STi vs. ...
Subaru club Romania

STi vs. ...

Sese

  • 468
Re: STi vs. ...
« Reply #20 on: August 22, 2018, 14:41:17 PM »
Europa impune masuri care favorizeaza monopolurile. Tehnica si cu politica nu se impaca niciodata.

exact ca in politica, oricine altcineva este de vina :)
sa fim seriosi, cerintele/regulile astea nu au aparut asa peste noapte ...

Da, se stia demult. Regulile s-au schimbat inca de la Dieselgate.

Doar ca nu i-a interesat absolut deloc.

Asta este si motivul pentru care au renuntat intr-o prima faza la diesel. Nu le convenea sa mai investeasca in a-l face mai putin poluant.

marr

  • 2205
Re: STi vs. ...
« Reply #21 on: August 22, 2018, 14:46:53 PM »
Concluzia:
Subaru e câh - ce bine ca exista  Hyundai / KIA !

Aveti de unde alege ...

PS: Io, daca-s mai cu capu-n straița, prefer sa-mi dau banii pe un Subaru, cu toate minusurile lui ( fara turbo, fara cutie manuala, fara bec in torpedou, fara ...).
Puteti da cu pietre, da-s prea batran sa ma mai schimb !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13893
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: STi vs. ...
« Reply #22 on: August 22, 2018, 16:54:36 PM »
Creste pretul la alea vechi. Cine le are sa le mai tina.

burtal

  • 444
Re: STi vs. ...
« Reply #23 on: August 22, 2018, 18:04:24 PM »
@Sese care e limita maxima de co2 dupa noul standard?  De curiozitate 1.6t de pe levorg e departe de acea limita?

Pt mine in europa soluția subaru e simpla...pt europa sa bage 1.6turbo si manuala pe impreza si xv si asta la preturi maxime de 30k...pt ca altfel nu poti concura cu golf si focus si chiar hyund/kia, cum ziceam si in alt post...nu poti cere 30k plus pe o masina (fara bec in torpedou,ca fapt divers) cand concurenta oferea ecrane digitale si alte nebunii pana in 30k

Imi pare ca sunt tot timpu cu un pas sau juma de pas in urma....pana acu aveau interioare nasoale si motoare si sasiu bun.... Acu au interior la nivel si lesinaturi de motoare....din lac in put

Dar poate totusi e greu si doar mie mi se pare simpla de rezolvat situatia

marr

  • 2205
Re: STi vs. ...
« Reply #24 on: August 22, 2018, 18:27:52 PM »
Da-mi voie sa spun un sincer; "O laie !"
O tot dați cu KIA & Hyundai.
Sa va spun cum am perceput eu comparația asta ca tot am asistat un coleg in procesul de achiziție a unui SUV nou.
Comparam, la același preț de lista, KIA Sportage 1.6 Turbo cu DCT, echipare GT Line cu sun Subaru XV 2.0 , in echiparea de baza.
OK - singurul loc unde KIA punctează este la motor unde turbina oferă un plus de sportivitate. Si, probabil, la capacitatea portbagajului.
In rest, la toate capitolele XV-ul este peste Sportage:
- dotări (doar o chestie -XV-ul are faruri full LED / Sportage faruri halogen);
- siguranța - XV are EyeSigth standard / Sportage are niște chestii oarecum asemănătoare dar contra cost ...
-garda la sol cu vreo 5 cm mai mare la XV;
- consum sensibil mai mic la XV
- spațiul interior pentru pasageri, mai mare la XV decât la Sportage ( da, pare incredibil, dar așa e -  deși Sportage este cu 5 cm mai lata si cu ~4 cm mai lunga);
Sa mai zic ?
Si repet - este vorba despre mașini cu ~ același preț de vânzare !

PS: Colegul a ales in final Sportage pe motiv ca Subaru-i o marca prea exotica si el deja se gândește la revânzare ....
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Sese

  • 468
Re: STi vs. ...
« Reply #25 on: August 22, 2018, 18:50:35 PM »
Ma tem ca e mult mai complicat de atat.
Va spun si eu ce stiu.
Norma Euro 6 D temp inlocuieste norma euro 6 C. Media de poluare admisa este identica ca pana acum, dar s-a schimbat modul de masurare, in sensul ca s-a introdus o alta grila de testare, asa numitul WLTP. Acronimul de la World Harmonised Light Vehicle and Truck. Sau asa ceva.
De la 1 septembrie 2019 vor trebui sa scada emisiile cu ceva procente. De asta d-ul asta e Temp, de la temporary.
Si in 2021 vor mai trebui sa scada o data.
Asa ca e destul de mare presiunea pe fabricanti. Cine nu reuseste o medie pe mixul de modele de pana la 128 grame parca( nu stiu exact, s-ar putea sa fie 132 acum) plateste un soi de penalizare de nu stiu cati euro pe gramul de depasire.
Daca esti Pagani poate nu te intereseaza dar ca un constructor generalist, cateva sute de euro in plus iti fac masina nevandabila.
Problema la Subaru este ca se incapataneaza sa nu apartina de nici un alt concern mare si atunci le este greu sa gaseasca solutii la astfel de probleme. Solutii comerciale, financiare sau tehnice. Plus ca tehnologiile astea noi, de reducere a poluarii, trebuie adaptate arhitecturii boxer si AWD si si asta e iarasi greu. Ei ar vrea s-o dea inainte cu centrul de greutate si ingineria specifica dar va fi tot mai greu.
Altii au renuntat. Mitsubishi a predat bocancii.
Subaru are noroc cu piata americana. Cumva, acolo restrictile privind poluarea nu sunt atat de drastice, au avut si un marketing bun si se descurca.
In schimb, peste tot in alte parti sunt in scadere. Inclusiv in Japonia. In Europa este dezastru.
Daca vor reusi sa vina cu E-Boxerul anul viitor, daca vor decide ca Europa este importanta pentru ei si daca se vor misca si ei cu electrificarea atunci, poate, vom fi inapoi in cativa ani la nivelul anilor 2008-2010, adica 50-60.000 de masini anual in Europa. Ceea ce este o cifra bunicica.

Dar nu poti vedea lucrurile asa simplist cum zici tu, 1,6 turbo si gata.
Tu crezi ca ei nu stiu ce vrea europeanul?
Vad, dar n-au solutii.
Si cand stiu calea de urmat, o urmeaza in felul lor. Incet.
Intai decidem ca trebuie mers pe hibrid, singura alternativa viabila din prezent, apoi stam trei ani, facem Global Platform, sa avem unde pune bateriile, apoi inca doi pana implementam motorul electric pe boxer, samd.
Solutia nu e simpla@burtal.
Dar e si mai complicata atunci cand nu ti-ai mai schimbat strategia de business din anii 80.
Asta e.
Sorry.

M-am grabit putin, am scris de pe telefon.
In plus, tot “ core business-ul” Subaru cu motor boxer si 4x4 simetric nu pusca deloc cu ecologia asta. Si va trebui sa faca niste compromisuri.
Cred ca boxerul se duce primul.

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi vs. ...
« Reply #26 on: August 22, 2018, 21:41:02 PM »
Da-mi voie sa spun un sincer; "O laie !"
O tot dați cu KIA & Hyundai.
Sa va spun cum am perceput eu comparația asta ca tot am asistat un coleg in procesul de achiziție a unui SUV nou.
Comparam, la același preț de lista, KIA Sportage 1.6 Turbo cu DCT, echipare GT Line cu sun Subaru XV 2.0 , in echiparea de baza.
OK - singurul loc unde KIA punctează este la motor unde turbina oferă un plus de sportivitate. Si, probabil, la capacitatea portbagajului.
In rest, la toate capitolele XV-ul este peste Sportage:
- dotări (doar o chestie -XV-ul are faruri full LED / Sportage faruri halogen);
- siguranța - XV are EyeSigth standard / Sportage are niște chestii oarecum asemănătoare dar contra cost ...
-garda la sol cu vreo 5 cm mai mare la XV;
- consum sensibil mai mic la XV
- spațiul interior pentru pasageri, mai mare la XV decât la Sportage ( da, pare incredibil, dar așa e -  deși Sportage este cu 5 cm mai lata si cu ~4 cm mai lunga);
Sa mai zic ?
Si repet - este vorba despre mașini cu ~ același preț de vânzare !

PS: Colegul a ales in final Sportage pe motiv ca Subaru-i o marca prea exotica si el deja se gândește la revânzare ....

laie balaie ... in final a ramas nevanduta .... ce mai e de zis ? 

burtal

  • 444
Re: STi vs. ...
« Reply #27 on: August 22, 2018, 21:43:22 PM »
eu tot  cred ca nu sunt interesati nu ca nu ar fi existat solutii , vad dar nu le pasa ...   1,6turbo exista de cel putin 4 ani nu?   

am dat acu o cautare rapida despre cate Levorg au vandut.....carsellbase.com (poate nu e adevarat) zice ca in EU au vandut cam 10k  in 4 ani

Pai cum sa investesc in dezvoltarea motorului si sa nu il vand pe oriunde pot si sa stau sa vand 10k unitati in 4 ani .... wtf

ok vezi ca nu merge vanzare de levorg (pt ca asa cum ziceam  cam overpriced)  incerca sa reduci din pierderi punand motorul ala pe alte modele ....ca doar platforma era la fel pana sa apara new global platform nu?

in 4 ani ( cand inca nici nu era treaba asta recenta cu poluarea) nu poti face combinatia 1.6 cu o manuala?   si sa faci un cash grab in europa ..... e mai bine sa pull the plug de tot  pe post de reducere pierderi?










marr

  • 2205
Re: STi vs. ...
« Reply #28 on: August 23, 2018, 09:30:38 AM »
.....

laie balaie ... in final a ramas nevanduta .... ce mai e de zis ?

OK !
Daca asta ai inteles tu, ai dreptate - Subaru a ramans nevanduta ca-i mai proasta decat KIA.
Nu ca are parte de un marketing inexistent, nu ca reteaua de dealeri si service e sublima dar lipseste (aproape) cu desavarsire, nu ca omul are marota revanzarii si imediat ce-si cumpara o masina se gandeste cu cat o va vinde peste 4 ani si ce-i va lua in loc.
Nuuu ! Masinile actuale de la Subaru is proaste si punct !
Mai bine carpim la alea vechi si ne excitam pe forum cat sunt de mishto si ce masini se faceau odata/ sau ne plangem cat sunt de nefiabile (depinde cat si cum au fost intretinute si exploatate / cat s-a investit in ele) iar cand e vorba de achizitia unei masini noi, stam departe de Subaru !
Apoi ne plangem ca nu avem service-uri destule, ca-s piesele rare si scumpe, intr-un cuvant ca Subaru ne ignora cu gratie.

PS: Noroc ca exista Hyundai !
Si pentru pretentiosi, regele VAG !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

andea79

  • *
  • 4007
Re: STi vs. ...
« Reply #29 on: August 23, 2018, 09:35:59 AM »
te-a suparat cineva de dimineata ? :)

Forester

  • 3067
  • The other right!
Re: STi vs. ...
« Reply #30 on: August 23, 2018, 09:55:35 AM »
...
PS: Noroc ca exista Hyundai !
...

Eu mi-am luat Hyundai dinainte sa fie "cool"!  ;D ;D :P
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4913
Re: STi vs. ...
« Reply #31 on: August 23, 2018, 09:59:47 AM »
Am mai vazut atata patima la ceva partid politic si la ceva icuane inlacrimate.
WRX SW 2002

burtal

  • 444
Re: STi vs. ...
« Reply #32 on: August 23, 2018, 18:55:54 PM »
@marr nu te supara ....nu e vorba ca e mai buna sau nu, ca masina perfecta nu exista ....este vorba despre cum alti care erau mici au ajuns sa concureze foarte bine pe piata europeana .... la fel si mazda, pana acu 6-7 ani (pana sa iasa cu CX-urile) nu prea vedeai mazda pe strada ....acu e plin de ele