem de mult, precizia schimbatorului, faptul ca nu caraie in marche-arriere :)), cum fac multe altele. (O fi avand sincron pe R?).  Imi place ca face cald repede si nu imi mai fac griji ca frec ceva pe dedesubt.
Plus ca imi place sa imi bag nasul si sa mai repar si eu una alta. Acuma recunosc ca mi-am pierdut rabdarea... Initial planuiam sa o las pe dreapta pana la primavara si atunci sa ma pun sa ii schimb eu toate, cand o fi mai cald. Dar pana la urma o duc la cineva si ii face tot, si dupa om vedea ce o fi. Oricum chestii mai simple (gen schimb de ulei, filtre, bujii, dinastea, tot eu le fac).
@PTR, doar dupa ce sta mai mult de cateva ore, as zice ca doar dupa ce sta peste noapte... la 4-5 ore inca porneste ok. Cred ca cel mai bine ar fi sa fac un clip maine dimineata cu pornirea.
Apropo, caut acum prin manualul de service, dar momentan nu am dat de nimic. Stiti cumva sa aiba vreo valva unisens pe traseul de benzina?
Multumesc pentru urari!
« Last Edit: November 24, 2020, 15:47:40 PM by ioanmoldovan95 »

PTR

  • 570
Re: Outback BH 2003
« Reply #10 on: November 24, 2020, 16:15:19 PM »
 De la vaporizatorul de GPL ai un furtunas care se duce in galeria de admisie pentru vacuum. Porneste masina, las-o sa mearga un pic pe gaz, dupa care o opresti. Dupa ce ai oprit motorul scoti capatul furtunasului care este prins pe galerie , bagi capatul intr-un pahar cu apa si astepti . Daca ies bule, te duci la un service GPL si le spui ca vrei sa iti schimbe garniturile la vaporizator.

Re: Outback BH 2003
« Reply #11 on: November 24, 2020, 16:28:42 PM »
Oricum tre sa schimb rezervorul si sa fac o revizie la gaz, deci pun si alea pe lista. Thanks

PTR

  • 570
Re: Outback BH 2003
« Reply #12 on: November 24, 2020, 16:51:12 PM »
 Ideea e sa faci ce am scris pana sa te apuci sa desfaci altele pe traseul de benzina. Acolo sunt sanse mari sa fie problema pornitului dupa ce sta mai mult...

Re: Outback BH 2003
« Reply #13 on: November 24, 2020, 17:37:44 PM »
asta da, o sa fie prima verificare. Dar nu ma deranjeaza asa tare momentan, mai urgent e sa schimb ce e pe parte de suspensie, distributie, frane + RAR. Dupa o sa ma ocup si de chestiile mai neimportante

Re: Outback BH 2003
« Reply #14 on: December 02, 2020, 17:53:30 PM »
S-au schimbat toate bucsele care nu erau ok, plus arcuri si amortizoare spate, franele, si uleiul din cutie si diferential. Acuma sta si ea la inaltimea normala (inainte era lasata de spate...)
Also, am facut un mic polish la faruri, ca erau destul de matuite. Puneam si folie dar sigur se leaga cei de la RAR de ea, si o sa astept mai bine pana scap de acolo. Urmeaza zilele astea si distributie + lichide. Si frana de mana pt care nu o venit piesele in timp util.
O poza cu farurile dupa polish
https://photos.app.goo.gl/AAMY2Nd4LuWj6ApG6
Si aici era cam murdara: https://photos.app.goo.gl/EjG6785s236ZgnqJ7
Am incercat in vreo doua dimineti sa fac un clip cu pornirea la rece. Cam asta a iesit: https://photos.app.goo.gl/Zytv2qrQ5RiC8rat9
Cand am renuntat sa mai fac clipuri, iar a pornit mai greu :)) zici ca e posedata putin. Anyway, pare sa fie intermitenta problema, pornirea din clip era dupa 12+ h de stationat...
« Last Edit: December 02, 2020, 17:55:33 PM by ioanmoldovan95 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #15 on: December 02, 2020, 18:37:50 PM »
Au iesit bine farurile! Succes la restaurat in continuare. Astept si poza cu stickerul :)

dan_b

  • 1233
Re: Outback BH 2003
« Reply #16 on: December 02, 2020, 18:43:00 PM »
Nu uita de testul de compresie - raspunde la multe dileme.
Daca si eu as fi ascultat aceeasi recomandare anul trecut... Sau cand am luat masina...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Outback BH 2003
« Reply #17 on: December 02, 2020, 19:41:42 PM »
Mersi @Mihai, am de dat doua stickere jos de pe ea prima data si sa ii fac si un polish, poate mai dispar unele zgarieturi, si abia apoi pun stickerele de la tine :)
@dan_b nu am uitat. Dar pe undeva parca imi e putin frica sa il fac, ca cine stie peste ce dau... si stiu foarte bine ca daca aflu ca ii ceva in neregula acolo, n-o sa mai dorm bine noaptea pana nu rezolv :)). Dar tot trebuie facut.

dan_b

  • 1233
Re: Outback BH 2003
« Reply #18 on: December 02, 2020, 20:07:28 PM »
Cunosc senzatia...
Dar e mai ieftin un test de compresie acum, decat alte interventii, ca mai apoi sa ajungi oricum la altele.
Oricum, daca are gpl si a fost folosit, foarte probabil sunt probleme - iar simptomele seamana prea mult...
Asa se lamureste sau elimina o ipoteza, fara eforturi foarte mari, plus ca se scutesc timpi si bani. 
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Arturito

Re: Outback BH 2003
« Reply #19 on: December 02, 2020, 21:40:25 PM »
Colegul dan_b iti da cu panica. Daca porneste mai greu pe benzina , nu e clar ca e o problema de presiune ? Incearca sa schimbi regulatorul. E cam scumpuț ca piesa noua , dar conteaza enorm. Poate influenta si consumul un regulator dezregulat... ;D