Isuzu D-Max 2021
Subaru club Romania

Isuzu D-Max 2021

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #160 on: December 12, 2023, 13:47:33 PM »
Iar a intervenit gresit, violent si prost auto brakingul.
Si ca sa fie si mai periculos si mai absurd si mai ilogic, a intervenit intr-o curba, in care ma deplasam absolut normal, era si marcata cu foarte multe indicatoare de curba stransa, iar din fata batea soarele - care probabil a fost factorul perturbant.
Fiind in curba, in viraj, sa-ti franeze brusc si violent in timpul virajului, cred ca este extrem de gresit, de necalculat, de absurd. Nu vreau sa para ca imi place mie sa critic sistemul asta cu orice ocazie, dar chiar este periculos, este opusul scopului teoretic declarat, de a preveni. NU previi nimic daca franezi brusc - si de doua ori cum a facut acum, nu stiu  ce dracu vedea - dimpotriva, risti accidente nasoale. Daca era alunecos pe jos, nu vreau sa ma gandesc.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #161 on: December 12, 2023, 13:49:51 PM »
In spate aveam un suv, nu stiu ce si-o fi inchipuit omul ala cand a vazut manevrele cretine de dubla franare blana in curba, in fata lui...
Am si filmarea pe camera, teoretic ar trebui sa o trimit la importator, la producator, la dracu. Dar nu mai am nervi si pt asta. E o situatie cunoscuta si nu s-a facut nimic - cu exceptia celebrului deja, "faceti o programare sa punem pe test"...
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #162 on: December 12, 2023, 15:02:21 PM »
Daca nu ai chestii in filmare care sa te opreasca in a o face publica, ma gandeam sa o pui pe aici, eu as fi curios sa vad despre ce e vorba.
Masinile mele matusalemice nu au auzit nici de ESP, daramite de auto-brake  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4923
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #163 on: December 12, 2023, 15:08:33 PM »
Si eu, ca-s hater  ;D
WRX SW 2002

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #164 on: December 12, 2023, 15:31:01 PM »
Nu prea as vrea sa pun filmarea, mai ales ca e plina de injuraturi, m-a scos din minti.
Dar ca idee, efectul este urmatorul: deplasare la viteza normala, curba la stanga, marcata cu indicatoare corespunzatoare, masina franeaza brusc total (pedala blana in podea, rotile "ingheata" la limita abs-ului, apoi dupa 1 secunda franeaza din nou, la fel, brusc, blana, dupa care te lasa sa mergi mai departe. E ca si cum ai fi retardat si ai frana tu de nebun brusc cu pedala in podea si apoi o lasi sa mearga. Din fericire nu opreste de tot, adica nu e sistemul similar cu cel de pe cruise control care poate opri masina pana pe loc, daca masina din fata opreste, la randul ei. E altceva. Asta franeaza brusc si total pt 2 secunde, asa e setata, dupa care preiei tu controlul inapoi...
« Last Edit: December 12, 2023, 15:33:23 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Muttley

  • 4923
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #165 on: December 12, 2023, 16:50:14 PM »
Fereasca-m-ar sfantu' sa-mi faca mizeria asta vreo masina dintr-asta "moderna" cand vin in gaz plin din spate s-o depasesc. Adica n-am o problema cu problema celuilalt, a vrut masina noua, "sigura", care sa-i franeze si accelereze singura, sa-i tina directia, sa-i traga de volan, sa-i aprinda beculete de unghi mort si sa-i citeasca semnele de circulatie, fie sanatos, bucuria lui.
Dar daca e drumul liber si gol si vreau sa-l depasesc si gunoiul (sa ma ierti, dar eu asta vad) de masina franeaza din pod degeaba, pe drum gol, ma face praf, si n-am nicio vina.
Atat am vrut sa zic.
WRX SW 2002

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #166 on: December 12, 2023, 17:20:19 PM »
Scenariul asta s-a intamplat cumva atunci cand am fost lovit din spate de o masina care s-a facut praf, pt ca acelasi sistem de auto franare a intervenit cand o "duamna" mi-a intrat in fata cu un Golf, iar eu eram deja in franare normala, usoara, nu era atat de panica, ne deplasam destul de incet, plecasem de la semafor... Dar din cauza de franare brusca si brutala, cel din spate s-a aplatizat in toata splendoarea masinii lui. Acum, nu stiu daca la franarea normala nu se mai intampla tampenia, omul nu a contestat vinovatia si neatentia lui, dar totusi...
Si azi, daca cel din spate era mai aproape de mine sau neatent, cine stie... Si reiau - bonus era in curba...
In fine, ca sa nu fiu considerat ipocrit, nu contest integral sistemele astea, dar cand au asemenea erori, e clar o problema. NU contest sistemul de cruise control adaptiv, il folosesc chiar cu convingere, imi permite pe autostrada sa ma uit si pe mailuri, daca am nevoie (ipotetic vorbind). La fel, apreciez senzorul de blind spot, cateodata si, mai ales, cel de rear blind spot, ca masina multa.
Dar lane keeping assist spre exemplu, uneori mai mult rau face - daca ai linie continua in stanga si biciclist sau groapa in dreapta, el alege sa fereasca linia continua... In Australia au facut presiuni pt dezactivarea lui, asa a aparut si shortcut pe volan pt dezactivare dintr-un buton.
In fine, unele sisteme sunt bune, la ce soferi exista pe drumuri in ziua de azi, dar cele detaliate aici sunt efectiv periculoase si un risc continuu pt dezechilibru in trafic, pt incidente. Desi ele ar fi destinate evitarii...
« Last Edit: December 12, 2023, 17:21:45 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #167 on: December 12, 2023, 23:58:53 PM »
Lane assist, Blind spot, Rear assist stiu ca se pot dezactiva (la VAG sigur), insa Front assist, cel care e de vina in situatia de fata, nu poate fi dezactivat si atunci da, e problema.
Cu tot cu problema asta, tu ca sofer esti vinovat in fata legii. De aici si complicatiile cu masinile autonome, fara sofer ...

Eu as trimite totusi filmarea, oficial, (fara sonor, la o adica) importatorului pentru a o da mai departe producatorului.

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #168 on: December 13, 2023, 00:41:45 AM »
Se poate dezactiva, dar se reactiveaza automat la fiecare repornire.
Importatorul stie foarte bine problema.
Partea proasta este ca functioneaza haotic, nu stii cand sa te astepti ca intra aiurea.
Si ca o ironie care putea fi nasoala, a fost o situatie in care un imbecil venea frontal pe contrasens, dar sistemul ultracapabil nu a schitat nimic, desi ala era destul de aproape si am evitat situatia cu o eschiva. In fine, e un sistem pus ca sa fie, la cerintele UE, dar cu multe probleme, un haos.
O sa incerc sa imi fac un obicei din a-l dezactiva cat mai des la plecare.
« Last Edit: December 13, 2023, 00:42:18 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #169 on: December 13, 2023, 10:28:15 AM »
E clar, idiocracy in cea mai pura esenta is upon us!
Asa cum atunci cand intru pe un site, intai trebuie sa:
- click setari cookies, select only esentialele, salveaza, ok
- block to my location access
- nu, nu vreau sa ma abonez la newsletter
- nu, nu vreau sa imi creez cont
- mai inchizi vreo reclama pop-up ceva cu promotiile actuale, black friday pentru <insert luna in curs>, si abia atunci ajungi sa faci ceea ce vrei

Asa si la masinile moderne, inteleg ca:
- dezactivezi start-stop (pe mine ma scoate din minti)
- dezactivezi front assist
- dezactivezi lame assist
- daca ai si tableta mai butonezi ceva pe clima etc
- yeey... (cred ca) poti pleca!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #170 on: December 13, 2023, 11:23:49 AM »
Nu-i chiar asa, dar nici departe :)
Sunt si sisteme pe care le apreciez, cum ar fi adaptive cruise-ul, care pe autostrada, limitat la 130 (atat e maxim la masina asta), e chiar confortabil si relaxat. Tine banda, reduce singur viteza si tine distanta. Are si el hibele lui, dar in general e ok.
Start stop e alt sistem gandit destul de bine la masina asta - se activeaza doar daca apesi mai tare pedala de frana la semafor, altfel nu intra, deci controlezi tu cand stii ca stai mai mult si il vrei oprit sau nu. Ceea ce e bine. Rar l-am dezactivat din buton, cand mai stateam in coloana mai mult si nu mai voiam sa tin piciorul atent pe frana.
Poate in tarile civilizate, cu sosele bune si marcate corespunzator, fara carute si gropi, cu benzi dedicate pt biciclisti, acolo chiar nu deranjeaza mai nimic. E si asta un aspect - nu s-au gandit it-istii din industria auto ca mai sunt si tari cu gropi pe sosele, cu animale pe drum, cu marcaje lipsa. Cumva ce ii deranjeaza si pe australieni :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #171 on: December 14, 2023, 09:41:07 AM »
La CH-r avea o problema cu insulele alea de la intrarea in localități, sunt foarte des prezente prin zona mea.   Daca erau foarte īnalte,  cāteodată doar mă beepaia, dar de vreo 2 ori a frānat dur, pentru ca practic trebuia sa mergi drept spre ele  pana la vreo 2 m si apoi  sa virezi. Altfel de beepapit mă beepaia din orice, dar nu prea intervenea.  Bine toyotele beepaie  si cānd ești in P  si deschizi o ușa . dar mă rog...
Altfel in 5 ani. nu am avut drame.  Pe o ninsoare medie sa zicem,   totul se dezactiva.
La mazda nu am avut drame, ba chiar odată.  am ațins bara mașinii din fata ( cedează trecerea, ăla din fata mea a plecat eu cu capul spre stāngă sa mă asigur am dat drumul la frāna. Ăla din fata. nu plecase de fapt, se speriase de ceva si se oprise.  Avea bara spare. zgāriată in 5 locuri, nici nu a putut sa zică daca i-am făcut eu ceva, la mine nici numărul nu era īndoit.)  .Bineinteles ca marele sistem nici un piu miu.. nimic.
La outback, sistemul ăla de frānare la marșarier e super paranoic,  măcar cānd reiei deplasarea e dezactivat pentru o vreme. alte drame nu am avut pana in prezent.   
Nasol oricum.  Faza e ca chiar te poate salva la un moment dat, dar daca  nu e consistent, e super enervant. 
« Last Edit: December 14, 2023, 09:41:43 AM by leeloo »

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #172 on: December 14, 2023, 11:28:16 AM »
Cel care s-a aplatizat in spatele meu cand a fost incidentul povestit mai sus, avea Mazda... La el nu s-a activat deloc auto franarea, la mine s-a activat complet... Ca si asta are doar warning in anumite situatii sau direct interventie in altele, dupa cum apreciaza camerele, softul etc.
Partea scary este haosul in functionare, nu stii cand se activeaza total aiurea si fara motiv - cum a fost recent in curba, fara obstacole in fata, probabil umbre/reflexii de la soare... Sau cand a franat aiurea noaptea. Sau...
In fine, ma multumeste faptul ca overall masina asta e ce trebuie, la toate capitolele importante, cumva singurele hibe fiind cele detaliate aici - auto franarea si acel zgomot/comportament al vasco cuplajului la rece, iarna. In rest, e ce trebuie, mai ales pt jungla din Romania. Siguranta plus confort plus distractie plus spatiu plus design (inca nu m-am plictisit de design :D si nu am gasit nimic de adaugat aftermarket).
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

leeloo

Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #173 on: December 14, 2023, 12:47:19 PM »
Imi plac si mie pick-up-urile, au evoluat mult si la interior, si la comfort,  dar ma enerveaza ca nu  o pot folosi zilnic, sa fie doar o singura masina,  sunt mult prea mari pentru Europa si ce orase avem, gen sa iti pui copii in ele sa ii ducila scoala, sa te bagi prin parcari subterane, etc.. 
  Si nu mai vreau sa tin 2 masini. 
« Last Edit: December 14, 2023, 12:48:07 PM by leeloo »

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #174 on: December 14, 2023, 13:22:31 PM »
Da, nu prea se potrivesc pt oras, mai ales in vestul Europei.
Sunt potrivite pt uz mixt si excelente pt extraurban si off road / overlanding.
Eu am treaba in oras destul de punctual si oarecum nisat, deci nu ma incurca prea mult. Iar vreo doi ani de zile am tot scurtat pe offroad drumul spre si dinspre oras, pt ca santiere si devieri proaste.
Cu noile dotari si materiale etc, chiar sunt potrivite ca masini de familie, daca ai spatiu de desfasurare.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #175 on: December 18, 2023, 15:06:29 PM »
Cum privesc asiguratorii cazurile de autobraking, precum cel de mai sus?
Presupun ca nimic special, nu? Cel din spate vinovat de nerespectarea distantei corespunzatoare evitarii oricarui pericol..

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #176 on: December 18, 2023, 16:43:40 PM »
Ca si legislatia, da... Nepastrarea distantei.
Repet, nu stiu daca ar fi fost vreo diferenta atunci, omul a recunoscut ca nu era atent, iar auto franarea lui a fost inexistenta, un cumul de factori, nici nu s-a pus problema vreunei dispute.
Dar procedural, legal, lucrurile sunt clare in cazurile astea - pastrarea distantei etc.
Insa, daca spre exemplu, nu ai nimic in fata si franeaza masinaria singura, cum a fost cazul recent, se poate imputa faptul ca ai franat nejustificat, agresiv etc, daca omul din spate nu stie care e problema reala. Atunci poate aparea noua prevedere din codul rutier, referitor la comportamentul agresiv etc. Si in cazul asta poti dovedi prin test pe masina sau direct cu camera de bord, ca masina a franat singura, nu tu, dupa care incepe distractia cu producatorul si altele. Evident sunt doar scenarii, la care producatorii nu se gandesc.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #177 on: December 18, 2023, 18:18:05 PM »
La un astfel de scenariu ma gandesc..
Tu in fata cu o masina noua dotata cu astfel de asistari independente de sofer, eu in spate intr-o masina dotata cu...ABS.
Se pare ca viitorul suna..interesant; rage against the machine kind of.

Frane bune, atentie si mai mare si camera de bord. Si speranta ca si cel din spate e pe aceeasi lungime de unda..
Nu de alta, dar radiator de apa Koyorad, grila STI, evacuare Prodrive..astfel de goodies nu ar fi decontate de niciun asigurator..
« Last Edit: December 18, 2023, 18:18:48 PM by Ilie »

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #178 on: December 18, 2023, 19:16:34 PM »
D-asta e buna distanta in trafic, in general.
Eu pastrez, de principiu si ca regula, o distanta de 1-3 masini, in functie de viteza si drum.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1236
Re: Isuzu D-Max 2021
« Reply #179 on: February 02, 2024, 20:12:34 PM »
Pe 21 ianuarie am fost la o plimbare prin superba zona Cheia - Vama Buzaului. Fiind zapada proaspata, peisajul era de Laponia.
Am urcat putin si spre Tabla Butii, pe tobogan...






dar pt ca de sus mai veneau deja alte masini, de obicei grup de 3-4 sau atv-uri, am zis sa renuntam la urcare, neavand nici statie si fiind si o singura masina, pt ca e greu sa te intersectezi pe ingustul tobogan, sunt doar 2-3 zone maxim in care poti sa te refugiezi, sa faci loc etc... asa ca am coborat inapoi pe drumul spre Vama Buzaului



dupa care am mai gasit un drum frumos pe ceva dealuri, zapada mare, peisaj...





apoi am continuat pana la Vama Buzaului, cu retur pe acelasi traseu la Cheia.
Placut maxim.




« Last Edit: February 02, 2024, 20:25:57 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.