2010 Subie Forester 2.0 + gpl
Subaru club Romania

2010 Subie Forester 2.0 + gpl

2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« on: May 02, 2021, 11:50:31 AM »
 Salutare si sarbatori fericite!

In urma cu vreo luna am reusit sa gasesc un Forester decent, noroc cu grupul de pe facebook (sper). Cautam deja pe olx, autovit, mobile de ceva vreme dar eram conditionat de vechea masina, un e91 foarte cuminte.

Masina nu era pusa la vanzare, pregatita nici atat. Nu mi-a placut faptul ca era murdara, pielea se vede ca nu a fost intretinuta, dar parca nici sa fiu pacalit cu una reconditionata temporar nu pica bine. Proprietarul om serios, fara replici de samsar m-a facut sa trec peste.

Cat despre masina: 124.000km, 2.0 cu mirificul gpl montat de curand, automata.

O sa pun pe foaie niste calcule sa vad ce fac cu instalatia , momentan o s-o folosesc prin oras, setata ca dupa 3700 sa treaca pe benzina.

I-am pus navigatie, am dus-o la detailing (wow), un set de anvelope pt vara ca erau cam vechi si primul schimb de ulei (multumiri multe colegului WIM).

Orice sfat este binevenit!





De la detailing


MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #1 on: May 02, 2021, 13:57:21 PM »
Bun venit! Nu avem grup pe Facebook. Doar pagina Subaru Club Romania unde mai punem poze și cāte o știre.

Mulți km și distracție īn continuare!

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #2 on: May 02, 2021, 15:42:50 PM »
Probabil era un grup simplu, "Subaru Forester Romania".

Speram sa fie!

dan_b

  • 1234
Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #3 on: May 05, 2021, 13:30:04 PM »
Sa o stapanesti sanatos! Si multe plimbari frumoase!
Un singur sfat - evita gpl-ul. Mai ales daca acum este in regula, poti sa ignori instalatia, nu o folosi, pur si simplu. Ideal de dat jos.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #4 on: May 05, 2021, 20:14:44 PM »
Multumesc.

E o problema de gandire asta 😂, era mult mai bine sa nu-l aiba ca nu-mi bateam capul.

La ultima iesire, Targoviste-Transbucegi-Cota 1400-Bucuresti-Ploiesti - 8.6l benzina / 381km. Nu mi se pare mult.




Singura problema care nu a fost inca rezolvata, desi nu am facut cine stie ce cautari e legata de A/C. La relanti, turatia fluctueaza, declanseaza la vreo 10 sec ceva si motorul nici nu prea merge rotund. Fara el, totul e ok. Am verificat bateria cu un aparat de la lidl si arata ca e inca buna (ea fiind de 60 doar).

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #5 on: May 05, 2021, 23:14:22 PM »
Posibil compresor usor blocat sau presiune prea mare sau...

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #6 on: May 06, 2021, 11:30:10 AM »
Urmeaza sa ajunga la un baiat care se ocupa cu a/c sa vad ce spune. Am citit ca ar fi si niste updaturi in legatura cu relantiul influentat de orice consumator.

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #7 on: May 06, 2021, 19:51:42 PM »
Momentan am reusit sa incarc asta pe net. Daca dau pe ultimele trepte, merge continuu.


Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #8 on: May 06, 2021, 21:29:00 PM »
Mie mi se pare relativ normal cum functioneaza. Aud foarte clar cum creste turatia INAINTE sa cupleaze compresorul, deci e clar comanda de la ECU pentru a sustine sarcina crescuta.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #9 on: May 06, 2021, 22:07:00 PM »
Si e normal sa faca non stop asa?
Plus ca vibratiile date de fluctuatia relantiului, cand a/c-ul e pornit, se simt in masina, la semafor bla bla.

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #10 on: May 06, 2021, 22:54:57 PM »
E normal sa facă stop. Nu merge permanent. Doar cat e nevoie. Funcție de presiune freon, setările de clima, temp interioara/ exterioara, poziția pedalei de accelerație.

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #11 on: May 06, 2021, 23:14:19 PM »
Ce-i drept face asa, constant, pe primele trepte, daca il dau la maxim nu se mai opreste. Cand te plictisesti... ii cauti probleme   :o :o

Multumesc pentru ajutor!

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #12 on: May 07, 2021, 00:23:58 AM »
Acelasi lucru l-am observat si eu cand am luat masina , nici nu vroiam sa o mai cumpar 😅😅 pana nu m-au asigurat cei din service ca e totul ok. Apoi am mai intrebat odata la AK cand am ajuns in tara..si inca odata la ultima revizie. :) Mi se pare super ciudat ambreiajul ala de tot cupleaza si decupleaza...dar bine ca merge.

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #13 on: May 07, 2021, 08:23:54 AM »
Super ciudat e putin spus ...😂😂

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #14 on: May 07, 2021, 08:58:58 AM »
Nu e nimic ciudat, majoritatea auto "fac asa", exceptand cazul cand au inverter, dar eu nu stiu prea multe sa aiba asa, poate gresesc.
De aceea exista acel ambreiaj acolo.
Mai grav este cand oamenii de service nu cunosc acest lucru, l-am patit eu la Hyundai. La un dupa ce am luat masina, in primavara urmatoare, mi se parea ca nu baga rece cum trebuie (el baga, dar eram eu "calit" dupa iarna). Si la revizia de 1 an, facuta la Pitesti in loc de Bucuresti, m-am plans de acest lucru, mentionand si faptul ca aud acel compresor on and off. Un service intreg a zis ca "nu e normal sa faca asa", si au cautat sa "repare" problema, mi-au schimat nu stiu supapa/ceva pe acolo, evident facea la fel. Intr-un final au zis ca au rezolvat, si ca acum compresorul merge continuu. In drum spre casa, pe autostrada, cald fiind, am dat drumul la a/c. Guess what, am transpirat pana acasa, dar compresorul ramanea cuplat continuu!  ;D >:(
M-am dus ulterior la service-ul din bucuresti si mi-au zis ca nu mai aveam suficient freon (noroc ca era in garantie si n-am platit nimic), au umplut si guess what, iarasi cupla si decupla compresorul. Ei au zis ca e normal sa faca asa, ca face nu stiu ce presiune si apoi decupleaza, ca exista un fel de histerezis etc.
Asa ca da, e normal sa faca, doar ca de obicei nu prea simti auzi/in masina, mai ales cand e masina mai noua.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

dan_b

  • 1234
Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #15 on: May 07, 2021, 09:05:40 AM »
Confirm, e normal sa cupleze si decupleze, mai ales daca il dati pe auto.
Si inca ceva, de care multi posesori de Subaru nu stiu :) Aerul conditionat se decupleaza automat la anumite turatii de varf, ca sa ajute in sarcina. Asta daca intalniti situatii de genul, sa nu credeti ca e defect :)
Drumuri bune!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #16 on: May 07, 2021, 09:06:47 AM »
Daca ajunge să influențeze ralantiul și să vibreze mașina, nu strica īn primul rānd să ii pui freon plus uleiul din compresor. Apoi de verificat curelele sa fie in stare buna și strānse nici exagerat dar nici lăsate prea libere.

Apoi mașina are deja 10 ani, deci suporți motor, antirasturnare și de cutie care au cauciuc in componenta nu mai sunt ce au fost īn 2010. Clar se transmit mai multe vibrații. Poți să le schimbi și pe acestea, deși nu sunt tocmai ieftine și nici operațiunea nu este rapida.
« Last Edit: May 07, 2021, 09:07:33 AM by MihaiFlorescu »

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #17 on: May 07, 2021, 10:34:38 AM »
Nu e nimic ciudat, majoritatea auto "fac asa".
Mai grav este cand oamenii de service nu cunosc acest lucru.
La fostele masini nu am observat treaba asta, erau si diesel si poate de asta. Garantat schimbam si eu ceva piese pana ma lamuream...

Si bine ca a zis dan faptul ca se opreste singur in turatii, asta mai trebuia sa vad  :-[

Daca ajunge să influențeze ralantiul și să vibreze mașina, nu strica īn primul rānd să ii pui freon plus uleiul din compresor. Apoi de verificat curelele.
Asta m-a facut sa observ compresorul care mereu pleaca. Simteam relantiul care se modifica la semafor si a devenit suspect, mai ales ca facea constant. Sunt convins insa acum ca e de la vreun suport motor sau ceva asemanator care isi arata varsta.  :'(

Multumesc pentru liniste. ;D

dan_b

  • 1234
Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #18 on: May 07, 2021, 10:42:34 AM »
Referitor la influentare relanti: in mod normal simti doar ca urca in turatie cand e compresorul ON si scade inapoi in turatia de relanti (650-700 turatii) cand e OFF. Astea sunt normale. Si da, e posibil sa miste usor, sa simti ceva. Cu cat are freonul la capacitate maxima, cu atat merge mai usor si e mai putin solicitat, pt ca baga rece din prima, dureaza mai putin sa ajunga la temperatura setata. Eu il tineam pe 24, de fapt asa tin la orice masina. Pe auto.
Altfel, daca se balangane la relanti in mod normal, sunt alte cauze - suporti motor sau mers neregulat etc.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: 2010 Subie Forester 2.0 + gpl
« Reply #19 on: May 07, 2021, 10:50:04 AM »
Asta se si intampla, urca cand e on si scade cand e pe off. Am zis ca-i defect ca face asta constant si credeam ca trb sa stea on mereu (asta face doar daca e la maxim). Citisem si ceva de niste senzori/update-uri pt relanti vs consumatori si am zis ca se leaga.

O sa merg sa verifice cineva instalatia, sa-i bage freon etc. Desi apare o verificare/curatare a/c acum un an. Cred ca si fostul proprietar s-a gandit ca nu e normal  :o
« Last Edit: May 07, 2021, 10:50:53 AM by duti91 »