Outback 2.5 5MT 2006
Subaru club Romania

Outback 2.5 5MT 2006

Outback 2.5 5MT 2006
« on: July 19, 2021, 23:06:07 PM »
Salutare,
Dupa multe analize, cautari si constrangeri bugetare, am cumparat din Germania, un Outback 2006 2.5 5MT. Imi doream un benzinar incapator, pentru toata familia, dar care sa poata face fata sporadic si la drumuri mai delicate. Pe langa acest model, pe lista mea scurta mai erau doua benzinare: Forester SH 2.0 MT 2009-2012 si Mitsubishi Outback 2.4 MT 2009-2012, din pacate, mai toate cu probleme serioase, raportate la bugetul meu...
Masina, desi avea montat un kit de inaltare (adica asfaltul o fi fost un moft), arata foarte bine, atat la exterior, cat si la interior, mai putin dedesupt, unde niciun centimetru patrat nu era crutat de rugina... Pe fata, am schimbat: toate bucsile, pivoti, discuri si placute frana, si ulterior si rulmentii innoiti. Pe spate, doar bucsi si deblocare etriere, care erau blocati de la rugina. Am dat jos kiturile de inaktarr, si evident, pe langa astea, schimbat lichide si fltre.
Pentru ca mi-au venit actele de inmatriculare la fix, am scutit Jazz-ul sotiei, si am "inaugurqat" Outback-ul in concediu, in Grecia. Lasand la o parte consumul peste asteptarile asumate (10L/100km extern si 16L/100km urban), masina e o incantare, este exact ceea ce aveam nevoie.
Cand ma intorc acasa, si dupa ce scot inevitabilul nisip infiltrat peste tot, revin cu poze.
Cu toate astea, m-am lovit de o problema, despre care recunosc ca nu am apucat sa sap aici pe forum: dupa o alimentare in Macedonia de Nord, la cateva zeci de km, s-a dezactivat brusc Cruise Control, a inceput sa flash-uie martorul Cruise si s-a aprins si Check Engine... Masina functionand perfect in rest. Am ajuns cu bine la destinatie, iar a doua zi am apelat la un atelier din Tesalonic specializat doar pe Subaru. Doar din ce le-am povestit au suspectat combustibil de proasta calitate, iar testerul a confirmat: cod P0171, cauzat de combustibil de calitate inferioata. L-au resetat, mi-au recomandat ca spre golire sa alimentez cu benzina de 100, sa o ard cu turatie maricica (3-4k rpm), si apoi sa fac plin cu benzina de 95, de la benzinarii ok (ei au recomandat EKO). Totul bine si frumos, problema e ca la ceva vreme dupa ce am facut plinu, la o urcare subturata, iar s-a aprins continuu Check Engine si palpaie Cruise. Ma rupe gandul sa conduc aproape 1000km fara Cruise, asa ca o sa mai fac o vizita in Tesalonic.
Orice opinie sau exoerienta e bine venita. Eu promit ca revin cu poze sapt viitoare.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #1 on: July 20, 2021, 00:03:40 AM »
P0171 nu confirma nici o benzina proasta, vrajeala pt. turisti :)

P0171 apare cand fuel trims-urile sunt maxim pozitiv si ecu vede in continuare amestec sarac - si asta explica si un consum super mare

poate fi cauzat de un simplu leak/aer fals sau prima sonda pe moarte sau debitmetru cu probl. sau probl. pe sistemul de alimentare

dupa ce resetezi/stergi eroarea apare garantat inapoi in 30-50km maxim - depinde de stilul de condus - pana invata fuel trims-urile - daca nu gasesti/repari problema (ca benzina poti pune si de 200 tot degeaba :) )

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #2 on: July 20, 2021, 09:43:30 AM »
Bun venit! Consumul este mare pentru modelul acesta. Am facut si eu drumuri similare cu un consum cu aproximativ 1-2 litri mai putin la 100km, desi nici a mea nu era in toate mintile atunci.
« Last Edit: July 20, 2021, 09:46:40 AM by MihaiFlorescu »

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #3 on: July 20, 2021, 12:04:02 PM »
Multumesc pentru idei/sfaturi!
Consumul e asa de cand am inceput s-o folosesc, problema asta a aparut dupa vreo 1500km...
Am citit un pic si pe net despre codul asta, diverse cauze: de la senzor de evaporare combustibil, la sistemul de alimentare, deci foarte posibil ca un reset sa ma ajute doar cativa km (acum m-a tinut peste 300km).
Mai am doua zile de balaceala, si cum ajung acasa investighez problema. Din pacate, in Oradea nu am optiuni, probabil ca voi face o excursie prin zona.

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #4 on: July 28, 2021, 13:16:47 PM »
Am revenit in tara, si tocmai am trecut pragul de 200k km, saptamana viitoare am un drum la Cluj, si cred ca fac o vizita la TwinMotors pentru o diagnoza mai aprofundata. Asta mai ales, pentru ca intre timp, am descoperit ca exista o combinatie de comenzi (lumini + buton trip), pentru a-ti afisa direct masina codurile de eroare. Surpriza, acum imi apar 4 coduri, care conform https://www.obd-codes.com/trouble_codes/
- P0031 - Oxygen (A/F) Sensor Heater Control Circuit Low (Bank 1 Sensor 1)
- C0105 - Abnormal Signal Of Rear ABS Wheel Speed Sensor Right
- C0106 - Abnormal Signal Of Rear ABS Wheel Speed Sensor Left
- C0116 - Stop Light Switch Circuit Malfunction

La P0031, verific azi cu un multimetru circuitele, si daca sunt ok, clar trebuie sa schimb sonda lambda (precatalizator), dar la cele erorile cu C... habar n-am ce sa le fac, de aceea vreau sa merg la un service calificat. Poate, intre timp, aveti careva o idee.
 

Mai jos si cateva poze:
Imediat dupa ce a venit in tara, inca avea kit-urile de inaltare montate si rotile de 16":


Fresh, fara kit inaltare, si cu rotile de vara de 17":



Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #5 on: July 28, 2021, 17:05:58 PM »
Am reusit sa fac doar masuratorile 1 si 4 din manualul de diagnoza de aici: http://www.sulegacy.com/dtc_p0031_a_f_o2_heater_control_circuit_low_bank_1_sensor_1-2345.html
Pentru celelate doua, nu stiu unde gasesc conexiunile ECU, si nici nu vreau sa ma bag mai adanc pentru ca ma cam depaseste.

Pentru masuratoarea 1, am avut 12.7V ceea ce e ok, iar pentru masuratoare 4, aparent rezistenta de incalzire de la sonda lambda ar trebui sa aiba intre 2-3 Ohm, iar a mea are 7.1 Ohm, deci se pare trebuie sa schimb sonda.

Ce sugerati, sa o schimb urgent (cred ca pot si singur fara probleme), sau sa astept pana sapt viitoare cand merg la Cluj? Deja circul asa de peste 2000km...

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #6 on: July 28, 2021, 17:37:32 PM »
Daca e sonda originala, f posibil sa nu iasa fara oxiacetilena (la mine asa a fost)
Procedura de inlocuire nu e complicata, dar daca nu ai decat scule de baza, mai bine astepti interventia la un service

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #7 on: July 28, 2021, 18:55:12 PM »
andrei0241, ma descurajezi....  :-\ ma gandeam ca un pic de wd40 ar trebui sa rezolve probelma, dar da, probabil mai bine astept pana la service, unde oricum sper sa primesc mai multe raspunsuri, in afara de cele 4 coduri amintite, ar mai fi niste detalii despre care inca nu am scris nici aici:
- pompa de servodirectie este foarte zgomotoasa (grecii de la service-ul Subaru din Salonic, ziceau ca e normal, desi am dubii aici), zumzaie tot timpul, cand misc volanul si mai si, iar daca sunt virat maxim urla de-a dreptul;
- sub masina, central, se aude un vajait constant cat e in sarcina (cutia cuplata), ma gandesc ca trebuie ceva innoit la transmisie/diferential;
- uneori, la turatii intre 3000 - 3500, zdrangane ceva metalic undeva sub pedale, eu suspectez scutul termo de la galeria de evacuare;
- si ce-or mai gasi cei de la TwinMotors, despre care, apropos, nu stiu nimic, si sper sa se ridice la nivelul unei reprezentante Subaru.

In rest, eu zic ca masina e in intr-o stare buna, este perfecta pentru familie, foarte confortabila si bine antifonata, motorul trage binisor dar consuma putin peste asteptari (sper sa se imbunatateasca performantele si consumul dupa ce rezolv cu sonda lambda), cutia de viteze are raportele bine gandite.
Dupa o luna de utilizare, si aproape 3500km parcursi, singurele neajunsuri sunt: ventilatia nu are pozitie de racire exclusiv pe sus (parbriz), ci doar pentru incalzire/dezghetare, iar in fata are doar un singur suport pentru bauturi in conditiile in care buzunarele din portiere... sunt bune doar pentru depozitare servetele folosite...  :o

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #8 on: July 28, 2021, 20:14:50 PM »
succes :) si sa ne zici si noua impresiile dupa twin ... :)

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #9 on: July 29, 2021, 12:58:52 PM »
Apelez la voi pentru un pic de ajutor.
Neamtu` mi-a vandut masina fara ruloul de acoperire portbagaj, iar pentru ca unul nou are un cost consistent, am gasit la dezmembrari, dar strict ruloul. Cei care detin Outback III (2003-2009) probabil stiu ca mai exista un element de plastic (cargo cover Part Number: 65551AG03AJC), ce e montat pe interiorul haionului, element pe care nu reusesc sa-l gasesc, decat eventual peste ocean. Fara acest element, mai bine de jumatate din portbagaj mi-e expus curiosilor, si ma irita la maxim.
Ce am gasit pe Amazon/Ebay, pe langa cost (peste 110 USD, cu transport), cel mai tare ma sperie chiar transportul, pentru ca am toate sansele sa primesc nu o bucata, ci mai multe bucati de plastic, asa ca evit comanda peste ocean (oricare ar fi ala).
Aveti careva dintre voi vreo alta varianta decat comanda online din SUA sau Japonia? Multumesc!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #10 on: July 29, 2021, 13:41:31 PM »
ebay uk

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #11 on: July 30, 2021, 11:42:03 AM »
vezi la categorie piese auto, am un outback la dezmembrat :)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #12 on: August 05, 2021, 22:08:46 PM »
am auzit ca nu ai mai fost la twin :( sunt dezamagit :(  :)

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #13 on: August 06, 2021, 09:42:39 AM »
Cred ca el e cel putin incantat de faptul ca a ajuns unde trebuie, nu la Twin :))
E faina masina, sa o folosesti sanatos si sa ii rezolvi repede problemutele pe care le mai are

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #14 on: August 06, 2021, 12:46:10 PM »
Ce experiente negative ai avut cu cei de la Twin? Inteleg din modul de exprimare ca ii eviti? Spune-ne si noua de ce, poate invatam ceva nou astazi ..si pe langa asta ..sa stim si noi de ce sa ii evitam? Daca raman cu masina in pana pe langa Cluj, vreau sa stiu daca chem o platforma sau?  ;D

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #15 on: August 06, 2021, 15:18:25 PM »
 :D asa este, am renuntat la Twin. Intre timp am aflat de Cristi (mecanicul care a refacut motorul tanculetului lui DanielAlexandru), si am avut de ales intre o reprezentanta despre care nu stiu nimic si un mecanic cu feedback pozitiv chiar aici pe forum.
Asa ca am avut onoarea sa-l cunosc pe Cristi, si sa-i fac o vizita la atelier pentru o evaluare mai amanuntita a masinii. Din fericire lucrurile nu sunt asa de grave cum mi-am imaginat, am doar o mica lista de probleme de rezolvat, din care una e mai arzatoare:
1. de schimbat prima sonda Lambda (inca nu am schimbat-o) + verificare cablaje de la ECU spre motor (deja programata saptamana viitoare in Oradea, sper sa o scot la capat);
2. de reparat caseta de directie care are un pic de joc;
3. de inlocuit garnituri capace supape (curge un pic de ulei, dar nu cat sa sesizez ceva la joja dupa 1 luna si 4000km rulati);
4. de investigat timoneria, cautatorul are un pic de joc in cutie, ceea ce duce la preluarea vibratiilor in schimbator (aici Cristi crede ca cel mai simplu si mai iefitn e sa schimb direct cutia, si are perfecta dreptate).

Cu ocazia asta am facut un refresh de ulei la cutie si diferentiale + mi-a schimbat bieletele barei antiruliu pe spate.

Am reusit sa pun pe hartie toate cheltuielile de pana acum:
- achizitie (3800 EUR);
- transport platforma Germania-Romania (600 EUR);
- inmatriculare + RAR (200 EUR);
- reparatii: schimb uleiuri (acum complet multumesc Cristi) si filtre, discuri si placute fata, rulmenti fata, baterie noua, bucse si bielete, rulou si cover portbagaj (multumesc @Malakay!), display Android (inca neinstalat), set anvelope de vara (1650 EUR).
=> total 6250 EUR.

E mult, e putin, cert e ca imi place mult masinuta  ;D, "vaporul pe roti" dupa cum ii zice fetele mele.  ::)

Nu ma ajuta timpul liber, si nici nu m-am putut lipsi de masina, pentru ca ceva nu am facut inca: o spalare riguroasa (polish + detailing)... mai ales ca o tot murdaresc.



« Last Edit: August 06, 2021, 15:19:52 PM by mitrutz »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #16 on: August 06, 2021, 15:41:59 PM »
Ce experiente negative ai avut cu cei de la Twin? Inteleg din modul de exprimare ca ii eviti? Spune-ne si noua de ce, poate invatam ceva nou astazi ..si pe langa asta ..sa stim si noi de ce sa ii evitam? Daca raman cu masina in pana pe langa Cluj, vreau sa stiu daca chem o platforma sau?  ;D

daca pt. mine este intrebarea eu nu am mai fost la twin de pe vremea cand era tubman :)

dar stiu ca experientele sunt impartite, ca la loz in plic :) , unii super multumiti altii injura ... si eram curios :)

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #17 on: August 06, 2021, 21:49:28 PM »
Pentru Ioan era...dar let's move on, sa nu stricam topicul omului. Bine ca a rezolvat ! :) . Faina masina  , inca odata, sa te bucuri de ea!

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #18 on: August 09, 2021, 10:17:33 AM »
Vaporasul nu poate sta locului  :angel:

Re: Outback 2.5 5MT 2006
« Reply #19 on: August 12, 2021, 12:29:40 PM »
S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Daca o intretii, e o bijuterie de masina. Eu o conduc cu o placere iesita din comun.

Intru rar, acum am vazut topicul tau. Ai incaput pe maini bune, crede-ma. Nu se putea mai bine.
De ce sa eviti reprezentanta din Cluj? Atata timp cat exista Vali si Cristi, de ce n-as evita-o?  :P N-am avut de=a face cu ea, dar mi-e greu sa cred ca au oameni mai dedicati si mai bine pregatiti.  Ca sa nu mai spun de bani.

Ideea e sa rasfoiesti nitel forumul inainte de-a lua o decizie.