Viața cu Rocky
Subaru club Romania

Viața cu Rocky

Re: Viața cu Rocky
« Reply #80 on: December 19, 2021, 23:17:49 PM »
Later edit: concret, zilele astea astept uneori cate 90 de minute in masina seara, la 7, dar pornesc motorul de maxim 2 ori.
Irelevant, daca tii de fiecare data motorul pornit 40 min :D

dan_b

  • 1233
Re: Viața cu Rocky
« Reply #81 on: December 20, 2021, 08:06:04 AM »
:)) undeva la 5 minute doar. Pt ca diesel cu dpf nu se simt bine la mers pe loc, dar e alta disxutie.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #82 on: April 28, 2022, 22:46:44 PM »
Mi-am dat seama că nu am scris de ceva vreme la acest jurnal, așa că revin cu câteva noutăți.

Am pus anvelope de iarnă, Bridgestone, Blizzak LM005, cum am văzut la colegul marr și la alții. Pot confirma că-s absolut excelente. Am făcut multe zeci de km pe forestiere cu zăpadă înghețată sau polei, și totul a fost impecabil. Indiferent de condiții, mașina merge și se manevrează ca pe asfalt. Pentru mine e uluitor.

Am ajuns între timp la 11 luni de când am luat mașina și 9700km parcurși. Așa că deși nu bifam criteriile de 12 luni sau 15k de km, dar urma să schimb anvelopele cu cele de vară, mi-am zis că aș putea rezolva două probleme dintr-un foc - aka, o programare la AutoKino. Am vorbit cu Robert încă de acum o lună pentru azi dimineață, mi-am luat concediu, am pornit cu noaptea-n cap, și la 8.35 eram la Brașov cu caietul de service al mașinii în dinții și anvelopele de vară în portbagaj.

Totul a mers șnur - felicitări și mulțumiri AutoKino. A durat aproximativ 4 ore să fie mașina gata, timp în care am dat o raită prin oraș. Biserici, librării, muzee, Brașovul are ce-ți oferi chiar și într-o zi cu cod galben de ploi, din păcate. Costul reviziei a fost undeva la 1200 de lei, cu schimbare de ulei, filtre, manoperă, ce a mai fost necesar. Am apreciat atenția la detalii a băieților și promptitudinea. Știu că poate părea ciudat ca, bucureștean fiind, să-mi fac un scop în viață din a ajunge la Brașov la AutoKino, dar pur și simplu îmi place locul, oamenii, procesul și-i felicit pentru ce au reușit să facă.

Revenind la mașină, ce bucurie poate fi acest Forester. Consumă puțin, foarte puțin (fac Sinaia-București cam de 2 ori pe lună cu 5% consum). Azi la Brașov și retur am avut 6,3%, dar cu trafic urât și drum virajat. Stabilitatea e exemplară, spațiul și ergonomia la fel. Plus că poate-s eu diliu, dar de fiecare dată când conduc mai mult de 10 minute am senzația că Foresterul e izvor de dopamină și alți hormoni d-ăștia buni. Îmi așterne un zâmbet tâmp pe față de nu pricep ce m-a lovit.

dan_b

  • 1233
Re: Viața cu Rocky
« Reply #83 on: April 28, 2022, 23:17:09 PM »
Un review potrivit de un jurnal de bord si calatorii la un loc :)
Si inteleg si partea cu excursiile Bucuresti-Auto Kino :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Denky

Re: Viața cu Rocky
« Reply #84 on: April 29, 2022, 21:38:45 PM »
Voi traiti intr-un malaxor acolo? Glumesc doar pe jumatate… : :

Re: Viața cu Rocky
« Reply #85 on: June 15, 2022, 10:45:27 AM »
Scurt update, mai mult ca să dezmorțesc jurnalul. Între timp am făcut un an cu Rocky, și am ajuns pe la 11200km.

Singura supărare-i pe mine, la o parcare laterală am atins în dreapta spate un stâlpișor de beton, și s-a ales biata mașină cu câteva zgârieturi de toată frumusețea. Din fericire, elementul afectat - deși e în culoarea caroseriei - pare a fi o mască din plastic. Așa că probabil nu o fac încă pe casco, o să mai las să se adune boacăne.

În weekendul de Rusalii am dat o fugă de la București la Constanța. Combinația 5 oameni - full de bagaje - AC pornit nonstop - autostradă cu trafic haotic - nu pare să-i fi priit lui Rocky, care a afișat o medie de 9,7 pe CB (verificat la pompă 9,55). Mers între 125 și 140. De asemenea, rămân la părerea că zgomotul de vânt după 120km/h e supărător. Dacă aș putea sta pe prima bandă liniștit la un 115, aș fi cel mai fericit. Doar că pe Autostrada Soarelui prima bandă se târăște sub 100, iar pe banda a doua au curs flashurile și când mergeam cu 140. Așadar am făcut un permanent și enervant slalom.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Viața cu Rocky
« Reply #86 on: June 15, 2022, 15:07:53 PM »
Așa e și București -Pitesti. Și eu tot la 115 o țin să stea la 2400rpm dar pe banda a doua ori te duci 170-180 ori încetinești pe prima banda și aștepți mult și bine daca vrei depășiri ușurele.

Foresterul, indiferent de generație are o forma și o gardă la sol ce nu o ajuta la viteza de autostradă. Pe DN-uri in schimb e foarte ok.

dan_b

  • 1233
Re: Viața cu Rocky
« Reply #87 on: June 15, 2022, 15:38:56 PM »
Eu reusesc destul de des sa merg constant la 140 km/h si folosesc banda 2 doar pt depasiri sau unde sunt portiuni de drum denivelat pe 1.
Acum incepe si sezonul turistic si pe A2 e mai haos, mai ales in weekend-uri, dar nu vad de ce ai fi nevoit vreodata sa ajungi la 170-180 km/h pe banda 2 - subliniez "nevoit".
Sprinturi la 150, hai 160 inteleg, ca sa nu te lungesti in depasirea celor care merg cu 135, sa zicem, dar in rest nu.

Consumul mi se pare normal, insa, data fiind masina, ritmul de mers, incarcarea si temperaturile, vantul - pe A2 este foarte des vant, mai ales sensul spre Constanta.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Viața cu Rocky
« Reply #88 on: January 04, 2023, 11:08:58 AM »
Mi-am dat seama că am ajuns la 17 000 de kilometri și n-am mai făcut vreo dare de seamă pe aici de ceva vreme. În primul rând La mulți ani și bun regăsit pe 2023! La mulți kilometri fără probleme tuturor!

Câteva remarci fără prea mare legătură între ele despre cum a mai fost „Viața cu Rocky” în ultimele luni:

Am mai spus că e o plăcere să conduci mașina asta? Am mai spus. Dar nu mă satur să o fac. Vin doar cu o remarcă suplimentară. La început mă speria puzderia de butoane de pe volan, meniurile, comenzile de pe consola centrală, și credeam că-mi va lua vreo trei reîncarnări să mă obișnuiesc cu toate. Într-un an și jumătate de când avem mașina, parol că m-am obișnuit cu toate și nu doar că m-am obișnuit, mi se par inteligent poziționate, intuitive. Jos pălăria pentru ergonomie.

Am avut trei incidente ultra minore - în sensul că din neatenția mea, la anumite manevre de parcare, am reușit să-i ating caroseria pe ici pe colo. Nu e nimic îndoit, doar zgârieturi la vopsea de mici dimensiuni. În două cazuri din trei e vorba de zone de plastic, doar la portiera dreapta spate e o zgârietură superficială pe metal. Merită oare să rezolv toate acestea pe Casco ori nu? Cred că le voi cere părerea băieților de la AutoKino la prima revizie - la sfârșit de aprilie cred.

Am petrecut vacanța asta de iarnă în casa de vacanță de la țară (Moroieni, Dâmbovița) la 22 km de Sinaia. Am făcut ceva ieșiri prin zonă, inclusiv am urcat la Piatra Arsă într-o zi. Incredibil cum merge mașina asta pe gheață - e drept că probabil ajută și anvelopele Bridgestone LM005. După ce se termină asfaltul de pe TransBucegi, mai e o porțiune în dreapta de vreun km neasfaltat și destul de accidentat până la Piatra Arsă. Vara urcă pe aici cam orice mașină mai înaltă, dar acum totul era înghețat, și urcarea finală destul de abruptă. Cu XMode Snow on Rocky a mers impecabil, ca pe asfalt. În spatele meu un Kodiaq 4x4 aproape că s-a învârtit în loc. După multe manevre nereușite a lăsat-o baltă. În fața cabanei, Rocky s-a odihnit alături de numai alte patru surate - un Range Rover, un Navarra, un Jimny, și un Wrangler.

Am avut prilejul să testez și Xmode2, Deep Snow and Mud. Chiar în ultima zi din an am zis să facem o tură scurtă de ars sarmalele și răcitura pe o vale nemarcată din Bucegi - Șuchelnița. Am mers până la Peștera și văzând că pe jos drumul era de pământ înghețat (am ajuns pe la 10 dimineața, erau -2 grade) am urcat încă vreo 400 metri mai sus de stația telecabinei, pe o pantă destul de abruptă. Am parcat mașina singură, pe un tăpșan mai drept. 6 ore și 7 grade în plus mai târziu pământul care fusese înghețat s-a transformat într-un noroi mai sus de glezne. Cu greu am reușit să ajungem la mașină fără să ne intre noroiul în bocanci, cu tot cu parazăpezi. Distracția a fost însă la vale, fiindcă după numai câțiva metri anvelopele s-au colmatat, și biata mașină s-a transformat în sanie. Din fericire Xmode Deep Snow/Mud ne-a ajutat să înaintăm în relativă siguranță, și-n 3 minute am ieșit pe asfalt, fără să rugăm pe nimeni să ne scoată de acolo. Fantastică mașina, și bună lecție pentru mine - să anticipez cum poate evolua terenul pe viitor.

Cât despre consum - în vacanța asta am parcurs cam 700km - București-Moroieni, și-n rest ture scurte la Sinaia, Pucioasa, Târgoviște, Brașov, Peștera, Predeal etc. Majoritar drumuri de munte foarte virajate, iar pe DN1 destul de mult stat în coloană. Consumul mediu s-a stabilizat la 7,4, în condițiile în care am fost mai mereu 4 sau 5 în mașină, bagaje destule, căldură tot timpul etc. Eu mă declar super mulțumit.

« Last Edit: January 04, 2023, 11:10:56 AM by Rene1984 »

Re: Viața cu Rocky
« Reply #89 on: April 24, 2023, 09:17:29 AM »
Salutare tuturor, Hristos a înviat.

Acum că vacanța de Paște e deja de multișor istorie, revin cu ceva impresii la cald despre drumurile recente și revizia a doua la Autokino.

Având ceva zile libere și fiindcă nu mai erau decât 3 săptămâni până se împlinea anul de la precedenta revizie, am zis să împușcăm doi iepuri dintr-un foc și să facem și revizia anuală și să schimb și anvelopele de iarnă cu cele de vară. La 8.30 într-o zi destul de însorită de joi ajungeam la Brașov. Revizia a însemnat în principal ulei și trei filtre. A durat 3 ore cu totul, revizie și pneuri, fără nimic altceva de notat. Ca de obicei la Autokino, o plăcere. Kilometrajul a ajuns pe la 18600, deci am o medie de aproximativ 9500 de km pe an.

Consumul dus-întors Sinaia-Brașov a fost de 6,4. Apoi de la Sinaia la București (mers legal, 4 oameni și bagaje full) am avut... 4,9. Nu contentește să mă uimească mașina asta. Pe de altă parte, drumul coboară, în sens invers consumul e mai mare cu aproximativ 1,5l.

În rest, liniște și pace, e o bucurie să conduci mașina asta și, cum spuneam și altă dată, o fabrică de zen. Un singur lucru îmi „umbrește” un pic liniștea. De ceva vreme (vreun an) soția mea s-a ales cu o conjunctivită alergică destul de enervantă – în sensul că are constant mâncărimi de ochi și fără picături zilnic nu se descurcă. A fost la 6-7 oftalmologi, și concluzia tuturor e că ar fi ceva de natură alergică. Cum casa în care stăm e nouă și ne-am mutat aici de 5 ani, puțin probabil să fie ceva legat de asta. Polen sau plante am eliminat fiindcă fu iarnă. Așa că soția mea începe să bănuiască și sistemul de ventilație sau de aer condiționat de pe Subaru. A avut cineva vreo experiență în sensul ăsta? E vreun freon mai aparte pe mașinile noi? Citisem pare-mi-se pe undeva că se folosesc acum ceva molecule noi gen Solstice, diferite de HFO-urile clasice, cu amprentă de carbon cu 99% mai redusă. Dar nu mi-e clar dacă Subaru are așa ceva și dacă într-adevăr ar putea fi o cauză alergică.

Drumuri bune tuturor!


MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Viața cu Rocky
« Reply #90 on: April 24, 2023, 09:29:08 AM »
Freonul are circuitul lui inchis. Nu are cum sa intre in masina prin aerul suflat.

Tot mai multi alergici cu forme din ce in ce mai noi.

Ca sa elimini masina, pauza 3 zile si ar trebui sa se vada schimbare. Altfel, e altceva.

Doar ca Subaru se si lauda cu materialele folosite, asa ca sursa este probabil alta.

Muttley

  • 4913
Re: Viața cu Rocky
« Reply #91 on: April 24, 2023, 09:33:59 AM »
Consumul e calculat clasic, de la plin la plin, sau citit de pe gluma aia de computer de bord?
WRX SW 2002

Re: Viața cu Rocky
« Reply #92 on: April 24, 2023, 10:19:52 AM »
Mulțumesc pentru informațiile legate de freon și materialele antialergice.

Consumul - și, și, obișnuiesc să compar oricând pot consumul de la plin la plin cu ce indicații am pe bord. Consumul la pompă e de regulă cu 0.2-0.3 mai mare decât cel de pe CB. Pe CB am văzut și 4,3 :))