Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
Subaru club Romania

Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)

kkennyy

  • 1763
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #20 on: December 01, 2021, 15:30:31 PM »
Din experienta iti spun, ca , acum in perioada rece regenerarile ar trebui sa se faca la un interval de ~ 800-1000km .
Daca mergi exclusiv in afara orasului si pe distante lungi. Altfel, prin oras vezi regenererari la 150km :)
Forester XT SJ 2018

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #21 on: December 01, 2021, 16:44:53 PM »
In perioada rece eu am o medie de 300km...mai mult prin oras..si oricum depinde si ce oras..ca daca e Bucuresti poti avea 2 in 5km😅. El zicea ceva de autostrada - 3 in 300km, unde oricum EGR-ul sta mai mult inchis..si atunci media trb sa fie foarte mare. Eu as verifica injectoare , EGR, admisia si ulei pe la turbina.

kkennyy

  • 1763
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #22 on: December 02, 2021, 09:40:06 AM »
si oricum depinde si ce oras..ca daca e Bucuresti poti avea 2 in 5km😅.
Posibil 😅

Eu la mine am observat asa. Orice drum la rece incarca dpf-ul cu minim 6%. Daca fac drumuri exclusiv prin oras, in 10-11 iesiri prind o regenerare, asta poate sa insemne si 50km daca fac drumuri foarte scurte, dar cum de regula fac peste 10 dus intors, ajung undeva la 150 in medie, strict oras. La drum lung, imi ia ca 1% la ~20km, deci daca as merge non stop, teoretic pot ajunge undeva la 1300km intre regenerari. Concluzia e aceeasi, cea veche ... diesel-ul nu e masina de oras :)
Forester XT SJ 2018

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #23 on: December 02, 2021, 13:57:34 PM »
Trolez și eu puțin.
Cum sa nu fie diesel mașina de oraș ?
Consuma puțin ? Da.
Trage bine ? Da
E mai ieftin dieselul ca benzina ? Da
E de la producătorii de mașini aia buni?Da.
Deci, numai avantaje.
Producătorii aia rai de mașini au vrut sa îl omoare cu dpf. Dar exista metode.
La orele de vârf e plin de locomotive prin bucuresti. Sau vinerea la ieșirea spre A1.
Cum se vede începutul autostrăzii talpa nene.
Iese fumul ăla negru și bun de zici ca lasă un sfert de rezervor acolo.Doar ca nu.
Și nu numai conserve neîntreținute, vezi Mercedesuri, audi A6 sau vw Passat și golf, bine păstrate la exterior.
Pastile de putere pentru amărâți.
Trol over. Scuze pentru poluarea verbala Si pe langa subiect.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

kkennyy

  • 1763
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #24 on: December 02, 2021, 15:55:59 PM »
Din pacate, cam asa este ...
Forester XT SJ 2018

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #25 on: December 06, 2021, 09:56:42 AM »
Deci...fost la SMT, in 440km de cand a fost montat DPF-ul a avut 5 incercari si 4 reusite(80% in afara). Nu a mai scos fum, trage foarte bine. Afacerea asta cu diesel-ul insotit de DPF este cea mai mare boala a momentului. Am discutat cu mai multi posesori de Porsche, VW, etc care la fel patesc. In service la SMT este plin de Subaru cu regenerari, cred ca 50% din veniturile de acolo sunt din regenerari fortate in service ;D
Recomand oricarui doritor de Subaru sa se uite atent catre o benzinara. Motorul de 2L diesel este foarte ok, silentios, linistit, puternic, cutia CVT lucreaza foarte bine, tine motorul in turatii mici dar este foarte potent si aprig doar ca...exista un filtru de particule care strica tot.
Spunea cineva mai sus de 800-1000km regenerare, eu cred ca este cam fortat. Daca mai prinzi si ceva bara-bara este imposibil, unde se duc atatea gaze, funingine, cenusa?
Mai merg cu ea si mai scriu concluzii in functie de cum va functiona.
Daca aveti un outback pe benzina din 2015 incoace si vreti sa facem schimb, nu ma uit la consum:)
Saptamana usoara!
Numai bine tuturor Nicolae, Nicoleta, Nicu, etc:)

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #26 on: December 06, 2021, 09:59:15 AM »
Ah, inca ceva? Voi cum va dati seama exact cand si cate regenerari face? Care sunt semnele vizibile?

kkennyy

  • 1763
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #27 on: December 06, 2021, 10:41:42 AM »
Citim obd-ul :)

Forester XT SJ 2018

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #28 on: December 13, 2021, 17:05:11 PM »
Citim obd-ul :)


Da-mi si mie te rog un model de OBD compatibil cu outback-ul meu din 2015 si o aplicatie android, buna:)
Multumesc,

kkennyy

  • 1763
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #29 on: December 14, 2021, 11:31:03 AM »
Eu folosesc cel mai ieftin ELM327 (gasesti pe olx o gramada) impreuna cu aplicatia Torque Pro (android).

Aici am dat mai multe detalii despre proces: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,3694
« Last Edit: December 14, 2021, 11:32:25 AM by kkennyy »
Forester XT SJ 2018

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #30 on: December 15, 2021, 12:37:06 PM »
Revin cu informatii noi. Noul filtru isi face regenerari la 10 minute de mers in oras sau maxim 10km, iese fum ca la trabant timp de 10 minute. Practic la 10 minute de mers are 10 minute de fum. Daca ma opresc in coloana si este pe regenerare, nu se mai vede nimic in jurul meu. Consider ca nu este normal sa se faca o regenerare in asa hal. Am discutat cu Tudor-Twin Motors de unde am luat masina si astept o noua opinie/rezolvare. Cei de la SMT sunt satui de mine cred:)
Este posibil sa fi nimerit eu lozul necastigator dar inca mai sper, de dragul masinii care merge foarte misto si se comporta foarte bine in rest.
Multumesc,

dan_b

  • 1233
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #31 on: December 15, 2021, 13:49:26 PM »
Oare nu ar fi benefica o regenerare pe autostrada, adica rulat x km cu 130 km/h? Pana termina regenerarea si e totul ok?
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #32 on: December 15, 2021, 13:50:43 PM »
Off, imi pare rau ..nu vreau sa bag placa aia cu....ti-am zis eu ca ceva nu este in regula. Nici nu stiu daca ai citit postarile mele. Ce filtru ai pus? OEM? Sau ceva AM ? Mult fum inseamna multa motorina post injectie. Ai mare grija la dilutia uleiului!Verifica neaparat nivelul de ulei.! Regenerari atat de dese inseamna multa cenusa/ardere...deci poate fi mult aer sau multa motorina . Deci , ori ceva crapat pe admisie aer ori injectoarele nu functioneaza in parametrii. Ai mare grija, filtru infundat inseamna presiune mare pe turbo..strici si aia. Dupa cateva regenerari nereusite (2-3) masina intra in limp mode.
« Last Edit: December 15, 2021, 13:52:00 PM by Sorin03 »

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #33 on: December 15, 2021, 13:53:13 PM »
Oare nu ar fi benefica o regenerare pe autostrada, adica rulat x km cu 130 km/h? Pana termina regenerarea si e totul ok?
Cel mai indicat asa este dar nu pot dupa fiecare 10km sa ies pe autostrada, pana unde mai fac inca vreo 10. Practic ies pe A, regenerez si cand ma intorc e plin din nou. Masina o scot in oras f rar doar de voie de nevoie dar oricum este exagerat ceea ce mi se intampla.

dan_b

  • 1233
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #34 on: December 15, 2021, 14:20:00 PM »
Cel mai indicat asa este dar nu pot dupa fiecare 10km sa ies pe autostrada, pana unde mai fac inca vreo 10. Practic ies pe A, regenerez si cand ma intorc e plin din nou. Masina o scot in oras f rar doar de voie de nevoie dar oricum este exagerat ceea ce mi se intampla.
Ziceam doar ca poate dupa o regenerare de autostrada, nu mai intra prea curand in alte regenerari. Daca nu functioneaza nici asa si intra iar dupa cativa km, vezi ce scrie Sorin mai sus, sa nu fie ceva nefunctional.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #35 on: December 15, 2021, 18:07:46 PM »
Ziceam doar ca poate dupa o regenerare de autostrada, nu mai intra prea curand in alte regenerari. Daca nu functioneaza nici asa si intra iar dupa cativa km, vezi ce scrie Sorin mai sus, sa nu fie ceva nefunctional.
Chiar o sa incerc si asta:)
Multumesc:)

dan_b

  • 1233
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #36 on: December 15, 2021, 19:56:15 PM »
Chiar o sa incerc si asta:)
Multumesc:)
Bafta!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #37 on: January 11, 2022, 15:39:13 PM »
Hello,
Am revenit cu vesti. Din pacate nu se intampla minuni cu noul DPF, in concluzie am trimis masina la Cluj sa o rezolve. In 1200km am avut 25 regenerari incercate si 22 reusite. 20% urban, 80% extraurban.
Imaginati-va cam cum face regenerari. In Bucuresti, am folosit masina de nevoie in prima saptamana din an care nu a fost foarte aglomerata si facea o regenerare dimineata si una seara la intoarcere spre casa. Popesti Leordeni - Piata Victoriei, aprox 10km.
La renegenerare fum, tone. Alb, dens si cam ca la un trabant.
Cand primesc masina va anunt.

Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #38 on: May 02, 2022, 17:09:04 PM »
Gata, schimbat filtrul iar acum isi face treaba. Regenerari cu un puf de fum si in limite normale de functionare. Daca merg mult afara se duce in peste 400km de la una la alta iar daca mai trec si prin oras pot ajunge si la 150-200km intre regenerari. Trage foarte bine si nu se simte nimic in afara parametrilor.
Acum o alta problema am, pe loc imi intra gaze in masina de mama-mama. O sa fac o programare la SMT sa se uite pe tubulaturi dar asa ca chestie, ati mai auzit de asta?
Are cineva stickere cu Subaru, AWD, Outback, etc? Sunt gramada pe e-bay, ali, amazon dar nu se merita timpul si banii pe transport.
Multumesc:)

MyKe

  • 210
Re: Subaru Outback 2015 diesel, DPF afurisit:)
« Reply #39 on: May 02, 2022, 17:49:32 PM »
Ceva șuruburi nestrânse sau garnituri ciupite/lipsă la îmbinările elementelor din traseul de evacuare.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic