Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13930
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #420 on: May 05, 2024, 20:49:26 PM »
Acum aproximativ 2 saptamani m-am trezit cu o ezitare pe acceleratie usoara. Am crezut ca e cutia care voia sa schimbe si nu a mai schimbat. Apoi a dat in nas cu alta ocazie pe la 3000 fara cel flash si fara erori.
Ma duc sa pun benzina proaspata si cand dau sa pornesc cu motorul cald intai invarte si pare ca porneste apoi incepe sa invarta iar mai mult si porneste cu check engine si tot tacamul. Zic bun, macar vad ce e.



Azi a facut iar la o pornire desi in mers nu a mai avut ezitari.

Sunt deschis opiniilor. Ce inseamna circuit A? E pe stanga sau pe dreapta? M-am uitat pe dreapta langa turbo si e totul in regula si vizibil. Pe stanga la sofer nu reusesc sa vad nimic din cauza cablurilor si a furtunaselor de tot felul.

Daca e de schimbat senzorul, se recomanda in pereche sau doar unde e defect e suficient? 

Nu se manifesta la fiecare pornire. Dar nici nu prea am mers cu masina in ultimul timp sa imi dau seama daca face des sau rar. Dupa ce am sters eroarea masina tragea de rupea, deci e clar ca in timp ceva nu ii place si umbla la avans.
« Last Edit: May 05, 2024, 21:40:25 PM by MihaiFlorescu »

Xander

  • 1266
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #421 on: May 05, 2024, 21:02:38 PM »
• Faulty Camshaft Position Sensor
• Camshaft Position Sensor harness is open or shorted
• Camshaft Position Sensor circuit poor electrical connection
• Faulty starter motor
• Starting system circuit
• Dead (Weak) battery

• Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
• Lack/Loss of Power
• Engine Stall
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13930
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #422 on: May 05, 2024, 21:10:48 PM »
Merci xander. Asta am vazut si eu. Chiar am consultat wiring diagram dar nu scrie care este circuit A. Iar cablajul e tot izolat deci vizual nu am ce sa verific mai mult decat faptul ca mufa e bagata in senzor...

Xander

  • 1266
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #423 on: May 05, 2024, 21:17:21 PM »
Cu plăcere. În afară de circuitele electrice unde ai nevoie de ajutor profesionist să le măsori, nu ar trebui să excluzi nici bateria și nici alternatorul de la testare. Iar la sfârșit senzorul respectiv. Poate fi și ecu dacă toate sunt ok.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13930
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #424 on: May 05, 2024, 21:38:31 PM »
Bateria e ok. Chiar a fost de curand pe redresorul smart pe functia de mentinere cand a stat parcata mai mult si a fost pe full cand l-am deconectat. Alternatorul merge bine intrucat voltajul se schimba intre functionarea cu si fara consumatori.
Faptul ca am avut ezitarile in mers ma face sa exclud alternatorul sau starterul.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #425 on: May 05, 2024, 22:25:21 PM »
Pare a fi pe partea pasagerului


La fel inteleg si de aici

MihaiFlorescu

  • *
  • 13930
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #426 on: May 29, 2024, 19:49:46 PM »
Aruncati cu idei va rog. Intreruperile chiar apar aleator. Sunt zile la rand cand nu zice nimic. Azi mi s-a oprit motorul de doua ori pe aceeasi strada, fiind in coloana nemiscat, in Drive cu piciorul pe frana fara nici un alt consumator in afara de radio. E prima data cand patesc.

A pornit la loc din prima, nici o eroare, totul normal.

Incep sa cred ca poate am exclus prea devreme cutia automata sau poate o impamantare sa nu mai aiba contact bun?

Nu pot sa zic ca ies sa fac un log pentru ca se intampla foarte rar, dar am observat ca apare intre 2-3000 rpm pe accelerare. Fara CEL flash on knock. E doar o infranare pentru o fractiune de secunda.

Ultima data cand am fost la baieti si am schimbat curelele de accesorii ne-am uitat si la distributie de curiozitate si cureaua era ca noua, totul la semne pe stanga si pe centru, iar pe dreapta nu am mai dat jos capacele, deci as exclude distributia...si daca era, trebuia sa dea misfire. La fel si daca ar fi fost bujiile sau bobinele zic eu.
« Last Edit: May 29, 2024, 19:59:32 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1248
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #427 on: May 29, 2024, 20:45:00 PM »
Benzina proasta? Sau pompa de benzina da rateuri?
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

andea79

  • *
  • 4011
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #428 on: May 29, 2024, 21:25:24 PM »
eu as schimba senzorul ala de pozitie axa cu came si/sau as scoate/verifica mufa/cablatura lui
(semnalul lui este utilizat si pt. sincronizare aprindere si daca returneaza prostii funky shit may happen )

MihaiFlorescu

  • *
  • 13930
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #429 on: Today at 08:16:36 »
Dan, daca era benzina, dadea knock. Si oricum deja am 3 plinuri cu benzina diferita.

Multumesc Vali! In weekend o bag in curte sa ii pun papucii de plaja ca vin caldurile alea de peste 30 celsius si mai arunc o privire la senzoz, scot, curat etc. Comand daca trebuie sau incerc sa schimb stanga cu dreapta daca am nervi de dat jos intercooler, baterie si ce mai trebuie sa ajung la cel de pe stanga.

dan_b

  • 1248
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #430 on: Today at 10:31:35 »
Da, ma gandeam mai exact la filtrul de benzina din pompa de benzina. Cumva si in ideea in care mai nimeni nu le schimba vreodata, desi au o durata de exploatare de 90.000 km, conform manual.
Foarte probabil, insa, Andea a intuit corect problema si in cazul asta, cum are obiceiul sa faca de cele mai multe ori :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.