Forester 2.0X, o altfel de experienta
Subaru club Romania

Forester 2.0X, o altfel de experienta

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Forester 2.0X, o altfel de experienta
« on: January 07, 2021, 11:31:30 AM »
Buna ziua, sunt un nou membru al familiei celor cu Subaru. Mi-am dorit demult sa imi cumpar un subaru, dar abia acum, dupa ce am „folosit” o jumatate de secol, am reusit sa il cumpar. Nu chiar acum, prin vara 2020. Nu este nou, e din 2007 si a mai avut cel putin 3 proprietari. Masina a fost inmatriculata prima data in Italia si ulterior adusa in Romania, unde a avut doi proprietari inaintea mea.
Am cumparat masina avand 194500 km. Azi are 200400 km.
Are montata instalatie de GPL, tip BRC Fastness, la reprezentanta Subaru din Italia.
Pentru ca merg destul de des la munte cu masina, am si o rulota, am mai avut anterior masini tot  teren,  Nissan Terrano, Renault Scenic RX4, Daihatsu Terios.
Cand am cumparat masina avea coduri de eroare P0030, P0032, P0021 si era lasata de spate foarte tare. Motorul avea intreruperi dese si ezitari in plaja 2000-3500 rot/min.
Incercand sa rezolv problemele codurilor de eroare am schimbat mai multe piese, unele personal, altele la SMT Bucuresti.
I-am schimbat cu piese noi si originale  sonda lambda1, uleiul si filtrul de ulei, bineinteles, fulia defazoare stanga, cureaua de distributie, bobina de inductie de la cilindrul 2, electrovalvele care comada defazoarele,  arcurile spate (amortizoarele sunt inca suficient de bune), bieletele antiruliu fata si spate.  La SMT am facut si un up-grade de soft. Cu aceasta ocazie doresc sa le multumesc domnilor de la SMT.
Le Vernesti Buzau am facut si o revizie a instalatiei GPL.
Acum motorul merge bine, si pe benzina si pe GPL iar masina are o tinuta de drum corecta. Consuma in regim mixt cam 10,5 l/100 km de GPL, iar benzina cam cu 1,5-2 l mai putin. In alte regimuri nu i-am facut consumul.
O sa incerc sa pun si niste poze, acum nu stiu cum.
Forester SG 2.0X, 2007

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #1 on: January 07, 2021, 12:03:32 PM »
Bine ai venit!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #2 on: January 07, 2021, 12:50:20 PM »

Forester SG 2.0X, 2007

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #3 on: January 07, 2021, 14:04:55 PM »
Bun venit!

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #4 on: January 07, 2021, 15:10:39 PM »
Bun venit! Bravo că ai salvat o babă super mișto! Distracție frumoasă fără evenimente neplăcute!
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #5 on: January 11, 2021, 15:58:05 PM »
Revin. Fata de masinile mele anterioare, Nissan Terrano, Renault Scenic RX4, Daihatsu Terios,Foresterul se comporta diferit.
Nissanul avea garda la sol foarte mare si o capacitate de trecere foarte buna, reductorul pe greu avea o demultiplicare de 50%, ceea ce se simtea la pante foarte mari. In schimb, motorizarea destul de slabuta 2,4 litri 118 CP, pentru o caroserie de 2 tone, latimea mica si centrul de greutate ridicat o faceau instabila in curbe si la viteze ridicate.
Renault avea o caroserie mai usoara si o garda la sol rezonabila, cu un motor de 2 litri, 136 CP suficient, In schimb solutia cu vasco-cuplajul puntii spate nu o facea pretabila la trecerea peste obstacole dificile, mai ales in lipsa unui reductor. Se comporta bine la viteze mari si suficient de stabila in curbe.
Terios a fost ca o jucarie. O garda la sol buna, 225 mm, dimensiuni reduse, ampatament si ecartament, unghiuri de atac si de degajare mari care ii permiteau sa abordeze obstacole dificile foarte usor. Cam submotorizata, 1,5 litri 105 CP, in schimb cutia de viteze, automata 4 trepte, cu convertizor de cuplu, era o minunatie. Am reusit sa urc pante si de 45 de grade fara nici o problema. Si nu avea reductor. Dar, repet, submotorizata, se simtea asta la viteze peste 120-130 km/h si topaia foarte tare. Cam instabila in curbe si la viteze mari. Foarte buna pentru off-road.
Foresterul este foarte stabil la viteze si in curbe, motorizarea de 2 litri 158 Cp mi se pare suficienta. Daca reductorul ar fi avut o demultiplicare un pic mai mare, mi-ar fi placut mai mult. Dar e bine si asa. La garda la sol vreau sa umblu un pic. Acum are real, 210 mm, masurati de mine. O sa incerc sa ii pun niste inaltatoare de 20 mm si pe fata si pe spate in asa fel incat sa nu afectez foarte tare tinuta de drum si unghiul de inclinare al planetarelor. Dupa ce le pun o sa revin cu pareri.
I-am schimbat arcurile pe spate si i-am pus unele cu spira mai groasa si mai tari un pic, cod kyb Ra6028. Se simt pentru ca atunci cand masina este goala pe spate, topaie un pic. Dar are o tinuta de drum corecta. Le-am cumparat de pe un site din Germania si au costat impreuna 370 lei cu tot cu transport. Ceea ce a aproape la jumate fata de preturile din Romania,
Forester SG 2.0X, 2007

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #6 on: January 11, 2021, 15:58:44 PM »
Multumesc pentru urarile de bun-venit.
Forester SG 2.0X, 2007


andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #8 on: January 11, 2021, 17:19:01 PM »
Arata bine. Multumesc. Am flansele de pe spate, de 45 mm. Dar nu vreau atat de mult. O sa mai tai in pic din ele.
Ma gandesc sa incerc si anvelope 215/65 R16, care au circumferinta in pic mai mare, raza rotii creste cu 1cm. Sa vad cum se comporta.
Forester SG 2.0X, 2007

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #9 on: January 19, 2021, 14:21:46 PM »
I-am facut consumul si in regim extraurban. Am fost plecat pana la Gura Humorului, de acasa (eu stau langa Bucuresti) si pana acolo sunt vreo 470 km. O buna parte din drum, adica DN2, am mers cu viteze de peste 100 km/h, pe unele portiuni chiar 130, in rest regim normal, aproape regulamentar in localitati. Consumul per total a fost de 10l/100 km. GPL.
La intoarcere am venit pe benzina si a consumat 8.5/100 km.
Dar, din nou a inceput sa aiba ezitari motorul. S-a intamplat brusc, eram in treapta a 5-a, pe la 90 km/h si la accelerare usoara a dat in nas. Eram pe drumul de intoarcere, aproape de Focsani, asa ca am venit usurel-usurel. Daca apasam usor acceleratia, dar foarte usor, nu avea ezitari. Daca incercam un pic mai brusc, dadea in nas.
Motorul a mai avut comportamentul acesta. La SMT au remediat, s-ar parea partial, problema, prin up-grade de soft. Am observat ca acest comportament apare la sarcini medii si turatii mici. De genul: 3 persoane in masina, 80-90 km/h, turatia motorului undeva 2300-2500 rot/min. Cam atunci apare.
Am facut mai multe verificari cu testerul pe care il am. Am observat faptul ca exista un decalaj intre avansul la deschiderea supapelor de admisie intre stanga si dreapta. Avansul la dreapta este  mai mare cam cu 15-20% fata de stanga. Eu am schimbat defazorul stanga asta toamna, impreuna cu electrovalvele stanga si dreapta, sperand sa rezolv problema ezitarilor. Dar iata ca nu am reusit. Cand am fost la SMT, mi-au spus ca acest defazaj stanga-dreapta este cam la limita “suportabilitatii” ECU. Din pacate, s-ar parea ca ECU nu mai vrea.
Am resetat ECU. Acum merge bine, dar am observat ca reapare problema dupa 600-800 km.
O sa incerc sa schimb defazorul dreapta. Am cautat in Romania, am gasit doar la un distribuitor  de piese, la un pret mare, 1350  de lei. Asta toamna defazorul stanga m-a costat 600 de lei. Am mai gasit pe un site din Polonia cu 900 si unul din EAU cu 700 lei. Arabii insa nu imi pot trimite mai devreme de jumatatea lui februarie. Are cineva idee de unde as putea cumpara din Romania? Codul piesei este 13320AA001.
Si inca o patanie. Dupa ce pornesc motorul, am observat ca radio, stergatoarele fata si bricheta nu functioneaza. Ele repornesc aleatoriu dupa cateva minute. Am cautat la sigurante , la releul general. Par ok. Ulterior am gasit si explicatia pe subaruforester.org . Problema este contactul cu cheie, care s-a uzat. Am verificat si asa este. Daca, dupa pornire, misc usor cheia in contact, repornesc accesoriile. Deci trebuie sa caut si un contact cu cheie nou.
Forester SG 2.0X, 2007

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #10 on: January 25, 2021, 18:08:30 PM »
Am reusit pana la urma sa cumpar defazorul dreapta, original si nou, bineinteles. L-am cumparat din Polonia, pe site-ul subarak.pl. M-a costat 820 de zloti, adica aproape 900 de lei, cu tot cu transport. A ajuns in 7 zile.
Si am cumparat si cheia pentru demontarea fuliei de la arborele cotit si cheia pentru demontarea defazorului. Din Bulgaria, 450 de lei.
Asa ca, saptamana viitoare, daca nu e foarte frig, ma apuc sa schimb defazorul.

Forester SG 2.0X, 2007

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #11 on: February 27, 2021, 17:44:12 PM »
Pentru ca s-a incalzit vremea, am bagat masina in garaj si am reusit sa imi fac timp sa schimb fulia defazoare de pe partea dreapta. Doar ea ramasese neschimbata pe sistemul de distributie. Asta toamna am schimbat defazorul stanga, cureaua, rolele si electrovalvele.
Asa ca, mi-am cumparat din timp defazorul si cheile de blocare a arborelui cotit si a fuliilor de pe admisie. Defazorul l-am cumparat din Polonia. A fost la jumatate de pret fata de am gasit in Romania, cu tot cu transport.
Si m-am apucat eu de treaba… si totul a mers bine pana a venit momentul sa desfac surubul cu cap imbus care fixeaza defazorul pe axa cu came. Iar aici am patit exact ce s-a intamplat asta toamna cu celalalt defazor. Adica nu am reusit sa-l desfac. Era strans atat de tare incat s-a rasucit cheia imbus.
Asa ca, dezamagit, m-am gandit eu sa aflu un sfat. I-am sunat pe Mihai (admin) si Malakay, cu care am avut un schimb de opinii care s-a dovedit fructuos a doua zi, cand m-am reapucat de treaba.
Aveam mai multe variante de a desface: sa ma duc la un service, cu masina pe platforma; sa chem pe cineva care a mai facut treaba asta; sa sudez cheia imbus pe surub; sa gauresc surubul, dar astea presupunea sa scot si radiatorul de clima, ca sa imi fac loc. Cam astea erau variantele. Dupa care, mi-a venit idea sa tai partea frontala a defazorului, iar ulterior capul surubului.
Si a mers. A durat cam 20 de minute. Si am reusit sa scot defazorul si sa nu stric nimic.
Apoi am gasit ca gaura din surub, prin care trece uleiul sub presiune, era partial infundata cu ceea ce cred ca este pasta de fixare a suruburilor si cu span de aluminiu. Pe gaura centrala a axului cu came am gasit de asemenea span de aluminiu si pasta de suruburi, intarita. Asta imi explica valorile de debit de ulei diferite pe care le gasisem anterior intre stanga si dreapta, cu toate ca schimbasem electrovalvele si inlaturasem si filtrele de pe suruburile banjo.
Montajul la loc a fost o joaca. Am terminat totul in 3 ore si jumatate.
Apoi am schimbat uleiul si filtrul.
Acum sunt curios daca mai are ezitari, cam dupa cati km o sa reapara si cat de intens. Am un feeling ca o sa reapara si ca ar fi ceva de surubarit si pe la soft.
Am pus cateva poze cu cheia rasucita, marcajul distributiei si mizeria de pe canale.
PS. Multumiri lui Malakay si lui Mihai(admin).








Forester SG 2.0X, 2007

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #12 on: February 27, 2021, 21:19:15 PM »
Sunt curios cum o să meargă. Să ne ții la curent.

Felicitări pentru ambiție și entuziasm.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #13 on: February 27, 2021, 22:22:42 PM »
curajosule :)

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #14 on: March 20, 2021, 11:38:08 AM »
Buna ziua prieteni!
Revin cu evolutii.

Am desfacut pedala de acceleratie. Multa mizerie adunata pe cursor. Avea chiar o pata oarba intr-un punct, foarte aproape de pozitia de relanti.

Pana la urma mi-am luat inima in dinti si am sunat un prieten, e pe aici pe forum cu multe postari, si am facut o mica ajustare la softul de ECU, la harta de avans si am anulat si pompa de aer secundara.
Mi-a venit filtrul de benzina din Polonia si l-am inlocuit
Si nu in ultimul rand, am mai schimbat si MAP. Pentru ca, dupa multe zile si saptamani de stat cu ochii in ecran urmarind parametrii motorului pe SSM (asa, printre picaturi, fiind mai ales atent la trafic), am observat faptul ca presiunea aerului in galeria de admisie nu evolueaza proportional cu sarcina motorului. Are o intarziere de 1 pana la 2 secunde. Daca sarcina creste lent, atunci si presiunea o urmeaza fidel, in schimb la o crestere mai accelerata, nu neaparat brusca, a sarcinii, presiunea are acel „lag” despre care am vorbit mai inainte.
Dupa schimbarea MAP, acest fenomen este mult-mult diminuat, in sensul in care intarzierea este f mica, sub juma’ de secunda, ceea ce mi se pare firesc.
Si ca o cireasa de pe tort, m-am gandit ca, dupa 7 luni de cautari si inlocuiri de piese, up-grade-uri de soft si mai ales nervi ca masina nu merge cum ar trebui, sa schimb si bujiile si toate bobinele, cu toate ca nu erau vechi, max 20000 km.

Rezultat:
Masina merge perfect, nu mai da in nas, accelerarea este fireasca, nu mai balbaie, nu mai ezita, consuma firesc si ma bucur ca i-am dat de cap.
M-a costat mult timp de cautat, demontat-curatat-montat, verificari de parametri, cautat pe net pe tot felul de forumuri si videouri din Canada, State, Europa si Rusia, cautat parametri corecti in DTC-uri si aproape 2000 euro cheltuiti.

Asta este experienta mea. Cam scumpa, recunosc. Am cumparat masina anul trecut in vara cu 4000 de euro si am mai bagat 2000 in ea.
Concluzia tehnica ar fi aceeasi pe care am regasit-o in multe postari, atat pe acest forum cat si in altele. Intretinerea periodica cu piese si consumabile de calitate este esentiala pentru a avea o masina in bune conditii oricand vrei.
Si ar mai fi una, faptul ca unele Subaruri "dau in nas" la anumite turatii sau regimuri de functionare se datoreaza nu numai unei singure cauze. In ECU se cumuleaza disfunctionalitati ale mai multor sisteme/ subsisteme care nu mai merg in parametri. Si "saracul" ECU, la un moment dat nu mai poate compensa aceste erori.
Forester SG 2.0X, 2007

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #15 on: April 13, 2021, 10:47:22 AM »
Astazi doresc sa va impartasesc  in experienta ultimei luni.
Citind pe mai multe siteuri de specialitate, inclusiv acest forum, despre functionarea motoarelor Subaru, am ajuns cam la aceleasi  concluzii care s-au mai scris pe aici, dar pe care uneori nu le-am inteles sau am trecut peste ele cu usurinta sau cu neincredere.
Mai jos va prezint experienta mea, ne-avand pretentia ca am descoperit adevarul absolut, piatra filozofala, sau ca ce spun este complet si  corect.
Tot la fel de adevarat, bineinteles este adevarul asa cum il vad eu, este ca motoarele Subaru, chiar daca sunt performante, au si un grad scazut de fiabilitate, pe termen mediu si lung. Spun acest lucru prin comparatie cu multe alte masini, europene, americane sau japoneze, pe care le-am condus in ultimii 30 de ani.
Si acum intru in subiect. Acesta se refera la acele sincope, ezitari, “dat in nas”, balbaituri, etc ale motorului, mai ales in plaja 2000-3000 rot/min.
Le-am avut si eu. Si m-au scos in minti. Si am tot cautat cauze si solutii. Am si inlocuit multe piese la motor, si de fiecare data, mersul acestuia s-a imbunatatit, dar nu a ajuns la forma ideala, sau aproape ideala, pe care eu sau fiecare din noi, ne-o dorim.
Senzorul de detonatii. Montat pe blocul motor, intr-o pozitie destul de putin accesibila, dar nu imposibila. Isi face treaba sesizand acele aprinderi necontrolate ale carburantului, si ajunstand avansul in consecinta. Dupa un numar semnificativ de asemenea evenimente, ECU invata modelul si rescrie hartile de avans.
Acum, toate bune si frumoase, dar ce se intampla cu un motor mai vechi si cu uzurile firesti ale trecerii timpului si folosirii? Al meu motor are 13 ani si 210.000 km. Au aparut jocuri in lagare, tacheti, la fustele pistoanelor etc si care, la un moment dat produc sunete pe care senzorul de detonatii le interpreteaza ca aprinderi necontrolate. In plus chiar si senzorul acesta are 13 ani si a obosit si el.
Daca citesti DTC pentru erorile de senzor de detonatii, vezi ca valoarea rezistentei electrice ori a impedantei acestuia trebuie sa fie in mod normal in plaja 400-700 kohmi. Modificarea acesteia poate sa apara ori in urma defectarii senzorului , ori, daca el functioneaza corect, a aparitiei detonatiilor si inducerii unei rezistente suplimentare in circuitul intern al senzorului.
Masurand valoarea rezistentei electrice a senzorului de detonatii am gasit ca are valoarea de 560Kohmi. Deci corecta, la mijlocul intervalului mentionat mai sus. Si m-am gandit sa il inlocuiesc cu un rezistor cu aceasta valoare. In acest fel, ECU citind o valoare constanta, nu vor mai apare acele modificari de harti de avans.
Bineinteles ca aceasta interventie elimina complet posibilitatea citirii de catre ECU a detonatiilor. Dar este o decizie pe care mi-am asumat-o. Dupa ce am cumparat masina nu am auzit niciodata sunet de detonatii. Si de fapt nu am mai auzit la nici o masina pe care am condus-o asa ceva, in ultimii 25-27 de ani. De pe vremea cand aveam Oltcit, si chiar si la ala, detonatiile apareau foarte rar, cand fortam motorul si era f cald afara, motorul incins puternic.
Asa ca am inlocuit senzorul cu acest rezistor, de 560 kohmi. Acum cam o luna. Am facut cam 2000 km. Concluzia: motorul merge perfect, fara ezitari, batai, detonatii, balbaieli. Are nerv si cand apas acceleratia, raspunsul motorului este proportional si constant.
In poza apare conectorul in care in mod normal se introduce senzorul de denatii. Eu am introdus acel rezistor de 560 kOhmi, invelit in tub termocompresibil. Pentru protectie.

Forester SG 2.0X, 2007

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #16 on: April 13, 2021, 11:35:42 AM »
singura problema este ca detonatiile de care spui nu le auzi liber nici cand se intampla - sunt aprinderi/explozii necontrolate in camera de ardere care pot distruge piston/segmenti&stuff daaar nu le auzi liber (nu confunda cu arderile/exploziile de pe evacuare) - senzorul de knock este intradevar un microfon calibrat pe un anumit range de frecvente - dar fara echipament special (cauta pe net knock headphones daca vrei) nu auzi nimic si toate masinile au garantat knock in anumite conditii chiar daca nu auzi nimic :)

in rest da, problema este cunoscuta cu false knock-ul la modelul tau, una dintre rezolvari este desfacerea senzorului si lasarea lui acolo...izolat si suspendat in aer :)
iar alta rezolvare cunoscuta este rescrierea soft-ului, zgomotul este produs de axele cu came/mecanismul acestora si prin modificarea valorilor de avans avcs se rezolva :)

evident variantele cu rezistor/senzor knock in aer implica un risc pt. motor - dar stii vorba aia : pe banii tai tu te distrezi :)
« Last Edit: April 13, 2021, 11:39:23 AM by andea79 »

andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #17 on: April 13, 2021, 15:14:20 PM »
Multumesc pentru raspuns. Va urmaresc cu placere postarile de mult timp si le apreciez.
Totusi, din experienta mea pot sa va spun ca, intr-adevar detonatiile pot distruge motorul, dar ele se pot si auzi. Nu toate, bineinteles, dar o ureche antrenata, le poate deosebi. Si nu vorbesc, bineinteles despre arderile care pot apare pe evacuare. Acelea se datoareaza in principal, aprinderilor intarziate, carburantului prost (cifra octanica scazuta, prea mult izo-octan, carburant depozitat mult timp), supape care nu mai inchid bine, distributie prost reglata.
Nu exista motor care sa controleze complet autoaprinderile. Mai ales la motoarele aspirate cu raport de compresie ridicat, sau la cele supra-alimentate, care functioneaza in regimuri inalte cu sarcini mari, eventual prea incinse si cu un consum ridicat de ulei.  Micro-detonatiile pot apare oricand. Cele puternice, si care de obicei se si aud (sunete ascutite, frecventa inalta, metal pe metal) sunt cele care sunt distrugatoare.
Acum, bineinteles ca eu am ales, pentru mine, aceasta cale. Pe banii si pe timpul meu.
Din pacate, incercarile pe care le-am avut de ajustare a hartilor de avans nu au reusit sa corecteze problema ezitarilor. Si am incercat in doua locuri, la SMT si la un coleg care posteaza aici. Aprecieri si respect pentru amandoi.
Dar am reusit cu solutia prezentata anterior.
Inca o data, multumesc si respect.
PS. Un bun prieten si fost coleg de facultate, care acum este sef de logistica la una din cele mai mari rafinarii din Romania, mi-a confirmat ceea ce banuiam de mult timp. Si anume ca benzina din Romania, COR95 nu are niciodata mai mult de 91-92, iar cea ce 100 nu sare de 95.
Deci, eu folosesc doar ceea ce in tara se numeste COR100.
Forester SG 2.0X, 2007

andea79

  • *
  • 4007
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #18 on: April 13, 2021, 15:35:12 PM »
nu stiu cum e 95-ul de la noi ca nu am utilizat/analizat dar iti pot spune ca pe setari de masini din Italia/UK/Norvegia (facute remote - loguri cu benzina lor) nu este cu nimic mai special 100 de la ei cu a noastra de 100 de la OMV/Mol .. o fi si la ei de 95 de fapt :)

cat despre auzit ... daca ajungi sa auzi pinging-ul deja e grav ... oricum motorul il poti imprastia linistit fara sa auzi nimic :)



andivoicu

  • 56
  • Exit the comfort zone!
Re: Forester 2.0X, o altfel de experienta
« Reply #19 on: April 13, 2021, 15:59:51 PM »
Foarte corect.
Forester SG 2.0X, 2007