Viața cu Rocky
Subaru club Romania

Viața cu Rocky

dan_b

  • 1236
Re: Viața cu Rocky
« Reply #20 on: June 28, 2021, 09:05:23 AM »
Cu siguranta este vorba despre receptia radio, daca semnalul este mai slab pe anumite zone, apar intreruperi. Mai ales printre dealuri etc.
Iar consumul este dat si de faptul ca ruta respectiva este la vale :) Pe drumul de intoarcere probabil va arata mai mult. Si eu aveam consumuri de 6-6.2 pe ruta respectiva, tot sensul spre Bucuresti, cu fostul SH. Asta cu pasageri si bagaje.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Viața cu Rocky
« Reply #21 on: June 28, 2021, 09:57:11 AM »
Corect, drumul la vale este prietenos cu psihicul.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2205
Re: Viața cu Rocky
« Reply #22 on: June 28, 2021, 10:20:25 AM »
Cum sa fac sa merg si eu doar la vale ?
Tips & tricks, please !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Viața cu Rocky
« Reply #23 on: June 28, 2021, 10:33:19 AM »
1- pleci de la SB către BV 2. cobori către B, 3. te întorci la SB.
Te uiţi la CB doar pe segmentul 2.   => Consum doar la Vale =>  :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2205
Re: Viața cu Rocky
« Reply #24 on: June 28, 2021, 10:56:44 AM »
Merci !
Asa, poate-mi  ”stric” si eu Foresterul !   ;D
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

dan_b

  • 1236
Re: Viața cu Rocky
« Reply #25 on: June 28, 2021, 12:27:44 PM »
E ok si la deal doar daca bate vantul - tare - din spate :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

radurus

  • 228
  • If nothing works, read the manual.
Re: Viața cu Rocky
« Reply #26 on: June 28, 2021, 14:16:01 PM »
@Rene1984

Care sunt diferentele de dotari intre Basic al nostru si Active al germanilor?

Nu gasesc o lista sa compar.
La noi sunt 4 nivele echipare: basic, comfort, style, premium.

L. E.
Am gasit lista de la germani.
Observ ca Trend ar fi Basic.
Iar Active ar fi intre Basic si Comfort.
Nu am facut comparatie linie cu linie inca.
« Last Edit: June 28, 2021, 14:34:33 PM by radurus »
Forester SG 2.0 X 4EAT (2006)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: Viața cu Rocky
« Reply #27 on: June 28, 2021, 14:40:26 PM »
Cum sa fac sa merg si eu doar la vale ?
Tips & tricks, please !

Simplu! mergi doar la vale, precum cei din poza de mai jos, care doar coboara scarile!
Fii destept, fii precum Escher!  ;D ;D

Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Viața cu Rocky
« Reply #28 on: June 28, 2021, 18:12:40 PM »
Cum sa fac sa merg si eu doar la vale ?
Tips & tricks, please !

Păi uite, pui asta pe GPS: https://ro.wikipedia.org/wiki/Vale,_Sibiu  ;D

Miercuri mă-ntorc de la București spre munte, vă dau de știre și-atunci care-i consumul, chiar îs și eu curios și-apoi o medie va fi un indicator mult mai bun.

În privința radioului, cred că antena e o aripioară dintr-aceea de rechin.

Apropo de drumuri și felul în care influențează înclinația consumul, n-am priceput niciodată de ce de la București la Constanța am întotdeauna consum mai mare decât de la Constanța la București, deși în termeni reali merg de la o altitudine medie de 95-100m (București) la mare unde e spre zero.

Și-o altă întrebare, voi cum vă împăcați cu lane assistul? Mai ales pe drumuri de țară sau prin localități, sunt unele situații unde am de făcut evitări din scurt (mai îți sare un câine-n față, mai o căruță, mai o groapă sau o baltă mare) și e cam enervant ca tocmai când vrei să eviți un pericol real mașina să-ți tragă de volan și să te repună pe banda ta. De cele mai multe ori semnalizez, și-atunci mă lasă liniștit să fac manevra, dar sunt și situații când totul se petrece într-o fracțiune de secundă și nu mai apuc să dau și semnal.

@radurus - în privința diferențelor de echipări, știu că a mea e nivelul cel mai de jos. Nivelul următor de echipare (style sau cum s-o fi numind) avea în plus hayon electric, scaune față cu reglaj electric, camera video de pe oglinda din dreapta, geamuri spate fumurii, cameră pentru șofer cu recunoaștere facială și detector de atenție, asistent de fază lungă. Diferența de preț pentru toate acestea era de 3000 de euro. Sunau bine multe dintre ele (pentru noi singura după care chiar am suferit sunt geamurile fumurii), dar am fost la limita limitei cu creditul și încă 3000 chiar nu aveam de unde. A, să nu uit, ar fi avut și keyless, pornire din buton.
« Last Edit: June 28, 2021, 18:16:45 PM by Rene1984 »

dan_b

  • 1236
Re: Viața cu Rocky
« Reply #29 on: June 28, 2021, 18:45:23 PM »
Si spre mare e portiunea de dupa Cernavoda unde urci :) La intoarcere cobori :)
Si mai e si directia vantului. de multe ori bate dinspre est.
Lane assist - da, e super enervant si mai ales in situatiile descrise - am povestit si eu, dar si alti colegi :)
O fi bun prin tarile civilizate care au drumuri fara gropi si marcaje pe ambele parti ale drumului, la noi e haos.
« Last Edit: June 29, 2021, 09:56:08 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #30 on: June 30, 2021, 16:09:29 PM »
Am observat azi în drumul spre poliție (oficial, Rocky are numere de înmatriculare de 3 ore!) un fenomen interesant. De dimineață pe la 8, când afară erau 23-24 de grade, electricul a intrat mult, iar bateriile se încărcau repede. La întoarcere, pe la 13.30 calculatorul de bord indica 39 de grade. Electricul nu a intrat nici măcar o dată tot drumul spre casă, iar bateriile abia dacă se încărcau. Aveam impresia că era ca-n meșterul Manole, ce-ncărca decelerarea irosea canicula.

Am mai auzit impresii că temperaturile extreme (fie mari sau mici) influențează negativ bateriile, dar parcă tot m-a surprins diferența.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Viața cu Rocky
« Reply #31 on: June 30, 2021, 16:21:08 PM »
Compresorul functiona ?
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #32 on: June 30, 2021, 18:42:40 PM »
Prin compresor se înțelege climatizarea? Dacă da, da. Și la dus și la întors, probabil să fi diferit doar treapta ventilației cu puțin, nu și temperatura setată.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #33 on: June 30, 2021, 19:59:39 PM »
Doamne Fereste! La noi, cei care avem boxer te de i , DPF-ul o ia razna tot vara ! 😅😅😅

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Viața cu Rocky
« Reply #34 on: June 30, 2021, 20:25:02 PM »
Prin compresor se înțelege climatizarea? Dacă da, da. Și la dus și la întors, probabil să fi diferit doar treapta ventilației cu puțin, nu și temperatura setată.

Repeta testul de astazi fara compresor pornit (climatizare inchisa). Vezi cum se comporta.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2205
Re: Viața cu Rocky
« Reply #35 on: July 01, 2021, 08:37:52 AM »
Din cate stiu, performantele bateriilor de pe masinile electrice sunt serios afectate de conditiile climatice. Daca nu ma insel - cel putin la masinile full electric - exista si un sistem de racire a bateriilor tomai pentru a le proteja.
Daca iei in considerare temperatura exterioara ridicata si capacitatea mica a bateriilor montate pe Subaru + functionarea la capacitate maxima a sistemului de climatizare (are nevoie de ceva ”suflu” sa raceasca o masina ce a stat in soare la 39 grade) ... ai rezolvat misterul !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Viața cu Rocky
« Reply #36 on: July 01, 2021, 22:03:12 PM »
Revin cum am promis și cu consumul la drumul întors, același traseu, București - Târgoviște - Moroieni, 120km. Dacă la dus am avut 4,8 (drum de coborâre), azi am avut 7,4. Asta ar însemna o medie de 6,1, ceea ce mie tot mi se pare foarte bine. A fost mai puțin cald ca zilele trecute, iar hibridul a intrat mult mai mult. Într-adevăr, cum spunea și marr, pare că eficiența bateriilor e influențată foarte puternic de temperatura exterioară.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #37 on: July 05, 2021, 14:33:09 PM »
N-am apucat să facem mare lucru în acest weekend, dar tot ne-am mișcat un pic, cam 130km. ODO acum, în fix o lună de când am luat-o: 1610 km.

Mai întâi să vă dau de știre că ieri într-un orășel mic de munte din Dâmbovița am dat de-un Forester SK nou gri, avea numere roșii de DB. Deci mai e cel puțin încă un pădurar eboxer pe străzile județului.

În al doilea rând, am urcat ieri dup-amiază până la Piatra Arsă, pe platoul Bucegilor. Foarte fain merge și stă pe curbe, e o oază de liniște și siguranță mașina asta. La coborâre am mers exclusiv pe manual, în drive se ducea mâncând pământul. Am făcut o tură scurtă la pozat de rododendroni, a fost cam ultimul weekend cu ei înfloriți, după care Rocky a cerut o sesiune foto prin șaua Lăptici, așa că ne-am conformat.


dan_b

  • 1236
Re: Viața cu Rocky
« Reply #38 on: July 05, 2021, 17:30:05 PM »
Peisaj potrivit cu masina :)
Referitor la coborarea cu automata, nu intervine frana de motor daca franezi mai lung si apoi ridici piciorul de pe frana, la coborare?
La Isuzu apare frana de motor la coborarile lungi daca procedezi asa, adica franezi mai lung, apoi lasi frana si intervine frana de motor. Poate are si cvt-ul o functie de genul.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #39 on: July 19, 2021, 10:41:45 AM »
Fac un scurt update, că tot am trecut în acest weekend de 2000km, de fapt am ajuns la 2230. Am mers cam 450 km, pe un traseu foarte variat, cu serpentine, DN, DJ, forestiere, autostradă, de toate. Moroieni (Db) – Sinaia – Cota 1400 – Urziceni – Pogoanele (Bz) – și retur prin Ploiești și Târgoviște. 4 oameni, portbagaj plin, constant peste 35-36 de grade afară, AC pe treapta 5 din 7 tot drumul, am avut un consum mediu de 7,4l/100km.

Începem să ne-nțelegem tot mai bine, e o plăcere să conduci mașina asta. Confort și liniște din plin, iar pe drumuri se așterne de zici că e lipită. Singurele lucruri care mă sâcâie un pic sunt puzderia de bipăituri ori de câte ori pare că vine cineva din spate sau din față și mașina crede că ar fi un pericol. Sau faptul că se activează și dezactivează constant lane-assist-ul. Uneori înțeleg de ce (marcajul de pe șosea dispare, la gropi sau plombări), dar alteori nu mi-e clar care-i algoritmul. Și autonomia dată de rezervorul de numai 48 de litri nu e grozavă, așa că stau cu un pic de stres și trebuie să alimentez mai des.

De asemenea, îmi place mult sunetul boxerului la kickdown (și eventual pe modul Sport). Acul sare instant la 6000rpm și toată herghelia trage și rage frumos.

Una peste alta a fost un soi de repetiție generală (de succes) pentru concediul din august când probabil că vom face alți 2-3 mii de kilometri spre munți și mări. Drumuri plăcute tuturor!