Outback BH 2003
Subaru club Romania

Outback BH 2003

Re: Outback BH 2003
« Reply #60 on: December 17, 2020, 08:53:23 AM »
And it's done. Totul e in regula acum, antigel nou, distributie noua, diff central nou, frana de mana tine in sfarsit.
Acum sa trecem de RAR luni cu toate in regula si gata pe anul asta
L.E: Am o curiozitate... Cum credeti ca e cel mai in regula sa se verifice nivelul de ulei? La rece? La cald? dupa cat timp? Intreb pentru ca azi dimineata am verificat, dupa ce a stat masina cam 12 ore si era uscata joja, complet... Stiind ca ulei tre sa fie, ca doar inainte sa o las la mecanic era la maxim, si nu s-a mers decat vreo 50 de km intre citiri, am pus juma de litru, arata pe la minim pe joja si am mers ceva (vreo jumate de ora, oricum, suficient cat sa ajunga la temperatura motorul si uleiul), am lasat-o cam 30 de minute sa stea si am verificat iar. Si nivelul e peste maxim, cu mult, chiar si peste semul ala de deasupra la maxim. Acum stiu ca la cald ii creste un pic volumul (uleiului), dar nu cred ca are cum sa ii creasca atata... Also, avand in vedere configuratia motoruluil, ma gandesc ca este o sansa sa nu se scurga intotdeauna cum trebuie? (gravitatia nu prea ajuta in cazul asta)
« Last Edit: December 17, 2020, 11:57:19 AM by ioanmoldovan95 »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #61 on: December 17, 2020, 21:16:34 PM »
Și cum merge acum?

Pentru ulei la 2.5 ca să măsori corect eu am descoperit că secvența următoare funcționează cel mai bine:
- motor încălzit bine apoi oprit pe suprafață dreaptă
- scoasă joja și ștearsă
- așteptat 5 minute
- băgat joja
- așteptat 5 minute
- scos joja și verificat nivelul. Pe partea cu nivelul cel mai mic este nivelul real.
O să vezi că pe joja o să ai nivel diferit față-spate
« Last Edit: December 17, 2020, 21:18:08 PM by MihaiFlorescu »

Re: Outback BH 2003
« Reply #62 on: December 17, 2020, 22:14:56 PM »
La uleiul de unde va referiti? Ca dacă e ala din motor teoretic ar trebui sa fie la fel și la rece și la cald.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #63 on: December 17, 2020, 22:51:24 PM »
Asa e la 2.0
La 2.5 zici ca face misto de tine. Bagi joja de 3 ori in 5 minute si o sa vezi altceva de fiecare data...

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Outback BH 2003
« Reply #64 on: December 17, 2020, 23:03:33 PM »
Nu cred ca e nivelul constant nici la 2.0.
Da, si eu am probleme uneori in a citi nivelul, odata am pus peste maxim si peste notch, am scos cu seringa, dar nu a trebuit sa scot mult, cca 200ml ca sa ajung la maxim.
Procedura de masurare descrisa in manual este practic ce a descris Mihai. Uleiul ar trebui sa fie la maxim. La notch ar trebui sa ajunga daca a fost la maxim cand a fost masurat conform manualului si se masoara cu motorul cald/imediat ce l-ai oprit gen.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Outback BH 2003
« Reply #65 on: December 17, 2020, 23:27:27 PM »
Mersi de procedura @Mihai. Intr-adevar, e extrem de imprecisa citirea uleiului daca nu ai grija, si pe mine m'o cam disperat azi.
De mers merge bine acuma masina, bine, e departe de perfect, ar mai trebui schimbate arcurile si amortizoarele pe fata, cred ca si bucsile la brate (desi baietii de la service au zis ca is in regula, eu tit mai simt ceva mici sunete infundate uneori).
Ce nu imi place in schimb e ca dupa schimbarea antigelului temperatura sta cu cateva grade mai sus in acelasi regim de mers. 90 la mers constant la 80-90 la ora, cam 92-94 in oras. Inainte era 86-87 in afara si 90-92 in oras... Dar o sa mai urmaresc. Poate inca nu e 100% aerisit.
Ma gandesc sa pun un ceas de presiune de ulei. Din cate am vazut is mai multe posibilitati, sandwich adapter (nu as vrea), sau pe unul din cele doua locasuri de pe bloc (fata sau spate). Da ma bate rau de tot ce tipuri de filete au acolo. O mai facut cineva chestia asta la ej20/25? Ceva recomandari?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #66 on: December 18, 2020, 10:00:23 AM »
Mai pune ulei in primul rand. Apoi depinde si ce antigel ai pus in legatura cu temperatura. Nu ai nevoie de oil cooler.

Re: Outback BH 2003
« Reply #67 on: December 18, 2020, 11:40:11 AM »
Am verificat acum la rece si e cam 3 sferturi pe joja citirea minima. Antigel Hepu g12, la recomandarea mecanicului... Dar poate daca nu imi place la primavara il schimb cu altceva, stiu ca muttley avea agregate ceva info legat de antigel in topicul lui

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #68 on: December 18, 2020, 12:50:54 PM »
Eu am mers mereu pe G12 plus (mov).  Vezi ca am si eu in sectiunea de discutii despre Impreza un topic despre antigel.

G12 plus eu l-am pus si am uitat de el in masini. Nu am mai avut treaba cu racirea. Si imediat dupa schimb motorul a stat la 87-88 grade in mers si asa a ramas vara/iarna cu anii. Doar la Outback vara mers tare pe autstrada mai urca la un 90.
Dupa el ar fi G11, cum recomanda producatorul si cum se pune la reprezentanta, dar acela trebuie schimbat la 3 ani daca vrei sa ramai cu el in stare buna.

Doar ca temperatura este influentata si de ulei, bineinteles. Si el are rol de racire, nu doar antigelul si in primul rand sa fii cu el pe maxim si sa fie un ulei bun. Am avut diferente de temperatura doar din schimb de ulei, daor ca le observi in oras. In mers normal nu prea ai cum sa faci diferenta.
« Last Edit: December 18, 2020, 12:53:42 PM by MihaiFlorescu »

Re: Outback BH 2003
« Reply #69 on: December 18, 2020, 14:01:45 PM »
La ulei am mers pe Shell Helix HX8 HCT 5W40. Dar sa vedem cand ajung pe la 5000 probabil il schimb si ma duc pe Eneos sau Yacco, sau Motul. Mai vedem pana atunci. Am urmat procedura ta si pare sa fie tot pe la 3 sferturi. O sa il mai urmaresc asa, la 5-600 de km sa vedem ce face acolo. Mersi :)

Re: Outback BH 2003
« Reply #70 on: December 21, 2020, 12:52:39 PM »
Am luat ITP-ul, totul bine la RAR. Nu crez ca puteam sa primesc un cadou mai fain de craciun :D

Re: Outback BH 2003
« Reply #71 on: December 28, 2020, 21:20:27 PM »
Din seria: "Ce isi face omu cu mana lui se numeste lucru manual" sau "Daca nu te mananca, sa nu te scarpini"

Mi s-a ars un bec de faza scurta, pe stanga. Ca un bun proprietar am dat fuga la magazin si am luat doua becuri Narva +50% lumina, sa vada bine si totusi sa nu aiba temperatura de culoare mai mare decat normal, fiindca detest orice e mai mult de vroe 4500k (daca as putea as pune cel putin proiectoarele galbene, mai vedem, poate chiar fac asta). No bun, schimb becu pe stanga, raman impresionat de sistem acolo, totul bine si frumos. Merge. Ce ma gandesc eu? Tot mai am un bec nou, il schimb si pe ala de pe dreapta, sa fie la fel, si ala vechi il tin de rezerva. Pe dreapta nu aveam loc sa scot capacu de far... Incurca al naibii borcanasu de servo. Pana la urma am tras 2mm borcanasu la o parte si a iesit capacu, pus becu, testat, merge. Dau sa montez totul la loc, cu chiu cu vai reusesc.... Nu mai merge pe dreapta nici lunga, nici scurta. FMM. Dau iar jos capacu, verific mufe, verific fire, totul pare ok... nu merge. Na zic, o facui lata. Verific si sigurantele, totul pare in regula. Am inversat chiar si releele intre ele, stanga cu dreapta. Nicio schimbare. Pun totul la loc, ca trebuia sa fi plecat de acasa deja de doua ore, si era si noapte, ma zgaiam acolo cu blitu de la telefon. Pornesc, la prima curba aud pompa servo ce frumos vajaie :))) O tras aer... Pe unde nu stiu, ca nu am verificat numa sa fie lichid in vas (si este). Probabil cum am tras de borcanas aia 2-3mm s-a miscat furtunul de suctiune si are un por, sau clema lui... Nu stiu. Mai verific eu dimineata.
Anyways, TL;DR: Sa nu faceti ca mine :D

puiu

  • 787
Re: Outback BH 2003
« Reply #72 on: December 29, 2020, 18:58:46 PM »
1 ia o lampa de control de auto sau multimetru si vezi daca ajung 12 volti in mufele becurilor. Vezi mufa farului. Poate s-a miscat si are probleme. Verifica pe firul de + de la bec si fata de caroserie daca ai 12. Sa nu fie masa intrerupta.
2 nu mai bag motul nici la drujba
3 verifica ce concentratie are antigelul - are transfer termic mai prost decat apa. Daca e facut la -30'C mai dilueaza-l la -20'C

Re: Outback BH 2003
« Reply #73 on: December 29, 2020, 19:31:48 PM »
Am rezolvat cu faru... Se busise o siguranta, dar cand am verificat ieri seara cred ca tineam schema invers ca nu gaseam nicicum sigurantele alea... All good pe partea aia
Motul nu am bagat, era Shell era, dar l-am schimbat azi, pt ca filtru vechi nu avea supapa aia de retinere buna si 2-3 sec la pornire se auzea galagie urata. A curs uleiul din motor cand i-a dat drumu, ca apa... Intre timp am si verificat si toata viata lui motoru o mers cu 10w40, asa incat... Asta am pus si eu acuma. Diferenta e mare... In primu rand nu mai scoate niciun fir din ceea ce eu credeam ca e abur. La pornire la rece nu se mai aude galagia aia aproape deloc. Acum sa vedem cat pierde/cat consuma.
Oricum undeva in viitor va trebui sa dau jos motorul pt o reetansare a baii de ulei, ca pierde de nebun pe acolo. Daca tot il dau jos e pacat sa nu schimb ce garnituri mai is... Si garniturile de chiuloase... Daca tot il desfac e pacat sa nu schimb supape, ghiduri, simeringuri... Si daca tot is date jos chiuloasele, poate or merge si niste segmenti noi in el. Deci da, merge si cu 10w40 momentan daca o mers 250 de mii cu asa ulei. Am pus Elf, ca e pe toate gardurile si eu personal am avut experiente bune cu el in mai multe motoare.
Concentratia da, ar trebui sa fie pe la -30, dar momentan il las asa, ca vreau sa spal bine instalatia toata mai in primavara. S-a murdarit iar antigelul dupa cateva sute de km, si daca il dau jos, pun G12 plus, cum pune si Mihai, si adios
« Last Edit: December 29, 2020, 19:36:12 PM by ioanmoldovan95 »

Re: Outback BH 2003
« Reply #74 on: December 30, 2020, 14:20:40 PM »
Am facut un pic de curatenie, am schimbat niste becuri arse in interior, si am reusit sa pun si stickerele (multumesc Mihai)
Pozne: https://photos.app.goo.gl/vtZFsnLiuZ6J9Q1v8
https://photos.app.goo.gl/hxKEuQw58A3jQsJs7

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #75 on: December 30, 2020, 14:58:56 PM »
Arată bine

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback BH 2003
« Reply #76 on: December 30, 2020, 17:22:03 PM »
Am rezolvat cu faru... Se busise o siguranta, dar cand am verificat ieri seara cred ca tineam schema invers ca nu gaseam nicicum sigurantele alea... All good pe partea aia
Motul nu am bagat, era Shell era, dar l-am schimbat azi, pt ca filtru vechi nu avea supapa aia de retinere buna si 2-3 sec la pornire se auzea galagie urata. A curs uleiul din motor cand i-a dat drumu, ca apa... Intre timp am si verificat si toata viata lui motoru o mers cu 10w40, asa incat... Asta am pus si eu acuma. Diferenta e mare... In primu rand nu mai scoate niciun fir din ceea ce eu credeam ca e abur. La pornire la rece nu se mai aude galagia aia aproape deloc. Acum sa vedem cat pierde/cat consuma.
Oricum undeva in viitor va trebui sa dau jos motorul pt o reetansare a baii de ulei, ca pierde de nebun pe acolo. Daca tot il dau jos e pacat sa nu schimb ce garnituri mai is... Si garniturile de chiuloase... Daca tot il desfac e pacat sa nu schimb supape, ghiduri, simeringuri... Si daca tot is date jos chiuloasele, poate or merge si niste segmenti noi in el. Deci da, merge si cu 10w40 momentan daca o mers 250 de mii cu asa ulei. Am pus Elf, ca e pe toate gardurile si eu personal am avut experiente bune cu el in mai multe motoare.
Concentratia da, ar trebui sa fie pe la -30, dar momentan il las asa, ca vreau sa spal bine instalatia toata mai in primavara. S-a murdarit iar antigelul dupa cateva sute de km, si daca il dau jos, pun G12 plus, cum pune si Mihai, si adios

..si daca tot sunt desfacute toate schimba si niste cuzineti ...

Re: Outback BH 2003
« Reply #77 on: December 30, 2020, 20:35:11 PM »
@andea  ;D ma bate gandu. Dar pana adun toate piesele necesare, mai trece multa apa pe somes

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback BH 2003
« Reply #78 on: December 31, 2020, 00:15:19 AM »
piese ? din alea sunt ... comanzi azi si in maxim 3 zile vine tot ce vrei :)  garnituri/segmenti/cuzineti/ghiduri..etc...

Re: Outback BH 2003
« Reply #79 on: January 05, 2021, 22:40:49 PM »
@andea, ai dreptate... Bani sa fie, ca restu se rezolva. Sambata, daca tine vremea cu mine fac un test de compresie, sa vedem exact cum stam.
Am rezolvat si cu servo. Dat jos furtunele de tur si retur, puse alte coliere, stranse bine, lichid la nivel, nu mai face galagie, poate un 10% din cum facea inainte, da ala e foarte posibil sa il fi facut si inainte, si sa nu il fi observat eu.
Masina parca porneste tot mai bine, in ultimu timp porneste cam la a 3a tura de electromotor, uneori la a doua. La cald porneste la sfert.

In alta ordine de idei, stie cineva daca pe Outbakc BH intra jante pe 15? Intreb pt ca am gasit un set de jante de tabla de forester SG pe 15 la pret bun, si ma gandesc sa le iau pentru iarna. Acuma am pe 16, si stiu ca singura dimensiune data de fabrica e 215/60/16... Dar ma gandesc ca daca permit etrierii, ar trebui sa fie ok si astea pe 15, cu 205/70R15 is aproaaape identice ca si diametru, e diferenta de undeva la 0.5%. Au acelasi ET, ma rog, in rest corespund 100% dar nu stiu daca intra de etrieri.