Forester 2022
Subaru club Romania

Forester 2022

adyt

Forester 2022
« on: August 12, 2022, 14:38:36 PM »
Salut si bine v-am gasit

Am incercat sa scriu pe forum dar nu am gasit timpul necesar. Acum m-am eliberat un pic de cele zilnice ai am zis sa give it a try. In Aprile am decis ca ne trebuie o masina adaptata mai bine schimbarilor in stilul de viata. O masina relaxata si spatioasa, in care sa incapa bicicletele, in primul rand. Am pornit dupa un RAV4 (la sfatul unui prieten care detine unul), dar nu am gasit nimic pe stoc si cu oarecare neincredere am sunat si la Subaru. Soc si groaza, aveau unul pe stoc!

Masina anterioara a fost un Clio 4 RS. O masina senzationala si surprinzator de versatila, ma descurcam cu bicieletele cat timp cel mic avea roti de 16". O masina cu care am fost la Adancata de multe ori si care te resplatea atunci cand stiai ce sa ceri de la ea pe circuit, dar si cu care am facut naveta la gradinita 5 ani. Anyways, in 2020 am ajuns o singura data la circuit, iar in 2021 nici macar odata. A fost o decizie dificila sa ma despart de Clio, dar pare decizia logica.

Foresterul are acum 7100km, am facut si prima revizie. Pot sa zic ca masina m-a surprins cu tinuta de drum, este destul asezat pentru un SUV. M-a surprins cu materialele din cabina, directia destul de precisa si cu senzatia de spatiu si lumina. Una peste alta, ne-am imprietenit rapid.

Nu am mai condus aspirata de ceva 2-3 ani, ultima a fost o Mazda 3 G120 tot automata. Dinamica as zice ca e comparabila cu 3ul, ca urmare a trebuit sa ma intorc la modul de depasit "la aspiratie". A necesitat ceva adaptare si lucrul cu hibridul, dar acum consider ca m-am prins in mare. Ma ajuta in traficul care se misca foarte incet, trec cele 2 abuteiaje pe care le intalnesc zilnic mai mult pe electric. In depasiri intra pe la 3000RPM si se simte, dar trebuie un pic atentie ca era sa ma sui pe cel din fata. initial am crezut ca ma vor depasi Loganele pe DN, dar nu, as zice ca puterea este adecvata uni mers calm. Evident 1.8 turbo+ electric ar fi fost muuult mai interesant.

Cutia - nu aveam asteptari prea mari, venind de pe una cu dublu ambreiaj. Totusi pt trafic bara la bara si in afara asfaltului mi se pare ce trebuie. La mers alert simuleaza treptele, interesant as zice, seamana cu o varianta mai letargiza de automata cu convertizor. Mi se pare un pic cam scurta pentru mers pe autostrada, adica la 130kmh are 3000rpm. Clio tot 3000 avea, dar la el intelegeam nevoia de cutie scurta. Asa cum a zis si altcineva, nu prea e masina de autostrada iar 130kmh fiind limita la care vantul incepe sa se faca simtit iar consumul sa creasca.

Dotarile sunt super ok, camerele isi fac treaba. Am versiunea entry (oricum nu as fi avut altceva de ales), dar are destule pentru o versiune entry. Farurile sunt senzationale, as zice ca peste Mazda, Clio sau X1. Scaunele sunt si ele super ok iar pozitia de condus e buna.

Consumul s-a oprit pe la 8, acum cand merg mult cu AC a urcat la 8.2. Ca stil 60% afara din localitate, 40% in oras. Mi se pare decent pt aerodinamica de caramida si AWD. Ok, RAV4 ar fi avut probabil 6-6.5 in aceleasi conditii, dar avand in vedere cum se conduce Subaru sunt dispus la un consum mai mare cu 1.5-2%

Ce nu imi place:
- geamurile nu au filtru de UV. Nici Mazda nu avea. Cred ca japonezii nu prea au soare sau le place sa se bronzeze in masina.
- daca ceri prea mult si prea repede din acceleratie, trecerea de la electric la benzina este cam...bumpy. Aici cred ca este si din cauza modului in care este conectat electricul la sistem (si anume pe o curea a CVT-ului, fata de Toyota care il are direct pe volanta find practic FWD)
- Android Auto se deconecteaza din cand in cand. Nu-mi dau seama daca e de la tel (S21) sau de la cablu, sau de la headunit. Carplay nu se deconecteaza, dar nici nu am rulat mult cu carplay.
- parbrizul se murdareste de insecte intr-un ritm infernal, iar stergatoarele nu reusesc sa curete parbrizul.

Ce ar fi putut fi mai bine:
- bateria hibridului mai mare. Daca aveam macar 5-7 km de autonomie electrica pentru mine era arhisuficient.
- buzunarele din usi sunt...minuscule. La Clio puneam sticla de 2 litrii in usa, aici ...0.5 maxim
- rezervorul putea fi mai mare. Aici chiar nu inteleg, daca tot au lasat bateria asta mica, puteau sa o mute mai spre spate unde este loc.

Ce urmeaza:
- carlig de remorcare, dar doar partea mecanica (si rabatabil) - ca sa pot pune un suport de biciclete . M-am gandit la un Thule Express, ar trebui sa fie suficient. Mie frica sa pun si priza electrica avand in vedere ca vor trebui sa umble la cablaje. Oricum nu intetionez sa imi iau rulota
- folie fata spate.
- senzorii de parcare spate. Desi camera spate e senzationala, eu sunt obisnuit cu piuiala. Cost 1500 de lei OEM + manopera, probabil o sa le fac impreuna cu carligul, daca tot dam bara spate jos. Ideal ar fi sa poata activa si franarea automata la mers cu spatele.
- pe termen lung - scuturile de aluminiu la cutie si diferential. Mi se pare incredibil ca nu are macar la cutie
- pe termen si mai lung - camera de la oglinda

Cam atat momentan. Cred ca am facut alegerea perfecta pentru intrarea in lumea autobuzelor.
Cateva poze, cu Foresterul si o poza cu Clio
« Last Edit: August 12, 2022, 14:40:59 PM by adyt »

dan_b

  • 1233
Re: Forester 2022
« Reply #1 on: August 12, 2022, 15:57:00 PM »
Felicitari si la multi km placuti!
Poze? :)

Interesant rezumatul masinii si argumentat.
Ref folii - exista cele cu transparenta maxima, dar cu maxim de protectie UV pt geamurile fata, sunt legale sau aproape legale (in functie de gradul de colorare al geamurilor masinii din standard).
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

MyKe

  • 210
Re: Forester 2022
« Reply #2 on: August 12, 2022, 16:35:53 PM »
Să-l stăpâniți sănătoși!

Da, folia e must have, eu am pus pe toate geamurile, inclusiv laterale față, parbriz și trapă.
Parbrizul se va șterge mult mai ușor după un tratament hidrofob.
Dacă folosești cablul de date original, AA nu ar trebui să se deconecteze.
‘23 Honda CR-V e:HEV
‘23 Honda NC750XA

ex- '11 Forester, 2.0X Comfort, AT, Sky Blue Metallic

adyt

Re: Forester 2022
« Reply #3 on: August 12, 2022, 16:54:31 PM »
Poze? :)


Nu gasesc unde sa le incarc

adyt

Re: Forester 2022
« Reply #4 on: August 12, 2022, 17:26:32 PM »
Ah, am uitat. O intrebare pentru alti posesori de SK: vi se pare ca se consuma bateria hibridului stand cu masina pe loc, la relanti (atentie, motorul pornit!)

Re: Forester 2022
« Reply #5 on: August 12, 2022, 17:44:32 PM »
Felicitări pentru achiziție!

În linii mari îți împărtășesc întru totul și concluziile, și motivele de încântare, și lucrurile unde zic că era loc de mai bine - absolut de acord, de exemplu, cu buzunarele mici de pe uși, sau rezervorul care putea fi o idee mai mare. Dar nu le poți avea pe toate. :)

Nu am reținut ce culoare este mașina (sau dacă au fost și poze, mie nu mi se afișează).

Cât privește întrebarea despre descărcarea bateriei la ralenti - da, am sesizat și eu, dar numai vara și iarna, când e cald tare sau frig. La temperaturi între 12 și 25 de grade nu am observat. Probleme cu Android Auto nu am avut de vreun fel, poate să fie cablul de vină.

Drumuri faine și fără probleme.

adyt

Re: Forester 2022
« Reply #6 on: August 12, 2022, 18:20:52 PM »
Nu pot sa incarc attachements, nu am butonul ...Ori sunt chior si nu il vad. As pune printscreen, dar ...nu am cum  :)

dan_b

  • 1233
Re: Forester 2022
« Reply #7 on: August 12, 2022, 18:22:07 PM »
Pentru poze folosim upload pe servere de tipul imgBB sau altele si de acolo se genereaza link, care se copiaza aici.
Eu asta folosesc: https://imgbb.com/

Si aleg thumbnail link, din optiuni. 
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

adyt

Re: Forester 2022
« Reply #8 on: August 12, 2022, 18:38:21 PM »
ok merci, trebuie sa am cevam mai mult timp :)



« Last Edit: August 17, 2022, 17:31:32 PM by adyt »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2022
« Reply #9 on: August 12, 2022, 23:14:43 PM »
Super frumoasa mașina. Îmi place cum ii sta in verde.

E trecere mare de la Clio RS la Forester e-boxer dar îți înțeleg motivele. Așa am făcut și eu când am renunțat la WRX și Adâncata și am trecut la Outback, apoi o semi-revenire la Impreza aspirat și acum experimentez viața cu 2.5 turbo.

SK seamănă cu modelele mai vechi de Forester in ceea ce privește vizibilitatea peste capota, care este foarte buna, dar cu parbrizul nu ai ce sa faci. Așa este Foresterul cu plafonul sus față de alte suv-uri. Eu as fi putut sta lejer și tot mi s-ar fi părut interiorul mare și cu plafonul mai jos cu 3-5 cm, dar nici nu sunt înalt...

Să te bucuri de ea și așteptăm poze și noutăți cât mai des pe aici.
« Last Edit: August 12, 2022, 23:18:30 PM by MihaiFlorescu »

Re: Forester 2022
« Reply #10 on: August 13, 2022, 06:48:51 AM »
Frumos exemplar, sa va poarte fara probleme!

Pentru parbrizul care se umple repede de gaze, eu deja m'am resemnat la "baba" mea, am tot timpul un spray de geamuri si un burete de vase in portbagaj, pe care il folosesc pe partea aspra, racletele de la benzinarii nu fac fata (stergatoarele nu au nici o sansa daca apuca sa se usuce un pic insectele)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2022
« Reply #11 on: August 13, 2022, 08:12:30 AM »
1/4 din Sonax Insektenstar in rezervorul de lichid de parbriz plus apă distilată până la full. Este o variantă de drum, apoi spălată bine mașina după călătorie, mai ales clătită pentru ca soluția ce ajunge și pe caroserie să nu afecteze lacul. Eventual folosirea spălătoarelor de faruri, căci alea aruncă și pe capotă și pe bară.

A funcționat la Hyundai pe Constanta-Bucuresti de la 7 la 9 seara, mers 160 cu soarele in față. Încetineam la 100 să pot să stropesc bine parbrizul.
« Last Edit: August 13, 2022, 08:17:06 AM by MihaiFlorescu »

adyt

Re: Forester 2022
« Reply #12 on: August 14, 2022, 10:49:13 AM »






Getting better at posting img
« Last Edit: August 14, 2022, 10:51:36 AM by adyt »

marr

  • 2202
Re: Forester 2022
« Reply #13 on: August 16, 2022, 12:28:14 PM »
Wellcome to the club !
Ma bucur nespus sa vad ca, incet, incet, creste numarul de Subaru si pe la noi.
Si mai ales cand vad ca incep sa se vanda (si) masini noi.
Din punctul meu de vedere., tinand cont de modul de utilizare si scopul pentru care ai achizitionat aceasta masina, Forester-ul era varianta ideala !
Felicitari pentru alegere !
Nu-ti urez sa te bucuri de masina - stiu ca o vei face !

PS: Vad ca ai versiunea facelift si ma roade curiozitatea - ai camera in bot !
Asta-i singura dotare pe care o doream si care exista pe modelele din America de Nord (la momentul la care am achizionat eu Foresterul), nu era disponibila pe modelele de Europa. Avand in vedere cat de masiv o botul masinii, mai ales la iesirile pe dealuri si coclauri, ar fi fost extrem de utila. Nici la parcari nu era deloc rea ...

PPS:  Verdele ala se potriveste de minune pe Foresterul tau !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

adyt

Re: Forester 2022
« Reply #14 on: August 17, 2022, 13:03:46 PM »
Fiind primul nivel de echipare nu are camera aceea de pe oglinda din dreapta. Am vazut ca in Australia au reusit sa o retrofit cu piese OEM. O am si eu pe lista, dar sa zicem ca nu e urgenta.

dan_b

  • 1233
Re: Forester 2022
« Reply #15 on: August 17, 2022, 13:54:19 PM »
Aia e ultima necesara in realitate :)
E mai importanta cea din fata, mai utila, cum zicea si Marr.
Altfel, super culoarea, arata foarte bine masina!
Si ce este frumos la Subaru vs alte marci, nivelul de echipare initial este similar cu "full" la altii :)
ex Subaru Forester 2009, 2.0 benzina.

marr

  • 2202
Re: Forester 2022
« Reply #16 on: August 17, 2022, 17:26:19 PM »
Camera din oglinda s-a dovedit (aproape) utila de doua-trei ori in mai bine de 2 ani de cand am Foresterul.
O singura data a fost utila cu adevarat - dar si atunci era degeaba daca ar fi avut camera din bot ca suratele de dincolo de Atlantic.
PS: M-am uita acum pe listele de dotari si, aparent, nici la face-lift nu i-au pus camera in bot Foresterului. Ciudat e ca XV-ul e-Boxer o are incepand cu al doilea nivel de echipare !
De altfel, daca stau sa ma gandesc, Foresterul meu nu are nici oglinda interioara electro-cromatica, dar XV-ul (desi mai vechi cu peste un an si mai ieftin cu 10k Euro), are !
Cine sa-i mai inteleaga pe japonezii astia !

PS: Vineri trec pe la AK ca sa schimb parbrizul Foresterului si intreb ce si cum e cu camerele astea, ca ma cam roade !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

adyt

Re: Forester 2022
« Reply #17 on: August 17, 2022, 17:36:08 PM »
Da, e o idee sa intrebi. Eu personal stiu ca Forester are doar camera din oglinda, iar impreuna cu cele stereo si cea din spate ofera un 360 view. Ideea ar fi, daca se face retrofit si se instealeaza camera ($$$?), oare se pot activa si functiile care se bazeaza pe camera (gen asta cu 360 view).

Cred ca din urmatorul nivel de echipare cea mai utila chestii ar fi fost senzorii de parcare, camera de pe dreapta, functille aferente si poate volanul incalzit.  Functia de monitorizara pasager, sincer, nu ma atrage, am inteles ca e foarte enervanta

marr

  • 2202
Re: Forester 2022
« Reply #18 on: August 17, 2022, 20:22:10 PM »
O corecție (de fapt, doua):
Camerele stereo (aka Eye-Sigth) nu-ți permit un 360 view.
Alea sunt destinate exclusiv sistemului de pilot adaptiv / frânare automata/ etc. Nu pot vedea imagini captate de respectivele camere.
Funcția monitorizare șofer (nu pasager) nu-i chiar enervanta - bă, dacă stau bune sa ma gândesc, pote fi chiar utila in anumite situații - de exemplu, sunt super încântat de driver recognition ca nu mai trebuie sa reglez scaunul si oglinzile de fiecare data când se schimba șoferul. Si cum Foresterul are trei șoferi, e foarte util Gizmoul asta.

PS: Dotările extra despre care vorbești sunt cele pe care eu unul le folosesc cel mai puțin (spre deloc). Deci dacă doar alea îți lipsesc, stai liniștit ca n-ai pierdut mai nimic !
Disclaimer: E bine de știut totuși ca mașina mea de zi cu zi este XV-ul. Foresterul este mașina soției si eu o conduc doar in excursii/ concedii sau cand trebuie făcut plinul, spălată sau dusa la service. Deci, este posibil ca opiniile mele sa fie cumva afectate si de asta.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13890
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Forester 2022
« Reply #19 on: August 17, 2022, 20:57:40 PM »
Eu când v-am zis că Foresterul este cel mai spartan din gamă, nu m-ați crezut.

Impreza, deci și XV, este peste Forester ca și calitate a finisajului, apoi top of the range Este Legacy/Outback. Așa a fost mereu. Foresterul a fost creat pentru mai multa utilitate și capabilitate in natură, nu ca și model premium peste Impreza. Diferența de bani se duce in extra caroserie, extra materiale brute sau produse finite, suspensii, roți și din ce mai rămâne se adaugă briz-brizuri ca dotări.

Foresterul meu are niște materiale pe care le regăseam in Outback capăt de linie/ generație, deși Foresterul abia se lansa atunci ca și generație nouă.
« Last Edit: August 17, 2022, 21:00:13 PM by MihaiFlorescu »