Viața cu Rocky
Subaru club Romania

Viața cu Rocky

Re: Viața cu Rocky
« Reply #40 on: August 13, 2021, 10:32:28 AM »
S-a încheiat și primul concediu la munte - 7 zile petrecute în Corund, Harghita, și prin împrejurimi. Am parcurs aproape 1000 de kilometri într-o săptămână, dintre care cam o sută pe offroad ușor. Toate bune și frumoase, super încăpătoare mașina, merge foarte plăcut. Consumul mixt a fost de 7,9l/100km. Am alimentat de două ori la Sovata, mai mult pentru liniștea mea mentală.

Singurul meu semn de întrebare/îngrijorare ține de scaunul șoferului care a început să scârțâie. Pe drumuri de munte virajate, sau la treceri peste hopuri (ori în București la borduri, șine de tramvai) - se aude un scârțâit pregnant și sâcâitor de undeva din spatele scaunului. La 124 de kg câte am, știu că sunt un șofer „cu greutate” - dar oare chiar am stricat scaunul în numai 2 luni? Ar trebui să fac o vizită pe la SMT sau nu e nimic îngrijorător?

marr

  • 2203
Re: Viața cu Rocky
« Reply #41 on: August 13, 2021, 11:25:51 AM »
Era mai simplu daca, la intoarcerea din concediu, faci o oprire la Auto Kino - ca doar prin fata lor ai trecut !

M-as mira totusi sa fi stricat tu scaunul atat de repede. Ori a avut o problema din fabrica (si-i caz de garantie), ori e ceva vazut / desfacut pe acolo.
Si eu auzeam la un moment dat zgomote ciudate in XV pana mi-am dat seama ca era pulverizatorul cu dezinfectant ce se balanganea in buzunarul portierei.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Viața cu Rocky
« Reply #42 on: August 13, 2021, 11:53:52 AM »
Da, era ideal să fi trecut pe la AK, numai că ne-am întors sâmbăta la amiază, nu mai era nimeni pe acolo. Și am zis că n-o fi nimic grav, poate doar mi se pare. Doar că după alte 200km pare că se aude mai rău acel scârțâit.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #43 on: August 31, 2021, 13:30:27 PM »
Of, gata și concediul, am ajuns în mai puțin de 3 luni la 5600km parcurși, doar în țară.

Până apuc să revin cu impresii pe larg, las aici doar o cifră, care pe mine m-a impresionat. Ieri am plecat din Slătioara (SV) pe un forestier de 10km până în Câmpulung Moldovenesc. De aici am făcut TransRarăul, apoi pe valea Bistriței la Vatra Dornei, apoi am trecut prin Tihuța în Bistrița și de aici spre Sinaia, via Tg Mureș, Sighișoara, Brașov. 492km în total, cu multe viraje, forestiere, și exclusiv DN-uri, consum 6,1l/100km. La un moment dat am făcut plinul după Bistrița și pe computerul de bord apărea un range de 1040km :))) La un rezervor de 48 de litri mi s-a părut uimitor.

Cum spuneam, cu impresii (și bune, dar și mai puțin bune) revin în câteva zile, după ce apucăm să ne tragem sufletul și să mai decantăm impresii. Drumuri bune tuturor.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Viața cu Rocky
« Reply #44 on: August 31, 2021, 14:59:15 PM »
Poze cu agregatu' în mijlocu' naturii, sau nu (se) egzistă!...  ???
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Viața cu Rocky
« Reply #45 on: September 11, 2021, 16:43:37 PM »
Of, gata și concediul, am ajuns în mai puțin de 3 luni la 5600km parcurși, doar în țară.

Până apuc să revin cu impresii pe larg, las aici doar o cifră, care pe mine m-a impresionat. Ieri am plecat din Slătioara (SV) pe un forestier de 10km până în Câmpulung Moldovenesc. De aici am făcut TransRarăul, apoi pe valea Bistriței la Vatra Dornei, apoi am trecut prin Tihuța în Bistrița și de aici spre Sinaia, via Tg Mureș, Sighișoara, Brașov. 492km în total, cu multe viraje, forestiere, și exclusiv DN-uri, consum 6,1l/100km. La un moment dat am făcut plinul după Bistrița și pe computerul de bord apărea un range de 1040km :))) La un rezervor de 48 de litri mi s-a părut uimitor.



Cum spuneam, cu impresii (și bune, dar și mai puțin bune) revin în câteva zile, după ce apucăm să ne tragem sufletul și să mai decantăm impresii. Drumuri bune tuturor.


asteptam cu nerabdare impresiile pe larg!

Re: Viața cu Rocky
« Reply #46 on: September 14, 2021, 17:59:31 PM »
S-a gătat și vacanța și vara, revin aici cu ceva impresii pe larg.

Întâi de toate ODO – am ajuns la 5800km, în fix 3 luni, e foooarte mult pentru mine, care de regulă mergeam cam 8000km pe an. Cred că asta spune multe și despre cât de mult îmi place să conduc mașina asta.

Pe unde ne-am plimbat? Trei săptămâni la mare (părinții mei sunt din Constanța), o săptămână de concediu în Harghita, în zona Praid/Sovata (aici am făcut multe ture și destul offroad soft), câteva zile în Bucovina și prin Rarău (și aici am făcut un pic de offroad), plus ceva București, Brașov, Târgoviște, etc.

Observații legate de consum: e optim la drum întins, mers constant și viteze nu prea mari. Sinaia București fac cu 5% în coborâre și 6,5% în sens invers, de urcare. De la Sinaia în Bucovina și înapoi, cu multe trecători prin Orientali, multe forestiere, am parcurs cam 1000km cu o medie pe CB de 6%. Verificat la pompă e 5,9. În cele trei săptămâni de Constanța am mers zilnic cam 25-30km, exclusiv printr-un oraș așa și-așa, nici tocmai liber, dar nici ca Bucureștiul la o oră de vârf. Media celor trei săptămâni a fost 13,4%. În București ajută hibridul câtă vreme e bateria încărcată. După ce se descarcă, iar tu continui să te târâi cu o medie de sub 10 km/h, consumul sare spre 17. Prin cartier și străduțe mai puțin aglomerate stă între 9 și 11. Pe autostradă la peste 120km/h apar consumuri cu două cifre. Până atunci însă e foarte ok. Pentru mine consumul mașinii e foarte bun, vin de pe o Skoda Yeti 1.8 TSI care consuma cam cu un litru mai mult în condiții similare de trafic, fiind însă o mașină mult mai mică, mai joasă și mai puțin potentă în offroad. Și cum merg în general aproape exclusiv interurban, consumurile sunt optime pentru mine.

Ca să nu plictisesc lumea prea tare, câteva plusuri și minusuri din ce am mai sesizat peste vară.

Plusuri:

Surpriza majoră pentru mine au fost farurile. Pur și simplu wow. Nu doar că-s adaptive, bat departe, vezi ca ziua, e o plăcere mașina asta. Am făcut un exercițiu pe un drum drept, uitându-mă până la ce bornă sau semnalizator văd și apoi verificând kilometrajul în bord. Concluzia e că faza lungă bate la mai bine de 400 de metri, 450 poate, iar cea scurtă la 300. Poate n-am eu experiență mare cu noile tehnologii led, dar mi se par farurile pur și simplu uluitoare.

Direcția și ușurința manevrelor. Mă temeam că va fi complicat de parcat lateral datorită gabaritului, că mă voi strecura cu greu prin spații înguste – nici pomeneală. Conduci mașina asta cu degetul mic de la o mână stângă amorțită.

CVT-ul. Am început să-nvăț cutia și-mi place mult. Înțeleg de ce nu pare dinamică, dar pentru stilul meu de condus pică mănușă.

Spațiul. Am reușit în mai multe rânduri performanța de a da jos ruloul din spate și de a umple tot portbagajul ochi, până sus, astfel încât să fiu nevoit să conduc doar cu oglinzile laterale. Am mai pus multe și-n habitaclu. Dar alteori băgam tot acest calabalâc în două mașini, acum a încăput cu atenție totul doar în Rocky. Foarte fain. Plus că toți pasagerii care s-au perindat prin spate au zis că e loc de președinte la picioare și foarte bun la cap și lateral.

Minusuri

Calitatea unor asamblări/finisaje cam lasă de dorit. Diverse îmbinări pe la plastice, materiale în console, pe sub volan, pe la pasajele roților, dau așa o senzație de lucru ieftin și care nu-s sigur că va rezista chiar multe zeci de ani. Sper încă să fie doar o impresie și japonezii să fi făcut totuși o mașină suficient de robustă.

Scârțâitul scaunului meu. Inițial nu-mi dădeam seama de unde se aude – de altfel am și pomenit de această problemă aici pe forum. Între timp am aflat că sunetul vine de la suportul în care intră centura de siguranță. La viraje, treceri peste denivelări sau manevre de evitare bruște se atinge cumva de scaun și scoate un scârțâit enervant. Sper să fie vorba de vreun șurub slăbit sau ceva și nimic mai mult. Probabil voi da pe la Autokino sau SMT în toamna aceasta pentru o verificare.

Spațiile de depozitare de pe uși. Știu, multora li se pare suficient de generoase, eu însă eram obișnuit să pun lejer o sticlă de 1.5 gen Borsec, iar acum trebuie să caut doar sticle de 1l ca să încapă. Știu că-s mofturi, dar în lipsă de altceva mai serios mă leg și eu de nimicuri.

Etajarea cutiei pe modul manual. Pe drumuri de munte serioase gen Transbucegi, Transrarău, Transalpina, mi se pare aproape sinucigaș să las mașina în D la coborâre. Pur și simplu se duce la vale rău, e nevoie de frână de motor, și-atunci o trec în M. Problema mea însă e că treapta I e etajată foarte scurt, iar cea de-a doua e la mare distanță ca raport de prima. Așadar am de ales între a merge ca melcul într-a întâia și a culege apostrofările celor din spatele meu. Sau de a merge cu a doua, caz în care frâna de motor e minimală și mașina se duce la vale aproape la fel de iute ca-n Drive.

Ar mai fi o mențiune specială – felul cum stă mașina pe curbe, drumuri virajate și la viteze ceva mai mari. Cred că a făcut carieră videoclipul celor de la Atelierul de Detailing în care șoferul se învârtea ca un nebun, bucuros, într-un giratoriu cu 60 la oră. Confirm că într-adevăr mașina stă foarte bine pe viraje. Am făcut pasul Păduchiosul de nu știu câte ori, Pasul Bucin, Pasul Tihuța, Pasul Prihodiște, Pasul Țengheler și multe altele și e o plăcere să mergi mai tare în viraje.

Cam astea ar fi concluziile pentru moment. Probabil că-n scurtă vreme va urma o altă decizie grea – alegerea unui set de anvelope de iarnă. Aveți idee dacă e musai să fac operațiunea la AK sau SMT? Nu de alta, dar aș vrea să iau set cu tot cu jante de aliaj și bănuiesc că ar trebui să cumpăr și senzori? Parcă era câte unul pe fiecare roată. Orice sfaturi aici sunt binevenite. Drumuri bune și plăcute tuturor. Cu poze revin spre sfârșitul săptămânii, după ce apuc să le descarc din camera foto (cu telefonul nu prea pozez).

marr

  • 2203
Re: Viața cu Rocky
« Reply #47 on: September 15, 2021, 06:33:57 AM »
Nu trebuie sa schimbi rotile la reprezentanta !
Trebuie doar sa vezi / sa intrebi ce tip de senzori de presiune îți trebuie (dacă-s de mai multe feluri). La modelul asta de Forester nu mai trebuie mers in reprezentanta pentru “împerecherea” senzorilor cu computerul mașinii.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Viața cu Rocky
« Reply #48 on: September 15, 2021, 08:04:09 AM »
Marr, cred ca tot trebuie o împerechere inițială.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2203
Re: Viața cu Rocky
« Reply #49 on: September 15, 2021, 10:40:27 AM »
Nu am studiat amanuntit problema, dar parca am citit pe undeva ca ”masina stie” sa recunoasca si sa ”citeasca” senzorii de presiune dupa un nr. de km parcursi cu noile roti.

PS: Am gasit asta in manualul Forestrului e-boxer ( https://subarucore.s3.eu-west-2.amazonaws.com/wp-content/uploads/2020/06/03194358/Forester-e-BOXER-2019-Owners-manual.pdf ) - pagina 469:

To register newly fitted TPMS valves on the replacement wheels (when switching to snow tires, for example), drive for several minutes at a speed of 40 km/h (25 mph) or higher.
Nu scrie cum ca ar trebui ”imperecheati” in prealabil. Dar si asa merg maine la AK pentru revizie si intreb.

PPS: Tot in manual am vazut ca producatorul TPMS  de pe Subaru este SCHRADER ELECTRONICS.
Si pe site-ul lor am gasit variantele de senzori potrivite pentru Forester:
https://catalogue.schradertpms.com/en-US/2020/subaru/forester.html
Codul OEM este: 28103FL000/FL00A

Am gasit pe autodoc senzorii respectivi: https://www.autodoc24.ro/piese-de-schimb/oem/28103fl000fl00a

ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Viața cu Rocky
« Reply #50 on: September 15, 2021, 12:36:52 PM »
Mulțumesc mult pentru sfaturi și informații!

Aveți și ceva sugestii de anvelope? Experiențe bune sau mai puțin bune cu anumite modele de iarnă?

Eu mă gândeam la ceva de genul:
https://www.anvelope.ro/anvelope-iarna-bridgestone-blizzak-lm005-215-65-r17-103-h-xl.htm

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Viața cu Rocky
« Reply #51 on: September 15, 2021, 13:51:51 PM »
Blizzak am avut eu pe Forester si pe WRX si urmeaza sa le iau si pentru XT, tot la recomandarea colegilor de forum. Mi-au placut tare mult si nu am avut nici un fel de probleme.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

marr

  • 2203
Re: Viața cu Rocky
« Reply #52 on: September 15, 2021, 15:02:56 PM »
Tot cu Blizzak LM005 am ”incaltat” si eu Forester-ul.
Atat cat am circulat cu ele iarna trecuta (si, ma rog, cat a fost iarna de-a binelea) mi s-au parut super ok.

PS: Eu am optat pentru varianta Run on Flat. Am ales asa (desi sunt ceva mai scumpe si, zice-se ca-s mai grele si mai rigide - eu nu am sesizat) din urmatorul rationament:
- sunt anvelope de iarna, deci, de regula, cand circuli cu ele e frig, zloata/zapada si ziua scurta (prin urmare, sanse mari sa ai ”bucurii” pe intuneric).
Si decat sa mai chinui sa rezolv o pana pe marginea drumului, in frig, cu sanse mari sa fie zapada pe jos, sa ma stropeasca cu zloata de pe drum ceilalti soferi, bonus sa mai fie si intuneric - mai bine vad avertizarea din bord si merg catinel, la caldurica, pana la prima vulcanizare. Si nu in ultimul rand, sa nu uitam ca NU am roata de rezerva, deci exista si posibilitatea sa fac o pana pe care sa n-o rezolve spray-ul ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Viața cu Rocky
« Reply #53 on: September 15, 2021, 16:06:13 PM »
Da, și eu am luat în calcul opțiunea runflat, dar nu am văzut pe nicăieri pe dimensiunile 225 65 r17.

Culmea e că în iunie, când am cumpărat mașina, existau pneuri de iarnă runflat pe dimensiunile astea de la trei producători, Bridgestone și parcă Michelin și Pirelli. Acum nu e nimic, pe nicăieri.

marr

  • 2203
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Viața cu Rocky
« Reply #55 on: September 15, 2021, 21:39:48 PM »
Eu sunt incantat de nokian wr A4. Le am pe forester și o sa le pun și pe xv .

Legat de sincronizare, cred ca se referă la montajul între sezoane, ca nu trebuie re-împerecheati, dar nu la senzorii noi instalați. E posibil sa greșesc.
« Last Edit: September 15, 2021, 21:41:18 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Viața cu Rocky
« Reply #56 on: September 15, 2021, 22:34:51 PM »
Nokian își pierde din proprietăți după 2-3 ierni, cel puțin în cazul WR D4. Nu mai au așa buna aderenta pe uscat și ud. Îmi intră esp-ul în permanență și chiar ABS-ul uneori.

Am avut bf Goodrich și urmează a 5-a iarna cu ele. In afara de o mica uzura estetică pe laterale s-au comportat in fiecare iarna incredibil de bine pe zăpadă și gheață la capitolul frânare, fara ca măcar să intre ABS-ul. Am zis că doar din astea o sa mai pun.

Bridgestone este varianta premium care se comporta foarte bine. Dacă nu deranjează diferența de bani, mergi pe varianta Bridgestone.
« Last Edit: September 15, 2021, 22:35:34 PM by MihaiFlorescu »

Re: Viața cu Rocky
« Reply #57 on: September 16, 2021, 01:42:58 AM »
Legat de sincronizare, cred ca se referă la montajul între sezoane, ca nu trebuie re-împerecheati, dar nu la senzorii noi instalați. E posibil sa greșesc.

Daca se foloseste 2 seturi de jante , cu senzori diferiti atunci trebuie imperecheati la fiecare schimb . La orice service de roti mai de "duamnele ajuta" se poate face asta. Se citeste seria senzorilor cu o " scula" si apoi se leaga la OBD si se transmite seria noilor senzori catre computer. Fara aceasta operatiune stai mult si bine cu becul in bord :)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Viața cu Rocky
« Reply #58 on: September 16, 2021, 09:28:05 AM »
Daca se foloseste 2 seturi de jante , cu senzori diferiti atunci trebuie imperecheati la fiecare schimb . La orice service de roti mai de "duamnele ajuta" se poate face asta. Se citeste seria senzorilor cu o " scula" si apoi se leaga la OBD si se transmite seria noilor senzori catre computer. Fara aceasta operatiune stai mult si bine cu becul in bord :)
Asta zicea marr mai sus. La modelele mai noi nu mai este necesară re-împerecherea  când se folosesc doua seturi de jante.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Viața cu Rocky
« Reply #59 on: September 16, 2021, 12:44:14 PM »
În altă ordine de idei, mulțumesc marr pentru atenționare, este 60 nu 65. De aceea nici nu găseam opțiuni runflat pe acea combinație :)).

Că tot veni vorba de run flat - de când le ai ai avut vreun soi de probleme? Tudor de la Cluj, Twin Motors, când am luat mașina mi-a spus că nu-mi recomandă neapărat, fiindcă fiind au o rigiditate sporită ceea ce poate solicita suplimentar suspensia și articulațiile mașinii, iar în timp poate conduce la o uzură prematură. Cam același lucru mi-a spus și un consilier de la anvelope.ro cu care am vorbit (și care ar fi avut tot interesul să vândă cauciucuri mai scumpe, mă gândesc, nu văd de ce ar fi dorit să mă răzgândească de la o opțiune mai costisitoare.)

Așa că momentan stau în cumpănă între ce spunea marr - confortul de a ști că pe iarnă, gheață, zloată nu trebuie să faci o pană (presupunând că m-aș și descurca să o fac, înclin să cred că nu :))) ) vs. posibilitatea de a uza prematur una-alta la mecanica mașinii. Grea decizie.
« Last Edit: September 16, 2021, 12:45:22 PM by Rene1984 »