Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
Subaru club Romania

Forester SH 2011, FB20B + 4EAT

Muttley

  • 4922
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #20 on: July 20, 2022, 09:14:25 AM »
Benzina si perie. Apoi detergent la alegere, apoi apa.
WRX SW 2002

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #21 on: July 20, 2022, 10:44:29 AM »
Am încercat în primă fază cu ce am avut la îndemână (APC, degresant, spray curățitor de frâne) și nu s-a clintit mizeria. Aseară am comandat produsul indicat de Ilie (la multi ani, apropo!), pare potrivit.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #22 on: July 23, 2022, 17:18:18 PM »
Azi dimineață am bifat schimbul de ulei și o spălare prin metoda celor două găleți.
https://imgur.com/a/M4plH77

Geometria s-a făcut și ea joi. Au închis unghiul de convergență pe față, câteva minute din roata dreapta. Ar fi trebuit și pe spate puțin, tot pe dreapta, dar șurubul excentric e ruginit. Voi lua unul nou (901700154), împreună cu piulița (20550AA010) și șaiba aferentă (90312003).
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #23 on: July 23, 2022, 18:09:40 PM »
Daca ai de gand sa pastrezi masina si la cum vad ca te ingrijesti de ea, eu as lua si inlocui pe ambele parti surubul excentric

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #24 on: July 24, 2022, 17:21:23 PM »
De fel merg pe principiul “mai bine previn, decât să combat”. Odată ruginit pe dreapta, mă aștept să fie la fel și pe stânga. Așa că aștept de la polonezi două seturi:
https://subarak.pl/en/suspension-bolts/1123-genuine-subaru-bolt-cam-lateral-arm-adjust-901700154-fits-impreza-forester-legacy.html

Sper să le aibă pe stoc. Mai am o comandă la Alpadrino cu diverse mărunțișuri și aprovizionarea e incertă…
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #25 on: July 25, 2022, 14:15:32 PM »
Pentru că aveam niște întreruperi în redarea muzicii prin bluetooth, am mai stat puțin pe sub mașină și am constatat că firele noi de masă au fost montate peste teroson. Am degresat suprafețele de contact și acum muzica se aude fără cusur. O0

https://imgur.com/a/PNoab84
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Muttley

  • 4922
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #26 on: July 25, 2022, 16:30:38 PM »
La a mea, gaurile alea mari au obturatoare pe ele, absolut toate. Verifica.
WRX SW 2002

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #27 on: July 25, 2022, 17:23:53 PM »
Nu-mi da lumea peste cap. Până ajung să le măsor, îmi zici măcar cum arată, rogu-te?
https://oem-img.yqservice.eu/YQSU3/source/S12_900_03_LH_3_LR.gif?s=344785706&k=dd68ed7741733086b82a9dbd92821e09
Gracias!
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Muttley

  • 4922
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #28 on: July 29, 2022, 09:48:44 AM »
Arata foarte matern.
https://imgur.com/a/4JRsd8G
Dar masoara gaurile inainte de a le comanda.
WRX SW 2002

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #29 on: August 05, 2022, 11:01:20 AM »
Mulțumesc!

La începutul săptămânii au sosit șuruburile excentrice, am mai comandat două brațe Moog pentru ele, apoi i-am făcut o vizită lui WIM pentru schimbarea lor.
Cu ocazia asta am descoperit și o "scurgere" de gaze de pe traseul de evacuare. Nu înțeleg de ce unii oameni folosesc pastă în exces când au toate fitingurile noi la dispoziție... Demontat, curățat bine zona, remontat.
Am mai ajuns la geometrie ieri, e totul pe 0 acum.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #30 on: August 15, 2022, 16:55:16 PM »
Înainte de concediu am mai trecut pe la folii, acum nu a mai rămas nicio suprafață vitrată neînfoliată.
Eficiența aerului condiționat era foarte bună înainte, acum e excelentă. Am făcut treaba asta mai mult pentru razele solare și protecție UV, geamurile nefiind prea tratate din fabrică.





Am pornit spre greci marți seara, pe la 22:30. Nu ne-am grăbit, trebuia ca cel mic să doarmă tot drumul. După ce am plătit taxa de pod, la bulgari am stat cam o oră la vamă, de la 24 la 1. Pe la 7 am ajuns în ultimul OMV dinainte de Kulata, mai aveam 3 linii din 12, mă luase range anxiety. Dar au intrat doar 42 de litri după 576 de km, deci mai aveam 22 de litri, ciudat. 3.75 leva, litrul de MaxxMotion100. La vama grecilor n-am stat mult, maxim 15 minute. Pe serpentinele dinaintea Salonicului s-a trezit juniorul și apoi am reluat ritmul normal, 120-130. Unele camere erau puse în zone cu 90, nu sunt sigur că am redus la toate…

Deși am avut multe ocazii pe plan local, cumva mi-a fost milă de el și l-am menajat. Însă aici am avut prima incursiune în offroad, până la cascada Varvara. În vreo două locuri mi s-a părut mai dificil drumul, am trecut pe lângă multe mașini parcate, eram sigur că noi mai putem, până am ajuns la destinație și… am parcat lângă un Mazda 2. :D
Am mers încet, pe manual, cu tr. 1, pentru că în Drive avea tendința de a cupla tr. 2, și nici frâna de motor nu era suficientă pe coborâri. Mi s-a părut fascinantă ușurința cu care se “cățăra” pe obstacole.





ODO 76500
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

Muttley

  • 4922
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #31 on: August 15, 2022, 19:49:08 PM »
Publicul apreciaza pozele inserate-n postare

Si vad ca ai vopsit numerele, sa nu stie grecii de unde vii. Smart!
« Last Edit: August 15, 2022, 19:50:02 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #32 on: August 15, 2022, 21:18:44 PM »
Am auzit de ceva trape crăpate după montaj folie. Mit sau nu? Mă bate gândul și pe mine...

Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #33 on: August 15, 2022, 21:29:44 PM »
La a mea, dupa ce am montat folie prin 2014, cred, a pleznit trapa si pe stanga (cred ca dupa vreo 3 ani) si pe dreapta (dupa inca vreo 2 ani), fara a se vedea vreo urma de impact care sa explice. Asa ca dupa inlocuire sticla, am lasat'o fara folie, trag jaluzeaua cand e cazul

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #34 on: August 16, 2022, 18:27:59 PM »
Trapa de Subaru  :o
La Toyota Previa e folie pe trapa panormaica pusa acum vreo 10 ani..fara probleme pana acum.

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #35 on: August 20, 2022, 12:40:16 PM »
Să sperăm că n-o să fie cazul. Altfel, apelez la casco.

În altă ordine de idei, am revenit pe plaiuri mioritice după cca. 1600 km. Plăcut impresionat de comportamentul mașinii. Într-un cuvânt: confortabilă. Au contribuit în egală măsură: cutia automată (în tandem cu pilotul automat), scaunele și suspensia. Îmi vin în minte unele treceri de pietoni din localitățile bulgare, care sunt așezate pe niște denivelări. Pe unele le-am luat “de-a întregul”, cu 60, însă traversarea lor a fost aproape lină. :o
Pilotul a stat la 60 în localități și 100 în afară lor. Pe urcări lungi, cutia automată se “ajusta” imperceptibil, ba ieșind din overdrive, ba trecând în treapta 3.

Drept răsplată, i-am tras o spălare.
Înainte:









Și după:





ODO 77400, dintre care puțin peste 6200 de când am luat-o. Consumul de ulei e în limite acceptabile, am completat 300 mL de la ultimul schimb (făcut la 75100).
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

dan_b

  • 1236
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #36 on: August 20, 2022, 13:07:01 PM »
Consumul de ulei nu e chiar linistitor, mai ales ca descrii un regim de condus super economic si lejer. La 10.000 ar insemna undeva la 1.5 L ulei, deci multicel.
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #37 on: August 20, 2022, 13:34:03 PM »
Am completat acum doar ca să-l văd înapoi la maxim. E decent dpmdv, doar cât doarme cel mic merg liniștit, altfel regimul “normal” e pe la 120-140 și conține multe depășiri (cu retrogradările aferente).
Când ajunge aproape de 1L per 2000 km, cu siguranță voi interveni. Momentan, nu cred că merită deranjul, s-ar putea să obțin același rezultat dacă nu există piese revizuite (pistoane/segmenți).

« Last Edit: August 20, 2022, 17:21:25 PM by MyKe »
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

dan_b

  • 1236
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #38 on: August 20, 2022, 13:58:10 PM »
Da, 1 litru la 2000 e deja pa motorul...
Preferabil sa nu se intample :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MyKe

  • 210
Re: Forester SH 2011, FB20B + 4EAT
« Reply #39 on: August 20, 2022, 17:22:44 PM »
Corect, voi avea grijă să nu se ajungă acolo. :)
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic