Outback 2.5 5MT 2006
Subaru club Romania

Outback 2.5 5MT 2006

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #40 on: September 09, 2021, 17:55:57 PM »
Tot uit sa mai pun aici o problema ce ma enerveaza: in mers, intre ~3500rpm si 5000rpm, fara vreo conditie anume, absolut sporadic (max 1/10 cazuri) se aude o bataie ritmica in compartimentul motor greu de localizat, parca in partea stanga. Am tot incercat sa il surprind cu telefonul, sa il pun si aici, dar parca fix cand il caut nu se arata. Sunetul e usor infundat, nu pare metalic, are acelasi ritm chiar daca turatia variaza, variaza doar volumul sonor, parca e maxim pe la ~4200rpm.
Singura chestie la care m-am gandit, o fi ceva (scut plastic sau furtun iesit din suport), care din oaresice motiv incepe "sa dea cu capu de ceva", dar am verificat tot, si nu e nimic suspect. Doar scutul termic de la galeria de evacuare nu am putut sa-l verific prea bine, si ma gandesc sa nu fie ceva pe-acolo (fisura sub scut), dar cred ca atunci ar trebui sa aiba acelasi ritm cu turatia.
Sunt constient ca e ca si cum i-as arata un desen unui orb, asa ca in weekend mai fac o iesire, si o rog pe sotie sa stea pe pozitie cu telefonu`, sa auziti si voi, poate ati mai patit careva asa ceva.
« Last Edit: September 09, 2021, 21:37:48 PM by mitrutz »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #41 on: September 09, 2021, 20:58:50 PM »
Andea are dreptate (evident!), trebuie rezolvate leakurile de pe evacuare inainte de a analiza lambdele . Ca ele pot fi bune saracele , dar daca intra aer inainte de ele e broblem. In esenta va merge prea bogat in realitate , dar ecu crede ca i prea sarac (pentru ca intra er inainte de lambda) ... hence the error pe care ai avut-o .
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #42 on: November 02, 2021, 11:39:38 AM »
N-am mai apucat sa scriu pe forum, perioada f incarcata... am reusit sa schimb garniturile la galeria de evacuare, si dupa cateva zeci de km, dupa un refresh de drive cycle mi-a sters codul P0420. Pe partea dreapta scapa bine de tot.


Partea nasoala e ca am descoperit si o scurgere de ulei bine ascunsa...


Asa ca am verificat si uleiul (da, trebuie sa ma obisnuiesc sa-l verific mai desc) si am observat ca era putin peste minim, am completat cam 800ml. Asta dupa aproape 3000km... nu pare ceva foarte grav, dar clar trebuie rezolvata, nici nu-mi dau seama care e sursa. Mai strang niste banuti, si fac o excursie pana la Cluj la Cristi, sa las masina pentru un refresh mecanic.
« Last Edit: November 02, 2021, 11:40:36 AM by mitrutz »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #43 on: December 05, 2021, 13:12:29 PM »
In ultimele zile, s-a dus o lupta crancena intre emotional si rational... si a castigat rationalul in cele din urma... sotia nu mai lucreaza de cateva luni, si pentru ca ne descurcam tot mai greu financiar, am luat decizia sa scot la vanzare vaporul,  :-[
Ca sa fie durerea si mai mare, de cand am rezolvat evacuarea, masinuta e tot mai in mintile ei, a disparut si sunetul ala dubios ce aparea sporadic peste 3000rpm, iar consumul a scazut, zic eu considerabil...  am facut recent un drum Oradea-Bucuresti-Oradea, cosum mediu 8.8L/100km (condus mai cu avant), iar 100% urban 13.2L/100km.
 

« Last Edit: December 05, 2021, 13:13:33 PM by mitrutz »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #44 on: December 18, 2021, 11:00:24 AM »
Mi-am propus sa schimb valva PCV (11810AA040), am cerut la AlPadrino si inca cativa... pas. Nu o gasesc decat pe Amazon, livrare din SUA. Are cineva o  valva PCV  in plus, sau idee de unde as putea-o procura fara sa dublez costul cu transportul, si sa mai si astept 1 luna? 

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #45 on: December 18, 2021, 11:02:25 AM »
Mi-am propus sa schimb valva PCV (11810AA040), am cerut la AlPadrino si inca cativa... pas. Nu o gasesc decat pe Amazon, livrare din SUA. Are cineva o  valva PCV  in plus, sau idee de unde as putea-o procura fara sa dublez costul cu transportul, si sa mai si astept 1 luna?

https://www.4turbo.pl/valve-complete-control-impreza-wrx-sti-2005-2010,3,48091,34952 ?

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #46 on: December 18, 2021, 19:39:50 PM »
Multumesc Andea, dar 11810AA060 nu e compatibila cu EJ253... cred ca asta o fi pentru turbo.
De la AK inca astept raspuns pt 11810AA040, poate am noroc la ei.

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #47 on: December 18, 2021, 20:05:13 PM »
Vezi tot la polonezi, de la Subarak. Desi nu vad confirmare de stoc, macar merita intrebat, ai sanse sa primesti ceva anul asta, altfel cam greu

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #48 on: January 07, 2022, 19:48:02 PM »
Daca nu ai facut rost de PCV am eu una, cred ca e codul de care ai nevoie, am luat-o pentru un EJ251, dar am vandut masina... Cand mai ai drum prin cluj, daca o vrei, da un semn

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #49 on: January 07, 2022, 20:27:03 PM »
Salutare si La multi ani!
Multumesc Andrei si Ioan!
Valva (si doar valva) am comandat-o de la AutoKino, mi-a si sosit. Cu furtunasele am emotii, sa vad in ce hal sunt...
Saptamana viitoare ma ocup de asta.

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #50 on: January 10, 2022, 05:49:40 AM »
Eu am avut un Legacy GT 2.5 2007 si consumul mediu autostrada 60% / oras 40% era in jur de 14l/100km.
17 WRX
15 WRX
09 Legacy GT

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #51 on: March 26, 2022, 11:04:50 AM »
N-am mai scris de ceva vreme, nu ca s-ar fi intamplat extraordinar de multe... Masina e in continuare de vanzare, suntem cam "in buda" cu banii, dar de cateva zile exista o urma de speranta: sotia lucreaza!  :)  Cel mai probabil voi renunta la vanzare, doar sa ne mai revenim un pic.

Operatiunea valva PCV a fost un dublu esec: codul identificat pe parts.subaru.com pt modelul meu nu e ce trebuie, imi dau seama ca sunt diferente intre US si EU, eu avand valva PCV de plastic, deasupra motorului in pozitie orizontala, iar in schita de pe site-ul mentionat, arata infiletata undeva in motor.

In fine, valva era imbacsita, dar functionala. Am curatat-o bine cu WD40, si acum deschide mult mai usor, dar nu a imbunatatit consumul de ulei, pe care il monitorizez mult mai des. Deci, daca are careva nevoie de o valva 11810AA040 (cea din metal), i-o donez cu placere.
Apropo, voi unde gasiti schite sau catalog pe PN-uri pentru modelele EU?

Pentru ca in ianuarie era scadent schimbul de ulei, am trecut pe LiquiMoli 10W40 LeichtLauf MoS2. Nici asta nu are nu stiu ce impact, consumul e undeva la 300ml / 1000km. Din ce-mi dau seama, pierderea e doar prin ardere, de curs nu curge, mai ales ca uneori am fum alb. Am facut si un test de compresie, pe fiecare cilindru am intre 10.5-11 (psi sau bari, nu mai tine minte), dar oricum in parametri si relativ uniform. Tanda pe manda, probabil ca tot la un engine rebuild ajung  :-[, dar cand mi-oi permite.

Intre timp, poate si de la sezonul rece, a crescut in intensitate un vajait enervant la rulare, in special in frana de motor, care imi aduce aminte de vechile autobuze. Am mai rasfoit forumul, si am dat de postarea lui Mihai Florescu pe vremea Outback-ului: 
Se aude un vajait in frana de motor sau chiar la mers constant.
Sunt rulmenti din ansamblul diferentialului central. Se da jos doar cardanul si acea extensie a cutiei. Cutia in sine ramane pe masina. Lucrarea nu este complicata sau de durata si e taxata undeva la 500-700 lei. Cel putin asa a fost la WRX (cu tot cu schimb de ulei de cutie) unde s-a pus problema demontarii intercoolerului (nu e cazul la N/A).
@Mihai: despre ce rulment(i) e vorba?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #52 on: March 26, 2022, 11:18:38 AM »
Sunt 4 rulmenți in carcasa diferențialului central.

 4, 5,27 și 47 din schema de mai jos


Ei nu sunt scumpi. Erau sub 100 lei fiecare. Doar cel mare , 27 era peste 100 lei. Doar că trebuie data evacuarea jos, scos uleiul din cutie, dat cardanul jos, carcasa extensiei și o presă pentru a pune rulmenții noi pe poziție. Remontat tot și pus ulei nou.
Manopera o sa fie cea mai scumpă.
« Last Edit: March 26, 2022, 11:21:28 AM by MihaiFlorescu »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #53 on: March 26, 2022, 13:20:05 PM »
Multumesc Mihai pentru detalii!

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #54 on: March 26, 2022, 18:28:30 PM »
Pe opposedforces exista separat versiunile de US si EU, dar sincer sa fiu nu am verificat daca desenele difera, intr'adevar. Si eu m'am pacalit si am luat ptr Forester PCV valve gresit, tot dupa codul de US.

Eu am schimbat la AutoKino rulmentii odata cu inlocuire ambreiaj, macar nu am platit de aproape doua ori manopera

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #55 on: April 01, 2022, 14:26:15 PM »
Multumesc Andrei! Gasisem si oppsedforces, dar nu eram sigur ca e de incredere.

Am facut o programare de constatare la AK peste doua sapt. Tare curios ce zic, si ce deviz primesc...   :-\ 

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #56 on: July 12, 2022, 09:38:37 AM »
Constatarea AK din aprilie a relevat ceva mai stringent, si anume inlocuirea distributiei (desi schimbata de neamt pe la 180.000km), din cauza unei scurgeri de ulei pe la un simering...  :o In mai am lasat vaporasul in Brasov, cu ocazia asta am astupat si "gaurile" prin inlocuirea garniturilor de la capace supape, deviz cu distributie, pompa apa, simeringuri distributie, garnituri capace (cu suruburi si ceva garnituri extra), bujii si garnituri bujii (cica e bine la pachet), ulei si filtru, antigel. Am mers pe recomandarea AK, Motul Xcess 5w40. Motorul imi pare mai silentios, si surpriza placuta e ca dupa ~1500km nu am sesizat consum de ulei. Fingers crossed! :)

Problema initiala, cu vajaitul in sarcina la transmisie, mai ales in frana de motor, a ramas nerezolvata. Ma pregatesc spiritual pentru un schimb de ambreiaj, si cu ocazia cautam si cauza vajaitului. Zic ca ma pregatesc spiritual, pentru ca presimt nevoia inlocuirii volantei, dupa doua manifestari: cand ridic piciorul de pe acceleratie, mai putin la peste 3000rpm, frana de motor e destul de puternica, iar a doua e ca atunci cand schimb vitezele transmisia se cupleaza cam brusc, oricat rev matching as incerca. Bine, a doua poate fi si doar de la ambreiaj, but still...  :-\

Deja am adunat impreuna 20.000km intr-un an de cand ne-am luat vapor  ;D (acum 212.000 km), iar saptamana viitoare plecam in concediu, deci o sa mai adaugam vreo 2500km.

Drumuri bune tuturor! 
« Last Edit: July 12, 2022, 09:39:33 AM by mitrutz »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #57 on: July 12, 2022, 11:16:55 AM »
Vezi postarea mea de mai sus cu tot cu imagine. Dacă tot schimbi ambreiajul, schimba și rulmenții aia că īn total costau pānă īn 500 lei. Vājāitul mai mult ca sigur de acolo este.

Operațiunea trebuie făcută la reprezentanta sau la un service care are presă și personal care să știe să o folosească.
« Last Edit: July 12, 2022, 11:18:04 AM by MihaiFlorescu »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #58 on: July 12, 2022, 11:25:00 AM »
Multumesc Mihai! Asta voi face, si cu siguranta la AK. Trebuie doar sa mai strang banuti, iar acum urmeaza concediul.... Sper sa nu se agraveze prea tare pana atunci. 

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #59 on: August 01, 2022, 17:42:40 PM »
Ne-am dus cu vaporeta in Grecia, asa ca am mai adunat inca vreo 2800km impreuna. Consum mediu 8.9L benzina / 100km + 500ml de ulei, mers relativ cuminte cu cateva abateri. Coafura rezista.  :laugh:


Intre timp s-a dus bucsa bratului stg spate, asa ca saptamana viitoare le schimb pe amandoua. Ramane sa strang la pusculita pentru ambreiaj + rulmenti cutie.
« Last Edit: August 21, 2022, 12:29:48 PM by mitrutz »