Monitorizare, senzori, ceasuri suplimentare Subaru
Subaru club Romania

Monitorizare, senzori, ceasuri suplimentare Subaru

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Monitorizare, senzori, ceasuri suplimentare Subaru
« Reply #20 on: April 13, 2023, 23:32:29 PM »
So, baby steps.
Intr'un final au sosit si ceasurile: Wideband AFR AEM si Oil Pressure/Temperature SPA.
Lucrez acum de sarbatori sa eliberez alte cateva zile spre weekendul viitor cand am in plan sa pun pe masina cele cateva baxuri de piese adunate in ultimul an.
Pana atunci incerc sa imi fac temele, astfel sa evit cat pot de mult timpii morti cu masina desfacuta in garaj.

Acum, referitor la pozitionarea senzorului de presiune, am gasit minunea astea pe net:



In ideea in care as pune senzorul de presiune in locasul de sub alternator si in acelasi timp as pastra in uz si senzorul manocontact.
Inca sunt in debate cu mine insumi vis a vis de pastrarea senzorului..
Sa iau oare in considerare sa pun senzorul de presiune la capatul unui furtun flexibil metalic, sa evit eventualele socuri/vibratii care sa accelereze decesul?

Acum, unde sa pun senzorul de temperatura? Sub intercooler sau in unul din capetele chiuloaselor? Cat de relevanta/mare este diferenta de temperatura a uleiului intre aceste doua locatii?

@Muttley, inteleg ca tu ai montat deja SPA. Imi poti spune ce a mai fost nevoie in plus? Adaptari, mufe, etc?

Imi voi face ulterior griji de pozitionarea ceasurilor in masina..sa le vad in prima faza functionale :)
« Last Edit: April 14, 2023, 00:55:07 AM by Ilie »

Muttley

  • 4922
Re: Monitorizare, senzori, ceasuri suplimentare Subaru
« Reply #21 on: April 14, 2023, 00:12:01 AM »
Ce am facut eu e prezentat in detaliu pe topicul meu, undeva in jurul decembrie 2019 - ianuarie 2020.

No, mai scriu o data.
- sub alternator n-am umblat, am lasat manocontactul oem la locul lui, ca mi-e drag martorul ala din tabloul de bord.
- temperatura SPA - in chiulasa stanga. Aia pentru ca e usor, pentru ca nu-l deranjeaza vibratiile de amplitudine ridicata, in consola cu distanta mare de axa motor. Desi e filet NPT, l-am fortat in gaura BSP din chiulasa si 4 ani mai tarziu e bine-mersi, nu curge. Nu recomand a se proceda asa, poate la altul crapa ceva. Doar spun ca eu asa am facut.
- presiune SPA - sub intercooler, pe blocul motor. Asta e gras si greu, ala e locul cel mai linistit de pe intregul motor, deasupra arborelui cotit. Trebuie adaptorul de manocontact de sub alternator, piesa OEM Subaru. Se scoate dopul din fabrica, se pune adaptorul.

Nu am folosit adaptor precum cel din poza ta sau furtun din dorinta de a evita, pe cat posibil, pungile de aer.
Adaptorul din poza ta nu cred sa aiba loc sub alternator. S-ar putea sa aiba loc sub intercooler totusi, si ti-ar permite sa lasi chiulasa in pace.
De diferente de temperatura nu mi-as face griji, la o adica ai nevoie sa-ti setezi niste repere si cam atat, nu valoarea insasi te intereseaza, cat abaterile de la regimul obisnuit. E doar parerea mea. De exemplu, cu temperatura in chiulasa, la mers normal sau chiar la fataiala in oras pe canicula, nu trece de 88-89 grade. Cand ii dau omor, sa zic serpentine in urcare, cam dupa 5 minute depaseste 100 grade, moment in care incep sa ma gandesc sa incetez. Parca o data era drumul intr-atat de frumos si liber, incat am dus-o pana-n 106 grade, oricum, inca foarte safe. Idem, cat e sub 20 grade, o las pe loc. Cat e sub 65 grade, fara sarcina plina, turatie maxim 3000-3400 sa zic. Cat e sub 80 grade, fara turatie mare plus sarcina plina (adica pull). Repet, repere.

Eu unul, de dragul marjei de siguranta, as alege locatia cu temperatura mai mare. De fapt asta am si facut, punand NPT-ul ala mic in chiulasa, a fost deliberat si constient.
Singurul lucru nepotrivit sa-i zic, a fost sa bag NPT tata in BSP mama. Flanc spira la 60* in flanc la 55*. Si ceva sutimi pe pas parca. Data viitoare as face fix la fel, dar fiecare cum crede si simte.

In afara de adaptorul OEM, iti mai trebuie o tubulara de cat e adaptorul ala. Am luat de tabla din Hornbach parca. Scrie pe topicul meu, nu mai stiu.
WRX SW 2002

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Monitorizare, senzori, ceasuri suplimentare Subaru
« Reply #22 on: April 14, 2023, 00:43:23 AM »
Ce am facut eu e prezentat in detaliu pe topicul meu, undeva in jurul decembrie 2019 - ianuarie 2020.

No, mai scriu o data.

In afara de adaptorul OEM, iti mai trebuie o tubulara de cat e adaptorul ala. Am luat de tabla din Hornbach parca. Scrie pe topicul meu, nu mai stiu.

Sunt convins ca ti'au urat si altii, ma asez deci si eu la coada: sa'ti dea D'zeu sanatate! Merci frumos pentru ajutor!
Sarbatori cu bine!

LE: singurul dezavantaj care imi vine acum in minte vis a vis de imprecherea NPT cu BSP ar fi in cazul in care moare senzorul; adica scos senzor si bagat altul..ipotetic, s'ar cam macina ceva acolo..nu stiu care filet e mai moale acum.

« Last Edit: April 14, 2023, 19:22:57 PM by Ilie »

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Monitorizare, senzori, ceasuri suplimentare Subaru
« Reply #23 on: April 14, 2023, 19:23:23 PM »
Ce am facut eu e prezentat in detaliu pe topicul meu, undeva in jurul decembrie 2019 - ianuarie 2020.


In afara de adaptorul OEM, iti mai trebuie o tubulara de cat e adaptorul ala. Am luat de tabla din Hornbach parca. Scrie pe topicul meu, nu mai stiu.

*M'am apucat acum sa iti rasfoiesc topicul. De la pagina 128 incepe saga. Jos palaria pentru documentarea operatiunii!

Muttley

  • 4922
Re: Monitorizare, senzori, ceasuri suplimentare Subaru
« Reply #24 on: April 15, 2023, 11:42:42 AM »
Oricum folosesti ceva lichid de blocare sau etansare pe filet. Urmatorul senzor ar trebui sa intre mai usor si cam atat.
WRX SW 2002