Outback BH 2003
Subaru club Romania

Outback BH 2003

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #80 on: January 05, 2021, 22:58:10 PM »
Din cate țin minte outback are discuri mai mari decāt Forester &  Impreza din generațiile de atunci, iar asta limita la 16" diametrul. Dar nu sunt sigur. A trecut ceva timp de cānd am avut obk și căutam astfel de detalii.

Nu am găsit pe nici o piață să fi fost obk omologat cu 15. Peste tot da 16, 17 și 18.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Outback BH 2003
« Reply #81 on: January 06, 2021, 00:01:51 AM »
Intra numai pe spate pe 15".   :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Arturito

Re: Outback BH 2003
« Reply #82 on: January 06, 2021, 00:02:39 AM »
Nu strica sa faci o proba , dar si pe afara se plang de aceleasi chestii. Ca nu !
https://www.subaruoutback.org/threads/15-inch-wheels-on-05-outback.26309/

Re: Outback BH 2003
« Reply #83 on: January 06, 2021, 09:20:49 AM »
Am inteles, ma gandeam ca asta e situatia. Mersi baieti.

Re: Outback BH 2003
« Reply #84 on: January 06, 2021, 20:51:41 PM »
Sa ii ia naiba pe aia de au facut ceasu de temperatura? Sa ii ia, oriunde ar fi.
Posibil sa fi fiert un pic.
TL;DR: A urcat apa cam 1 mm peste jumate pe ceas, pe torque am prins-o la 103 maxim, si a aruncat din vas cam 150-200 de ml, din estimarile mele.
Maine povestea intreaga, acuma ma duc sa ma culc pana nu se mai intampla si alte rahaturi. Cadou de Sf. Ioan fu asta

Re: Outback BH 2003
« Reply #85 on: January 06, 2021, 22:33:17 PM »
Imi pare rau sa aud asta . Chiar ma uitam la poze si arata foarte bine masina. Am trecut si eu prin frustrarea ceasului care sta fix intre 85 si 105 grade ... adica in momentul in care vezi ca se ridica e prea tarziu ...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Outback BH 2003
« Reply #86 on: January 06, 2021, 22:54:52 PM »
Hai ca scriu acuma ca m'am mai calmat.
Ai dreptate, arata chiar surprinzator de bine si cel mai important, nu are rugina!! Inafara de rugina, care e moartea pasiunii rau de tot, restul toate se fac
Deci am avut de facut un drum pana la Targu Mures si cum ieri am rezolvat cu servo, am zis ca ma duc linistit. Incolo am mers lejer, am avut un varf de 170, in rest 120-130 pe autostrada. Temperaturi monitorizate pe torque intre 88-94 pe tot drumu.
Inapoi, pana la turda am venit tot asa 120-130, si dupa, pe unu din dealuri am urcat cam cu 140, destul de lejer, pe urmatoru am zis ca o las mai moale si mergeam cam cu 110, dar am simtit ca parca nu trage.. Am bagat pt cateva secunde pedala in fund si nimic. Urcat dealu, drum drept, tot asa si acolo...  Si cumva arunc ochii la acu de apa si il vad ca e mai sus de jumate un pic, nu mult, 1mm, poate 1.5mm... Sar sa pun torque, ca nu il mai pusesem inapoi, dar si janghina aia fix cand ai nevoie se conecteaza greu... A durat cel putin 30 de secunde sa se conecteze, poate chiar spre un minut, si in timpu asta o lasasem moale, cu pedala abia atinsa cat sa tina la 80-90, scazuse pana la 96. Am accelerat un pic si a inceput sa urce, 98-100-102-103, lasat la 80, 2000rpm, in decurs de 3 minute era la 91 de grade apa. Am mai urcat pana pe la 120 dupa cu ea, dar destul de finut, apa se mentinea la 90.

Ajuns acasa am zis sa verific ce ii pe sub capota si sus, la vasul de supraplin, pe langa furtun se vedeau urme de antigel, dupa m'am uitat jos in scut si erau ceva urme si acolo. Verificat nivel antigel, era undeva intre jumate si minim. Ieri era la maxim. Acuma mai vedem maine ce si cum, o sa mai completez iar pana la maxim. Si mai urmaresc temperaturile sa vedem ce face zilele viitoare. Sambata test de compresie.

Re: Outback BH 2003
« Reply #87 on: January 06, 2021, 22:59:17 PM »
A pățit un amic cu un Sf turbo. A făcut un furtun poc de la un termostat nașpa. N-a pățit nik motorul.
Eu zic sa vezi termostatul prima data.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback BH 2003
« Reply #88 on: January 06, 2021, 23:06:56 PM »
Ai făcut aerisirea sistemului de răcire? Poți spera că era o bulă de aer, daca nu găsești nimic rupt, tăiat sau slăbit...

Altfel, garnitura de chiulasă ...


Re: Outback BH 2003
« Reply #89 on: January 06, 2021, 23:15:37 PM »
Aerisirea eu personal nu am facut-o. M'am bazat ca a facut-o Zsolt cand a schimbat distributia. Maine inspectez mai bine ce e pe acolo, dar avand in vedere ca am venit dupa faza aia vreo 30km fara probleme, eu zic ca nu s-a spart/rupt/taiat nimic din furtune. Tot la recomandarea lui, nu am schimbat nici termostatu cand a facut distributia, ca a zis ca e bun si nu are rost. Da m'am invatat minte. Antigel nou, termostat nou, OEM, eventual daca stie cineva unu cu deschidere mai jos care merge pe ej25, nu ma supar. Si de data asta le schimb cu mana mea. Nu imi fac iluzii prea mari, is 90% sigur ca va avea nevoie de garnituri de chiulasa, fie acum, fie peste 10-20 de mii de km, ca nu am gasit niciun fel de dovada ca ar fi fost schimbate. E o minune ca au tinut atata

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback BH 2003
« Reply #90 on: January 06, 2021, 23:48:35 PM »
asta e ... engine rebuild ca nu-i mare minune :) mai ales ca esti din Cluj :)

Arturito

Re: Outback BH 2003
« Reply #91 on: January 07, 2021, 00:02:23 AM »
Dau si eu o parere.
Dupa ultimul motor schimbat, am pus ceasuri pentru boost , pres ulei si temp. ulei.
De ceva vreme am sesizat o mica scadere de presiune a uleiului in special la rece. Adica de la un 6.6 bar la 6.3  ;D cu ulei nou. Motorul are spre sau putin peste 20k de cand l am inlocuit.
Concluzia ar fi ca am ajuns la vorba colegilor de acum 2 ani. "Scoate ceasurile !"
Plus ca , din ce am citit pe diagonala , 103° nu e asa mult la antigel. Apa fierbe la 100. Asta mai incolo.
Deci mai lasa torque ala. Altfel , mai poa' sa fie si sonda posedata... Mergi linistit. Asa am mers si eu cu ultimul motor. Dar macar pana a facut poc , am fost linistit  ::)

Re: Outback BH 2003
« Reply #92 on: January 07, 2021, 00:17:20 AM »
Faza nu ii numa de sonda, faza ii ca o aruncat ceva antigel din vas, plus ca atunci cand urcase apa, a pierdut puterea... Ca daca nu arunca apa din vas, nu imi faceam probleme prea mari
Nu ii mare lucru sa ajung la ce zici tu si sa dau naibii toate masuratorile :))) cand face poc, face, si aia e. Altu la rand

Re: Outback BH 2003
« Reply #93 on: January 07, 2021, 08:58:25 AM »
Asta cu puterea pierduta e clar din managementul motorului care a simtit ca e prea mare temperatura si nu te lasa sa mai dai in ea pentru a-l proteja.

Vezi ca e un topic despre ce face masina cand sunt duse garniturile ... (in esenta scuipa apa in vasul de expansiune si dupa  ce il umple se scurge jos).

De asemenea , sunt niste testere pentru garniturile de chiuloasa care detecteaza gazele de evacuare in antigel (co2 cred) , e undeva la 250 lei un astfel de kit , dar care iti va confirma daca sunt garniturile duse sau nu . Asta ca sa nu schimbi alte piese aiurea.

Si da , termostatul trebuie schimbat , doar original !

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Outback BH 2003
« Reply #94 on: January 07, 2021, 14:43:03 PM »
Am completat 300 ml de ulei si cam 800ml de antigel sa ajunga la maxim dupa aventura de ieri. Din vasul de supraplin nu lipsea mult, max 300 de ml, dar restu a intrat in radiator.
E naspa rau ca ceasu sta fix in aceeasi pozitie intre 75-96 de grade... abia de la 97 in sus incepe sa mai urce si el.
Am dat o tura de oras, temperaturile in range 90-94, deci sta bine. Momentan

PTR

  • 570
Re: Outback BH 2003
« Reply #95 on: January 07, 2021, 15:24:29 PM »
 Termostat mai rece este Nipparts J1537002 , are aceiasi forma cu cel original,
 

Re: Outback BH 2003
« Reply #96 on: January 09, 2021, 13:58:25 PM »
Compresii la rece:
Cyl1: 185psi
Cyl2: 190psi
Cyl3: 220psi
Cyl4: 190psi

Pareri? Stiu ca ar trebui sa fie intre 155-185psi, asta zice manualu... Ce ar putea cauza acel 220?

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback BH 2003
« Reply #97 on: January 09, 2021, 15:46:29 PM »
conteaza mult modalitatea de masurare  si instrumentul folosit, nu intotdeauna valorile masurate coincid cu valorile din manual, important e sa fie apropiate una de alta , eu as masura de mai multe ori si m-as intreba ce cauzeaza diferenta dintre 185 si 220 :)

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Re: Outback BH 2003
« Reply #98 on: January 09, 2021, 16:16:37 PM »

Pareri? Stiu ca ar trebui sa fie intre 155-185psi, asta zice manualu... Ce ar putea cauza acel 220?

...din experienta mea , daca e mai mare compresia ar putea fi depunere de calamina si astfel se micsoreaza volumul interior si creste compresia... am avut asa ceva la o motocicleta care ajunsese sa aiba compresie ca una de Moto GP :) dar nu era deloc ok...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Re: Outback BH 2003
« Reply #99 on: January 09, 2021, 17:49:19 PM »
Am mai masurat o data, tot acolo is valorile, la 3 a dat 210 a doua masuratoare.
Am bagat si camera endoscopica in cilindri un pic, o sa pun pozele aici mai incolo sau maine. Calamina este, cel putin pe pistoane, aia e clar. Si nu numa calamina :))

LE: interiorul cilindrilor 1 si 3, la 2 si 4 e la fel, dar nu am mai facut poze
https://photos.app.goo.gl/AGPyfQEeK6ymRUS29
« Last Edit: January 09, 2021, 19:28:30 PM by ioanmoldovan95 »