Frosty XT - Mambo no. 5
Subaru club Romania

Frosty XT - Mambo no. 5

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #260 on: September 24, 2022, 23:53:30 PM »
Când faci un log și pe la viteza ce se apropie de o valoare cu 2 in față și turatie aproximativa 6k incepe ceva să lovească în dreapta față, să huruie și crezi că s-a împrăștiat  turbina, dar de fapt a sărit carenajul și freacă pe jos, in roata și se face bucăți.

Pfiu!

Și tocmai ce îi montasem deflectorul ăla, nou, original... A rupt și fusta de la bară. E ceva aerodinamica acolo...






« Last Edit: September 24, 2022, 23:56:21 PM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #261 on: September 25, 2022, 00:24:27 AM »
Aia e, alta fusta, alti pantaloni si gata  :laugh:
Ai avut toate clipsurile puse corect? Ca totusi, banuiesc ca nu ai ajuns des la viteza aia, deci a cedat din prima, cum ar veni
« Last Edit: September 25, 2022, 00:25:39 AM by andrei0241 »

Muttley

  • 4913
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #262 on: September 25, 2022, 08:53:34 AM »
Horror. D-aia nu-mi place viteza. Posesorului breakului visiniu i s-a rupt scupu' de pe capota.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #263 on: September 25, 2022, 10:29:29 AM »
Chiar ii pusesem și clipsuri dar avea o mica bucată care intra în bara lipsa. Probabil deflectorul acela a acționat ca o frână și la viteza aia a tras totul în jos. Și carenajul este moale. S-a rupt pe lângă doua clipsuri bune. Probabil tot sistemul e bun pe off road să îndepărteze pietrele din fața rotilor și brațelor, dar nu a fost neapărat gândit pentru viteza mare.

Muttley, nici nu vreau să mă gândesc cum ar fi fost cu un scoop in parbriz. Până să trag pe dreapta, in cele câteva secunde m-am gândit la toate, de la planetara, la evacuare, la ceva scut termic, la wastegate, cutia de viteze. Adevărul e că și eu sunt fan accelerație și viraje, dar ce sa fac daca 4AT are treapta a 3-a până la 200...
« Last Edit: September 25, 2022, 10:30:56 AM by MihaiFlorescu »

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #264 on: September 25, 2022, 10:56:32 AM »
Horror. D-aia nu-mi place viteza. Posesorului breakului visiniu i s-a rupt scupu' de pe capota.

Asta e cea mai tare poveste cu iz pescaresc... " pai cum satz spun vericule, aveam eu un subaru , si erea tunata grav masina, alea alea... i-am dat o spaneta de a zburat farasu de pe capota... sa mora gibilan!"

Nu zic ca nu e adevarat , but one hell of a story!
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #265 on: September 25, 2022, 12:57:28 PM »
Inseamna ca io-s norocos, sau SG-ul e mai ne-caramida. Carenaju' meu pe dreapta fata e muci de cand am luat masina (2011), flapsul se tine in niste amintiri de clipsuri si un soricel de franjurii de la carenaj, dar nu s-a intamplat nimic singura data cand i-am dat un doi douazeci, sa vad daca mai poate...  ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #266 on: September 25, 2022, 19:24:12 PM »
După reţeta lui MF, acum 10 ani, am reuşit să stric ambele carenaje la XT.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Muttley

  • 4913
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #267 on: September 25, 2022, 21:21:56 PM »
Asta e cea mai tare poveste cu iz pescaresc... " ... sa mora gibilan!"
Cu permisiunea lui Florescu...
Ma dezic de ultima bucata, nu-mi sta-n vocabular.
Pofteste iz. Dar ia cu paine, sa nu se lase cu greata de la iz.







WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #268 on: September 25, 2022, 21:55:29 PM »
Scuze Mihai pentru off topic.
Ala este scoop OE? Ma faci sa am 2nd thoughts cu privire la montarea scoopului de STI pe Forester, vopsit si din lipsa de timp, inca in cutie prin casa.
Nu de alta, dar circul relativ des spre Orastie iar noaptea dupa ce trec de Sibiu.. :-X

Muttley

  • 4913
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #269 on: September 25, 2022, 22:16:58 PM »
Masina are topic, redundanta imi repugna. Cauta.
WRX SW 2002

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #270 on: September 25, 2022, 22:37:00 PM »
Geniala faza! Sa -i dai pana zboara farasu de pe capota. Cred ca aia de la mitsubishi au facut mai multe teste de nu au pus scoop...
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

Muttley

  • 4913
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #271 on: September 25, 2022, 23:07:24 PM »
Lancer EVO are FMIC din fabrica. Pescareasca si asta.
WRX SW 2002

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #272 on: September 26, 2022, 10:04:13 AM »
Dupa ce am vazut cel mai recent episod the grand tour, nu pare pescareasca.  ::) ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #273 on: September 26, 2022, 20:40:06 PM »
Lancer EVO are FMIC din fabrica. Pescareasca si asta.

Outlander turbo il are pus sus . E un loc bun pt motan iarna , ca e cald . :))
Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #274 on: September 29, 2022, 13:34:30 PM »
Pot spune "I've been officially tuned amatoriceste"  O0

Numerele sunt de prisos. Modificari de power oricum nu am,  toate catalizatoarele sunt la locul lor, dar am vrut soft sa fiu sigur ca totul este reglat pentru motorul in care s-a umblat, chiulasele din care s-a luat un plan si asa mai departe.
Am ales aceasta perioada pentru ca sunt temperaturi medii si sper sa nu fie nevoie de mari ajustari iarna/vara. Am pornit cu benzina 98 pentru primele versiuni si in final am ajuns la jumate-jumate benzina de 98 cu 100, in ideea ca cine stie ce benzina de 100 nimeresc sa nu fie chiar de 100 pe parcurs, mai ales ca nu urmaream sa scot si ultimul calut din motor.

Ca si perceptie, este total altceva. Comportamentul total diferit, boost maxim pe la 3500rpm si reuseste sa tina cat de cat pana pe la un 4200 apoi incepe sa ramana fara vlaga TD04. Nici o problema, pentru ca oricum eu imi doream sa fie mai vioaie in zona de mijloc a turelor, potrivit pentru stilul meu de mers si dupa ce si cum face si cutia automata. Pentru o masina de strada mi se pare inutil sa ai toata puterea sus.
Pot spune ca mi se pare chiar agresiva fata de cum era inainte in jurul a 4.000 rpm. Am redescoperit senzatia de WRX.  :-* Nu mi se mai pare acum doar un suvulet care se misca binisor.

Tot respectul meu pentru Vali, care a avut rabdare si a rupt din timpul lui pentru a modifica softul si a interpreta multele loguri. Abordarea super safe a fost peste asteptari, plecand de la boost bine sub valorile de fabrica si urcand de acolo, ajustand timing, AFR etc. Softul a venit la pachet cu 3 harti, mici ajustari si corectii pe partea de siguranta cum stie Vali sa faca, CEL flash on knock si asa mai departe.

Cu toata distractia, la temperaturile de afara nu am sarit niciodata de 100 de grade la apa, iar in majoritatea timpului a vazut valori sub acest prag. Oricum, urmeaza radiator, probabil din Australia pana la urma.

Iar acum trebuie sa o fac sa se si opreasca si sa ia curbe la fel de bine... si sper sa si arate cat de cat prezentabil.
« Last Edit: September 29, 2022, 13:37:28 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #275 on: September 29, 2022, 15:28:11 PM »
yeeey ... racheta :)

andrei80

  • 1161
  • 7500rpm, no boost... No more. XT ftw!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #276 on: September 29, 2022, 16:24:40 PM »
Super! Iar Vali... Jos pălăria! Toți suntem datori și recunoscători! Și acum tot soft cu origini amatoricești am...🍷🤗
Ex Forester XS 2.0 2006 MT
Ex Forester XT 2007 MT
Forester XT 2003 AT

Xander

  • 1252
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #277 on: September 29, 2022, 18:46:16 PM »
Încă un șofer de Subaru mulțumit. :)
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #278 on: October 16, 2022, 22:45:18 PM »
Am făcut 10.000 km cu mașina în 10 luni. Sincer, credeam că o să fac cam 6.000 pe an, maxim 8.000, dar am cam mers. Și îmi place. Tine motorul se pare :))

E o mașină buna la toate cum îmi doream. Tot cea mai urâtă o consider, dar e a mea și măcar simt că bifează tot mai multe căsuțe.

Urmează revizie frâne față cuprinzătoare, doar sa am puțin timp de asta.
« Last Edit: October 17, 2022, 08:02:21 AM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Frosty XT - Mambo no. 5
« Reply #279 on: November 22, 2022, 17:57:35 PM »
115.300km.

Am schimbat uleiul cu acelasi AMSOIL 5w-40 European Improved formula. Putin peste 3000km de la ultimul schimb. Filtru Subaru si inel etansare buson Subaru. Uleiul vechi mirosea foarte tare a benzina. Si in acesta am avut norocul sa pun de la benzinaria care a creat probleme in Hyundai (OMV rond Pipera - Voluntari). Aici nu am avut knock dar am ajuns pentru prima data sa vad consum de peste 18%.
Am vrut ulei proaspat, avand in vedere ca acesta a fost plimbat prin concedii pe la temperaturi mari. In primavara probabil ca o sa trec la un 5w-50 intrucat pe acesta il mananca la mersul in oras, si nu are nici TBN prea bun, chiar daca HTHS si vascozitatea sunt o idee peste European Classic. Pentru iarna ar trebui sa fie arhisuficient.



Cu ocazia frigului am schimbat si radiatorul de caldura din habitaclu. O nebunie sa faci asta la automata din cauza lipsei spatiului. Malakay s-a chinuit pret de cateva ore sa efectueze schimbul. Multumesc si pe aceasta cale baietilor de la Garajul lui Gheghe si Malakay! Nu inteleg de unde mazga din cel vechi daca antigelul este curat, sistemul a fost spalat etc.
L-am pus pe cel nou si momentan baga aer cald prin aproape toate fantele. Sunt unele unde este caldut si nu fierbinte. O sa ii fac o aerisire cu palnia, intrucat acum nu am golit sistemul si este posibil sa mai fi ramas ceva aer. Cert este ca in masina este acum cald peste tot si se poate merge lejer. Ca idee, cu incalzirea pornita motorul sta 88-89 la mers normal si a urcat pana la maxim 94 o singura data dupa ceva depasiri in forta. Temp. exterioara 11 grade. Deci inca o data se dovedeste cat de subdimensionat este sistemul de racire original daca un radiator de habitaclu poate sa faca o diferenta mare. Scriam in postari anterioare ca de cand a venit frigul sta la 92-93. Deci scadere de 2-3 grade.






Am prins oferta super buna la automobilus de Black Friday si mi-am comandat bascule complet echipate si capete de bara. Nu pot sa descriu in ce hal sunt toate bucsele pe sub masina. Vreau sa incep incet incet sa schimb din ele. Dar asta intr-o postare viitoare.


La parti negative noi, se pare ca servodirectia e pe duca. De cand cu frigul a inceput sa fie pompa zgomotoasa si asistenta sa fie pe masura turatiilor. O sa incep clasic, cu un oring si furtun si daca nu merge, pompa noua.


In rest, o placere sa merg cu masina asta. Este un GT in devenire cu mare potential. Si daca 3000km vi se par putini pentru un schimb de ulei, mie imi pare ca merge mult mai lejer acum si parca este si mai silentios motorul, iar accelerarile sunt mai in forta.
« Last Edit: November 22, 2022, 18:12:07 PM by MihaiFlorescu »