Outback 2.5 5MT 2006
Subaru club Romania

Outback 2.5 5MT 2006

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #20 on: August 20, 2021, 12:47:22 PM »
P0171 nu confirma nici o benzina proasta, vrajeala pt. turisti :)

P0171 apare cand fuel trims-urile sunt maxim pozitiv si ecu vede in continuare amestec sarac - si asta explica si un consum super mare

poate fi cauzat de un simplu leak/aer fals sau prima sonda pe moarte sau debitmetru cu probl. sau probl. pe sistemul de alimentare

dupa ce resetezi/stergi eroarea apare garantat inapoi in 30-50km maxim - depinde de stilul de condus - pana invata fuel trims-urile - daca nu gasesti/repari problema (ca benzina poti pune si de 200 tot degeaba :) )

Probabil e o problema comuna aparuta mai des si de aceea se spune ca acea eroare ar fi o confirmare la benzina proasta.

Am patit in urma cu 2-3 saptamani, la un drum de Timisoara - Brasov. N-am facut plinul din Timisoara si am facut o realimentare pe la Fagaras. De cateva luni merg doar cu OMV sau Mol 100, iar de aceasta data am bagat Rompetrol 98 (premium de la ei), ca nu aveam varianta. Seara masina a inceput sa mearga foarte prost, s-a aprins check-ul si dupa o diagnoza am primit acelasi cod mentionat mai sus.
Am banuit ca ar fi benzina, am tras de ea asa si dupa aprox 3 plinuri cu OMV si Mol 100, masina si-a revenit progresiv. I-am bagat si un aditiv de curatare dupa primul plin la recomandarea multora, desi eram cam sceptic... dar dupa acest aditiv si un drum de vreo 50km, masina si-a revenit in proportie de 90%.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #21 on: August 20, 2021, 14:56:01 PM »
nu stiu cum sa explic altfel, mai incerc o data:

P0171 (System too lean) apare cand ECU vede in continuare AFRul (citit de prima sonda) ca fiind mai sarac decat target-ul cu toate ca a dus deja fuel trims-urile la maxim pozitiv

AFR-ul sarac nu este cauzat de benzina proasta ci de alte 17 potentiale probleme

succes :)
(si nu iti fa griji, daca mecanic nu ai reparat/schimbat/strans nimic .. va apare din nou :) )

LE: ca sa nu fiu rau :) da, teoretic benzina aiurea poate genera depuneri dubioase pe sensorul de oxigen care apoi citeste prostii si ajunge la codul de mai sus daaar din pacate asta oricum se intampla cu sensorii deja obositi / pe final de viata deci de aia zic ... mergi linistit ca apare ea horoarea din nou :)
« Last Edit: August 20, 2021, 15:01:21 PM by andea79 »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #22 on: August 20, 2021, 20:03:54 PM »
nu stiu cum sa explic altfel, mai incerc o data:

P0171 (System too lean) apare cand ECU vede in continuare AFRul (citit de prima sonda) ca fiind mai sarac decat target-ul cu toate ca a dus deja fuel trims-urile la maxim pozitiv

AFR-ul sarac nu este cauzat de benzina proasta ci de alte 17 potentiale probleme

succes :)
(si nu iti fa griji, daca mecanic nu ai reparat/schimbat/strans nimic .. va apare din nou :) )

LE: ca sa nu fiu rau :) da, teoretic benzina aiurea poate genera depuneri dubioase pe sensorul de oxigen care apoi citeste prostii si ajunge la codul de mai sus daaar din pacate asta oricum se intampla cu sensorii deja obositi / pe final de viata deci de aia zic ... mergi linistit ca apare ea horoarea din nou :)

Eu am inteles din prima ce spui tu, nu am zis ca nu ai dreptate. :D

Bine de stiut ca e probabil sa revina problema, o sa urmaresc. Multumesc!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #23 on: August 20, 2021, 22:07:17 PM »
Garantat. Benzina proastă face doar să treacă mai rapid peste pragul acela maxim care declanșează check engine.

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #24 on: August 22, 2021, 07:49:39 AM »
Mda. Deci rompetrol 98 e benzina proasta? Nu de alta, dar nu i-am pus altceva in viata decat rompetrol 95.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #25 on: August 22, 2021, 09:41:11 AM »
benzina buna sau proasta e relativa si la masina (aspirat/turbo, raport de compresie, setare, etc )

plus ca se poate intampla sa scrie pe pompa una si sa fie de fapt .... altceva :)

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #26 on: August 23, 2021, 16:53:31 PM »
Dupa o scurta absenta, revin si eu cu cateva precizari legate de codurile aparute mie:
- masina a trecut de 201.000 km, deci eu am rulat-o ~5300 km;
- cod p0171 mi-a aparut dupa max 1000 km de mers, si am mai facut inca ~1000km cu el dupa mine;
- la cateva sute de km dupa reset p0171 (alt cod nu mai era), adica pe la ~2500km, mi-a aparut p0031 (circuit incalzire senzor oxigen 1);
- saptamana trecuta, la ~5000km am reusit intr-un final sa schimb senzor oxigen 1 (sonda lambda 1), si dupa 2-3 reporniri s-a resetat singur codul.

Un rezumat al ultimelor 2 saptamani.... sonda decedata, cred ca era cea de fabrica, am inlocuit-o cu Denso DOX-0362, dar cu ocazia asta am schimbat si bujiile, uleiul si antigelul. Cu siguranta era un cumul de factori, pentru ca sesizabil, motorul merge si raspunde mult mai bine, si nu cred ca era doar din cauza sondei defecte. Uleiul mi-era pe lista de mai bine de o luna, din mai multe motive:
- motorul era mai zgomotos dupa primul meu schimb de ulei;
- am citit discutiile legate de ulei, care mi-au ridicat semne de intrebare despre Aral-ul 5w40 hightronic (care e C3) pus de cei de la service;
- dupa ce am citit, am observat ca pe zi ce trece, tot scade nivelul, si pentru ca nu curge, atunci il arde (cine stie, poate de-aia a dat sonda ortu` popii);
- m-am decis sa pun LiquiMoli 5w40 LEICHTLAUF HIGH TECH, pana acum pot sa afirm doar ca motorul e mult mai silentios. Urmaresc si consumul.

Despre consumul de benzina scriu peste o sapt dupa ce mai fac un plin... am instalat un display Android, monstruos de mare, si n-am idee cat de sete ii este vaporasului.  :-[ :-X
 
Apropos, stiti vreun adaptor OBD Bluetooth de Android (desi, poate fi si pe USB), care sa mearga cu generatia asta de Outback? Daca tot am o tableta permanent pornita in bord, as putea sa-i dau de lucru sa arate si chestii despre sanatatea si apetitul vaporasului. In necunostinta de cauza, am luat un OBDLink SX pt Windows care nu stie ce e ECU de Subaru Outback BL/BP... scula e tare isteata, l-am incercat cateva minute pe Honda sotiei, are un soft dedicat (OBDWiz) cu care pot face multe ghidusenii, dar nu e genul ala e Honda.  ;D Prin urmare, cablul e de vanzare, daca ii trebuie cuiva astept oferte, pe mine m-a costat 62 USD (cu tot cu tansport).

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #27 on: August 24, 2021, 09:03:09 AM »
Trebuia să iei OBDLink pe Bluetooth. Īși face treabă excelent pe Subaru. Īl am de cāțiva ani și am testat pe mai multe mașini, inclusiv outback 2008. Al meu e Bluetooth, varianta LX.

Īntr-o vreme aveau ceva și pe wifi.
« Last Edit: August 24, 2021, 09:06:45 AM by MihaiFlorescu »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #28 on: August 24, 2021, 10:44:14 AM »
Trebuia să iei OBDLink pe Bluetooth. Īși face treabă excelent pe Subaru. Īl am de cāțiva ani și am testat pe mai multe mașini, inclusiv outback 2008. Al meu e Bluetooth, varianta LX.

Īntr-o vreme aveau ceva și pe wifi.

OBDLink nu recunoaste ECU... am facut si update de firmware, dar degeaba. Am citit undeva si pe un forum international (pe subaruoutback.org), ca OBDLink nu stie protocolul proprietar Subaru folosit la Outback pana in 2008/2009 (nu e clar pana cand). Cel putin SX-ul e compatibil incepand cu generatia 4 de outback (2009 - 2014), dar da, LX-ul s-ar putea sa mearga. Ma mai documentez, nu ma dau banii afara din casa sa tot incerc pe ele.
Din ce-am citit merg 100% cablurile simple KKL 409.1, dar alea nu sunt decat USB, nu si BT. Posibil sa raman doar la optiunea cablu, si vad cum il trag prin bord.

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #29 on: August 24, 2021, 18:00:25 PM »
Eu am un elm327 albastru dala cu 10 eur. Merge bine cu torque. Eu monitorizez temperatura apei sin cauza de paranoia...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #30 on: August 25, 2021, 09:17:48 AM »
Eu am un elm327 albastru dala cu 10 eur. Merge bine cu torque. Eu monitorizez temperatura apei sin cauza de paranoia...

La ce model / an?

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #31 on: August 25, 2021, 09:20:44 AM »
La ce model / an?

Scuze, acu am vazut Legacy 2004... Inseamna ca ar trebui sa mearga si la mine ELM327, desi citisem ca nu e compatibil.
Multumesc pentru sfat!

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #32 on: September 08, 2021, 11:43:54 AM »
Torvalds, multumesc pentru sfat, mi-am luat un ELM327 Bluetooth cu 40 lei, merge brici cu TorqueLite. Am tot amanat pozele cu "TV-ul" Android pe cand e masina curata, din pacate o folosesc in mod curent, si tot uit sa fac poze dupa ce e curata...


Din pacate, la montaj s-a ciupit materialul moale (nu stiu cum se numeste) al bordului... nu gasesc nimic ce ar putea ameliora.  >:(

O sa mai caut alternativa la Torque, ceva ce se poate afisa si landscape, nu doar portrait, asta o pot folosi doar de pe mobil, pe tableta din bord apare rasturnata 90grd.

In alta ordine de idei, dupa schimb-ul sondei Lambda1 + ulei + bujii + antigel, am mai facut vreo 1000km, media neta de consum e la 11L/100km, cam o treime fiind parcursi urban + drum de piatra.


Ieri, am avut si recordul pozitiv: 8.1L/100km, drum Timisoara-Oradea, cu A/C pornit, si multe depasiri (5-6k RPM)  8). Mi se pare mai mult decat decent pt extern, dar urban... cred trebuie sa ma obisnuiesc sa conduc Honda sotiei.  ;)

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #33 on: September 08, 2021, 12:08:45 PM »
Scriu asta separat, ca sa nu fie postul precedent prea lung....
Cand l-am vizitat pe Cristi la Cluj acum vreo luna, imi zicea sa verific galeria de evacuare pentru fisuri/garnituri duse, pentru ca e foarte probabil ca asta sa fie cauza decesului sondei Lambda, a heater-ului ei de fapt. E plauzibila treaba, sunt fisuri, intra aer rece, sonda trebuie sa fie incalzita la 300gC, multe incalziri/raciri... pam-pam. Oricum, mi-e pe creier de ceva vreme, ca e prea zgomotoasa evacuarea, am fost la un mester de esapamente care a zis ca totul e brici (din ochi+urechi, ca doar e mester), dar cred ca e obisnuit doar sa "regenereze" DPF-uri.
Indiferent, am comandat de la AlPadrino toate garniturile de la galerie, si pana la racordul mediu/final, inclusiv celebra garnitura "conica". O galerie de evacuare am deja, mi-a dat-o cadou vanzatorul, si nu degeaba se pare. Dar, am doua probleme:
1. Nu gasesc ansamblul surub+arc+piulita pt prindere racord mediu/final (surub 44059AA010 + arc 44044AA010 + piulita 802008270). Poate cineva sa ma ajute sa le comand de undeva?
2. Cod P0420, eficienta scazuta catalizator. A aparut prima data, cu cateva sapt inainte sa schimb senzorul O2. Dupa ce am schimbat senzorul, atat P0031 cat si P0420 s-au resetat singure, dar P0420 a reaparut dupa aprox 500km. Am dat clear code, a reaparut iara ieri, adica dupa alti 3-400 km... voi verifica senzorii O2, sa ma asigur ca n-au luat-o razna, evacuarea o fac oricum, sper sa ma lase in pace. Daca aveti idei de ce altceva sa mai verific, nu ezitati. Multumesc!


« Last Edit: September 08, 2021, 13:23:51 PM by mitrutz »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #34 on: September 08, 2021, 12:18:56 PM »
rezolva leak-urile din evacuare prima data, daca intra oxigen influenteaza senzorii, si apoi vezi daca mai apare horoarea la a 2a sonda (0420)
daca apare, ori o schimbi si pe aia ori poate o putem dezactiva (daca mai ai drum prin Cluj-Cristi) ca oricum nu face nimic notabil sonda 2

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #35 on: September 08, 2021, 22:57:45 PM »
Ceva e funny in danemarca. Consumul ala e prea mare pt . 2.5 . Eu am 10.8 acum pe ultimii 3000 km majoritar afara . Cand mergeam 20-30 % din km in oras aveam medie pe bord 12%. Dar asta e la 3.0 H6.

Vezi pe torque ca poti verifica sondele lambda ce valori au , cum se misca.

Vad ca ti ai luat tableta in bord . Ma tenta si pe mine dar mi s-a parut prea mare ecranul. Cum ai conectat-o la sustemul audio?

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #36 on: September 08, 2021, 23:14:34 PM »
Vezi pe torque ca poti verifica sondele lambda ce valori au , cum se misca.

si cu ce te ajuta ? :)
singura chestie relevanta ar fi sa compari target AFR cu realizat (ce citeste sonda) .. altfel vezi niste valori dar nu stii daca sunt ce vrea ECU sa faca sau nu :)
(iar torque nu stie target afr si multe altele ....)

oricum, repet, repara leaks evacuare, daca intra oxigen sonda considera ca amestecul a fost sarac (ca nu a fost destula benzina sa se combine cu oxigenul) si adauga benzina sa fie ....
« Last Edit: September 08, 2021, 23:16:46 PM by andea79 »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #37 on: September 09, 2021, 00:27:30 AM »
Ceva e funny in danemarca. Consumul ala e prea mare pt . 2.5 . Eu am 10.8 acum pe ultimii 3000 km majoritar afara . Cand mergeam 20-30 % din km in oras aveam medie pe bord 12%. Dar asta e la 3.0 H6.

Vezi pe torque ca poti verifica sondele lambda ce valori au , cum se misca.

Vad ca ti ai luat tableta in bord . Ma tenta si pe mine dar mi s-a parut prea mare ecranul. Cum ai conectat-o la sustemul audio?

Exact cum zice andea, consumul inca mare poate fi cauzat de evacuare.
Cat despre tableta, da, e destul de mare ecranul, dar are split screen (PiP). De instalat, a instalat-o un electrician, dupa schema de pe site: https://www.aliexpress.com/item/1005001775495506.html
Problema a fost ca a trebuit sa schimb cablul de alimentare din CD player (care acum are doar curent si atat, nu mai e deloc finctional), si scriu chinezii undeva ca trebuie mentionat ce inainte de comanda sa verifici ce mufa are cd player-ul. 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #38 on: September 09, 2021, 11:32:14 AM »
Daca reusesti totusi sa faci OBD link sa mearga, tin minte ca are in meniu "Commanded AFR" care ar trebui sa fie echivalent cu Target AFR de care zice andea. Dar asta dupa ce rezolvi cu evacuarea. Stiu ca ma uitam si eu la ele intr-o vreme si observam ajustarile in timp real ca AFR masurat sa ajunga la valoarea ceruta.

Si, de mentionat ca trebuie sa ii dai sa faca log, altfel nu stiu cum reusesti sa te uiti la doua valori in acelasi timp si sa tii si ochii la drum, plus ca se schimba intr-o fractiune de secunda valorile.
« Last Edit: September 09, 2021, 11:33:53 AM by MihaiFlorescu »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #39 on: September 09, 2021, 17:38:40 PM »
Daca reusesti totusi sa faci OBD link sa mearga, tin minte ca are in meniu "Commanded AFR" care ar trebui sa fie echivalent cu Target AFR de care zice andea. Dar asta dupa ce rezolvi cu evacuarea. Stiu ca ma uitam si eu la ele intr-o vreme si observam ajustarile in timp real ca AFR masurat sa ajunga la valoarea ceruta.

Chiar mi-au scris cei de la scantool, ca au vazut recenzia mea pe Amazon. Poate ma ajuta ei cumva, si fac sa mearga si OBDLinku`.