Bugeye WRX STi JDM Spec
Subaru club Romania

Bugeye WRX STi JDM Spec

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Bugeye WRX STi JDM Spec
« on: February 28, 2021, 00:37:59 AM »
Salutare colegi subaristi, ma bucur ca in sfarsit ajung sa fac parte din acest club, si nu in orice fel, ci alaturi de o japoneza autentica, nascuta si crescuta in tara soarelui rasare, cu domiciliu preschimbat ulterior pe batranul continent, unde grazie unui pasionat dessavarsit al marcii, si anume colegul Pfaizzer, domnisoara si-a schimbat partea de volan de pe dreapta pe stanga intr-o maniera impecabila. Tin sa multumesc inca o data lui Horatiu pentru munca depusa, pentru efortul de a face o treaba faina si, bineinteles, pentru ca a ales sa mi-o incredinteze sa-i continui povestea aici.

Ca sa revenim la dānsa, caci despre ea e vorba, avem cam asa: una bucata impreza sti generatie bugeye, in specificatie jdm spec, care nu cred ca mai are nevoie de prezentare, masina a fost la vanzare aici pe forum multa vreme, plus ca probabil multi cunoasteti ce presupune dotarea masinii.  Rulajul actual e la 125.000 km, starea ei tehnica, atat cat m-am putut lamuri in cca 500 km parcursi, este una buna spre foarte buna, existand unele chestii pe care le-am observat si pe care le voi cerceta/remedia imediat daca este cazul.

Am uitat sa mentionez ca este prima mea japoneza, fiind mult mai familiarizat cu modelele italiene, insa de foarte multa vreme aceasta marca si modelul impreza in varianta sti m-a atras, cam de cand urmaream noptile la eurosport rezumate ale diferitelor etape de campionat mondial de raliu unde regretatul Colin McRae castiga la bordul unei masini japoneze albastra si nervoasa. De atunci incepand am stiut ca voi detine candva o astfel de masina, o bucatica de istorie, cu un motor legendar alaturi de o transmisie exemplara.

Ca si impresii despre masina pot spune ca este total diferita ca si comportament motor de ceea ce am condus pana acum, detinand inca o aspirata de putere similara insa cu un regim de functionare ceva mai diferit. Masina insa imi place pentru ca este agila, este similara cu cealalta ca si dimensiuni, ambele venind din aceeasi perioada, in care masinile nu ocupau o banda intreaga pe sosea, o perioada cand inca masinile erau facute sa fie conduse, pilotate chiar. Imi plac comenzile grele, ambreiajul, cutia de viteze, directia, imi place acceleratia pe cablu, imi place cum se simte turbina cand intra desi o face din plin abia pe la 4000 de ture. Nu pot spune insa ca ma incanta foarte tare, cel putin momentan, franele, tin bine insa parca nu prind asa cum mi-as dori, le voi mai lasa o perioada de acomodare dupa care vedem ce este de facut, probabil sa fie necesare niste placute mai aderente pe discuri.

Ca si planuri ce imi doresc in acest moment este sa pastrez masina intr-o forma cat mai autentica, cu toate cele ale ei functionale, iar eventualele upgrade-uri tehnice si/sau estetice sa le fac in directia oe sau macar pe o directie consacrata, fara a face din masina un kitsch sau exponent al firmelor de tuning, chiar daca va fi nevoie pe alocuri de anumite piese de upgrade. Concret, am in plan urmatoarele, si voi motiva si de ce:
- un schimb de ulei si bujii cat mai curand, uleiul din masina desi are doar 1000km, este pus acum 2 ani, timp in care masina a stat
- un schimb de kit ambreiaj - momentan il tin sub observatie, trebuie sa-mi dau seama daca in treptele mari, peste 4-5k rpm incepe sa scape sau e doar un feeling gresit. Practic masina da impresia ca in acea zona accelereaza in scaturi fine, cu cate o usoara pauza de 1 secunda, timp in care turatia da sa creasca insa viteza simti ca nu mai urca
- o verificare mecanica completa si detaliata - dupa primii 300 km parca aud niste zgomote , unele din ele sesizate la mersul cu spatele si volanul virat destul de mult, genul iesirilor din curte sau parcari,  pare ca vin dinspre puntea spate, plus alte zgomote minore tren de rulare, atat pe fata cat si pe spate; e posibil aici sa fie si nevoie de adaptare la modul de functionare al suspensiei, al transmisiei, poate unele zgomote sunt naturale, sa zicem.
- de fixat si facut functional rezervorul de apa pentru intercooler in portbagaj, masina fiind de japonia are modelul vertical, care acum nu si-a mai gasit locul in compartimentul motor; aici daca e cineva care are un rezervor mic de europa sau chiar unul de spec c va rog dati un semn, sunt deschis la oferte
- de facut functionale reglajul pe inaltime faruri si functionarea stergatorului spate, momentan ambele nu merg
- de inlocuit volanul actual de bugeye cu unul de hawk in 3 spite - am vazut pe un topic pe colegul muttley facand aceasta operatiune, nu stiu daca ma descurc cu intreaga operatiune singur, pare ceva de munca insa actualul volan, pe langa faptul ca e mare nu ma atrage deloc vizual
- de rezolvat problema lipsei reglajului la scaunul sofer actual - fiind fost scaun pasager jdm pozitia mai inalta nu ma ajuta; sunt deschis la orice sugestii, daca exista cineva cu experienta care sa se fi lovit de problema va rog share (nu ma trimiteti sa caut scaun de sti de parte stanga caci n-am gasit decat interioare complete)
- de achizitionat un capac de portbagaj si un eleron mare pentru el, cel actual initial nu mi-a placut deloc, momentan sunt mixed feeling, insa mi-am dorit demult asa cum am spus, un subaru autentic, cu big wing o the back  ;D - deci colegii care au si vor sa se desparta de oricare din cele 2 piese va rog dati un mesaj, de mentionat ca eleronul ma intereseaza doar cel oe, cu tot cu al 3-lea stop
- headunitul original al masinii stie frecvente de fm doar pana la 90.00 probabil specific pietei japoneze, exista alta solutie de convertire pentru europa? sau schimbat direct cu model de europa?

Cam astea sunt planurile, cu siguranta voi mai cere sfaturi si ajutor pe diverse teme, v-am zis, sunt nou in lumea aceasta insa doresc sa invat repede cat mai mult. Las si o poza ca sa incepem topicul asa cum se cuvine, de pe drumul spre casa al turbatei.
Va salut!
« Last Edit: April 07, 2021, 21:56:37 PM by georgeg »

Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #1 on: February 28, 2021, 01:55:40 AM »
Să te poarte sănătos și zāmbitor, fără probleme!
Unde e noua casă a Imprezei?

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #2 on: February 28, 2021, 02:00:23 AM »
Să te poarte sănătos și zāmbitor, fără probleme!
Unde e noua casă a Imprezei?
Multumesc, imi doresc o convietuire de lunga durata!
Noua casa, undeva cat mai spre est.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #3 on: February 28, 2021, 09:11:43 AM »
Felicitari pentru achizitie! Frumoasa masina! Sa o stapanesti sanatos!
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #4 on: February 28, 2021, 11:11:10 AM »
Să o stăpānești sănătos! Zgomotele spate pot fi de la amortizoare. Este buba lor sa cloncăne și să capete joc in tijă, dar verifică și bara stabilizatoare și bucșile aferente.

Părerea mea, lasă așa eleronul. Mai discret e mai bine.

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #5 on: February 28, 2021, 18:59:19 PM »
Voi merge zilele urmatoare la un service sa ridic masina pe elevator, o sa incerc sa deslusesc de unde provin zgomotele. Momentan am ridicat-o doar pe un cric si m-am familiarizat cat de cat cu modul in care se prezinta, impecabil as zice la nivel de imbatranire/afectare de rugina, cel putin pe spate unde m-am uitat.
Iar daca tot am avut chef de surubarit putin, am fixat provizoriu bidonul de apa pentru IC, spun provizoriu pentru ca nu am avut cum sa-l prind decat intr-un surub, celelalte prinderi ale bidonului nu prea vin nicaieri convenabjl, una din ele vine pe aripa deci no chance iar cea dinspre oala de amortizor la fel, nu prea ai cum sa o fixezi de nimic. Probabil voi schimba cu un rezervor model de europa, chit ca e mai mic macar sa il pot prinde.

Eleronul actual din pacate nu ma incanta oricat l-as privi. Asa ca atunci cand voi gasi unul mare cel actual se va da jos cu tot cu capac si se va depozita pentru orice dorinta ulterioara de revenire la forma initiala.

P. S. Multumesc de urari baieti!







dan_b

  • 1234
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #6 on: March 01, 2021, 14:49:12 PM »
Superba masina! Sa o conduci multi km, fara probleme!
Cum mai zic si alti colegi, arata foarte bine asa cum e, dar conteaza mai mult ce ii place pilotului :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #7 on: March 01, 2021, 18:10:30 PM »
Ceva sugestii de la oameni care s-au lovit de problema? Se poate repara, aveti idee unde pot incerca? Sau caut direct altul functional?
Ceasul de temperatura apa nu se misca deloc, nu se aprinde nici beculetul de alarma, nu face initializare, nimic. Restul, presiune si temperatura ulei functioneaza fara probleme.
« Last Edit: March 01, 2021, 18:11:24 PM by georgeg »

Arturito

Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #8 on: March 01, 2021, 21:16:14 PM »
Pai vanzatorul ce ti a zis ? Ca banuiesc ca l ar fi reparat daca mergea...

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #9 on: March 01, 2021, 21:26:49 PM »
Pai vanzatorul ce ti a zis ? Ca banuiesc ca l ar fi reparat daca mergea...

Nu am intrebat. Dar daca ma puteti ajuta cumva mi-ar folosi clar mai mult decat sa ma gandesc ce se putea face...
« Last Edit: March 01, 2021, 21:27:20 PM by georgeg »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #10 on: March 01, 2021, 21:58:04 PM »
pai...pentru inceput ai verificat are alimentare ? voltaj si masa unde trebuie ...
sa te lamuresti daca e din ceas problema (e mort de tot ? nu face chiar nimic ?) sau din senzor ?
« Last Edit: March 01, 2021, 21:58:53 PM by andea79 »

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #11 on: March 01, 2021, 23:27:46 PM »
pai...pentru inceput ai verificat are alimentare ? voltaj si masa unde trebuie ...
sa te lamuresti daca e din ceas problema (e mort de tot ? nu face chiar nimic ?) sau din senzor ?
Nu am apucat sa verific, ma gandesc ca problema ar fi principal la ceas deoarece acul a ramas pe 50gr, nu misca de nici un fel, chiar si cu masina oprita tot acolo e.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #12 on: March 02, 2021, 00:38:48 AM »
:) si daca ar fi mort senzorul ar trebui sa treaca de 50 de grade ?

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #13 on: March 02, 2021, 12:55:42 PM »
Nu, doar am presupus ca prima sursa a problemei ar fi ceasul, dat fiind ca nu face initializarea precum celelalte doua, nu aprinde nici macar ledul alarmei, iar acul sta acolo indiferent e contactul pus sau nu.  Insa clar voi incepe de la simplu la complicat,  prima data sa verific alimentare/masa si apoi conexiune cu senzor.

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #14 on: March 18, 2021, 23:34:27 PM »
Mici bricolari care schimba putin aerul in masina, daca ar fi sa aleg lucrul care imi displacea total din toata masina, acela ar fi volanul standard in 4 spite. So, upgrade mode ON!
Multumesc aici pentru tutorialul super bine documentat al colegului muttley, la faza cu mutatul capsei pirotehnice si legatura mufa claxon clar mi-as fi prins mainile, si asa nu prea dibace. Mai astept emblema de volan aferenta modelului, cea actuala e destul de uzata.

Mai departe, caut o sursa de covorase de interior, prefer cele oe din mocheta, eu avand o problema cu cel de la sofer, este de rhd si este si gaurit. Daca aveti ceva idei dati de veste de unde cum ce fel. De asemenea, daca are cineva mocheta ce acopera vasul de apa pentru tmic, cel din dreapta din portbagaj, eventual si vasul cu suportul aferent, de asemenea sunt interesat. De fapt, cred ca voi posta in aria dedicata anunturilor lista cu piesele de care mai am nevoie.



MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #15 on: March 19, 2021, 07:13:54 AM »
Frumos. Sa īl īnvārți cu plăcere.

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #16 on: March 21, 2021, 21:37:45 PM »
Frumos. Sa īl īnvārți cu plăcere.

Multumesc, momentan astept sa se termine inmatricularea masinii si apoi iesim sa dam o tura, sa vedem cum se simte la mers.

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #17 on: April 06, 2021, 23:19:40 PM »
Profitand de faptul ca aveam ceva treaba la motorpark cu un amic, am zis sa dau si cateva ture de pista cu jucaria.
Impresii, hmm, total diferit de ce mersesem ca si masina de strada pe motorpark pana acum, insa imi place ca, pentru o masina complet stock, se comporta cel putin decent, se vede ca este o masina dezvoltata de divizia specializata pe motorsport. Singurele parti care sunt de upgradat in vederea unei posibile reveniri pe circuit sunt gumele(ps4 actuale sunt ok insa se incing repede) si franele(cele actuale cedeaza foarte repede, pedala destul de moale si franele tind sa blocheze). 
Ca si referinta de timp am prins un 2.06.1, bine zic eu, pentru conditiile tehnice prezentate.
Pe viitor ar fi fain daca s-ar mai organiza iesiri in grup precum cea/cele din trecut, in afara de horatiu nu prea am mai vazut alte subaru pe circuit recent.

P. S. Nici o problema tehnica intampinata, capota e ridicata doar pentru racire.  ;D
« Last Edit: April 06, 2021, 23:22:01 PM by georgeg »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #18 on: April 07, 2021, 08:15:55 AM »
Ce lichid de frana ai?

georgeg

  • *
  • 87
  • IMPREZA STI JDM
Re: Bugeye Impreza WRX STi JDM Spec
« Reply #19 on: April 07, 2021, 14:52:17 PM »
Ce lichid de frana ai?

Unul numai bun de schimbat. ;D
Stiu ca principala cauza a simptomului "pedala moale" e faptul ca a fiert lichidul, nu stiu ce este in masina, probabil ceva de baza dot4 pus de horatiu cand a facut conversia. Urmeaza sa primeasca schimb de ulei, filtru aer nou, bujii, discuri si placute fata+lichid de frana si o pompa de benzina noua, cea oe da semne de oboseala se pare. Momentan vreau sa adun piesele, cred ca voi lua calea poloniei pentru o comanda serioasa, cel putin discuri si placute acolo am gasit si ce imi doresc si pret ok.
Intre timp astept sa se termine nesimtirea bugetarilor de la taxe si impozite locale sector 4 bucuresti si sa primesc dovada luarii in evidenta pentru a putea trece mai departe la inmatriculat masina. Desi actele s-au depus online acum mai bine de 2 saptamani, iar termenul era de 10 zile pentru solutionare, inca nici o miscare, la telefon primind sfatul romanesc, asteptati va rog! >:(