Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Frosty XT - Mambo no. 5
« on: December 24, 2021, 18:52:45 PM »
Bun venit la jurnalul lui Frosty XT, un Forester venit in Ajunul Craciunului, al cincilea Subaru pentru mine.
Pentru povestea plictisitoare din spatele alegerii, mergi la postarea urmatoare. Pentru detalii despre masina continua sa citesti.

Ce este?
Forester XT, model SH, productie 2008, prima inmatriculare in decembrie 2008.
Unic proprietar inaintea mea si revizii la SMT pana in 2017.
ODO in momentul in care am luat-o: 106.500km
Echipare: Nu am idee, dar as zice full.

Motor
2.5 turbo. Motorul vazuse o revizie in urma cu 100km si brusc a inceput inceput sa bata ceva in el. Drept urmare, a fost demarat un process amplu de rebuild super amatoricesc pentru care tin sa le multumesc lui malakay si 2xGhe
Bloc si chiulase reconditionate
Kit complet de garnituri originale Subaru
Pistoane forjate Cosworth
Vilbrochen tratat si biele STI
RCM extreme 11mm cylinder head stud kit
Cuzineti ACL
Pompa ulei stock de 2.5 turbo
Distributie mitsuboshi (asta o sa il incante pe Cosmin – aka BOXER/Wrangler)
RCM Air pump delete kit (placute de anulare pompa secundata de aer) plus ajustarile din soft necesare
Ulei Amsoil European Series 5w-40 schimbat la ~150-200km primul si urmeaza al doilea la ~750km de la rebuild
Totul a fost refacut la cota 0, adica in specificatii de fabrica.
Altceva nu imi vine in minte. Sa completeze baietii sau mai adaug eu ulterior.

Transmisie
4EAT

Exterior
Jante pe 17” din echiparea standard  (corodate destul de rau pe fata)
Anvelope Michelin Alpin 225/60/R17 (sunt o marime mai mare la balon, dar sunt in stare buna si se pastreaza pana cand cer schimbarea)
Zgarieturi din belsug pe toate partile. Capota, plafonul, stalpii si hayonul au vopseaua originala. In rest totul revopsit si zgariat la loc.
Faruri cu Xenon
Trapa
Keyless entry/close

Interior
Piele gri – stare proasta per total, dar reparam ce se poate si schimbam unde trebuie
Push to start button
Scaune incalzite
Audio – unitatea standard cu 6 CD-uri si subwoofer sub scaun
Plase de cumparaturi in portbagaj
Rezerva la dimensiuni standard


Lista va fi actualizata regulat

Poze



































MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #1 on: December 24, 2021, 18:53:14 PM »
Povestea


Dupa cum stiti, blob-ul break a plecat pentru ca si-a dus sarcinile la bun sfarsit. A fost un tovaras care nu a cerut prea multe dar a oferit tot ce a putut si am avut nevoie in tot timpul cat a fost la mine.
Asadar, cautam ceva mai nou si am zis ca ce pica primul ala e. Fie ceva egoist, de distractie, de weekend si in caz de forta majora de rezerva (gen BRZ sau STI), fie ceva care sa inlocuiasca Hyundai-ul la drumurile lungi (minim 6.000km pe an dar nu mai mult de 10.000km/an ca utilizare), insa trebuia sa fie mai mare si o idee mai potent. Deci, ma uitam dupa XT, Outback XT din SUA sau XV, Legacy si de ce nu si WRX.
Pentru varianta a doua ati spune ca nu e greu de gasit, dar credeti-ma ca acel 1.0 turbo de 120 cai si 178N/m de la 1400RPM pana la 5500RPM pe 1160kg, raspuns al acceleratiei incredibil si un sasiu rigid a surprins multe marci nemtesti pe serpentine.

Asadar, au inceput cautarile, am vazut si am condus mai multe masini puse la vanzare pe piata dar si auto care nu aveau anunturi pe net.
Rapid am taiat Legacy si BRZ de pe lista din cauza garzii la sol care ar fi insemnat sa nu intru in cartier si daca as fi reusit sa o fac foarte lent, atunci probabil ca as fi lasat masina la poarta, avand o mica rampa la intrarea in curte.
Apoi am taiat rapid orice cu motor 2.0 aspirat din orice generatie pentru ca pur si simplu se chinuie in comparatie cu i20-ul si nu as fi putut sa fac aceleasi depasiri la drum lung cu masina plina si viteze de peste 80km/h.
Ii multumesc lui MihaiStan pentru ca mi-a dat cateva zile pe mana un superb Forester STi SG cu transmisia de STi, frane, soft, multe piese JDM etc. Dementiala. Doar ca mi-am dat brusc seama ca am imbatranit si nu mai suport atata galagie si trancaneala de suspensie si plasticele din SG sunt absolut oribile. Ma scuzati, dar sunt. Eu credeam ca Foresterul este mai scump si mai… premium decat Impreza, dar nu este. Impreza are alte mariale la interior. Asa ca am taiat SG-ul desi in continuare este pentru mine cel mai frumos Forester.
Tribeca nu am vrut din cauza motorului.
e-boxer nu vreau pentru ca tarai baterii dupa mine 80% din timp (parerea mea din ziua postarii pentru ce ofera Subaru astazi).
Outback nou prea mare si prea scump.
Si uite asa ma vedeam cum trec la alta marca, fiind chitit sa incerc Honda Accord sau de ce nu, un i30 N line sau sa astept i20N.

Apoi nu stiu cum vorbesc cu Victor si din vorba in vorba aflu ca are doua Forester la reparat cu gheghe, SH identice. Una era aproape gata si deja vanduta. Am dat fuga sa vad cum merge un XT SH mai mult din curiozitate. Stiam deja Dieselul si stiam aspiratul de pe vremea cand SMT-ul le avea la drive test si ne-a invitat la o tura la Baneasa.
L-am luat pe cel gata la o tura si facut complet stock. Mi-a placut si m-a surprins cum se misca hurdughia. SH-ul pentru mine este la limita superioara a dimensiunii. SJ si SK sunt prea mari si nu cred ca o sa imi iau vreodata. Mai mare de atat nu as putea sa conduc. Chiar si asta mi se pare prea mare in anumite situatii. Dar era confortabil, nu troncanea nimic si daca bagai piciorul in el, chiar fugea decent pentru o masina de familie cu garda mare la sol si roti mari, asta fara sa depasesc macar 4000RPM.

Mai in gluma, mai in serios intreb de al doilea exemplar… nu prea aveau baietii chef sa se apuce de el, nu prea stiau ce sa faca cu el si ce fel de cumparator ar atrage si uite asa am ajuns sa discutam doua variante: una stoc de la mama lui si una facuta exemplar si  sa tina mai mult decat voi avea vreodata nevoie si la mai multa putere si abuz decat va vedea vreodata.




FFWD >>>  Masina e la mine de 700km. Batusem palmele toti 3 si intelegerea a fost ca o fac la specificatiile de mai sus pentru mine, ca altfel este un risc mare sa faci un asa motor pe o asa masina pentru un necunoscator. Deci era clar ca o iau, nu era clar daca o tin.
Inca sunt in regim de rodaj, dar masina m-a convins ca este exact ce trebuie. Pistoanele Cosworth nu fac zgomot prea tare si un amator nu ar recunoaste ca sunt forjate.
Motorul de 2.5…. ah ce dor mi-a fost de el. Stiu ca 2.0 e sfant, dar 2.5 e guilty pleasure. Impreuna cu 4EAT cu overdrive, masina accelereaza la nevoia de trafic doar cu 2000-2500RPM.
Pai cum era cu “save the manual”? Pai, sa ramana pe Hyundai momentan. Dupa 280km parcusi in 6.5h pe motiv de pandemie si ca s-au scumpit carnatii si toata lumea umbla sa prinda Craciunul, m-am felicitat ca mi-am luat automata. Fata de CVT chiar nu am simtit o clipa ca este in viteza gresita sau ca nu face ce vreau eu si este varianta sportshift, asa ca pot sa ma joc si eu cu ea daca este cazul. Dupa acest drum mirific m-am dat jos mai odihnit decat am fost in orice alta masina, plus ca aproape au incaput toate bagajele in portbagaj



The good, the bad and the ugly

Imi place masina mai mult decat ma asteptam. Este confortabila, dar fun in acelasi timp. Sta bine pe curbe desi are ruliu sesizabil dar este antifonata mult mai bine decat SG-ul si absoarbe denivelarile mult mai bine.
Partea proasta este ca fostul proprietar, o doamna, cu un caine de buzunar presupun eu, a tratat masina ca pe un cotet. Este infecta si primul lucru pe care l-am facut a fost sa bag aparatul de generat ozon in ea si sa omor orice mai traia pe acolo. La exterior nu exista panou neatins, decat cele orizontale (plus hayonul). Desi baietii au bagat presiune pe caloriferul de caldura, tot pare infundat si nu baga bine caldura pe partea dreapta a sistemului de ventilatie (ciudat). Pielea de pe volan este roasa de la inele, iar pe scaune este o mizerie de profunzime si deshidratare maxima. O sa am ceva de munca la interior, iar exteriorul trebuie clar revopsit complet.
The ugly… Nu sunt chior. E cel mai urat Forester din cate s-au facut. Poate primul, cel din ’99 sa fi fost mai urat. E si argintiu desi am zis ca nu mai iau. Si totusi imi place ceva la el, dar nu stiu ce. Consumul la drum lung, desi nu a fost trafic normal, a fost maricel (10.8 final) dar sa nu uitam ca sunt in rodaj si am roti mai mari care arata gresit viteza, deci probabil si eroare de calcul.


Planuri de viitor

Vreau sa ma bucur de el. Simt si sper ca am luat un Subaru care sa nu mai necesite interventii majore dpdv technic si pe care sa il folosesc mai mult, desi o sa vreau sa mai schimb si sa imbunatatesc mai multe pe la el. Momentan nu pare sa ceara nimic pe articulatii, nici pe frane si nici pe partea de transmisie. Suspensia e buna si nu e lasat de spate, nici nu ii sare fundul la trecerile de pod pe autostrada… deci pare ok.
Probabil ca anul viitor o sa ii pun un radiator de aluminiu si un transmission cooler ca sa stau eu linistit, plus un drain and fill la cutie si diferentiale.
Cu putin efort o sa il fac sa arate si bine, asa ca dati cu subscribe sa vedeti ce ii mai fac.






« Last Edit: December 24, 2021, 19:01:27 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #2 on: December 24, 2021, 18:56:18 PM »
Sa îl conduci sănătos!
Mergea o foita de indigo pe cuzineții aia...

dan_b

  • 1234
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #3 on: December 24, 2021, 19:52:38 PM »
Sa te bucuri de masina!
Suna bine descrierea, din poze arata foarte bine, restul sunt detalii :)
Cu siguranta merge si ca masina de zi de zi, deci spor la alergat!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #4 on: December 24, 2021, 20:05:12 PM »
O vazusem deja pe fb, dar nu stiam ca pentru tine era facuta. Sa te poarte fara probleme si sa foie jurnalul asta ultimul, macar pentru o perioada lunga :)

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #5 on: December 24, 2021, 20:38:18 PM »
Felicitări pentru achiziţie şi pentru că ai trecut la Forester. De mult timp te aşteptam în familia cu gardă mai mare.
Mi-a plăcut tot ce am citit în prezenzare.
Aştept să treacă sărbătorile şi să văd live maşina.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #6 on: December 24, 2021, 21:38:29 PM »
pistoane ai, prezoane ai, putina atentie la ulei si n-ai treaba cat o fi el de 2.5 :))
have fuuun :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #7 on: December 24, 2021, 22:50:00 PM »
Mulțumesc tuturor.

Vali, după ce trec de rodaj, sper să vadă și tuning amatoricesc dacă ești drăguț...  sa o aducem la valorile de facelift (260cp) as vrea. Dar mai mult decât atât mă interesează să meargă safe și eficient. 
« Last Edit: December 24, 2021, 22:50:35 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #8 on: December 24, 2021, 23:28:59 PM »
facem sa fie bine....ca sa nu fie rau :)

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #9 on: December 25, 2021, 11:22:47 AM »
Bine ai venit in rândul celor cu Forester Sh. E urâta dar devine ea frumoasa in ochii tai prin alte calități.
Dacă nu țopăie de spate înseamnă ca au umblat băieții la geometrie.
Sa o faci frumoasa la interior si sa te bucuri de ea! La mulți ani!
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #10 on: December 25, 2021, 14:27:42 PM »
Felicitari! Misto jucaria :)

marr

  • 2203
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #11 on: December 25, 2021, 14:55:25 PM »
Wellcome back !
Felicitări pentru alegere - si, după cum spune Xander, o sa ți se para tot mai frumoasa pana o sa ajungi sa spui ca-i cel mai fain Forester construit vreodată !

Muuulti km fără incidente si aștept cu nerăbdare sa o vedem live !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #12 on: December 25, 2021, 14:57:36 PM »
Mulțumesc domnilor. Spatele chiar îmi place cum arata. Lateralul e ok. La fața trebuie lucrat (cu o prelungire de bara) să nu mai arate ca un amfibiu.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #13 on: December 26, 2021, 18:46:42 PM »
avem prelungirea de bara pe stoc :)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #14 on: December 26, 2021, 20:47:11 PM »
S-o stapanesti sanatos Mihai!  O0
Astepam impresii dupa primele drumuri.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #15 on: December 26, 2021, 22:31:06 PM »
Felicitari , s-o conduci sanatos!
Pune poze si de  la interior sa avem before /after ...

Intr adevar cutia automata are un rafinament care nu poate fi obtinut cu manuala.

Cat despre subaru la care sa nu fie de facut cate ceva ... nu putem decat sa speram :))
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13892
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #16 on: December 26, 2021, 23:07:36 PM »
Mulțumesc.

Ce să zic. Doar vin să confirm ce se vorbește pe net.
Față de generațiile anterioare, inclusiv față de outback, mașina pare mai puțin manevrabilă. Este multă masă de mutat stanga-dreapta. Mă simt sus deși am scaunul la minim și sunt scund, și că parcă stau la comanda unei nave. Daaar, este mult mai confortabilă și chiar amortizează unele defecte din drum net superior hyundai-ului care este cu 10 ani mai tânăr.
Iar dacă trag de ea în curbe nu dă să fugă, deși se lasă considerabil pe o parte. Scaunul mă ține bine la spate, dar șezutul este cam plat.

Deși există mitul că automata e proastă și că e mai mult tracțiune față, nici o cutie nu este la fel, cum nici un AWD nu este la fel de pe un model pe altul sau de la o generație la alta. Mașina pleacă cu totul când o întorc sau schimb direcția de mers. Clar se simte spatele mult la plecările de pe loc cu schimbare de direcție. O să mai văd și pe zăpadă.

In rest ciudățenii și mi-l aduc aminte pe Foreste la una din primele întâlniri naționale când își descoperea primul lui Forester. Am o memorie vizuală bună. Țin minte cum se plângea că luneta se murdărește după 50m de mers într-o benzinarie, că spălătoarele de faruri umplu de zoaie jumătate de mașină și s-au dus să o spele în mijlocul intalnirii, că roțile deși standard, dacă apucă puțin noroi, îl aruncă pe toată mașina, că pe la oglinzi cumva apa este pulverizată pe tot geamul lateral, nu înțeleg de ce piuie dacă am deschis ușa și am oprit motorul. Daca întâi opresc și apoi deschid, nu are treabă. Toate aceste lucruri sunt adevărate. 

Fetița se bucură de cotiera din spate și că are unde să își alinieze jucăriile la drum lung.  Îmi place că în sfârșit am unde să țin mai mult de o sticlă de apă în toată mașina (Impreza și outback anterioare aveau 1!!! singur spațiu).
Nu înțeleg de ce nu au pus buton pentru degivrare parbriz și de ce nu arată câți km mai fac cu benzina din rezervor deși are același display ca la outback 2008. Am mai spus... Au reciclat foarte multe piese de outback cu acest model de Forester.

Am mai făcut astăzi 70-80km. Nici nu i-am simțit.


O sa pun poze, doar că nu am avut timp și este frig și urat afară. Sper sa o inmatriculez săptămâna asta și atunci fac mai multe poze.


Și ca să închei cu neplăcerile ca orice posesor de SH/SJ care se respectă... NU are lumină in torpedou. :) :D
« Last Edit: December 26, 2021, 23:13:23 PM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #17 on: December 27, 2021, 11:37:44 AM »
...
 NU are lumină in torpedou. :) :D

Pffff! Nu inteleg cum ai putut sa iei asa ceva! Trebuia sa fie primul lucru de care sa te interesezi!
La Hyundai ai? Daca da, esti mancat, o sa suferi etern...  ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #18 on: December 27, 2021, 11:46:11 AM »
Sau aplica metoda , 1 led, o rezistenta , o gaura intr un plastic si legat pe lumina de pozitie ... cost 5 lei
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #19 on: December 27, 2021, 12:03:56 PM »
Felicitari ! Sa o stapanesti sanatos! Sunt sigur ca motorul refacut de baieti va fi ok si merge bomba ! daca suporta un update de soft de 260cp si ceva mai mult NM baga direct , nu mai sta pe ganduri :)

Sunt sigur ca pana in vara o vei pune la punct si pe partea estetica si va ajunge un Subaru asa cum iti place tie :)

Spor la treaba :):):)
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R