Viața cu Rocky
Subaru club Romania

Viața cu Rocky

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Viața cu Rocky
« Reply #60 on: September 16, 2021, 13:28:15 PM »
Consilierii ar fi bine sa se rezume la domeniul in care sunt pregatiti, adica la vanzari. Ei repeta ce au auzit la vulcanizatori si pe diverse siteuri de pe internet.

Pentru cei avizati, anvelopele run-flat (alese bine) sunt o solutie foarte buna.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

marr

  • 2203
Re: Viața cu Rocky
« Reply #61 on: September 16, 2021, 15:35:46 PM »
Asta zicea marr mai sus. La modelele mai noi nu mai este necesară re-împerecherea  când se folosesc doua seturi de jante.

Zicea ... partial corect !
Azi mam fost la AK pentru revizia XV-ului si l-am intrebat pe Calin cum e cu senzorii vietii (ma batea serios gansul sa iau un set de jante pentru rotile de iarna).
Pe scurt:
1. La modele (foarte) noi NU mai este necesare re-imperecherea senzorilor cucomputerul masinii daca ai doua seturi de jante.
DAR, trebuie facuta aceasta operatiune la primul montaj al noului set de senzori.
Modelele foarte noi sunt, in sfarsit, mai destepte si pot tine minte 8 senzori.
2. La modelele nu foarte noi, calculatorul este un 286 si n-are tinere de minte - trebuie re-imperecheate la fiecare schimbare.
Partea proasta e ca nici Forester-ul e-Boxer nici XV-ul meu NU intra la modele FOARTE noi. Aici se incadreaza doar noul Outback.

@Rene - nu am avut ce problema sa am dupa doar o iarna cu Run Flat-urile.
DAR, chiar daca prin absurd ar exista posibilitatea de aparitie a unor uzuri premature ... mai degraba mi-as asuma aceste posibile inconveniente, daca asta ar inseman evitarea unei situatii de genul unei pene noaptea, pe viscol, in mijlocul campului sau in creierii muntilor.

PS: Daca decizi sa iei si jante pentru rotile de iarna, atentie mare la ET ! Daca nu gasesti exact cu ET-ul celor OEM (daca retin corect, la jantele de 17” de pe Foresterul e-boxer este ET48), sa fie cat mai apropiat de acesta.
Spun asta din experienta avuta cu primul meu Forester la care, in cazul rotilor de iarna am neglijat acest aspect si rotile ieseu cu putin in afara liniei caroseriei. Asta se traducea prin faptul ca iarna, o buna parte din zloata de pe drum era proiectata pe oglinzile retorvizoare !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Viața cu Rocky
« Reply #62 on: September 16, 2021, 16:26:06 PM »
Mulțumesc mult de vești.

Clar - nici mașina mea nu va intra la foarte noi - e produsă anul trecut, chiar dacă eu am luat-o anul acesta în iunie. Deci clar ar fi nevoie de o reîmperechere constantă. În acest caz, mă gândesc să rămâne doar cu jantele acestea și senzorii originali, cel puțin iarna asta, și să cumpăr acum doar anvelopele de iarnă.

Dacă fac astfel, la ce ar trebui să-i fac atenți pe cei de la vulcanizarea/service-ul unde voi schimba roțile? Unde anume sunt senzorii? Mă gândesc să nu-i atingă din greșeală. După ce pe mașină ajung gumele de iarnă, senzorii vor indica automat presiunea corectă din pneuri, fără să fac eu nimic, nu?

Apropo de presiune - deși nu am umblat absolut deloc la roți de când am luat mașina, am sesizat diferențe destul de mari. În toiul verii îmi arăta 265 pe fiecare roată. Acum că temperaturile-s mai blânde, apare 235 pe fiecare. E presiunea în sine influențată de factori meteo sau acuratețea senzorilor e cea afectată?

Și încă o întrebare - scuze dacă vă plictisesc - la anvelopele de iarnă ar trebui să las o presiune similară (235) sau puțin mai jos?

dan_b

  • 1234
Re: Viața cu Rocky
« Reply #63 on: September 16, 2021, 16:31:23 PM »
Daca aia inseamna 2.65 presiune, e foarte mult, cred.
Scrie pe stalpul usii soferului ce presiune trebuie sa aiba rotile. Si ar fi bine sa o respecti intocmai.
Si mai ales vara sa nu depasesti acea presiune pt ca de la caldura poate creste presiunea si apare riscul de buba.
Iarna iarasi e indicat, daca sunt conditii extreme - polei spre exemplu, sa lasi presiunea usor mai jos si atunci creste aderenta.
Cred ca aia era presiunea cu care au fost umflate rotile la transportul pe trailer, asa vin masinile din fabrica. Teoretic trebuie sa fie la acest Forester undeva la 2.1 maxim 2.3 presiunea, dar scrie exact.

« Last Edit: September 16, 2021, 16:32:34 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2203
Re: Viața cu Rocky
« Reply #64 on: September 16, 2021, 17:29:54 PM »
Presiunea corecta, in functie de incarcarea masinii si de dimensiunile anvelopelor sunt trecute pe un sticker lipit pe stalpul de la usa soferului. Eu, la Forester, cum circulam cu masina putin incarcata (2-3 persoane si nu foste mule bagaje), am 2.3 pe fata si 2.2 pe spate.
Daca retin corect, la masina incarcata la ”capacitate nominala” (4-5 persoane si bagajele aferente), ar fi 2.3 si pe spate. Mai mult daca tractezi.
La vulcanizare, daca nu-s complet idioti, nu au cum sa strice senzorii - sunt practic atasati de valva.
Daca nu schimbi senzrii, dupa schimbarea anvelopelor nu trebuie sa faci nimic - ei vor ”citi” presiunea din anvelope dupa ce faci cateva sute de metri si ajungi la o viteza de 40 km/h.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Alin

Re: Viața cu Rocky
« Reply #65 on: September 16, 2021, 17:47:15 PM »
XV e-boxer fabricatie 2020. Am cumparat senzori tpms de la Autokino pentru setul de roti de iarna, montati la Autosoft. Nimeni nu a stat sa-i sincronizeze, dupa cativa kilometri parcursi s-au sincronizat singuri.
In aceasta primavara am montat din nou rotile cu cauciucuri de vara, rotile au fost rotite conform manualului. Nu a stat nimeni sa-i sincronizeze, am facut schimbul la o vulcanizare de cartier din Piatra Neamt. Din nou dupa cativa kilometri in care nu era nimic afisat in dreptul presiunii, mi-a aparut presiunea din fiecare roata.....si da presiunea e corecta pentru ca am luat un cui si presiunea scazuta afisata de afisaj corespondea cu roata cu pana.
Asta e experienta proprie, nu din auzite sau spusa de diversi consilieri de vanzari.
Recomand Bridgestone LM005, le am, se comporta foarte bine.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #66 on: September 23, 2021, 18:25:20 PM »
Știu că pun o întrebare prostească - dar efectiv nu am reținut de la Tudor, în frenezia momentului când am ridicat mașina... La ce interval se fac revizii la acest model (ca timp și km)?

marr

  • 2203
Re: Viața cu Rocky
« Reply #67 on: September 23, 2021, 21:32:32 PM »
Cartea spune: un an sau 15.000 km - care dintre ele intervine prima.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Viața cu Rocky
« Reply #68 on: September 23, 2021, 22:20:25 PM »
1. Varianta Mihai Florescu - 5.000km
2. Varianta intermediara, atunci cand depasesti varianta 1. - 7.500km
3. Varianta usor de memorata dar neprietenoasa cu motorul - 10.000km
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #69 on: September 24, 2021, 10:10:13 AM »
Da, așa îmi amintesc și eu acum de la Tudor și Paul, că au menționat un an sau 15k de km. Momentan după 3 luni și jumătate am ajuns la 6000.

@ Boxer - de ce ar fi recomandabile intervale atât de scurte între revizii? Nu (prea) am auzit de alte branduri sau modele unde să se recomande inspecții periodice la cel mult 10 000 de km parcurși, dar cum sunt nou în lumea Subaru și aș vrea ca Rocky să ducă o viață lungă și tihnită cu mine, n-aș zice nu la revizii la frecvente dacă-s într-adevăr necesare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Viața cu Rocky
« Reply #70 on: September 24, 2021, 12:42:58 PM »
Eu cred că la modelele noi ești ok cu un interval de 8-10.000km.

Intervalele de service sunt impuse de UE. In alte piețe o să vezi alte intervale de service recomandate de producător.

La cealaltă mașina pe care o am, model 2018, după 8-9k incepe sa consume ulei. La 10k o duc in service unde mi se spune că nu trebuie, că pot să o duc la 20k. La întrebarea "De ce consuma ulei doar după 8k km și nu înainte?" Răspunsul vine vag și întrebarea este evitata cu un răspuns de genul "E normal sa consume, dar completați."  Ii repet întrebarea și îi spun că în 8k nu se mișcă nivelul, apoi la fiecare 1000km peste cei 8k scade cu aproximativ 1mm pe joja nivelul, ceea ce denotă că nu mai este în stare bună uleiul, deja cedează și spune că e ok daca vreau să îl schimb mai devreme, dar că se poate merge și cu completări până la 20k că se împrospătează.
Dupa mine e ca și cum te dai cu deodorant peste transpirație. Nu mai bine te speli?

Concluzia o tragi singur.

Eu prefer sa fac reviziile la 6-8 luni, în funcție de cât de repede ating cei 10k și dacă filtrele de aer și polen sunt curate, atunci le schimb la următoarea revizie.


La modelele sub 2008 cel mai bine e la 5k.
« Last Edit: September 24, 2021, 12:51:15 PM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2203
Re: Viața cu Rocky
« Reply #71 on: September 24, 2021, 13:20:00 PM »
Da, si eu am schimbat uleiul tuturor masinilor pe care le-am detinut in ultimii 12 ani, in jurul a 10k km.
Tin minte cat m-am certat cu cei de la Honda care nu voiau sa-mi schimbe uleiul Civicului la 15k kmca, vezi Doamne, e long-life si se schimba la 30 (sau 40 !?) de mii de km ! Aceeasi poveste si cu filtrul de aer, ca-i dat cu agheasma si duce mult mai mult ...
I-am spus sefului de service sa circule 40k km cu acelasi ulei la masina proprie si personala, dar pe banii mei sa face ce spun eu  ...
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Viața cu Rocky
« Reply #72 on: September 24, 2021, 14:54:24 PM »
În ultimii 10 ani, pe Skoda Yeti, am făcut mereu revizia la an, fiindcă nu am parcurs vreodată foarte mulți kilometri, între 7 și 10 000 pe an. Acolo tot așa era intervalul de service - un an sau 15000km. Ulei nu a mâncat niciodată motorul.

Acum însă noul Forester parcă ne-a îndemnat la preumblări mai dese. :))

Probabil că voi face precum spuneți, și voi face revizia în jurul a 10k de km parcurși. Cel mai probabil voi vorbi la Autokino. Cu cât timp în prealabil ar trebui făcut programare? Întreb fiindcă la Skoda de regulă trebuia să sun cam cu 3 săptămâni în avans.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Viața cu Rocky
« Reply #73 on: September 24, 2021, 17:09:13 PM »
@ Boxer - de ce ar fi recomandabile intervale atât de scurte între revizii? Nu (prea) am auzit de alte branduri sau modele unde să se recomande inspecții periodice la cel mult 10 000 de km parcurși, dar cum sunt nou în lumea Subaru și aș vrea ca Rocky să ducă o viață lungă și tihnită cu mine, n-aș zice nu la revizii la frecvente dacă-s într-adevăr necesare.

Din experienta personala pot spune ca schimburile la 15.000 nu sunt benefice motorului. La 150.000 au aparut uzuri la doua motoare Renault care au fost servisate dupa recomandarile marketingului.
Masinile mergeau "prost", avea mici pierderi de putere, cu toate ca erau foarte bine intretinute (cu exceptia uleiului).

La Subaru am respectat initial recomandarile cartii si ulterior pe cele ale lui @MihaiFlorescu plus cele ale lui @Forester. Varianta lor a fost cea buna.

La motorul boxer de 2000cm3 incerc sa respect intervalul de 5000km intre schimburi dar uneori il depasesc. Nu cred ca am ajuns niciodata  la 8000km.
La boxer diesel 2000 respectam cei 5000.
2500 turbo sarea de 5000 daca faceam drumuri pe distante mai lungi.
Merg si cu un TDI care se simte excelent cand are uleiul schimbat la 5000. Nu am deloc incredere in generatiile noi de uleiuri eco.

Pentru linistea ta si usurinta memorarii ai putea sa schimbi la 10.000. Nu cred ca te vor considera ciudat cei din service.
Vor intelege ca pretuiesti masina.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #74 on: December 19, 2021, 11:13:03 AM »
Mi-am dat seama că de multișor nu am mai postat nimic pe aici, așa că să mai dezmorțim un pic jurnalul. Între timp am ajuns pe la 7200km parcurși cu Rocky și aproape că nu e zi să nu aștept cu nerăbdare să mă urc la volan. E o încântare mașina asta, îmi place tot mai tare.

Principala noutate e că am schimbat pneurile de vară și am cumpărat un set nou de iarnă, am mers pe recomandarea mai multor colegi care au fost mulțumiți de Bridgestone Blizzak LM005 și abia aștept să vadă ceva omăt. Am efectuat schimbul la Autokino în octombrie, totul a mers foarte bine, o experiență plăcută. O altă noutate e că am început să folosesc destul de des încălzirea în scaun, mi se pare foarte rapid și eficient.

În ultimele săptămâni am făcut și multe drumuri scurte prin oraș și am constatat că deși nu e la fel de încântător ca la drum lung, e plăcut și să mergi printr-un București ultra-aglomerat cu Foresterul. Credeam că va fi o barcă greu de manevrat, nici vorbă. Manevrele de parcare sunt foarte ușoare, direcția îmi place mult, de la stop plec mai mereu primul. Motorul electric intră însă mult mai rar în funcțiune acum că s-a răcit, dar totuși am scos consumuri decente, sub 10 pe ultimii 130km făcuți prin București, cu o medie de 14km la oră.

Cum iese însă la drum lung, cum mă uimesc consumurile. În afară de autostradă, practic nicăieri nu consumă peste 7l la sută, oricât m-aș chinui. Ieri pe București-Sinaia, în urcare, am avut o medie de 6,4 – iar în sensul invers, spre capitală, 5,2, cu patru oameni în mașină, portbagajul arhiplin de nu vedeam nimic în retrovizoare etc. Prefer să merg constant, cu accelerări și frânări line și rare, iar ca viteză pe tempomat de regulă setez 60 prin localități și 90-100 pe DN-uri.

Revin cu impresii și sper și ceva poze după primele runde de nămeți. Drumuri bune tuturor!

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Viața cu Rocky
« Reply #75 on: December 19, 2021, 13:24:01 PM »
La mers in oraș drumuri scurte, pe vreme rece, in cât timp se răcește interiorul când stai cu motorul oprit?
Mie mi se pare ca la xv hibrid se răcește mai repede habitaclul comparat cu forester diesel.
Sunt subiectiv. Caut si alte păreri.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: Viața cu Rocky
« Reply #76 on: December 19, 2021, 18:10:37 PM »
Se răcește destul de repede, dar n-aș ști să estimez foarte precis în cât timp. De exemplu, recent am mers la doctorul de familie într-un trafic „tipic” pentru București la ora 18, pe lapoviță. Adică 11 km făcuți într-o oră și 10 minute cu waze-ul, că altfel era mai nasol. Ce vreau eu să zic e că habitaclul a avut timp să se încălzească temeinic (climatronic setat la 21).

Am lăsat nevasta la medic, am oprit motorul și m-am pus pe așteptat. După 10 minute, am repornit motorul că-ncepusem să dârdâi de frig.

Poate mă înșel, dar cred că răcirea mai accentuată a habitaclului, cel puțin la Forester, e cauzată (și) de suprafețele vitrate mari. Geamuri generoase înseamnă bariere termice mai firave (cu reversul medaliei vara, când e nevoie ca aerul condiționat să lucreze mai serios ca la alte modele pentru a răcori plăcut).

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Viața cu Rocky
« Reply #77 on: December 19, 2021, 19:11:18 PM »
Aceeași experiența am trăit-o și eu in xv hibrid Dr. Taberei - Medlife pediatric aviației. Așteptat 5min cu motorul oprit, dupa care a trebuit sa îl pornesc ca devenise rece, începând de la picioare. Cumva calitatea izolării termice a avut de suferit comparat cu generațiile anterioare.
Credeam ca autovehiculele ecologice izoleaza bine, pentru ca e scump sa produci caldura. Asta e. Cu foresterul am stat 30-40 de min cu motorul oprit pana sa simt ca e răcoare.
Și nu venea de la picioare, ci de la geamuri.
Mulțumesc pentru confirmare.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1234
Re: Viața cu Rocky
« Reply #78 on: December 19, 2021, 21:33:56 PM »
Conteaza si ce temperatura era setata in masina.
Conteaza si cate grade erau afara.
In medie nu resimt frigul in masina actuala (si in cele anterioare era la fel) undeva la 20-30 minute lejer. Se racoreste, dar nu se face frig.
Temperatura este pe 23 grade la mine, iarna, iar vara pe 24.
Geamuri mari si plafon sticla inseamna si pierdere de caldura noaptea, iarna.
Foliile pentru geamuri ajuta la conservarea temperaturii, mai ales racoare vara, dar fiind oricum un strat in plus, e o rupere termica in plus si iarna.
Asadar, e destul de subiectiv, dar variabilele astea ar fi.
Later edit: concret, zilele astea astept uneori cate 90 de minute in masina seara, la 7, dar pornesc motorul de maxim 2 ori.
« Last Edit: December 19, 2021, 21:36:01 PM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Viața cu Rocky
« Reply #79 on: December 19, 2021, 22:56:02 PM »
Eu țin pe 21 sau 22 de grade, de obicei pe 21. Dar ai dreptate, contează și de la ce temperatura scade și câte grade sunt afara. De la 24 scade mai greu.
Sunt eu subiectiv. Probabil e la fel.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20