XV MY20 2.0ie Dark Grey
Subaru club Romania

XV MY20 2.0ie Dark Grey

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
XV MY20 2.0ie Dark Grey
« on: September 10, 2021, 21:54:55 PM »
Salutare,

Pana la urma am luat xv-ul de testdrive de la Autokino, nefiind dornic sa merg după mașina in Germania.
Este foarte plăcută la condus, are 3 moduri de ofertare a puterii către sistemul de tracțiune: ev, hibrid și motor termic.
Nu mi-am dat seama încă, dacă trage sau împinge in diverse scenarii, pare 50/50 fata/spate. O singura data, într-un viraj abordat mai agresiv, pe serpentinele de lângă Timișul de sus, am simțit Torque Vectoring. Roata fata din exteriorul virajului a primit brusc mai multă putere decât celelalte și a îndreptat mașina.
Se conduce ca un Subaru pe viraje, doar ca nu simti ca la forester ca te împinge spatele mai tare la ieșire,puterea e la fel pe toate rotile.
Nivelul de dotare confort cu  eyesight  si navigație. Nu are mod sport dar are mod manual cu padele si xmode.
Suspensiile sunt civilizate dar nu confortabile.
Aportul motorului electric pe accelerări, când e bateria plină se simte interesant la vitezometru.
Bateria nu este gândită sa stea plină, se golește si se încarcă continuu.Se golește singura când sta mult timp pe loc.
Bazaitul in mod electric e simpatic pe străduțe, in parcare sau bara la bara. Brașov-Buc 12l cu a3, in jur de 7%.(fără mers la consum)
Pana la 160km/h trage ok, spre 180km/h abia urca si după 180km/h nu mai da nimic.
Mașina te îndeamnă sa mergi legal si ecologic. Pana la 40km/h si 60km/h cu câteva linii la baterie accelerează foarte prompt. Apoi te obliga sa treci pe termic dacă vrei mai mult. Dacă o calci ușor mege pe hibrid. După 100km/h este exclusiv termic, cu hibrid când mergi constant.
Nu o voi compara cu diesel, pentru ca nu isi are rostul comparația.
E făcută pentru oraș și îți oferă plăcerile Subaru in doza limitată la drum lung.
Perna de putere oferită de baterie in sistemul de tracțiune nu îți da emoții la accelerări pana la 80km/h. Am experimentat lane assist și acc. Acc e dubios ca senzație, merge singura după mașina din fata.Frânează si accelerează.
Lane asist mi-a tras de volan la o banda îngusta cu parapet pe dreapta.
E ca o jucărie, soția o adora pentru fluiditate si senzația de calm pe care o transmite in oraș.
O sa pun poze, mai era un coleg cu Dark Grey si motor 1.6, arată la fel.
In modul hibrid pare ca bagă curent in baterie(ciclu atkinson 1000-2000rpm) si merge pe motor electric, consumul motorului termic fiind mult mai mic iar puterea constanta. La rece bagă termic in 1800rpm pana încălzește motorul si se stinge becul. Destul de repede vara.
Subaru hibrid eCVT este neașteptat de interesant.
Revin si cu alte impresii după ce o trec pe persoana fizica.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2205
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #1 on: September 10, 2021, 22:40:57 PM »
Wellcome to the e-Boxer @ XV side !
Nu am condus XV-ul e-Boxer, dar ar trebui sa fie mai zglobie decât Foresterul - deși asta are si mod Sport, e mai grea si cu o aerodinamică de cărămida.
In schimb, XV-ul îmi place de numa’ !

PS: Sunt curios cum ți se-mparte trecerea de la diesel la benzina + ceva electric. Si de la Foresterul SH la generația asta de XV,
« Last Edit: September 10, 2021, 22:42:21 PM by marr »
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #2 on: September 10, 2021, 23:15:34 PM »
Sa o stăpânești sănătos!

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #3 on: September 11, 2021, 09:24:19 AM »
Mulțumesc pentru urări Marius și Mihai!
@marr trecerea este ok. Nu se compara boxer diesel cu e-boxer deși caii putere sunt la fel, cuplul și setările cutiei fac diferența. La diesel simti cum lucrează diferentialele pe viraje. Te împinge roata spate din exteriorul virajelor, mai ales de la tr3 in sus.
La xv hibrid nu simțit nimic deși ai putere. Nu am mers suficient cu xv și o sa fie al soției. Oricum xv hibrid, e alt produs cu alte priorități.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #4 on: September 14, 2021, 18:59:51 PM »
Felicitări și din partea mea pentru achiziție. Am văzut-o pe viu expusă la Autokino. Dacă nu ar fi fost portbagajul prea mic pentru nevoile noastre, plecam cu ea acasă, mai ales că se potrivea mai bine în buget decât Foresterul la care ne-am oprit în final.

Mulți kilometri plăcuți și fără probleme!

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #5 on: September 14, 2021, 20:01:22 PM »
Mulțumesc pentru urări.
Pentru oraș este ok portbagajul.
Felicitări pentru forester! O achiziție mult mai versatila.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #6 on: October 24, 2021, 22:31:20 PM »
Salut, weekendul asta xv-ul a primit alarma cu senzori de parcare și roti de iarna. Jante OEM cu nokian snowproof.
Mulțumesc reprezentantei Subaru Brasov pentru calitatea serviciilor.
Cu cauciucurile de iarna mașina a devenit mai confortabila și spatele se aseaza mai bine pe viraje. Marcajul XL iese in evidentă, nu se mai apleacă ca la bridgestone-urile dueler h/p sport cu care a venit.
 Plecările au devenit sensibil mai lente pe ambele motoare. E normal, gume moi.
Am descoperit cu plăcere ca la viteza de 100-120km/h mașina afișează o autonomie de 800km in modul hibrid. Adica un consum de 6% cu rotile de iarna la 5 grade afara.

O alta chestie interesantă este tempomatul pe autostrada. Accelerează mai bine ca pedala. Schimbi din buton viteza maxima și acul la turometru zici ca e asezat cu mâna. Apucături de cvt.
Dar la modul cel mai realist, accelerează  mai bine ca pedala. :D
Altfel eyesight tine distanța mare fata de mașina din fata, si toți eroii neamului se bagă in fata. Eyesight bipaie si frânează.
Imi place din ce in mai mult, iar drumurile cu xv-ul sunt mai relaxante decât cu foresterul. E relaxant sa lasi trenulețul cu viteji sa treacă și sa mergi cu 110km/h.

Cumva bazaitul electric si modul hibrid sunt atractive. In mod hibrid la 100km/h se aud doar cauciurile. Calitatea cauciurilor face cu mult mai mult diferența. Dacă pui gume zgomotoase le suporți auditiv.

Greu de digerat pentru mine este intensitatea ledurilor noaptea, când treci de la zone neiluminate la zone cu iluminare stradală. Intensitatea ledurilor scade automat. Am impresia ca s-au atins farurile. Complicat. Când se ard cum imi dau seama ?

Subaru a făcut o treaba foarte buna cu Hibridul si merita toată aprecierea.
« Last Edit: October 24, 2021, 23:11:47 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #7 on: October 24, 2021, 22:43:02 PM »
Ciudat ce spui. Tempomatul la Subaru era cunoscut ca fiind unul care ajustează viteza progresiv, pe nesimțite, lin, fără apucături de curse. Era apreciat. Era motiv de laudă că este confortabila și că au reușit asta cum nici unul altul nu a reușit datorita lui CVT și alte treburi pe la motor.
Dacă au schimbat asta și-au dat cu firma in cap atunci.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #8 on: October 24, 2021, 22:46:37 PM »
Eu spun ca accelerează mai bine ca utilizatorul . Nu înseamnă ca smucește doar ca poziționează acul acolo unde e nevoie ca sa obțină răspunsul cel mai bun.
Eu m-am jucat in plaja 120-145km/h. Și e mult mai bine ca atunci când apăs eu pe acceleratie.
« Last Edit: October 24, 2021, 22:47:20 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #9 on: October 24, 2021, 22:47:27 PM »
Atunci apasă mai tare :D

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #10 on: October 24, 2021, 22:57:49 PM »
 :laugh: :laugh: Nu e diesel.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1234
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #11 on: October 25, 2021, 11:17:01 AM »
Se refera la accelerarea din buton vs din pedala.
Nu cand accelereaza singura, pe adaptive cruise.
La accelerarea din buton este similara senzatia si la alte masini, insa cred ca este amplificata si de faptul ca nefolosind pedala, te simti ca pasagerul, preiei efectele acceleratiei fara senzatia ca te sprijini pe picior sau ca tu controlezi frecventa :)

Referitor la faruri, cred ca e vorba doar de temperatura de culoare, care in conditii de iluminat public si mai ales pe soseaua uda, iti lasa impresia ca mergi fara lumini :) E doar o impresie.
La Isuzu e ceva mai putin sesizabila diferenta (tot faruri LED, dar alta temperatura de culoare, alte unghiuri), insa la Subaru, cu farurile xenon, aveam aceeasi problema - in oras, noaptea si pe ploaie parea ca nu exista faruri :)
« Last Edit: October 25, 2021, 11:17:37 AM by dan_b »
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2205
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #12 on: October 25, 2021, 12:29:56 PM »
Modul in care accelereaza ”singura” atunci cand este activat ACC-ul poate fi reglat - la ultimele versiuni.
Stiu ca am facut asta la Forester - cu setarile initiale accelera usurel, ca sa nu pape prea mult.
Si distanta fata de masina din fata o poti regla (daca vrei) utilizand butoanele de pe volan. E foarte faina implementarea acestui sistem ca nu seteaza niste distante predefinite ( de exemplu 2 m / 4 m / 10 m) ci variaza in functie de viteza cu care mergi.
Daca il pui pe minim (de exemplu), in oras va merge foarte aproape de masina din fata, in schimb, la viteze de autostrada, distanta va fi semnificativa (cred ca undeva pe la 20m). Probabil computerul masinii calculeaza care-i distanta maxima de franare in functie de viteza si de ce-i mai transmit senzorii despre starea drumului (aderenta buna /redusa, etc).

Si da, ACC-ul este foarte confortabil la drumuri lungi. Si functioneaza impecabil !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #13 on: October 25, 2021, 12:55:21 PM »
Mulțumesc pentru răspunsuri.Nu credeam ca e reglabilă accelerația pe tempomat. Distanța suspectam ca e reglabilă dar tot cât calculează ca e safe păstrează.
Legat de lumini, nu știu dacă variază temperatura luminii emise. Cert e ca scade intensitatea vizibil.Trebuie sa ma obișnuiesc.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

dan_b

  • 1234
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #14 on: October 25, 2021, 13:17:08 PM »
Da, sunt trepte de distanta din setari - si la Isuzu e la fel. Eu o tin la minim, pt ca altfel patesti ce povesteai si tu, pe autostrada. Eu folosesc cruise doar pe autostrada.
Iar referitor la lumini, sigur nu modifica ele nimic - e vorba de perceptia vizuala - lumina alb rece e praf pe timp de noapte si sosea uda, mai ales in conditii de iluminat public.
Ideal e sa ai lumina alb calda pe ploaie si alb rece pe uscat :) Probabil noile modele din viitor vor avea aceasta functie :)
Ca un hint, poti sa folosesti partial proiectoarele pe timp de ploaie si noapte, daca altfel risti sa nu vezi bine drumul. Sigur proiectoarele vor imbunatati vizibilitatea in proximitate. Le stingi apoi, imediat ce ai depasit zonele sau conditiile cu probleme :) Erau si mai bune cele clasice, cu halogen (nu stiu cum sunt la XV), pt ca la Isuzu sunt led si proiectoarele... Singurul extra avantaj ar fi pe viraje / serpentine, pt ca lumineaza bine pe lateral si ai cornering manual :)
Drumuri bune!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #15 on: December 31, 2021, 16:30:01 PM »
Astăzi am fost cu XV-ul pana la Cabana Capra pe Transfagarasan, pentru zăpada și peisaj. Câteva impresii despre eCVT.
Urcarea e lina și plăcută, depășirile pe linie dreapta fără efort, iar coborârea e poezie.
Nu ma așteptam sa fie atât de confortabila și generoasa in cuplu fără sa renunțe la confort.
Ziceam eu ca baza electrica de cuplu din viraje pare uniformă și ii lipseste vitalitatea tracțiunii de la forester diesel.
E prima data când am simțit cum rotile din exterior au accelerat suficient ca sa fie observabila acțiunea in comportamentul mașinii pe un viraj dublu combinat cu carosabil ud, fără sa pornească motorul termic. Nu e rau deloc. E cât trebuie, când trebuie.
Sa cobori muntele electric e o senzație foarte plăcută. Poți sa asculti pădurea și muntele.(dacă opresti muzica)
Se aude firav bazaitul electric si vâjâitul de la cauciurile de iarna cum schimba marimea de sarcina între punți și stânga-dreapta.
Am coborât cu bateria plină și in mod ev.

Sus am testat puțin xmode pe gheata, la vale și in rampa la înclinare obișnuita.
Am plecat cu mașina plină (4+0,3 persoane) de pe loc din vârf de rampa înghețată și merge.
Am coborât panta înghețată  cu xmode si nu oferă emoții cu mașina plină.
Nu am intrat cu ea in zăpada mare pentru ca era terenul înșelător.
Am agresat-o puțin la urcare pe serpentinele înghețate și a dat sa fuga, spatele intr-o direcție iar fata in sens opus, însă  ( ca la Subaru ) prin accelerare și-a recăpătat aderenta și ținuta de drum.
Deși am fost cârcotaș, este la fel de Subaru ca modelele mai vechi.
La mulți ani si va doresc si vouă in anul care vine un Subaru hibrid sau electric!


Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #16 on: December 31, 2021, 16:51:07 PM »
La mulți ani și drumuri bune. Dar la ce ai descris acolo nici măcar o fotografie?
« Last Edit: December 31, 2021, 20:20:28 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #17 on: December 31, 2021, 16:57:07 PM »
Mulțumesc Mihai. Plimbări plăcute cu SH-ul!
Nu am obișnuința sa fac fotografii. Soția are astfel de bucurii. Cu mașina niciuna din păcate.
« Last Edit: December 31, 2021, 17:27:26 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #18 on: January 20, 2022, 21:34:55 PM »
Astăzi am făcut cunoștința cu gpf-ul. S-a aprins un Avertisment informativ in bord de dimineața cu gasoline particulare filter, check user manual.
Da, in ultima vreme am făcut drumuri scurte dimineața și seara la temperaturi scăzute.-5,-3,+2 grade.
Am încercat dimineața la -3 grade prin oraș sa duc uleiul la 80 de grade pe manual si nu am reușit in timpul pe care îl aveam,am ajuns la 76 de grade.
Ulterior am verificat manualul primit care nu pare de Europa, nu scrie nimic de gpf.

După manual, am luat netul la puricat. Am găsit referințe pe forumuri cum ca e o problema uzuala in oraș, la temperaturi scăzute si utilizare pe distante scurte.
Primul avertisment informativ si solid se aprinde la 30% încărcare  gpf. Următorul pâlpâie si o trimite in limp mode.
Am găsit ca necesita minim 80de grade la ulei si mers constant in tr.4 peste 60km/h 2500-3000rpm.
La prânz erau 9 grade astfel ca am ieșit la o tura prin traficul de bucuresti.
In 20min am ajuns la 82 de grade cu uleiul, prin reprize scurte pe manual de 3000-4000rpm.Unde nu era coada.
După atingerea temperaturii la ulei, in 3 min a dispărut avertismentul.
Aviz amatorilor, gpf nu e bun iarna pe distante scurte, când nu se atinge temperatura optima de funcționare.
« Last Edit: January 20, 2022, 21:38:11 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XV MY20 2.0ie Dark Grey
« Reply #19 on: January 20, 2022, 22:22:24 PM »
Deci cum spuneam si cred ca aveam in semnatura sau la profil intr-o vreme... "A redline each day keeps the mechanic away!" :D

Eu in 3 ani si 3 luni nu am avut nici un avertisment cu al meu GPF la 1.0 3cyl, dar poate pentru ca am folosit masina respectiva si la drumurile lungi cand are timp/km si turatie din plin sa curete tot.

Ce am observat este ca se incalzeste mult mai greu iarna ca orice euro 3-4-5-6, chiar si la mers in oras.