FXT36NDU
Subaru club Romania

FXT36NDU

FXT36NDU
« on: April 18, 2021, 03:31:03 AM »
Va salut,

Andu imi spun prietenii, restul e o continuare inceputa prin copilarie datorita pasiunii pentru motorsport si participarilor in diverse campionate din acea perioada. Am pastrat "nickname-ul" de pe alte forumuri, de dragul vremurilor apuse. Cu unii membrii de aici ne cunoastem personal, altii probabil din "vedere" de pe alte forumuri, facebook sau diverse activitati. :D

Urmaresc forumul acesta de mult timp, mai in umbra, apoi am indraznit sa-mi fac cont, iar acum m-am hotarat sa prezint si masina pentru a ne integra mai serios in comunitate.  Sunt pasionat Subaru de mic copil, dar n-am avut placerea de a achizitiona unul pana in prezent.

Toata distractia a inceput anul trecut prin luna august. Masina este un Forester 2.0 XT din 2005, de nou in Romania, are 142000 km si intentionez sa il folosesc de zi cu zi, poteci usoare de munte ocazional si in rest mult asfalt. Am inceput "relatia" cu un moment mai delicat, caci motorul avea nevoie de un rebuild, desi initial sperantele noastre erau ca poate nu e necesar. Ca parte de rugina masina sta foarte bine, arata foarte bine si necesita foarte mici atentii estetice.

Necesitatile schimbate/reconditionate pana in momentul de fata:
Block motor schimbat (cu unul de 50 000 km)
Vilbrochen nou
Cuzineti (King, daca mai tin bine minte)
Pompa ulei debit marit (de 11 mm) + sorb nou
Chiulase reconditionate (in urma cu 5000 km)
Turbina TD04
Volanta noua
Ambreiaj nou (in urma cu 5000 km)
Frane noi (in urma cu 5000 km)
Schimbat ulei in diferential + cutie si altele in urma cu 5000 km cand masina a mai suferit o reparatie si reconditionare mai atenta.
Jantele + anvelope noi de iarna Riken 225 55 R17. Mai am un set de jante Enkei ale masinii, cu anvelope de vara.

Ma bucur de ea pe strada de vreo 2 saptamani, in care am parcurs aproximativ 700km, in regim de rodaj. Nu stiu consum, nu i-am facut, dar in regimul asta nu pare o mare diferenta fata de ce eram obisnuit pana acum. Foarte multumit momentan de cum se prezinta per total din toate punctele de vedere.

Planurile de viitor sunt multe, dar nu foarte marete. Imi doresc sa intretin masina cat de mult posibil si sa o pastrez in limitele ei de fabrica. Poate in viitorul mai indepartat ajungem si la colegul Andea pentru usoare ajustari, dar nu vreau sa ma dau prea tare la ea, ca sa nu-mi creeze mai multe batai de cap decat mi-a creat deja...  :D

Am achizitionat si un set de ceasuri auxiliare de la Stack pe care nu am ajuns momentan sa le montez, dar urmeaza in scurt timp.

Am schimbat telescoapele pe spate, dar arcurile desi le-am primit de pe o masina care se stia ca statea drept, la mine pare ca sta la fel de lasata. Astfel urmeaza ca primul lucru sa fie un set de arcuri pe spate, ca sa o aliniez asa cum trebuie.

Suportul de antibalans + suportii de diferential central. Are o vibratie la plecarea de pe loc si banuim ca ar fi datorita acestora.

Bucsele, desi nu bate nimic, dar simt ca flexeaza un pic si nu stiu daca e datorita suspensiei spate sau necesita si bucsele o schimbare.

Cruce cardanica + bucse timonerie ar trebui schimbata. Am vazut ca exista un kit complet de reparatie cu tot ce ai nevoie pentru a scapa de jocul din timonerie.

Evacuare, doar finala. De inceput cred ca voi pune ce am prin garaj, sa-i dau un sunet ca e prea silentioasa pentru Subaru, iar pe viitor o sa caut una "ovala", nu stiu exact pe ce modele s-a pus.

Radiator aluminiu, cel de fabrica nu prezinta urme de oboseala, dar nu se stie niciodata cand "il apuca"...

Volan cu comenzi + tempomat. Inca nu m-am hotarat daca sa incerc adaptarea modelului 2008 cu tempomat pe volan sau sa merg doar pe varianta de facelift cu comenzi media pe volan si tempomat la maneta (inclin spre varianta asta mai mult).

Pompa servo + Pompa ambreiaj. Cea servo face galagie in cursele maxime, iar cea de ambreiaj ma gandesc pe viitor sa o schimb poate devine pedala mai "usoara". Nu se apasa exagerat de greu, dar fata de majoritatea masinilor se simte o mare diferenta si un oarecare disconfort.

Cotiera Facelift + Stopuri Facelift. Nu pentru ca-mi plac mai mult stopurile de facelift, dar am o gaurica mica in cel de dreapta si as vrea sa le schimb. Mi s-a pus cumva pata pe cele de facelift ca as vrea sa le vopsesc la interior (nu le fac negre) si poate, poate, arata cumva.... incercarea moarte n-are.

Incazlire in scaune nu am, desi am vazut ceva cabluri pe sub scaune nu stiu cu ce scop, nu am studiat. M-as orienta pe viitor sa rezolv si aceasta optiune.

Trapa, necesita o mica atentie. Motorasul merge, dar sunt rupte ceva cleme de plastic din ce am inteles si o sa trebuiasca inlocuite. Nu cred ca o voi deschide foarte des, dar vreau sa fie functionala.

Eleron. Mic detaliu de completare a haionului. Am vazut ceva pe olx la bani putini, dar mi-as dori totusi unul original cu stopul de frana integrat.

Ar mai fi cateva detalii estetice, zgarieturi, puncte de rugina, elemente ce necesita o vopsire fiind decolorate de la Soare pentru ca masina a stat o mare parte din timp in anii trecuti, de pus clasicele folii pe geamuri, etc.

Cu siguranta am mai uitat din ele, dar cred ca e de ajuns pentru ora asta si ca prim post pe acest forum. :D Daca s-a mai lovit cineva de probleme similare si ma poate indruma cu un sfat sau chiar achizitionarea/rezolvarea unora dintre ele, m-as bucura si astept cu mare interes indrumarile voastre.









« Last Edit: May 19, 2021, 10:06:06 AM by AnduRace »

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: FXT36NDU
« Reply #1 on: April 18, 2021, 09:07:43 AM »
Bine ai venit pe forum !
Rotile din ultimele poze imi par mai mari, din poze, decât pasajul.sau e Offsetul diferit de original și le scoate in afara.
 
Sa o stăpânești cu plăcere!
« Last Edit: April 18, 2021, 09:10:00 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: FXT36NDU
« Reply #2 on: April 18, 2021, 12:13:26 PM »
Frumoasă prezentare și ca orice Subaru cu o anumită vârstă, planurile de viitor sunt numeroase :)

Să te bucuri de ea și să faceți cât mai mulți km împreună fără probleme.

Re: FXT36NDU
« Reply #3 on: April 18, 2021, 12:51:11 PM »
Sa te poarte fara probleme de'acum incolo!

Legat de stopuri de facelift, nu se pot desface decat taind plasticul si apoi lipindu'l la loc, cel putin asa sunt toate tutorialele de pe net.

Legat de ambreiaj, nu cred ca vei obtine efectul dorit inlocuind pompa, pur si simplu la Subaru din acea generatie asa se apasa pedala. Mai degraba indrepti fondurile spre altceva din lista daca pompa de ambreiaj nu are o problema in sine


Re: FXT36NDU
« Reply #4 on: April 19, 2021, 15:19:35 PM »
Va multumesc frumos!  :D

Bine ai venit pe forum !
Rotile din ultimele poze imi par mai mari, din poze, decât pasajul.sau e Offsetul diferit de original și le scoate in afara.
 
Sa o stăpânești cu plăcere!

Sunt aceleasi roti ca si in poza din stanga spate. Nu sunt iesite in afara daca ne orientam la zona pasajului de sus, probabil ti se pare din cauza ca e lasata de spate.

Am luat si niste aparatori de noroi, dedicate din ce scria pe cutie, dar la o prima vedere am impresia ca nu se potrivesc. Imi voi face timp sa ma uit mai atent, ca in partea de jos rotile stau un pic iesite si arunc repede noroiul pe ea.

Frumoasă prezentare și ca orice Subaru cu o anumită vârstă, planurile de viitor sunt numeroase :)

Să te bucuri de ea și să faceți cât mai mulți km împreună fără probleme.

Da, sunt cateva, mai mult de intretinere momentan. Multumesc! :D

Sa te poarte fara probleme de'acum incolo!

Legat de stopuri de facelift, nu se pot desface decat taind plasticul si apoi lipindu'l la loc, cel putin asa sunt toate tutorialele de pe net.

Legat de ambreiaj, nu cred ca vei obtine efectul dorit inlocuind pompa, pur si simplu la Subaru din acea generatie asa se apasa pedala. Mai degraba indrepti fondurile spre altceva din lista daca pompa de ambreiaj nu are o problema in sine

Da, am studiat deja. De aia m-am si gandit ca as vrea sa le dau o sansa.  :D

Nu mi se pare ca ar avea o problema pompa neaparat, e de viitor schimbul oricum. Stiu ca asta e problema la majoritatea, m-am obisnuit cu ambreiajul asa cum e, dar pe un GC am aflat ca s-a schimbat foarte mult treaba asta dupa ce a schimbat pompa.

Re: FXT36NDU
« Reply #5 on: April 19, 2021, 19:24:43 PM »
Eu am Foresterul (inmatriculat 2008) din 2013, cand avea 88k km. M'am obisnuit repede cu pedala de ambreiaj, dar am crezut ca inlocuind ambreiajul, pedala va fi mai moale. Nu s'a schimbat nimic.
Interesant ce zici cu pompa de ambreiaj, dar nu cred ca e o regula, poate doar in cazul pompelor cu uzuri. Mai degraba as cauta un alt Forester pentru o comparatie, daca diferenta nu va fi sesizabila, nu are rost sa schimbi pompa

Re: FXT36NDU
« Reply #6 on: May 17, 2021, 11:13:40 AM »
Revin cu cateva update-uri, caci mi-am tot propus sa scriu pe aici, dar nu m-am sincronizat deloc.

Avem deja peste 3500km impreuna, din 145446km ai lui parcursi in total.

Am schimbat arcurile pe spate, sa nu se mai lanseze in spatiu. Am uitat sa fac poze la arcuri, dar sunt ceva HD-uri. Am avut o problema aici, ca nu s-a fixat cum trebuie in flansa de sus, nu pica arcul la semn. Sper sa nu strice flansa de sus prea curand din cauza asta...

Schimburile de ulei dupa rebuild le-am facut la 100km, 1000km si urmeaza sa-l fac din nou zilele astea, doar ca acum sunt in dubii iara cu uleiul. Cat am mers usor pana in 3000 de turatii, nu am sesizat sa manance foarte mult. Acum dupa ce am inceput sa ma dau la el si sa-l ridic un pic peste 4000 sau la drum lung sa-l tin intre 3000 - 3500... pierde foarte mult ulei (completez 1 litru la aproximativ 500km). :D Nu stiu daca datorita rodajului sau face probleme turbina (intind mai mult spre directia asta din moment ce sub 3000 turatii nu prea sesizez probleme).

Am luat bucsele rotunde de la cutie/grup, dar nu ne-am sincronizat sa le schimbam, am inteles ca e complicat si nu mi-am batut capul. Suportul de balans l-am schimbat, dar cred ca m-am grabit, trebuia sa astept pana schimb bucsele respective, ca dupa vreo 2 zile a inceput motorul sa faca balans aproape ca inainte.

Am schimbat si bieletele cu ceva HD-uri. Sunt atat de mari de zici ca sunt pivoti.  :D



Nu am sesizat alte probleme. Cel putin nu probleme majore...

Am venit de la Seini la Timisoara cu rezerva, dupa ce am taiat o anvelopa noua de iarna (2000 km parcursi) si eram usor panicat, caci rezerva era un pic mai mica (masurata ciobaneste, diferenta de 1 deget). Am inmuiat celelalte roti si rezerva am umflat-o mai tare, viteza de croaziera maxim 80 si aia a fost.  :D

In rest, ne-am bucurat de cateva plimbari si atasez cateva poze mai jos. Pentru mai multe poze, avem profil de instagram #fxt36ndu  :D caci mi-e greu sa le postez pe toate aici si nici nu cred ca e ok sa va spamez cu atatea poze.



















PS: Trebuie sa vad alta metoda de a posta poze aici. Caci pe langa faptul ca se vad destul de urat, pare ca si dispar intr-un timp relativ scurt, inexplicabil.  >:(





MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: FXT36NDU
« Reply #7 on: May 17, 2021, 13:09:57 PM »
Unde urci pozele de obicei? Poti sa le pui pe google drive in folder care sa nu fie privat. Sau poti sa le pui pe site de stocare imagini eu folosec postimage.org) si daca iti faci cont la ei, fotografiile sunt stocate pe perioada nedeterminata.

PS: Frumoase fotografii. Cat despre consumul de ulei, este groaznic de mare. Ceva nu a fost bine la rebuild sau ai o gaura in baie...
In plus, din cate imi aduc aminte de la baietii care strica si repara moatoare, pompa aia de 11 nu face casa buna cu un motor relativ stock de 2l. Dar poate ma insel. Ce ulei ai folosit?

« Last Edit: May 17, 2021, 13:12:07 PM by MihaiFlorescu »

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: FXT36NDU
« Reply #8 on: May 17, 2021, 23:34:08 PM »
Eu folosesc
Imgbb.com pt. poze

Cu cont poti face albume publice sau private.
Nu stiu pe ce perioada se face hosting.
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Re: FXT36NDU
« Reply #9 on: May 19, 2021, 10:30:13 AM »
Multumesc, domnilor! Am rezolvat situatia cu pozele din primul post. O sa-mi fac timp sa le refac si pe cele din ultimul post.

In plus, din cate imi aduc aminte de la baietii care strica si repara moatoare, pompa aia de 11 nu face casa buna cu un motor relativ stock de 2l. Dar poate ma insel. Ce ulei ai folosit?

Asta e interesant de inteles de ce nu face casa buna, ca tot ce-mi trece prin cap ar fi sa cedeze vreun simering sau lucruri de genul asta datorita presiunii prea mari. Si mai am prieteni care merg cu pompa de 11 fara probleme, de asta am mers si eu pe ea.

Ulei, nimic special, oricum e o loterie cu el. Ce e bun pentru cineva, nu pare sa fie bun si la altul. De data asta am mers pe Petronas de la un depozit de langa mine cu 10W40. Vorbea un baiat prin targ ca el foloseste pe un SG aspirat de cativa ani si nu-i mananca gram. Am zis sa incercam.

Ma indoiesc ca are treaba uleiul in discutia asta, caci pierderile sunt foarte mari si doar la drum lung e panica, cand il mentin turat. Suspectam turbina sau valva PCV in prima faza, pe urma mai vedem...

Re: FXT36NDU
« Reply #10 on: May 19, 2021, 13:05:58 PM »
Consumul e imens. Cred ca te păcălești singur cu turbina... Sper sa ma înșel

MihaiFlorescu

  • *
  • 13898
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: FXT36NDU
« Reply #11 on: May 19, 2021, 13:35:54 PM »

Asta e interesant de inteles de ce nu face casa buna, ca tot ce-mi trece prin cap ar fi sa cedeze vreun simering sau lucruri de genul asta datorita presiunii prea mari. Si mai am prieteni care merg cu pompa de 11 fara probleme, de asta am mers si eu pe ea.

Nu mă pricep și nu țin minte argumentele dar are legătură cu presiunea la rece și turație joasa vs.  presiunea la cald și turație mare.
Mai pui în ecuație "piston clearence" și vâscozitatea uleiului.

Mai mare nu e mereu mai bine, la unele piese.
Ca efecte secundare a nepotrivirii intre cele de mai sus riști să ai presiune mica la rece, prea mare la turație mare sau invers... Cel care face motorul și știe ce măsoară acolo trebuie să cunoască ecuația asta și să tina cont de ea în alegerea pompei.

Eu atât am reținut. Daca ești stock-ish fara sa fi umblat la interne, mergi pe pompa originală și nu ai bătăi de cap.

Poate văd postarea ta cei care s-au jucat cu pompele de ulei de la Subaru și îți pot da un sfat.

Ce nu înțeleg este partea cu vilbrochen nou și cuzineți dar nu zici nimic de pistoane. Nu s-a umblat la ele?
« Last Edit: May 19, 2021, 13:40:45 PM by MihaiFlorescu »

Re: FXT36NDU
« Reply #12 on: May 19, 2021, 13:57:35 PM »
Mariansro, nu incerc sa ma pacalesc cautand vreo scuza si sa traiesc cu ea asa. E o cauza pe care o pot elimina usor din discutie, la fel ca si valva PCV. De acolo, se merge mai departe in caz de nu astea sunt problema.

MihaiFlorescu, in cazul asta o sa grabesc montarea ceasurilor auxiliare, ca sunt curios cum se comporta. Trebuie sa-mi comand din nou cel de presiune ulei, ca ce mi-a venit initial nu a fost ok, l-am trimis inapoi si am tot amanat comandarea altuia.

Orice sfat bazat pe experienta altora e bine venit. Nu inventez eu roata la caruta...

La pistoane nu s-a umblat.

andea79

  • *
  • 4007
Re: FXT36NDU
« Reply #13 on: May 19, 2021, 15:35:25 PM »
adica ai desfacut tot si nu ai pus segmenti noi daca tot erai acolo ? :(

oricum poti scoate gazele de carter intr-un bidon exterior/de test si vezi daca uleiul consumat e acolo sau nu
la fel poti curata IC-ul de ulei (daca ai ulei in el) si vezi apoi cu gazele de carter scoase daca mai apare ulei acolo adica vine din turbo
si daca tot dai jos ICul daca ai ulei mai mult in galeria de admisie si nu prea ai in IC ai toate sansele sa fie supapa PCV
si mai raman semeringuri -> aici poti da jos galeria de evacuare si verifici ce vezi interesant ...

iar legat de pompa de ulei mai mare -> iti recomand sa verifici presiunea de ulei dupa ce tragi un pic de masina, din ce am testat noi (pompa de 12 pe motor care avea 11, sau 11 pe motor care avea 10) ai cadere mare de presiune in ture cu pompa mai mare deoarece nu poate "impinge" tot volumul de ulei in motor si il tot "plimba" prin bypass pana il incalzeste/aereaza
adica ca idee, cu ulei cald dar nu super hot presiune la 5000rpm 75-80psi si dupa 55-60psi maxim la orice rpm ...

Re: FXT36NDU
« Reply #14 on: May 19, 2021, 16:08:51 PM »
adica ai desfacut tot si nu ai pus segmenti noi daca tot erai acolo ? :(

oricum poti scoate gazele de carter intr-un bidon exterior/de test si vezi daca uleiul consumat e acolo sau nu
la fel poti curata IC-ul de ulei (daca ai ulei in el) si vezi apoi cu gazele de carter scoase daca mai apare ulei acolo adica vine din turbo
si daca tot dai jos ICul daca ai ulei mai mult in galeria de admisie si nu prea ai in IC ai toate sansele sa fie supapa PCV
si mai raman semeringuri -> aici poti da jos galeria de evacuare si verifici ce vezi interesant ...

iar legat de pompa de ulei mai mare -> iti recomand sa verifici presiunea de ulei dupa ce tragi un pic de masina, din ce am testat noi (pompa de 12 pe motor care avea 11, sau 11 pe motor care avea 10) ai cadere mare de presiune in ture cu pompa mai mare deoarece nu poate "impinge" tot volumul de ulei in motor si il tot "plimba" prin bypass pana il incalzeste/aereaza
adica ca idee, cu ulei cald dar nu super hot presiune la 5000rpm 75-80psi si dupa 55-60psi maxim la orice rpm ...

Cumva asteptam un raspuns de la tine.  O0

Segmenti noi, nu. Prietenii mei cu mai multa experienta pe Subaru mi-au recomandat sa-i pastrez pe ai lui, ca sunt mai buni. Dupa cum am mai spus, nu inventez eu roata la caruta. Merg dupa recomandarile celor cu experienta mai multa decat mine si vedem cum se comporta.    ::)

Multumesc de indrumare, o sa le iau pe rand si incerc sa verific. Sper sa si gasesc ceva...  ;D

Legat de presiune. Imi comand ceasul, le montez si atunci o sa fac niste teste dupa care revin cu noutati.

Cand e foarte incins, presiunea nu e influentata si de calitatea uleiului?  ???

andea79

  • *
  • 4007
Re: FXT36NDU
« Reply #15 on: May 19, 2021, 16:51:44 PM »
conteaza uleiul normal dar eu ti-am zis mai sus de teste facute cu acelasi ulei/motor etc... doar pompe diferite

andea79

  • *
  • 4007
Re: FXT36NDU
« Reply #16 on: May 19, 2021, 17:44:41 PM »
adica ca idee, cu ulei cald dar nu super hot presiune la 5000rpm 75-80psi si dupa 55-60psi maxim la orice rpm ...

ca sa se inteleaga clar: mai sus e comportament cu pompa mai mare cu ulei cald (75-80psi presiune) vs. ulei super incalzit (55-60psi)

pe acelasi setup pompa marime oem presiunea sta 75-80 si la ulei cald si super incalzit ....

daca puneai cuzineti cu clearance mai mare era mai bine cu pompa mai mare intradevar dar altfel ... nu prea