Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #380 on: November 13, 2023, 16:25:13 PM »
Mi-a ajuns si cadoul de Sf. Mihail.

Decat lucratura din bucati bazate pe experienta meseriasului, am ales sa merg pe experienta companiei care a realizat sistemul gandit cap coada de la inceput, asa ca mi-am luat si partea centrala de la Invidia pentru a completa axle-back tot de la ei.

Vine cu rezonator si o bucata flexibila iar teava este dintr-o bucata, indoita, nu din coturi sudate. Iar sudurile putine sunt de exceptie.

Foarte buni oamenii de la Invidia Europe la customer service, iar pachetul a ajuns foarte repede din Olanda cu doar 35 euro.



PS: nu am nimic cu cei talentati care fac evacuari de la zero. Chiar ii apreciez si respect. Sa nu se inteleaga gresit. Doar ca rezultatul nu se cunoaste niciodata dinainte, iar masina asta nu este pentru circuit. De asta am preferat sa dau mai mult pe ceva testat prin R&D si cu certificat de conformitate pentru a putea fi omologata in UE pe strada.
« Last Edit: November 13, 2023, 18:40:25 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4939
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #381 on: November 13, 2023, 17:03:09 PM »
Am facut la fel cu aia mica. Finala la atelier, estimata la 1800 lei, cu deviz. Finala Fox, ebay, dedicata, cu cerificat de conformitate european, 450e, deci cam aceiasi bani. Castigat o zi in care as fi stat in praf, cu masina pe elevatorul cuiva.
No regrets. Ma rog, aproape deloc, ca e silent moarta. Dar pe parte de abordare, impacat.
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #382 on: November 13, 2023, 17:44:46 PM »
Foarte tare ca ai reusit sa-i convingi!
Tare sunt curios cum o sa se auda :)
« Last Edit: November 13, 2023, 17:45:34 PM by Ilie »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #383 on: November 13, 2023, 18:54:32 PM »
Da, Ilie, asa este. Pentru cine se intreaba despre ce este vorba, piesa asta nu se vinde separat. Ori iei catback complet, ori nimic. Sau prin SUA mai gasesti doar finala pentru ca este cea mai expusa si probabil lovita des de borduri sau deformate in accidente.

Cei de la Invidia Europe au facut o exceptie la rugamintea mea si mi-au trimis bucata asta impreuna cu garnituri si suruburi noi.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #384 on: November 13, 2023, 21:41:36 PM »
BRAVO! cred ca acum se se va auzi cum trebuie sa se auda un 2,5 boxer turbo :) Felicitari pentru upgrade!
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #385 on: December 04, 2023, 18:33:11 PM »
Dupa foarte multa vreme am reusit sa mai scot foresterul la drum lung. Am dat o tura pana la Veliko Tarnovo.

Dezvoltasem un fel de "range anxiety" in ultima vreme intrucat nu mai treceam de 300km cu un plin. La drum am plecat cu inca o familie si am pastrat ritmul lor, legal si linistit cu depasiri mai in forta cand si cand, in rest am mers pe cruise cat de mult s-a putut, inclusiv prin localitatile aproape pustii (doar politie si control vigneta prin sate) si am ajuns la un consum de 8.8%. Practic m-am dus si m-am intors (peste 6h de condus in total) cu 2/3 din rezervor.

A fost un moment de WOW! pentru mine. Stiu ca pentru multi nu este impresionant, dar pentru un suv vechi, cutie in 4 trepte, cu motor mare si softat, familia si bagaje, cativa consumatori de confort porniti in permanenta plus lumini, nu am mai avut asa consum de cand eram cu masina in rodaj. Este clar ca ajuta la consum si anvelopele. S-au comportat foarte bine. Multumit de ele si pe ud/balti. Inca nu am prins zapada.

Cred ca in curand o sa revin la 5w40, macar pe timp de iarna. Se incalzeste greu motorul acum, mai ales ca e si radiatorul marit. La drum lung nu a trecut de 91 grade apa. Majoritatea timpului a stat la 88-90. Nivelul antigelului este neschimbat.

ODO: ~122.700
« Last Edit: December 04, 2023, 18:37:29 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #386 on: December 08, 2023, 10:38:21 AM »
Ziceam ca revin cu detalii in legatura cu anvelopele. Pe flescaiala de ieri de peste zi au fost excelente. Evacueaza rapid si fara probleme apa si amestecul de zapada, mizerie si apa de pe asfalt.

Spre seara am prins combinatie de zapada proaspata peste zapada uda si batatorita (aproape gheata) si acolo s-a vazut limitarea, la modul ca daca eram mai agresiv cu frana sau cu volanul si acceleratia intrau sistemele de siguranta, dar cinstit fiind, cred ca si cu o anvelopa dedicata de iarna poti pierde aderenta destul de usor in conditiile acestea.

Dupa ce s-a asezat strat mai gros si am mers doar pe zapada proaspata, a prins aderenta buna si cu greu o faceam sa piarda aderenta. La viteze mici nu intra deloc ABS-ul chiar daca franam de urgenta.

Cu alte cuvinte, sunt impacat cu alegerea. Atat timp cat merg linistit si precaut, va face exact ce ii cer. Daca vreau distractie si iesit din nameti, trebuie putina atentie, desi sistemele de siguranta chiar opresc imediat orice derapaj.
Ce am mai observat este ca pe ud (apa pe drum, nu doar asfalt umed) se schimba tonalitatea zgomotului produs de anvelope de pe la 70-80km/h si trec pe o frecventa mai inalta, ceea ce pe uscat nu se intampla.



S-a nimerit sa prind loc liber in parcare la mall langa un model mult discutat pe aici. Nu stiu daca este a SMT-ului sau este doar o coincidenta.


Badea

  • 125
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #387 on: December 19, 2023, 13:58:19 PM »
E coincidenta. XV-ul este al unei vecine de a mea.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #388 on: December 22, 2023, 15:02:30 PM »
@muttley: Florescu e prins cu pregatirile de iarna.







3.150km de la ultima revizie. ODO 123.152 km
Am revenit la 5w-40 pentru ca 5w-50 mi se pare ca se incalzeste cam greu si sunetul de forjate reci deja imi ridica parul pe spinare. Si asa aud tot felul de sunete, ma intreb daca sunt noi, daca erau acolo, daca mai tine motorul, daca nu consuma prea mult ulei 850ml in km mentionati mai sus, daca e suficient de subtire, daca mai are proprietatile de curatare etc. asa ca mai bine i-am facut schimbul.
Putini km, dar sunt 6 luni de la ultimul schimb si in afara orasului a vazut doar vreo 500km. In rest si 3-4 porniri la rece pe zi, plus drumuri scurte si a mers aproape zilnic masina, ceea ce inseamna contaminare mare. Uleiul arata bine, dar mirosea cam tare a benzina. Am pastrat filtrul si ma gandesc sa il desfac cand ma plictisesc, sa vad cum arata in interior.

Si ca sa fie mai multa liniste, am pus si scutul. O sa mai tina si sarea de pe drumuri departe de evacuare si cross-member.
Cert este ca imi bate putin scutul termic de pe up-pipe. Adica pot sa il misc cu mana si nu cred ca e normal :) Cand ma duc sa pun evacuarea, poate reusesc sa fixez si ala mai bine.

Consum mediu de la ultimul schimb... 15.4%
« Last Edit: December 22, 2023, 15:05:20 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1237
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #389 on: December 22, 2023, 16:59:35 PM »
Pare mare consumul de ulei - 850 ml la 3000 km.
Ar insemna, teoretic, undeva la 2,4 l la 10.000 km, ceea ce e mult. Adica nu suna deloc bine raportat la 10.000 km, desi probabil nu este obligatoriu sa fie proportional consumul, depinde de anumite conditii, intr-adevar.
Drumuri frumoase in continuare!
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #390 on: December 27, 2023, 16:25:51 PM »
Ce repede au trecut 2 ani. La multi ani masinutei alaturi de mine :)

Dupa o tura ieri cu un SG aspirat intretinut la sange si abia schimbate toate bucsile pe la articulatii cu piese OEM, uleiurile peste tot, frane etc. m-am urcat inapoi in a mea si mi-am adus aminte inca o data ce diferenta mare este intre SH si SG la confort, insonorizare etc.

Ma face sa imi doresc continuarea proiectului si in 2024. Sa ne auzim cu bine!
« Last Edit: December 27, 2023, 16:27:40 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #391 on: January 03, 2024, 11:03:27 AM »
La multi ani pe 2024!

Inca 700km cu un drum la Sighisoara si inapoi, cu mici abateri de la traseu.

Simt ca industria auto a ratat ceva senzational din cauza acelui diesel cu un cuplu similar si consum la jumatate fata de XT. Iar modelul acesta s-a vandut prost rau in Europa din acest motiv si multi nu stiu de ce este in stare. Masina a fost senzationala la capitolul tehnic si a facut exact ce mi-am dorit si am asteptat de la ea.
De la mers bara la bara linistit fara stres cu automata cum nici un DSG nu o sa poata face vreodata si cruise la 70 in liniste la depasiri pe harta cu toti caii si cutia pe modul manual.
La revenire am prins tir si 14 masini in spate la Sacele. Pana la Cheia depasisem tot, doar pe zonele unde era permisa depasirea... portbagajul plin, rezervorul 2/3 si 3 ocupanti. Doar un Cayenne turbo si un Macan au mai facut asta cu niste depasiri grotesti, in curba fara vizibilitate, conduse de niste copii de bani gata.

In acest moment masina are mai multa putere de exploatat decat poate duce pe viraje si stiu ca 250 cai nu suna mult, dar pe caroseria asta echivaleaza cu peste 300 pe ceva modern si greu. Asa ca sper in 2024 sa fac upgrade si pe partea asta.

Gumele au fost super ok. Chiar si la 2 grade si mazga pe jos au fost aderente.

PS: e prima data cand fac drumul Bv-Sighisoara. Superb drumul spre Rupea, mai ales zona cu serpentine. Asfalt perfect, viraje misto.

PS2: am spus mai sus "senzationala dpdv tehnic" pentru ca asta ma intereseaza cel mai mult la un drum de placere. Dpdv dotari nu pot sa compar cu ce este nou. Nu am tablete, nu am sisteme de sigurata moderne, nu are ventilatie in scune, nu are faruri grozave pe asfalt ud noaptea si nici suport lombar, nu are antifonare care sa faca fata la peste 120 pe autostrada, dar atat timp cat pot sa merg cu masina linistit sau tare si in ambele situatii sa imi faca placere si sa mearga bine, atunci sunt fericit. Cu audi nu puteam sa merg la fel. Ala merge bine doar linistit sau pe autostrada.
« Last Edit: January 03, 2024, 12:28:07 PM by MihaiFlorescu »

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #392 on: January 03, 2024, 13:48:20 PM »
La multi ani sanatosi!

Baga un set de D2 Street Coilovers Subaru Forester SH (07-12) si cred ca rezolvi si ruliul/stabilitatea si estetica la masina :)
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #393 on: January 03, 2024, 13:54:52 PM »
La multi ani!
La mine s-a schimbat destul de mult feelingul dupa ce am pus suspensia de la Penteker si am schimbat barele stabilizatoare.
Forester 2009 2.0 Benzina 4EAT

dan_b

  • 1237
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #394 on: January 03, 2024, 15:42:45 PM »
Coilovers pe Forester SH nu stiu daca e o idee foarte buna. Masina devine, intr-adevar, foarte stabila pe viraje, dar si foarte rigida, cu toate reglajele de confort pe care le au coilover-ele. Iar daca iesi si pe offroad, fie el si mai lejer, atunci e cu adevarat stresant si pt sofer si pt restul articulatiilor masinii, din cauza de rigiditate. Eu am testat mai bine de un an pe Forester si concluzia ar fi in defavoarea lor, daca confortul primeaza.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #395 on: January 03, 2024, 15:50:36 PM »
@Razvan: Cu D2 o stric. Nu e pentru Romania. Am ceva in minte cu flanse normale, de cauciuc. O sa fie Tein sau Cusco.

@Mircea: Am vorbit acum un an cu Cosmin, tocmai in ideea in care pe outback am fost multumit de solutia oferita de el. Pentru acest XT automat nu avea ceva sa imi recomande cu incredere 100%, fiind usor diferit fata de aspirat si stiindu-ma ca stil de condus. Barele antiruliu de XT le am deja, asa ca ori trec la cele de STi, ori upgrade la eibach, whiteline sau cusco. Inclin spre eibach fiind undeva intre STi si whiteline ca si rigiditate.

Toate acestea vin insa cu nevoia de modificari aditionale. Altfel as fi dat deja cu cardul. Vezi ultimul post lung al lui muttley sau pe youtube pe canalul motoiq unde pun pe un wrx tot ce se poate de la whiteline si explica nenea ala cu cap mare cum sta treaba cu ruliul.

Link direct aici https://youtu.be/aF3GFGSwqA8?si=Chj2vKQ5sUzvKFhD
« Last Edit: January 03, 2024, 16:00:37 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #396 on: February 21, 2024, 11:49:29 AM »
Sa se mai planga cei care isi fac acum casa de preturile la fier  :-X  >:(





Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #397 on: February 22, 2024, 11:23:21 AM »
Pai da, dar cu casa nu ajungi niciunde, în mașină mai poți dormi :o

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #398 on: February 25, 2024, 21:17:32 PM »
S-a batut cu mine evacuarea asta la fiecare pas. Nu sunt nici masochist si nici zgarcit, dar cand stiu ca am cateva ore libere incerc sa fac cat mai multe, poate prea multe, in loc sa astept 2-3 saptamani pana gasesc loc liber la profesionisti.

Voiam sa plec cu masina in weekend la munte, cu evacuarea pusa si cu barele antiruliu montate. Din pacate masina a ramas pe capre de miercuri pana astazi intrucat o garnitura pe care o tot mut din stanga in dreapta de 2 ani a disparut fix la montaj. Am comandat alta aftermarket  si a ajuns aseara la easybox. Este vorba despre cea conica de sarma impletita. 

Azi m-am pus pe treaba increzator ca o sa mearga totul ca uns. Am mai curatat o ora flansa de la downpipe, pe langa celelalte doua ore de curatat de miercuri pana cand in sfarsit am obtinut o forma geometrica pe care sa se aseze bine gogoasa. Si dupa alte 30-40 minute am reusit sa scot si unul din suruburile rupte in flansa. Evident ca suruburile alea cu arc s-au rupt, chiar si inmuiate in degripant. Sfat! Cumparati turbo-back, nu catback. Economisiti 5 ore de munca si probabil ca totul se va aseza mult mai bine.

Citisem ca nu pot monta corect catback-ul fara adaptorul acesta pe DP stock. Ce sa vezi ca sta si mai prost conul pe flansa, decat direct in catback, si nici nu poate fi folosit pentru ca impinge prea mult tot sistemul spre spate. Cred ca mai degraba este o flansa pentru DP aftermarket de dimensiuni stock. Practic, eu as fi putut monta evacuarea de mult, dar am vrut sa respect indicatiile producatorului si sa am piese pentru orice situatie, incercand sa evit fix ce s-a intamplat, sau mai rau, sa raman cu masina blocata pe un elevator pe la un service, in loc sa fie acasa.



Dupa ce am asezat cam totul pe pozitie , am ajuns la finala de pe dreapta care parea ca nu vrea sub nici o forma sa se alinieze. Dupa multe ajustari, am reusit cat de cat sa strang totul, desi alinierea este de cacao cu bara din spate, una din cele 5 urechi abia sta in agatatoare si partea centrala mi se pare periculos de aproape de planetara si cadrul spate. In plus, la 2 din 5 imbinari rasufla.
Oribile suruburile. Piulite si suruburi cu capete diferite si de dimensiuni ciudate pentru Subaru... 15 si 16.
Macar masina este deplasabila. O sa ma duc la un centru specializat sa vedem ce ajustari mai pot face.

Stie careva de unde pot comanda agatatori mai lungi? Pare ca totul este stricat de agatatoarea de pe mijloc intinsa la maxim si care ar mai avea nevoie de 2 cm ca sa stea totul lejer.



Da, bara stabilizatoare era si ea montata aici. Detalii intr-o postare viitoare. Pe fata nu am mai avut timp sa o pun. Am iesit in teste, dar astept sa o pun si pe cea de pe fata inainte de a ma pronunta.




 :o :o :o O asezasem pe stanga perfect centrata pe gaura din bara, dar nu a intrat dreapta decat dupa ce am impins si tras in toate directiile pana am descentrat tot. Macar de era simetric, dar tipsul din dreapta atinge bara. Nu o sa merg prea mult cu ea sa nu se topeasca. Acum, nici nu stiu care e de vina, ca si bara spate a fost lovita si este usor impinsa in interior.




« Last Edit: February 25, 2024, 22:14:00 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #399 on: February 25, 2024, 21:34:57 PM »
Primele impresii, pe langa experienta de montaj pusa pe seama autorului: Calitatea sudurilor, a flanselor, a intregului sistem este pur si simplu la nivel de arta. Eram fan Blitz, nu Invidia, dar inteleg de ce sunt atat de apreciati si ei, in randul producatorilor aftermarket japonezi.

Cum se aude? Pai am facut 10 filmulete si degeaba. Nici un telefon nu inregistreaza sunetul corect. Incerc sa descriu: Este mai zgomotoasa la rece decat ma asteptam. Am revenit la sunetul de Subaru unic si atat de iubit, e ca un V8 pana pe la 2200 rpm si ciudat este ca se aude mai tare la turatie joasa decat in WOT. La cald, la ralanti abia se aude.  Cel mai misto este ca la accelerari mai tari produce un sunet unic atunci cand schimba viteza automata, ceva asemanator cu sunetul de la Porsche cu PDK. In lipsa unei descrieri mai academice, parca rage pe un ton jos o fractiune de secunda pana trece in treapta superioara.
Sunetul este infundat, nu spart, nu de tabla de burlan, ci gros, suparat. Sper sa nu il percep ca "drone" pe autostrada.

Ranjet de copil pe fata instalat  ;D
« Last Edit: February 25, 2024, 21:36:47 PM by MihaiFlorescu »