XV MY20 2.0ie Dark Grey
Subaru club Romania

XV MY20 2.0ie Dark Grey

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #20 on: January 20, 2022, 22:36:37 PM »

0w20 asta nu mi se pare bun de redline. De la 5000rpm in sus nu prea pare ce trebuie.
Eu nu am termen de comparație pentru benzina.
Însă cu ev și start stop e normal sa se încălzească mai greu. Când e motorul oprit la semafor scade destul de repede temperatura când e cu minus afara.
Becul albastru se stinge după 43grade, e mai devreme  ca la diesel.
Dar apoi cu ev și start stop nu ajungi la 80de grade decât cu turații ridicate, pe manual,in condiții de oraș.
Oricum mi se pare mai civilizat softul de gpf. Te avertizează la 30% încărcare vs la dpf, unde te avertiza la diluție sau 80% încărcare.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1233
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #21 on: January 20, 2022, 22:37:19 PM »
La distante scurte nu poti sa aplici nici red line, pt ca risti sa distrugi motorul, daca nu e la temperatura optima. Asadar, distantele scurte, mai ales iarna, sunt o problema.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #22 on: January 20, 2022, 22:46:36 PM »
Va dati seama ca e un cerc vicios si trebuie sa pacaliti bula.

Start-Stop nici nu ar trebui sa functioneze sub 0 grade in primul rand. Iar daca totusi exista masina la care merge, ar trebui dezactivat de conducator.  Apoi oricum este recomandat sa o lasi pe loc dupa pornire sa se incalzeasca putin si se poate merge linistit pe auto/eco/intelligent sau cum are fiecare pana ce motorul se incalzeste cat de cat. Apoi treptat si cu accelerari progresive se poate merge in manual si schimbat vitezele mai sus la 2300, 2500, 2700, 3000 si se incalzeste si uleiul ala pana la urma si pe drumul scurt fara sa distrugi motorul. Si cand e cald uleiul poti sa ii dai 3500-4000 macar sa cresti putin temperatura in evacuare.
« Last Edit: January 20, 2022, 22:48:23 PM by MihaiFlorescu »

Sese

  • 468
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #23 on: January 21, 2022, 08:05:00 AM »

GPF-ul se incarca si se goleste relativ repede din cauza dimensiunii reduse.
Cea mai buna cale sa-l cureti este sa incerci sa faci decelerari repetate si cat mai lungi posibile.

Ideala este coborarea unei pante lungi, dar si decelerarea de la o viteza de autostrada la 50-60 kmh. In cateva minute l-ai golit.

Cu redline si folclor de FB nu faci nimic.




MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #24 on: January 21, 2022, 09:05:34 AM »
Motorul trebuie să fie și el cald ca să obții acea creștere de temperatură în GPF de care are nevoie. Deci și decelerarile acelea care au rolul de a creste și mai mult temperatura in evacuare se fac după ce ai încălzit motorul bine.

Asta ca să nu mai dăm informații cu lingurița, dacă tot ne apucăm să scriem.


Cât despre recomandarea mea, aceea este mai mult adresată preîntâmpinării problemei, adică înfundarea cauzata de funcționarea îndelungată la temperaturi reduse și mult timp la ralanti.

« Last Edit: January 21, 2022, 09:08:00 AM by MihaiFlorescu »

marr

  • 2202
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #25 on: January 21, 2022, 09:18:01 AM »
Eu inca nu am experimentat problema asta - nici la XV (nu-i eBoxer, dar tot Euro 6 cu GPF este) si nici la Forester.
Si nici masinile mele nu au prea iesiti din oras in ultimele luni (cu exceptia unor drumuri scurte, saptamanale, de cca. 25 km/sens ca sa duc mancare cateilor de la tara).
Si tot drumuri scurte facem si noi - cca. 4-5 km/ sens casa-birou. E drept ca, de cand e frig, las masinile pornite cate 10 min in fiecare dimineata pentru degivrarea parbrizului (evit sa folosesc racleta & stuff).

Acum ma gandesc ca poate avea legatura si cu benzina - eu folosesc exclusiv - cel putin de cat e frig - benzina OMV MaxxMotion (100) la ambele masini .
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #26 on: January 21, 2022, 09:28:53 AM »
Și eu folosesc OMV max motion 100 marr. O singura data, plecat prin țara, unde nu aveau omv, am pus Rompetrol de 98 și motorul nu a mers la fel de silențios  precum cu omv 100.Și consumul instant parca era mai mare in scenarii identice de accelerare.
Mulțumesc Sese și mulțumesc Mihai pentru recomandări.
O sa am grija sa o încălzesc mai mult de dimineața.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1233
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #27 on: January 21, 2022, 10:16:32 AM »
Ca o paranteza, nu stiu cum e la gpf, dar la dpf nu ajuta nici sa lasi motorul sa mearga pe loc prea mult timp, mai ales combinat cu drumuri scurte. Am citit toata cartea masinii, inca din primele zile, si am retinut si aspectele astea.
Offtopic, la diesel cu dpf sunt niste indicatii destul de clare - de evitat drumurile scurte (mai ales iarna) si de evitat inclusiv motorul pornit prea mult timp pe loc - acum, nu e clar ce inseamna prea mult timp, dar probabil ce depaseste 10 minute e prea mult :)
Asadar, de preferat sa fie macar un drum saptamanal mai lung (vezi exeplu Marr), daca nu sunt drumuri zilnice mai lungi... Iarna ramane mai delicata decat vara, vorba celebra de altfel :)
Si eu las motorul dimineata sa dezghete geamurile si sa incalzeasca putin masina, in loc sa folosesc raclete, dar nu depasesc 10 minute.
Apropo, mai vine zapada si la noi? :/
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #28 on: January 21, 2022, 10:44:59 AM »
Ca o paranteza, nu stiu cum e la gpf, dar la dpf nu ajuta nici sa lasi motorul sa mearga pe loc prea mult timp, mai ales combinat cu drumuri scurte. Am citit toata cartea masinii, inca din primele zile, si am retinut si aspectele astea.
Offtopic, la diesel cu dpf sunt niste indicatii destul de clare - de evitat drumurile scurte (mai ales iarna) si de evitat inclusiv motorul pornit prea mult timp pe loc - acum, nu e clar ce inseamna prea mult timp, dar probabil ce depaseste 10 minute e prea mult :)
...

Acel moment cand masinile au devenit mimoze. Don't touch me, or I will clog the filter, I will lit the dash Christmas tree or something else...

...Apropo, mai vine zapada si la noi? :/

Probabil intr-o miercuri din februarie. Cam asa e in ultimii ani.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Sese

  • 468
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #29 on: January 21, 2022, 10:53:29 AM »
E common sense ca trebuie ca GPF-ul sa fie in temperatura de lucru pentru decolmatare.
Chiar cred ca nu mai trebuia sa adaug asta.

Am zis doar sa impartasesc informatia pe care a primit-o Calin la cursul de e-boxer in legatura cu cea mai eficienta cale de curatare a filtrului GPF.
Decelerarile au rolul de a aerisi filtrul mai mult, din cauza faptului ca prin el trece o cantitate mai mica de benzina.
Ca nu cresc temperatura in el, asta cu siguranta.

Da, asa ni s-a si spus, nu trebuie stat pe loc cu motorul pornit, se pleaca imediat, are dreptate Dan.

Din cauza dimensiunii reduse, aprinderea martorului se face relativ repede, si mult inainte de limp mode. Cand se aprinde, mergi cu ea pana e motorul cald bine si dupa aia cobori o Poiana. Se rezolva instantaneu, fara service.

Xander, fa cum iti spun eu, ca asa trebuie. Mergi normal, nu sta langa ea s-o incalzesti. Daca se aprinde, mergi cu ea pe autostrada si da-i niste decelerari de la 130 la 60. Doua-trei ajung.
Este adevarat ca mersul pe distante scurte nu e bun, dar nici condusul sportiv nu ajuta la nimic.


Mihai, iarta-ma ca iar te contrazic. Experienta ta cu GPF la Hyundai-ul de un litru nu e prea relevanta aici.

Dar daca crezi ca nu mai e locul meu aici, poti sa-mi spui.

In public sau privat.



Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #30 on: January 21, 2022, 12:59:12 PM »
Mulțumesc tuturor participanților pentru informații. Nu stau mult dimineața.
Ea are un regim de încălzire, la pornire, sta in 1800rpm. Vara foarte eficient de altfel.In max 2min se stinge becul albastru.
Iarna e alta poveste.
 Inițial sta acul fix la 1800, apoi după  aproximativ un minut începe sa îl plimbe.
Când începere sa varieze turația, eu am plecat.
Fiind aglomerat și bara la bara e mai greu sa se atinga temperaturi de funcționare.
Oricum am reținut recomandările și le voi folosi.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

abel

Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #31 on: January 21, 2022, 18:28:06 PM »
Parcă-ți vine să te "ptiu" pe ea de politică și de europă cu mama ei cu tot.
Dacă ne luăm mașini noi altă treabă n-avem decât să ne golim filtrele ori s-avem grijă să nu se înfunde drăcoveniile...ooooof mamăă...

Sese

  • 468
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #32 on: January 22, 2022, 11:24:51 AM »
Parcă-ți vine să te "ptiu" pe ea de politică și de europă cu mama ei cu tot.
Dacă ne luăm mașini noi altă treabă n-avem decât să ne golim filtrele ori s-avem grijă să nu se înfunde drăcoveniile...ooooof mamăă...

Acum inca e bine.
2025 o sa ne prinda cu obligativitatea mediei de 30 grame de CO2 la suta de km, dar si obligativitatea monitorizarii si a altor gaze rezultate prin ardere, altele decat CO2, NOX si PM.
Cica vom avea cel putin si un senzor de amoniac.

As zice ca o sa asistam la moartea motorului conventional in urmatorii cativa ani.

Personal, imi plac masinile electrice, dar cred ca ar fi pacat daca nu s-ar gasi o cale sa se pastreze si unele masini si motoare termice.

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #33 on: January 22, 2022, 12:36:15 PM »
30??????  >:( >:( :o :blank: :blank: >:(
Astia nu sunt sanatosi la mansarda!
Cred ca ar trebui sa mai iau vreo 2-3 rable pre-2008, aproape indiferent de marca, sa ma mai pot bucura un timp de "epoca de glorie".
Sau sa emigrez mai in zona de redneci, Texas etc?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #34 on: March 10, 2022, 21:47:15 PM »
De când aștept sa se stingă la plecare becul albastru, nu am mai avut probleme cu gpf, indiferent de distanța parcursa.

Recent am observat ca noaptea ii deranjez pe ceilalți cu faza scurta. Par reglate cam sus. Sper sa ajung la Ak sa le mai coboare.
Altfel consum 6.2 pe bucuresti- Bran, jumate pe autostrada și temperaturi in jur de 0 sau mai mici.
Foarte relaxant acc pe autostrada la 125-130km/h.
La mersul prin localități nu e ok pentru ca accelerează pe viraje, când pierde din raza vizuala autovehiculul din fata.

Diferența dintre 125km/h și 130km/h pe consumul instantaneu e de la 5-6l/100km la 8-9l/100km.
Dacă sti sa mergi civilizat cu Hibridul consuma cât un diesel, cu tot cu accelerările necesare ocazional.
Mulțumit de utilaj.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #35 on: March 10, 2022, 22:03:42 PM »
Bine venite opiniile și experiența. Cum spuneam și prin alte topicuri, nu sunt multe informații de la utilizatori și mulți încă nu sunt hotărâți daca să facă sau nu pasul, mai ales că Forester și xv nu mai găsești în altă variantă.

La cat mai multi km.

Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #36 on: March 11, 2022, 09:48:06 AM »
Salutare,

Pana la urma am luat xv-ul de testdrive de la Autokino, nefiind dornic sa merg după mașina in Germania.
Este foarte plăcută la condus, are 3 moduri de ofertare a puterii către sistemul de tracțiune: ev, hibrid și motor termic.
Nu mi-am dat seama încă, dacă trage sau împinge in diverse scenarii, pare 50/50 fata/spate. O singura data, într-un viraj abordat mai agresiv, pe serpentinele de lângă Timișul de sus, am simțit Torque Vectoring. Roata fata din exteriorul virajului a primit brusc mai multă putere decât celelalte și a îndreptat mașina.
Se conduce ca un Subaru pe viraje, doar ca nu simti ca la forester ca te împinge spatele mai tare la ieșire,puterea e la fel pe toate rotile.
Nivelul de dotare confort cu  eyesight  si navigație. Nu are mod sport dar are mod manual cu padele si xmode.
Suspensiile sunt civilizate dar nu confortabile.
Aportul motorului electric pe accelerări, când e bateria plină se simte interesant la vitezometru.
Bateria nu este gândită sa stea plină, se golește si se încarcă continuu.Se golește singura când sta mult timp pe loc.
Bazaitul in mod electric e simpatic pe străduțe, in parcare sau bara la bara. Brașov-Buc 12l cu a3, in jur de 7%.(fără mers la consum)
Pana la 160km/h trage ok, spre 180km/h abia urca si după 180km/h nu mai da nimic.
Mașina te îndeamnă sa mergi legal si ecologic. Pana la 40km/h si 60km/h cu câteva linii la baterie accelerează foarte prompt. Apoi te obliga sa treci pe termic dacă vrei mai mult. Dacă o calci ușor mege pe hibrid. După 100km/h este exclusiv termic, cu hibrid când mergi constant.
Nu o voi compara cu diesel, pentru ca nu isi are rostul comparația.
E făcută pentru oraș și îți oferă plăcerile Subaru in doza limitată la drum lung.
Perna de putere oferită de baterie in sistemul de tracțiune nu îți da emoții la accelerări pana la 80km/h. Am experimentat lane assist și acc. Acc e dubios ca senzație, merge singura după mașina din fata.Frânează si accelerează.
Lane asist mi-a tras de volan la o banda îngusta cu parapet pe dreapta.
E ca o jucărie, soția o adora pentru fluiditate si senzația de calm pe care o transmite in oraș.
O sa pun poze, mai era un coleg cu Dark Grey si motor 1.6, arată la fel.
In modul hibrid pare ca bagă curent in baterie(ciclu atkinson 1000-2000rpm) si merge pe motor electric, consumul motorului termic fiind mult mai mic iar puterea constanta. La rece bagă termic in 1800rpm pana încălzește motorul si se stinge becul. Destul de repede vara.
Subaru hibrid eCVT este neașteptat de interesant.
Revin si cu alte impresii după ce o trec pe persoana fizica.
Salutare, sa o stapanesti sanatos. Cunosc senzatia de hibrid ptr ca masina 2 este un Prius. Nu prea inteleg bine ce ai vrut sa spui cu Ciclul Atkinson mai sus, cunoscut fiind faptul ca acesta este prezent pe Priusuri sau unele modele de Lexus si se refera la supapa de admisie care ramane deschisa si pe compresie(consum de combustibil mai redus dar si putere redusa:))
Cred ca mai degraba este vb de ciclul Miller care este o adaptare a motoarelor Otto pentru a fi mai eficiente.
A fost doar o observatie, am citit mult despre Prius inainte sa o iau si am descoperit si unele mici confuzii in piata.
In rest, linistea unei hibride, combinata cu modul de condus Subaru, de neegalat:)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #37 on: March 11, 2022, 15:16:54 PM »
Mulțumesc pentru urări Iulian.
Ca orice urare de bine, vine “doar” cu o obervație. Așa este la noi, când socializam.
 Ma bucur pentru tine ca ești pasionat de motoare si ciclurile lor de ardere. Eu nu sunt.
Când am zis ciclu atkinson m-am referit la principiu, de care au auzit cei mai mulți, nu la implementarea propriu-zisă. Înțeleg ca miller a îmbunătățit principiul. Pare-se ca eboxer folosește miller dar nu am găsit nimic oficial.
Sa te bucuri de prius !
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #38 on: March 11, 2022, 15:45:11 PM »
Mulțumesc Mihai pentru urări!
Pe zăpada merge superb, se simte tracțiunea in toate rotile.
Am experimentat ev la -6 grade / 20km/h dar și la -4 grade/60km/h, bateria fiind plină. 
A pornit foarte frumos la -10 grade. S-a încălzit in interval de  6min, cât am dat zăpada jos. Becul albastru s-a stins la 41 grade, nu la 38 ca de obicei. Probabil datorită temperaturii de afara.
Deși sportivitatea nu mai e aceeași, celelalte atuuri Subaru continua sa încânte utilizatorul.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #39 on: September 01, 2022, 20:15:06 PM »
Am mers cu hibrida in concediu, in Thassos, ca tot romanul.
In Bulgaria/Grecia ACC-ul a fost sfânt. M-am jucat cu joystickul de viteza și atat. Pus pe viteza legală și ii lăsam pe toți sa ma depășească.

Drum relaxant  (cu pauze ), deși anevoios, multe sate și dn-uri.
 Cum zicea marr - ACC e cel mai tare la drumuri lungi. Te dai jos de pe pedale si te concentrezi la pericolele de pe drum.
Frânează si accelerează mai lin ca șoferul.( pasageri multumiți, discuri/plăcute uzate uniform, multă frâna regenerativă - uzura mai mica pe frâne )
Da gherle in 3 scenarii:
-umbre accentuate de lumina puternica. Pune frâna dar nu brusca.
-când iese cel din fata de pe drum. Dacă nu iese repede și rămâne in raza vizuala, dar nu pe traiectorie, pune frâna treptat pana se oprește brusc  in mijlocul drumului.
- pe viraje accelerează la viteza prestabilită, când dispare reperul din raza vizuala. Aici șoferul ar trebui sa adapteze viteza din joystick.

Chiar si cu aceste neajunsuri  ACC isi face toți banii.

Cele mai enervante personaje, stau pe bara ta când mergi cu viteza legală :
- șoferii de tiruri in sate.
- șoferii de auto remorci  pentru autoturisme.
- șoferi de duba care se grăbesc pana la primul sat/ oraș.
- cei care merg cu 20-30km/h ( mulți romani dar si bulgari ) peste viteza legală, depășesc grupa mare și ii găsești in prima coloana sau primul ambuteiaj.(uneori cu filtrul de poliție)

Shell 100 din Grecia foarte prost comparat cu omv 100 din Bulgaria sau România. ( si scump)
 Pe același tipar de accelerări cu ACC,ii trebuia 200-300rpm in plus sa atingă viteza cerută și motorul se auzea dubios.
Consum total in jur de 6% cu mașina plină.

Foarte mulțumit de acaret.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20