Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #60 on: January 09, 2022, 15:17:10 PM »
umplut cu oțet și lăsat cat mai mult timp, minim o zi sau

Poţi pune o întrebare şi pe FB. Acolo vei găsii adevăraţii specialişti în oţet şi zarzavat. :)
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #61 on: January 09, 2022, 15:27:28 PM »
Incerc și descântec la vrăjitoare.
... Sau un radiator flush plus aerisire.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #62 on: January 09, 2022, 19:20:42 PM »
Din experienta pe care o am cu schimbatoare de caldura industriale, odata colmatate, poti cel mult sa ameliorezi performantele fara a demonta complet circuitul.
Aici sunt dati pasii pentru a demonta complet radiatorul de habitaclu. nu e chiar de speriat si macar asa poti testa clar daca e radiatorul infundat sau nu.
Logic ar fi totusi sa fie ceva din distributia de aer, nu din radiator

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #63 on: January 09, 2022, 20:12:27 PM »
ma bag si eu in seama :)
am si eu aceeasi problema in sensul ca vine caldura in fata stanga , dreapta iar pe mijloc doar pe jumatatea dinspre sofer - la mine a aparut dupa demontarea bordului din alte motive si este zic eu din ceva plasticuri/fante/motorase care nu au fost aliniate 100% corect pt. ca mergea ok inainte ... eu nu m-am agitat la mine dar ... poate fi la fel :)

dan_b

  • 1236
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #64 on: January 09, 2022, 20:16:24 PM »
Probabil aveti masini cu wife sensor :)
Se stie ca sotiile se incing la cea mai mica eroare, asa ca temperatura pe partea dreapta este default mai scazuta ca sa compenseze :)
Decat zic :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #65 on: January 09, 2022, 20:31:38 PM »
adevaru-i ca mie imi place caldura la maxim, la sotie nu ... deci it's  a feature not a bug :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #66 on: January 09, 2022, 20:41:04 PM »
Desfăcând la filtrul de polen am putut verifica atunci comutatorul cald rece care funcționează. La fel și cel de direcționare fata/sus/jos. Am înțeles că mai e ceva ce se verifica pe la șofer. Acolo o sa mai verific.

Inițial și mie mi s-a părut foarte aiurea ca pe tot ce înseamnă stânga (parbriz, picioare, fata) sa bage fierbinte să te arzi la mâini dacă atingi fantele și pe dreapta sa fie mai rece aerul suflat decât cel din mașină.

O să vad și ce alte componente ar mai putea fi și tind sa vă dau dreptate. Doar din calorifer, după 3 ore de mers continuu tot se muta niste căldură prin tot corpul radiatorului, chiar și colmatat, doar că nu există nimic documentat și majoritatea spun că au rezolvat problema schimbând radiatorul.

PS: la mine sotia a zis că își calcă pe mândrie și o să o conducă, deși a zis că niciodată n-o va face pentru că îi lipsește o pedala, doar ca să stea pe partea care bagă căldură.
« Last Edit: January 09, 2022, 20:42:45 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1236
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #67 on: January 09, 2022, 20:41:45 PM »
Asta ziceam si io :)
Feature, extra option, safety :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

dan_b

  • 1236
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #68 on: January 09, 2022, 20:43:53 PM »

PS: la mine sotia a zis că își calcă pe mândrie și o să o conducă, deși a zis că niciodată n-o va face pentru că îi lipsește o pedala, doar ca să stea pe partea care bagă căldură.
:)))) problem solved
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #69 on: January 09, 2022, 20:53:00 PM »
PS: la mine sotia a zis că își calcă pe mândrie și o să o conducă, deși a zis că niciodată n-o va face pentru că îi lipsește o pedala, doar ca să stea pe partea care bagă căldură.

Deci va trebui sa iti cauti masina curand ...

Sotia nici nu a vrut sa auda de automata cand i'am schimbat masina acum 4 ani. Acum, ca a tot avut drumuri la Buc si ca s'a aglomerat si Constanta, parca n'ar mai deranja'o o pedala in minus  ::)

LE:
72162 U/T cica ar fi actuatoarele pentru amestecul de aer, acolo as verifica in primul rand
« Last Edit: January 09, 2022, 21:12:02 PM by andrei0241 »

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #70 on: January 14, 2022, 15:44:58 PM »
Nah, Mihai, bine ai venit in pădurea cu melci!
Sa o stăpânești sănătos și ce sa zic, sa te ocupi de asta cel puțin ca de celalalte. Se vede ca nu ai mai avut de mult un proiect adevărat și ți-ai luat acuma multiple.
Spor și sa te bucuri de ea și sa găsești și rezolvi micile probleme ce le are.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #71 on: January 14, 2022, 16:24:09 PM »
Multumesc! Pare sa ma multumeasca tot pe partea mecanica pana acum, lasand si loc de mai bine, sa nu ma plictisesc. Deci, clar ma voi ocupa de ea cel putin la fel de bine ca si de celelalte.
Acum incerc doar sa imi fac timp si sa ma calmez putin ca imi vine sa ma apuc de toate odata.

Theophilus+Julsey

  • 838
  • 2004 Forester 2.0XT / 2009 Justy IV
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #72 on: January 14, 2022, 16:43:38 PM »
Și eu am câteva proiecte in derulare, dar când ies afara, îmi trece cheful :-[

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #73 on: January 16, 2022, 20:28:51 PM »
Unii postează poze despre cum au murdărit mașina, eu încă experimentez variante de curățat interiorul. Fiecare cu ce are. Am incercat astăzi o variantă mult mai prietenoasă pentru piele, deși mai anevoioasă pentru mine. Mecanic rămân pe varianta asta (o combinație de abur, microfibre, perii, pensule într-o anumită ordine și de o anume duritate) și chimic mai trebuie să îi dau puțină forță înapoi ca să fie ce trebuie.

Încercând să văd dacă e ceva ce nu funcționează la aer, am dat jos masca, unitatea audio și parte foarte mică din traseul de aer. In afara de praf, nimic neobișnuit. Toate mecanismele se mișcă după cum reglez eu aerul. Cel puțin așa se vede la exterior.  :-\

Dacă tot am desfăcut, am curățat bine toate piesele din care a ieșit super multa mizerie și am pus totul la loc. Nu am fotografiat chiar totul, asa ca pun ce am.














Ce pare că nu a ieșit, de fapt sunt mici zgârieturi care au șters culoarea de pe pielea sintetică.
« Last Edit: January 18, 2022, 08:16:58 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #74 on: January 21, 2022, 18:35:46 PM »
Teaser. Mai multe saptamana viitoare.


Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #75 on: January 21, 2022, 18:48:19 PM »
Arată bine. Și la foresterul meu se cere volanul îmbrăcat.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #76 on: January 27, 2022, 16:50:41 PM »
Am pus pauza la curatat pentru ca a fost mult prea frig afara, dar nu am stat degeaba. Aceasta este cea mai mare transformare de cand este la mine masina. Poate nu pare mare lucru, dar ca si experienta tactila si vizuala pentru mine este total altceva.

- Schimbat garnituri circuit de A/C, inclusiv ceva supape, plus umplere cu freon

- Presuri Rezaw Plast pentru ca nu am gasit originale si cel de la sofer era putin taiat si reparat de mine cu ceva silicon negru si banda pentru hidroizolatie (se vede in poza 3). Am si in Hyundai de 3 ani si sunt foarte multumit de ele. As fi luat original dar nu am gasit

- Downgrade de la 6CD la 1CD dar cu display din secolul acesta de pe SH Facelift (O sa fac un tutorial intrucat are nevoie de un adaptor pentru functionare. Nu e chiar direct fit). Se aude mult mai bine acest Clarion fata de Matsushita Electric de pe 2008-2010.

- Retapisat volan personalizat cu piele mult peste ce se pune din fabrica. Culoarea e >90% acolo. Camera accentueaza putin diferenta de culori, dar in realitate nu se observa. Toate volanele au fost facute la acelasi atelier, dar de data aceasta pielea este chiar peste orice asteptari.

Mai am o urgenta estetica la bara fata si de rezolvat cu aerul cald in interior si apoi restul vor fi mofturi sau pur si simplu mentenanta.



















« Last Edit: January 27, 2022, 17:00:33 PM by MihaiFlorescu »

dan_b

  • 1236
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #77 on: January 27, 2022, 17:34:33 PM »
Biutiful :)
Poti sa traiesti din detailing linistit, zic eu :)
Asa nu mai dai bani nici la psiholog pt ocd :))
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2208
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #78 on: January 27, 2022, 18:18:39 PM »
Super meseriașă refacerea volanului ! Sincere felicitări meșterului !
Si noua unitate audio arată bine, dar eu unul nu stiu dca mi-as fi bătut capul cu asta.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #79 on: January 27, 2022, 19:06:00 PM »
Da, cu volanul asta chiar simt ca am o masina premium, pentru prima data. Nici outback-ul nu inspira senzatia asta. Si stim toti ca Subaru si premium nu aveau loc in aceeasi propozitie pana in 2015.

In principiu unitatea audio are mai multe roluri, cel estetic fiind doar primul enuntat. Apoi calitatea sunetului este net superioara si suficienta pentru mine. Are conectivitate bluetooth, desi nu am incercat-o, dar se poate rezolva si asta daca nu merge fara tot pachetul cu telecomanda de sub volan pe care nu o am. Si nu in ultimul rand, are intrare pentru camera, in cazul in care ma hotarasc sa ii pun pe spate, toate intr-un design functional ai o integrare armonioasa cu interiorul. Chiar vreau sa ii pastrez un aspect cat mai aproape de OEM. As zice OEM+ ca obiectiv.
Iar pentru mine prezenta butoanelor fizice pentru volum si posturile salvate este "must have", ceea ce nu se mai gaseste la tabletele aftermarket.

Iar faptul ca sunt multe SH-uri diesel la dezmembrat face ca pretul sa fie la un sfert din orice gasesti aftermarket.
« Last Edit: January 27, 2022, 19:10:50 PM by MihaiFlorescu »