Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #400 on: February 29, 2024, 23:45:46 PM »
Sa va spun si epopeea cu barele antiruliu, ca la mine doar asa se poate.

In primul rand Rallysportdirect avea toate piesele in stoc si cum eram setat pe marca cusco, de acolo am gasit sa le iau cel mai usor si ieftin la prima strigare. Mi-a placut mie ce dimensiuni dadeau pentru bare cel mai mult. Numai ca din ce era free shipping s-a transformat in 4 livrari separate si ceva cost + cost de consolidare pachet in SUA la transportatorul care le aduce, si uite asa s-au mai adaugat niste sute de $.

Dar ce am comandat?
Bara stabilizatoare fata CUSCO 23mm fata de 19mm
Bielete antiruliu fata CUSCO similar ca design cu OEM dar mai solide
Bara stabilizatoare spate CUSCO 20mm fata de 16mm
Bielete antiruliu spate Super Pro - un hibrid jumatate rigid cu poliuretan si jumatate OEM style intrucat CUSCO nu se gasesc decat in Japonia din cate am observat.




Intrucat aveam evacuarea jos, incep cu spatele. In mintea mea avea sa fie super simplu.




Ce sa vezi ca nu a fost. Bieletele nu intrau in brat. Am cautat sa nu fi comandat gresit, m-am uitat la tutoriale unde se jurau ca in 20 min bara noua cu bieletele sunt pe masina, ajung inapoi la RSD si citesc singurul review la bielete, unde scria ca trebuiesc frezate.
Injur, imi zic ca o fac si o vand, toate cele, vorbesc cu Muttley si imi zice calm sa le pilesc si gata. Eu, nici nu gandeam sa ma apuc sa bricolez, dar imi vine o idee... 120 secunde cu  hartia de 180 pe slefuitorul cu banda pe fiecare parte a tijei metalice de la bieleta, si intra la marele fix, usor fortat, nici nu se vede ca am luat 2mm din metal, curatate si gresate la loc bucsele si dupa inca 40 min de frecat rotile sa nu mai stea in tensiune bara, reusesc sa pun totul la loc, strans la cuplu cu rotile pe sol.







Cum pe fata nu am mai avut timp sa fac nimic, am iesit la o scurta tura sa ascult evacuarea si sa vad cum se simte doar cu bara pe spate, cum fac multi.
Nu recomand! Ori pereche, ori deloc. Sau poate doar 1mm mai groasa. Mi-a fugit fundul la o iesire de pe autostrada, in curba lunga, suspensia incarcata, fara viteza prea mare. Era ud pe jos, dar nu avea voie sa faca asa.


Ma apuc si de fata..











Aici a fost si reparatie, nu doar upgrade. Bieletele erau degeaba acolo.
Dupa experienta cu spatele, ma gandesc ca aici termin in 2h fluierand, spalat pe maini, cu sculele spalate si stranse si schimbat in haine bune, gata de test de drum.

2 zile mai tarziu reusesc sa pun si bara pe fata cu bieletele.

S-a gandit japonezul ca bara din fata sa nu poata fi data jos decat daca dai jos si cadrul (asa cred ca ii spune) - jack plate sau frame support in engleza - si eu am zis ca nu exista asa ceva. Am incercat cu o roata scoasa, cu o bieleta data jos complet, doar doar nu trebuia sa ma ating de 10 suruburi la care nu s-a mai umblat de cand a fost asamblata masina asta.
Spay penetrant lasat sa actioneze 2 ore si incep optimist. Majoritatea se desfaceau cu greu, asa ca am inceput un dans desurubeaza-spray-insurubeaza-desurubeaza si tot asa.

Ce s-a mai gandit japonezu' a fost ca 2 din suruburi sa le puna cu piulita pe partea cealalta, nu cu filet in cadrul de care erau fixate. Unde pui ca accesul era ca la bujii. Si nu erau piulite sudate de placa, precum la urechile de la bucsele de bara stabilizatoare, erau piulite normale.  Am stat o zi la astea doua. In final am decis ca si daca se rup, macar nu raman in suport, intrucat surubul se misca cu piulita. Cu un antrenor mare si cu dinamometrica de roti pe partea cealalta am reusit sa le slabesc si apoi am repetat procesul de mai sus cu spray degripant.











De pus pe masina chiar a fost usor, se aliniaza bine totul, nici o problema sa stea stramb sau sa pun saibe. Reamintesc, proiectul este Grand Touring, deci incerc sa evit fier pe fier sau poliuretan 100%. Folosim doar unde este necesar.

Ca si calitate, nu am ce sa reporosez. Barele sunt pline, nu hallow, grele, bieletele sunt mai groase, totul inspira calitate.  Cu 1000$ mai putin in cont, era si cazul sa fie de calitate.


Si impresiile cu totul montat si strans la cuplu cu rotile pe sol.

Absolut incredibil. Doar cate un plastic sau numarul de inmatriculare de pe spate mai zdrangane la masina asta acum. Eu credeam ca este suspensia varza, ca bratele fata iar cer bucse noi, dar de fapt era totul din bielete si bare. Masina este extrem de bine inchegata acum peste capace de canal, limitatoare de viteza, rotile fata nu se mai comporta de parca ar avea strabism, amortizoarele parca lucreaza acum total diferit, de parca ar fi noi, pana si iesirea din curte in panta in diagonala a avut loc fara paraiturile clasice de sasiu torsionat. Cea mai buna modificare facuta vreodata!!!  O0

Volanul se simte putin mai greu acum, raspunsul la schimbarea de directie este clar imbunatatit, dar virajele... nu am iesit cu ea decat putin, dar am am luat niste giratorii si este ireal cum intoarce masina asta acum. Efectiv ramaneam in urma cu imaginea.  Pentru un Forester SH (cel mai moale) cu anvelope all season de dimensiuni OEM sa stea in halul asta, eu nu am experimentat pana acum. Pe asfalt usor umed se simte chiar si la limita cat de bine sunt echilibrate puntile intre ele si nici vorba sa mai fuga spatele, ci un predictibil inceput de power slide doar daca exagerezi cu acceleratia, dar nici vorba de subvirare sau supravirare. Abia astept sa vad cum e cu rotile de vara. Dar deja se simte ca pe sine.
Apropo de sine... peste calea ferata din Pipera (pentru cine stie) am trecut de parca era masina noua. Nici un clanc, nici un trosc, totul strans, adunat, legat pe dedesubt ca la o masina moderna.
De acum inainte, asta o sa fie prima modificare pentru orice Subaru imi va mai trece prin batatura. Si da, am zis de multe ori in ultima saptamana ca o vand, dar nu... nu pot sa o fac acum fara sa ma bucur de ce a iesit.

Inca un pas mai aproape de indeplinirea obiectivului... GT  >:D
« Last Edit: March 01, 2024, 00:11:03 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4922
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #401 on: March 01, 2024, 00:11:47 AM »
Ma asteptam la un efect mai temperat, dar daca aveai bieletele si bucsele decedate de mult, e si de acolo.

Vezi totusi ca trecerea de la 19 la 23 si 16-20 intareste semnificativ spatele. Rezistenta la torsiune e ^4 din diametru.
Ar trebui sa fie mai supraviratoare decat cum o stiai, deci cauta sa fii precaut o vreme, pan-o-nveti.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #402 on: March 01, 2024, 00:21:59 AM »
Multumesc de grija! Am luat-o din aproape in aproape si o sa mai testez. Dar inainte era subviratoare cu anvelopele astea all season. Acum este neutra. Suspensia este moale totusi, deci compenseaza/echilibreaza.

Nu ma mir ca ajung in sant cei cu coilovers si bare de 26f/22s
« Last Edit: March 01, 2024, 07:02:54 AM by MihaiFlorescu »

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #403 on: March 01, 2024, 00:48:24 AM »
Mihai, bravo! Am avut intentia sa scriu acum cateva zile cand am vazut barele inca nemontate...dar mi-am zis sa astept sa vad si rezultatul. Invidiez comportamentul asta pe sosea..asta as vrea si pentru SG ul meu; barele sunt plan dupa ce schimb integral suspensia, renuntand la SLS.
Intrebare: o mai scoti de pe sosea? Sunt curios cum se comporta cu barele astea pe un drum sa zicem .. forestier.
« Last Edit: March 01, 2024, 00:49:14 AM by Ilie »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #404 on: March 01, 2024, 08:55:54 AM »
Speed bumps luate in diagonala si se simte o limitare a cursei. Nu vad sa fie probleme pe un forestier intretinut insa.
La cum se simte masina acum, de teama sa nu uzez piesele nu imi vine sa o mai iau nici pe drumul ala pietruit de la mine din cartier, dar sa ies pe forestiere...
« Last Edit: March 01, 2024, 22:19:02 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #405 on: March 01, 2024, 09:15:34 AM »
Felicitări Mihai pentru modificare. Pare puțin cam mult dar ne spui pe parcurs cum merge. Geometria e făcută  ?
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 4922
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #406 on: March 01, 2024, 10:07:18 AM »
Interventiile la antiruliu nu afecteaza geometria.
Masinile sunt un compromis, calitatea drumului inclusa. Daca vede forestier agresiv 0.007% din timp, iar restul asfalt, who cares.
WRX SW 2002

marr

  • 2208
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #407 on: March 01, 2024, 18:22:53 PM »
Asta-i din ciclul “uite ce pot face, doua mâini dibace”!
Sincere felicitări pentru dedicatie, perseverenta si - bineînțeles - rezultat !
Sa te bucuri de agregat (si) mai mult decât ai făcut-o pana acum !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #408 on: March 01, 2024, 22:21:24 PM »
Multumesc! Revin cu impresii si dupa un drum mai lung. Monentan, in oras e super.
« Last Edit: March 01, 2024, 22:22:12 PM by MihaiFlorescu »

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #409 on: March 03, 2024, 22:55:23 PM »
Bravo, suna foarte satisfăcător ce ai reușit să faci! Mă gândesc că la așa rezultate nici nu mai contează cât te-ai chinuit cu șuruburile alea. Să te bucuri de ea cât mai mult!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #410 on: April 04, 2024, 12:25:39 PM »
Rezolvata asezarea evacuarii. Cei de la Pilot din Voluntari perfectionisti. Au stat sa aranjeze frumos tot. Daca ma hotarasc, e posibil sa fac DP cu catalizator sport direct la ei si atunci mai mutam tot traseul spre fata 1-2cm sa nu mai fie tipsurile iesite asa mult si sa am spatiu mai mult la diff. Multumit de rezultat.

Vorba lor: " E invidia! Trebuie sa arate perfect pe masina."
Si mi-a mai placut ca nu au avut comentarii de genul "mai bine o faceai la noi" sau "cat a costat? Ca o faceam noi mai ieftin.". Chiar au zis ca e misto traseul si ca se vede ca e o evacuare scumpa, ca nu are ce sa comenteze la sectiunea de mijloc.






« Last Edit: April 04, 2024, 20:52:13 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #411 on: April 04, 2024, 13:14:33 PM »
Arată foarte bine. Acum ar trebui să fi mulțumit. 😁
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Muttley

  • 4922
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #412 on: April 04, 2024, 13:28:22 PM »
Super ingenioasa ideea cu tevile infipte, care amplifica abaterile de pozitie.
Cocalarul care stie citi si citeste "invidie" articulat hotarat acolo, te pune la pomelnic.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #413 on: April 04, 2024, 14:40:43 PM »
In realitate se vede si mai bine, dar camera telefonului deformeaza cumva. Masina nu este asa de tuguiata.
Ca idee, asa arata inainte finala pe dreapta, si nici aia pe stanga nu era perfect centrata, dar nu ma deranja asa tare.




Si ca sa nu dau cu maro in firma, producatorul nu are nici o vina. Finala din dreapta fusese lovita si deformata. Ochiul meu a vazut doar ca tips-ul avea o infundatura, poza si detalii oferite de vanzatorul din Austria care incercase un montaj pe Outback XT si renuntase pentru ca trebuia modificat tare traseul.
Azi mi s-a aratat si am observat ca finala fugise din teava si era usor deformata in spate, unde se prinde teava. Deci de asta nu statea bine.
In fine... am iesit la 60% din costul unui sistem nou si sunt impacat cu asta.
« Last Edit: April 04, 2024, 15:09:53 PM by MihaiFlorescu »

NicNic

  • 161
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #414 on: April 05, 2024, 02:42:43 AM »
Fain arata. E chiar foarte atent pozitionata evacuarea.

E o bucurie sa vezi ca sunt posibile si astfel de lucrari.

Imi da speranta ca se poate si la masina mea ....  :)




Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #415 on: April 05, 2024, 13:55:55 PM »


Ca tot e la moda sa postezi poze cu masina vinerea, mai pun si eu una, ca tare imi place cum ii sade acum.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #416 on: April 05, 2024, 14:12:04 PM »
Arata fain! Eu , in locul tau , faceam un cot de 90 si sudam si tevile alea lungi! 😅

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #417 on: April 07, 2024, 13:16:19 PM »
Dupa ce m-am umblat cu modele 2024, am zis hai sa mai rezolv din greierasi la Frosty.

Polishat hayonul si montat un suport de numar premium ca sa nu mai zdrangane la fiecare denivelare.

Apoi, dupa recitit instructiunile si intrebat la RSD despre bucsele cusco, unde mi s-a confirmat ca nu necesita gresare, am desfacut suportii de la cea de pe fata, am uns bucsele cu ce imi ramasese de la superpro de la bielete si e liniste iar.

Deci chiar si bucsele care sunt etichetate non-grease au nevoie de alifie, altfel scartaie peste speed bumps luate cu ambele roti in acelasi timp si pastrati orice unsoare va ramane ca nu stiti cand va mai trebuie.



De fapt, acel nimic e cu urme de Bead Maker acum mult timp. Insa plafonul are vopseaua originala destul de uscata si trebuie polish ca sa tina orice ii dau peste.

Muttley

  • 4922
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #418 on: April 07, 2024, 21:40:50 PM »
Bucsele poliuretanice greaseless, cu puful ala la interior, sunt candidatul perfect pentru gresare, ca retin grasimea ca niste mame eroine.
Vaselina siliconica e pe toate drumurile  ^-^
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #419 on: April 07, 2024, 22:19:42 PM »
O fi vaselina aia pe toate drumurile dar daca vrei un "5 minute job" reusit duminica la pranz ca ti se nazare, te scuteste de un drum la orice magazin mare de bricolaj, daca nu mai ai altceva in casa.